LOT přesunul jeden z dreamlinerů do Katovic, spustil dálkové lety do Karibiku
Boeing 787-8 společnost LOT v Katovicích. Foto: Piotr Adamczyk / Katowice Airport
Polský dopravce umístil do Katovic na více než dva měsíce poprvé své dálkové letadlo.
Ti Poláci mají v hlavě asi seno, tímto se k nám dostanou další mutace Covidu 🙁
k nám ne, milý pane! my máme totiž nejlepšího krizového koordinátora na světě, osobně převzal za vše odpovědnost, zachránil tisíce mrtvých! taky máme nejlepšího koordinátora očkování na světě! a abych nezapomněl, taky nejlepšího pana premiéra na světě, všude se o něm píše! #bestincovid #ANOužjelíp !
Spíš je divné, že přesto všechno mají malá čísla. Zřejmě nemají důkladné testování.
Super, další znečišťování vzduchu + další rachot nad mým barákem, prd*le.
Do čech to je tak padesát kilometrů , to musíš mít na barákem neskutečný rachot 🙂
Docela by mě zajímalo jestli jezdíte autem, používáte elektřinu nebo třeba používáte plasty😂
No polská letiště opravdu jedou.
Podle informací z druhého největšího Polského letiště v Krakově po vybudování druhého terminálu jsou připraveni na nápor až 15 mil. cestujících ročně.. O tom si v ČR můžeme jenom zdát..
To je pravda. 2019 jsme zvládli jenom bezmála 20 mio. Jo počkat. To je vlastně vic nez 15 mio.
… na druhém největším letišti… .
Kde? V Brně je 20 mil?
🙂
Změň dealera!
V Polsku žije 35 milionů lidí a další 3 mil. v zahraničí (jen v ČR před Covidem) asi 40 tis. a další desetitisíce jich pendluje). Takže srovnávejme srovnatelné. V zemích velikosti ČR je obvykle jen jedno velké letiště.
No to ste na omyle. 40mil v Polsku a ďalsích 40 mil. v zahranicí hlásiacich sa k polskej národnosti.
A jste si tím jistý? 40 mio v zahraničí? To mě přijde poněkud nadnesené. Německo, VB, USA tam jsou slyšet hodně. Ve zbytku světa jich tolik zase není. Ale z jakého důvodu stále odcházejí, když v Polsku je takové blaho? To by se přeci spíš museli vracet.
V Polsku je téměř 4x tolik obyvatel, ve stejném poměru je i velikost jejich území. Regionálních letišť s počtem odbavených cestujících nad 2mil. je 7, v ČR žádné.
Na území, jako ČR tedy připadají 2 letiště s provozem 2+ milionu.
Že si „národní“ dopravce nechce „kanibalizovat“ své linky do PRG, vidím jako jedno ze závažíček na misce vah, které nakonec vedly k velké neochotě státní pomoci ČSA. Proč by ho měli podporovat Moraváci, kteří dojíždí do KTW, VIE atd. Nic ve zlém.
Ano jenže to je Praha která je ještě o něco větší než Krakov. Co se týče regionálních letišť tak tam jsou Česká letiště těžce v mínusu.
Varšavske letiště už v počtu cestujících do Pražské také předběhlo.
Regionální letiště ČR jsou drahý, životaneschopný nesmysl.
Celá oblasť Katowice -Krakow má okolo 8-10mil obyvateľov. Takže tu porovnávame neporovnatelné.
Ano. Jen samotný Kraków má cca 800 000 obyvatel ale podle městského úřadu je zde přes milion obyvatel. obyvatel. Cca 250 000 obyvatel nenahlášených k pobytu + 150 000 studentů. Celá Krakowska aglomerace ma cca 1 700 000 obyvatel.
Pokud budeme sečítat aglomerace Krakov a Katowice, měli bychom si uvědomit, že i v Krakově je velké letiště s 8+mil odbavených cestujících, z toho asi 0,5 mil. na vnitrostátních linkách.
Pokud bychom tuto oblast velikostí srovnali s „malou ČR“, jsou tu dvě letiště, vzdálená pouze cca 100km, s celkovým počtem odbavených cestujících asi 14 mil. (2019). Nepřijde mi to nesrovnatelné.
Opravuji, celkem „jen“ 13,2 mil
A taky nejhorší životní prostředí v Evropě a částečně se to přesouvá i k nám a ovlivňuje to ovzduší. V Ostravě se nedá vůbec žít, pokud nechcete riskovat zdravotní komplikace nebo jistou smrt. S tím ale nic nehodlají udělat.
Když jsem byl naposled v Ostravě, chodilo tam po ulicích docela dost lidí a vypadali všichni poměrně živě. Pamatuji i Ostravu 70. let, to bylo úplně jiné kafe. Také pamatuji doby, kdy se ještě topilo (i vařilo) ve všech velkých městech uhlím, a střešní tašky nebyly červené, ale černé. A co teprve ekologie za markýze Géra!
😀