Lokomotivy CZ LOKO míří k dalším zákazníkům v Itálii

Lokomotivy 741.755 a 741.754 vyrobené v CZ LOKO pro italské zákazníky. Foto: Dalibor PalkoLokomotivy 741.755 a 741.754 vyrobené v CZ LOKO pro italské zákazníky. Foto: Dalibor Palko

CZ LOKO dodala na italský trh již dvacet lokomotiv řady 741.7

Společnost CZ LOKO neustále rozšiřuje obchodní aktivity v zahraničí. Mezi tradiční trhy patří Itálie, kam bylo dodáno bezmála sto lokomotiv. Na základě pozitivních referencí se zde přitom stále daří získávat nové zákazníky.

Hned dvě společnosti si v polovině loňského roku objednaly po jedné lokomotivě řady 741.7. Obě budou sloužit v intermodálních terminálech, kde zajistí posunovou službu.

První lokomotiva nese označení 741.754 (na snímcích modrá). Vlastníkem je holding Autosped G, který počítá s jejím využitím ve vnitrozemském terminálu Rivalta Scrivia. Terminál o celkové rozloze 240 000 m2 se nachází zhruba 50 km severně od Janova. Slouží především k překládce kontejnerů mezi železniční a silniční dopravou. Zároveň je zde prostor pro skladování kontejnerů, případně jiných komodit. Součástí terminálu je pět kolejí o délce 800 m. Další čtyři koleje se nachází mimo areál.

Druhou lokomotivu 741.755 zakoupila společnost Interporto Bologna. Jak plyne přímo z názvu společnosti, patří mezi její hlavní aktivity provoz vnitrozemského intermodálního terminálu Bologna, který se nachází zhruba 15 km od centra stejnojmenného města. V terminálu o rozloze 650 000 m2 se nachází celkem 10 kolejí o délce do 600 m. Právě zde bude lokomotiva zajišťovat posunovací práce.

Obě lokomotivy vznikly kompletní modernizací původních strojů řady 740/742, kdy byl z původní lokomotivy zachován pouze hlavní rám s podvozky. Zbylé celky byly vyrobeny nově. Dokončeny byly během března v jihlavském závodě CZ LOKO. Poté následovaly nezbytné zkoušky na tratích v okolí Jihlavy a následně předány zákazníkovi.

Společnost CZ LOKO tak k dnešnímu dni dodala na italský trh dvacet lokomotiv řady 741.7. Celkový výčet lokomotiv všech řad pak v blízké době přesáhne rovnou stovku. Do Itálie zamíří také první duální lokomotiva z produkce CZ LOKO. Stroj typu DualShunter 2000, který dokáže získávat trakční energii nejen ze spalovacího motoru, ale také prostřednictvím trolejového vedení, odebere v příštím roce společnost Mercitalia Shunting & Terminal.

Lokomotivy 741.755 a 741.754 vyrobené v CZ LOKO pro italské zákazníky. Foto: Dalibor PalkoLokomotivy 741.755 a 741.754 vyrobené v CZ LOKO pro italské zákazníky. Foto: Dalibor PalkoLokomotivy 741.755 a 741.754 vyrobené v CZ LOKO pro italské zákazníky. Foto: Dalibor PalkoLokomotiva 741.755 pro Interporto Bologna. Foto: Dalibor Palkookomotivy 741.755 a 741.754 vyrobené v CZ LOKO pro italské zákazníky. Foto: Dalibor PalkoLokomotiva 741.754 pro Autosped G. Foto: Dalibor Palko

Dalibor Palko, CZ LOKO

Tagy Autosped G CZ Loko Interporto Bologna lokomotiva 741.7
12 komentářů