LOT nasadí na novou linku do Ostravy proudové letadlo, přes noc zůstane na Mošnově
Embraer E170 společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha
Cestující z Ostravy díky novým letovým řádům stihnou přípoje na ranní špičku z Varšavy.
Škoda, že nejdou posílat foto, poslal bych vám letiště duchů Praha Ruzyně.
Tak tohle vypadá jako léta očekávaný splněný sen. Teď jen aby nám to vydrželo, než předěláme domácí kanceláře zpátky na ložnice a vyrazíme do světa. Já osobně si rád přivstanu a zavolám taxíka. Jako v době předsmartwingsové.
Já si nemůžu pomoct, ale oznamovat nové linky v této době je jenom PR. Stejně tak jako „Ceny zpátečních letenek začínají na zhruba 1 900 korunách“, rozuměj za tu cenu bude těch letenek 3-5. Let se musí zaplatit. Obzvláště v době kdy naprostá většina letu díky viru asi moc výdělečná není. Naopak mi přijde rozumné neprovozovat linku, která se nezaplatí sama.
Je to risky, ale strašně jim fandím a doufám, že se mi podaří linku využit ještě letos, normalně bych si byl jisty, ale s koronou máme na firme stale restrikce, které nám omezují cestovaní
Lepší než v Brně, koukám..
No nevím, myslím že předchozí časy byly lepší, sice návaznost až na druhou vlnu odletu, ale také na odlety třeba do Soulu pro lidi z Hyundaie. Každý hovoří o business cestujících, kteří potřebují ranní odlety a večerní návraty, kolik takových lidí lítá denně z Ostravy? Měl jsem možnost dělat na letišti v době kdy se létalo pravidelně 2x denně do PRG a 2x denně do VIE, ty ranní odlety byly většinou poloprázdné (dost často třeba jen 3-6 PAX do VIE či 12-15 PAX v ATR42 do PRG), odpolední odlety zase většinou plné, navíc do PRG létalo odpoledne často větší ATR72.… Číst vice »
Korejci nikdy nepoletí linkou do ICN s přestupem. Důvody jsem popsal níže v jiném komentáři. Korejský personál s HMMC vždy poletí s KE z PRG nebo si najmou vlastní charter, jako už to 2x udělali.
Kdyby létali s přestupem, tak ti jejich zaměstnanci jsou ve vzduchu ještě teď a navždy ztraceni ve vzdušném prostoru 😀
Lítal jsem léta v pondělí ráno tam a ve čtvrtek večer zpátky. Z/do Prahy bylo vždycky skoro plno (z/do Vídně to pravda bývalo slabší.) Prahu postupně řízeně zardousili. Samostatný let OSR-PRG a zpět jim za 4-5 tKč těžko někdo kupoval a o služební cestující s návaznými lety přišli, když za ceny ČSA začali poskytovat koupácký servis Smartwings včetně dochvilnosti a humpoláckého personálu.
Do Varšavy jezdím dostkrát do roka, zatím vždy vlakem, ale taky za 900… Líbila se mi jak cena, tak i půodní čas odletu (17:00), ale v tomhle případě už to pro mne tak atraktivní nebude a myslím, že nejsem sám.
Tady je fakt smůla, že to letadlo odletí těsně před příjezdem os vlaku do mošnova a obráceně večer odjede vlak před letadlem. Jinak by se ta železnice konečně využila.
Jo jen tak mimo neví někdo, jak to je zatím s těmi vlečkami do nových hal u letiště?
věřím že stim kraj dokáže něco udělat
Tak snad proběhne nějaká racionalizace, no.
Už několik let neprobíhá nic. Parkování na více dní je tam stále dražší jak letenka (kde není tak drahé, tam je beznadějně plno) a nějaké návaznosti vlaků nebo autobusů vůbec.
Do/z OSR jedině taxíkem, pokud nemáte na cestování vyhrazený celý den a dokud tohle nevyřeší globálně (ne jen od jendoho nočního letadla), tak je pořád lepší letět odjinud.
Jenže tohle zdejší odborníci na dopravu ne a ne pochopit…
Parkování tam je okolo 50-100Kč/den. Kolik byste si představoval? Cestující tam jezdí ve velké většině autem, nebo taxíkem. Koho by tam při těchto frekvencích ty vlaky vozily? Až tam bude lítat více linek, tak se dá uvažovat o nějakém dalším zlepšení MHD, ale v tuhle chvíli to obsloužení taxíky úplně stačí.
No upřímně řečeno, na takovém letišti by mělo být parkování zdarma… 😀
Já na tom letišti byl jen jednou, když jsem využil linku Bergamo – Ostrava v létě 2018.
A musím tedy zmínit, že jsem bez problému využil právě ten vlak z letiště do centra Ostravy, protože pohodlně navazoval na můj let.
Problém to ale mělo jiný. Do stropních „příhrádek“ ve vlaku se mi nevešel ani „klasický příručák“ a jízda na hlavní nádraží byla jen o málo kratší než let z Bergama do Mošnova… 😀 Prostě absurdita vlaku, který by měl být „letištním expresem“… 😀
Letištní expres má smysl, pokud na letiště přilétá jedno letadlo za druhým a vlaky jezdá v nějakém pořádném intervalu. Pokud je vlak jedinou pořádnou navazující možností veřejné dopravy, jak se z letiště dostat, tak absolutně nezáleží na tom, jestli cesta do centra trvá 15 nebo 30 minut.
NO nejak nevim ,za prve jak Prymula tak Polaci muzou jeste kvuii covidu uzemnit letadla, nebo zakazat vstuup bez testu ,nebo naridit karantenu A pak nevim zda cena 1900 Kc za let je akceptovatelna ….
Nevíte, jestli 1900 Kč za zpátečku je akceptovatelná cena 😀 Bavíme se prosímvás o letenkách, ne o EuroCity Báthory.
Tak třeba zpátečka z Prahy do Krakowa nebo Pisy se dá koupit za cca 500 Kč, takže 1900 Kč není uplně málo za zpáteční letenku z Ostravy… 😀
Vysvětlí mi někdo ty mínusy? 😀
Jen jsem uvedl pár pravdivých příkladů…
Já jsem Vám sice mínus nedal, ale předpokládám, že problém je v těch Vašich příkladech, které „se dají koupit“. Ryanair má opravdu občas akce, kdy prodává OW letenku za 9 €. Nicméně to opravdu není standardní cena, kterou by se měl kdokoliv ohánět. Průměrný break even na sedačku má Ryanair někde na 29 €, běžná cena letenky bývá 40 až 50 €. Ta cena 9 € je marketingová akce využívaná na v danou chvíli špatně se prodávajících trasách/termínech a letí za ni třeba 2 cestující v celém letadle. Podobně Volotea prodává jednu až dvě sedačky na letadlo dokonce za 1… Číst vice »
Nejhorší je, když se u proudového letadla vypne proud.
To chci vidět, u nás Prymula v pátek vyhlásí lockdown a LOT bude létat proudovým letadlem 🙂
Pěkné éro. Jen mě napadlo, zda by nebylo provozně výhodnější tohle než vrtulové ATR.
Řekl bych že těch 70 lidí si poradi a vést tam busy ve větší míře je nesmysl…. Pokud by zájem řešit noční dopravu v kraji byl a udělat i přestupní vazby na Úanu… Což za prvé je. A za druhé i větší města v kraji tu noční dopravu a okrajové spoje mají a mnohdy zajíždí i do obcí… Řešení se nabízí linkou 333 Úan Mošnov. Jízdní doba 30 minut. Příjezd Mošnov cca 4:20 Odjezd Mošnov cca 0:20 Návaznosti na Úanu do okolních měst. Spousta spojů už dnes v noci či okrajových časech jezdí tak stačí doladit a upravit… Přímo navíc… Číst vice »
Dobré.
A České Budějovice zase nic.
Z Budějovic do Vídně nebo Mnichova…
Vy trpíte nějakou formou obsese vůči ČB ?
za mne ideální spojení pro tamní region a vhodné pro business cesty. Dobré odletové a příletové časy, navázané na linky z WAW, fajn letadlo. Proč ne.
souhlasím, a bye bye corpo a business pro SWG z této spádové oblasti. Tím se rovněž dále potvrdí, že SWG rozhodně „zabezpečují“ dopravní obslužnost celé ČR.
Tak díky ukončení spolupráce s letiště v OSR skončila i linka do Prahy OK024/25, resp. OK020/021, takže dopravní obslužnost a návaznost na linky padla. SWG by linku dál létalo, ale pouze s podmínkou provozních dotací na obslužnost regionu (tak jako to mají jiní dopravci, resp. dopravce 😀 Pražská linka byla fajn, totožná jako ta LOTu, ale problém byl v ekonomické stránce provozu a lítat s letadlem, který se provozně nezaplatí je nesmysl. Otázka zní, jak dlouho to LOT vydrží, jaká bude obsazenost a jak budou lidi ochotni platit. Přiznejme si, že ostravská oblast zejména především díky letišti KTW je hodně… Číst vice »
Takže ti manažeři umí vést fabriku co vyrábí auta, ale neporadí si s letištěm, jo?
Je škoda, že z Frýdku-Místku se nelze dostat na odlet vlakem, kladu si otázku, proč se vyplácejí dotace, na něco, čím nelze obsloužit i města kolem Ostravy, představoval bych si odlet do Waršavy v 10 dopoledne a přílet z Waršavy tak kolem 18 hodiny, ale to je asi jen zbožné přání 🙂
Toho se při jednom letu denně asi nedočkáte, to letadlo by pak v Ostravě stálo příliš dlouho a pro aerolinku by bylo zoufale nevyužité.
Hlavně by to bylo na služební cesty úplně k ničemu.
Myslím si, že nevyužítých je teď u všech většina.
Rozumím tomu tak, že kdo dal mínus tak si myslí že letadla jsou využitá. No tak že jste tak omezený jsem si nemyslel. 😂
To, že na linky nesedí přesně vlak neznamená, že se na letiště nejde dostat. Většina cestujících buď přijede svým autem, nechá se přivézt někým z rodiny, nebo si vezme tágo.
Ty časy jsou pro cestující naprosto ideální, protože se takhle dá stihnout hromada návazných letů do Evropy a stihnout tak cestu na otočku, k čemuž je tato linka určena.
A uplne idealne aby to pristavalo na strese tvyho panelaku ne?
E170 je fajn letadlo. Mnohem příjemnější, než ATR nebo Dash 8.
Letiště jedná o zavedení autobusové linky…
Krásný příklad toho, jak ten vlak na letiště byly jen vyhozené peníze.
Autobus je flexibilnější, odpovídá velikosti poptávky a dostupnost Ostravy je časově stejná
Zase musíte uznat, že půlnoční vlak na letiště pro letadlo o kapacitě ani ne 70 cestujících nemá cenu posílat. Stejně tak vlak ve 3 ráno.
Proč? RegioMouse by kapacitně vyhovovala. I když kontrast s leteckou dopravou by byl značný. 🙂
Dejte s tím pokoj, ještě se to zavede. Maďarské Interpici asi nestačilo.
Zbyněk: Nějak vám ovšem asi nedochází, že pro letadlo o kapacitě ani ne 70 cestujících nemá cenu posílat vlak nejen půlnoční, ale jakýkoli a kdykoli!
Ono jde spíš o ty časy. V tyto časy by ten vlak využili jedině cestující přestupující na letadlo, kterých bude minimum. V časy více přes den se k těmto cestujícím přidají i ostatní lidé, kteří cestují pouze z bodu A do bodu B bez přestupu na letadlo do bodu C.
Bohužel jezdí málo, paradoxně by měl smysl, kdyby jezdil v nějakém rozumném taktu, ale když jede párkrát za den, tak s ním nejezdí ani lidi, co tam jezdí do práce. Ale v úseku svinov – studenka není asi kapacita.
Nicméně i tak by tam nespíš kapacitně stačila 810, a to už je asi lepší ten autobus, i když nevím, jestli tam ráno nebývá ucpáno
Výborně. To dává větší logiku, než ten původní plán. Půlka Evropy bude dostupná bez noclehu. Pro byznys ideál.
Kolik hodin asi naspi posádka když o půlnoci přiletí a v pět odlétají.
S tím, že se posádky budou střídat. Když do PRG přiletěl noční LOT, tak ranním odlétala posádka, která zde zůstala odpo a noční posádka letěla odpo. Tady to bude tak, že jedna posádka zde zůstane jeden celý den nebo se projedou do KTW ?
To by platilo, kdyby zachovali i denní rotace. Pokud bude jenom noční rotace, tak posádka nastupuje ve Varšavě na noční směnu. Přeletí do OSR, přesune se do hotelu, ráno na letiště, přeletí do WAW a končí. Totéž je v Košicích, kdy na noc posílají jiné stroje, než na denní frekvenci. Sice spí jenom cca 4 hodiny, ale v podstatě mají noční.
Já psal, jak to chodilo v PRG… To, že to tak je v KSC nemusí znamenat, že bude i v OSR.