CZ LOKO podepsalo první smlouvu na duální lokomotivy, míří k italskému nákladnímu dopravci

Nová duální lokomotiva DualShunter 2000. Foto: CZ LOKONová duální lokomotiva DualShunter 2000. Foto: CZ LOKO

Další vývoj CZ LOKO míří do hybridních lokomotiv.

Společnost CZ LOKO získala první zakázku na dodávku duálních lokomotiv, které kombinují elektrický a dieselový pohon. Při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz to potvrdil zakladatel a předseda představenstva společnosti Josef Bárta.

Budou určené pro italského nákladního dopravce Mercitalia, který patří pod italské státní dráhy. „Podepsali jsme první kontrakt na duální lokomotivy do Itálie. První smlouva je na dvě lokomotivy s opcí na další dvě. Kontrakt je na roky 2023 a 2024, takže už začínáme,“ potvrdil Josef Bárta. Půjde o lokomotivy DualShunter 2000, které kombinují jízdu na sběrač na hlavních tratích pod trolejí a výkonný dieselový motor Caterpillar pro provoz na vlečkách a vedlejších tratích bez elektrifikace. Kompletní specifikace lokomotivy je na stránkách CZ LOKO.

Právě v hybridních a duálních lokomotivách vidí většinový majitel CZ LOKO budoucnost „Chci, aby se CZ LOKO dál posouvalo dopředu a naše produkty byly moderní. A to znamená, že musíme jít do toho zeleného prostředí. Náš další vývoj tak jde do hybridů. První hybrid – baterie, motor – už je na kolejích, už ho testujeme. A musíme jít také cestou duálních lokomotiv, tedy kombinace sběrače a dieselu,“ řekl Bárta s tím, že by stál při jejich testování o spolupráci s firmami ze skupiny Českých drah: „Byl bych moc rád, kdybychom na tom mohli spolupracovat a lokomotivy testovat s naším národním dopravcem. Spolupráce výrobce a národního dopravce je nesmírně důležitá.“

První hybridní lokomotivu představilo CZ LOKO v čevnu 2019 na Czech Raildays v Ostravě. Šlo o dvounápravovou posunovací lokomotivu HybridSuhnter 400. Italský trh patří dlouhodobě k těm, kam CZ Loko exportuje lokomotivy z České republiky. Celkem sem firma dodala už 76 vozidel. Ve 40 případech šlo o modernizované brejlovce a 36 lokomotiv bylo z jejího nového výrobního portfolia (řady 741.7 a 744.1).

Celý rozhovor s Josefem Bártou vám přineseme jako podcast zítra, a to v pátek 9. dubna.

Tagy CZ Loko duální lokomotiva DualShunter 2000 Mercitalia Top
40 komentářů