LokoTrain slaví 15 let, do flotily míří další Vectrony

Zákazníci poptávají moderní lokomotivy, se kterými absolvují celou trasu mezinárodního vlaku.

Společnost LokoTrain, která je dnes známá především jako půjčovna lokomotiv, slaví letos na jaře 15 let existence a plánuje další rozšíření vozového parku. Aktuálně má ve flotile celkem 31 elektrických lokomotiv, do konce roku by měly přibýt další tři, v roce 2025 se pak počítá s přírůstkem devíti strojů. Půjde o lokomotivy Siemens Vectron.

Společnost LokoTrain byla založena v roce 2009 a zpočátku fungovala především jako školicí středisko. Zanedlouho začala nabízet zákazníkům další službu, a to zajišťování personálu. Šlo především o strojvedoucí a vozmistry.

V roce 2012 bylo portfolio LokoTrainu rozšířeno o službu, která je v současné době pro firmu stěžejní: pronájem lokomotiv. Dopravcům byly pronajímány lokomotivy od společnosti PKP Cargo (stroje řad ET 22, ET 41 a E 189). V roce 2014 společnost začala zakládat svůj vlastní vozový park, jehož základním kamenem byla lokomotiva střídavé trakce řady 242 zvaná Plecháč.

„Potřeby zákazníků se v této oblasti v průběhu let významně změnily. Dnes je pro ně velmi významným faktorem interoperabilita lokomotiv, poptávají moderní lokomotivy, se kterými absolvují celou trasu mezinárodního vlaku. A my jim vycházíme vstříc,“ říká šéf LokoTrainu Ludvík Kobza.

Významným milníkem v historii firmy byl rok 2015, kdy LokoTrain jako jedna z prvních tuzemských společností přivezla do České republiky tři lokomotivy Siemens Vectron, které si pronajala od leasingové společnosti ELL Germany. Později vozový park doplnily další tři lokomotivy, dvě z nich byly řady 242 a jedna řady 240.

Lokomotivní park (LokoPool) společnosti LokoTrain pro elektrickou trakci:
19 MS Vectron (z toho 8 od EPCI)
4 lokomotivy AC (střídavý proud) – 2 x 240, 2 x 242
2 lokomotivy Traxx DC (stejnosměrný proud pro Polský trh) s motorem nezávislé trakce „Last mile“
6 lokomotiv MS (189, 186)

Tagy LokoTrain
11 komentářů