Lokomotivu na hodinu? CZ LOKO spustila novou službu EffiRent
Elektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 Autor: Robert Škrlant
Hodina pronájmu začíná na 70 eurech, půjčit je možné i strojvedoucího.
Hodina pronájmu začíná na 70 eurech, půjčit je možné i strojvedoucího.
Proč takové čelo? Má smysl aerodynamika lokomotivy, která za jedním čelem má vagony? 😀
Nevíte někdo, jestli mají belgičanky ETCS?
Nemají.
Mají na něj přípravu, to jest je tam na něj nechané místo a konstruktéři řídicího systému vědí, co s tím.
Tuto službu nabízí Lokotrain již mnoho let a to s moderním a mnohem výkonnějším Vectronem.
Ceny ale od 70eur/hod asi začínat nebudou…
vyzkoušet přínosy moderní elektrické lokomotivy
Oni nabízejí i půjčit Vectrona či Traxxe? 🙂
Belgičanka je stejně „moderní“ jako reso (a to ještě dík za rekonstrukci, původní belgičanka měla k původnímu esu hodně daleko).
TO ensmíte srovnávat s Traxxem, ale spíš s Hrbatou, Šestikolákem a podnýma mašinama, kterým táhne na 60 roků.
Aha, takže na vesnici je naleštěná oktávka 1.0 „moderní vozidlo“, protože zbytek vesnice jezdí ve 105/120, nanejvýš ve shnilým Fávu :-).
Vnitřek Belgičanka je v podstatě zbrusu nová mašina. Jediné co zbylo jsou trakční motory a kastle. A ano ve srovnání s většinou lokomotiv co se pohybuje po našich kolejích je to moderní vozidlo.
Srovnávat atuo a lokomotivu je poněkud mimo. Leda že by někdo vzal starý Land Rover a přestavěl ho. Dosadil ABS, ESP, klimu, 5 airbagů a především zastavěl Euro 6 motor. A navrch bezklíčové otvírání dveří. Nový interiér je pak samozřejmostí.
Proč Land Rover? Protože má nosný rám, nikoliv samonostou karoserii.
Mimochodem, nad 100 let srarým domem se nikdo nepozastavuje a ten internet do něj prostě přivede.
Ale neříká o něm, že je to „moderní dům“.
Tak zrovna s tím domem jsi šlápl vedle – protože i ten 100 let starej barák se dá vybourat až na skelet a vestavět do něj úplně moderní prostory.
Stejně tak může mít sedmdesátiletej člověk úplně moderní názory, zatímco třicetiletý mládě může být těžká konzerva.
Tak minimálně to umí brzdit EDB jen do odporníků, takže s tím jedu radši na Slovensko, než s Vectronem, kde se z toho stává mašina bez EDB protože tam nikde nesmí rekuperovat. Změna systému se tam provede stažením a zdvižením sběrače, ne jak na Vectronu xterým potvrzováním hlášek po všech displejích a celkově na obsluhu je to mnohem friendly lokomotiva. I když je to úplně jiná výkonová kategorie. Vectron je výkonná moderní lokomotiva, ale spousta věcí je tam hloupě „po německi“ řešených…
Jo a když nesmíš rekuperovat, tak nemůžeš jet ani na AFB. Takže kromě koridoru kde je dovolena rekuperace máš z Vcetrona mašinu bez EDB a bez automatiky, která je tam taky hloupá, na Beligii zapneš a nebo vypneš ARR v jakékoliv jízdní situaci jedním hejblátkem a volíš rychlost na klávesnici. Ne nějakým klikáním po displeji a po pákách za hulákání ááá ef bééé ááá ef bééé ááá efff béééééééé
A co kromě asynchronních TM jí tak zásadního chybí, že podle Tebe není moderní?
Rekuperovat umí, účiník na střídavině je taky OK, tak oč běží…?
Má na pro nákladní vozbu, absolutně nevyhovující převod a při zhoršených adhezních podmínkách díky tomu velkou náchylnost ke skluzu a pak se stává jízda se zátěží někam do kopce sázkou do loterie. A těch TM už taky pár odešlo, ačkoli bylo tvrzeno, jak je to v pohodě a co všechno nevydrží…
Se divím že nesehnali nějaký převodovky se sesterských řad co měli Vmax 140. Ty se stejně šrotujou, takže by nemuseli být tak drahý. Možná sou tam vetší rozdíly než u peršingú a nešlo to.
Pokud vím, pastorky na vyzkoušení měli.
Nestačí vyměnit pastorek, je potřeba vyměnit i druhé kolo a/nebo skříň převodovky.
A hlavně nový zkoušky na Velimi, to jsem už slyšel. Tak změnili max rychlost na 120 „softwarově“. Fyzikální zákony ale „softwarově“ ochcat nejdou. Škoda no, Belgie je klasický český projekt. Dobrý nápad, jen provedení nedotažené do kopce, nebo zpackané.
Má to 116:31, pro představu, Peršink má 81:23, nebo rychlej 79:26
Takže má moc těžkej převod, ale zároveň je ausgerechnet kvůli tomu náchylná na skluz? Jezdil jsi někdy na kole s přehazovačkou, Fýro…?
Ano jezdil. Jenže já když tam budu mít rychlej převod, tak to neušlápnu a praskne mi noha v koleně. Ale když bude mít trakčák na to sílu, tak to utáhne. Ještěže ta mašina má monobloky, protože mít kola s obručema, tak je má imrvére protočený
Trakční charakteristikou se ta loko nejvíce blíží řadě 162/362….Zkuste s touhle mašinou tahat náklady. Má to 3000kW a do Třebový to vytáhne 1800tun max….Šestikolo má 2790kW a v klidu tam utáhne 2200t…
Když mi došel píšek a začalo chcát, tak jsem s tím málem chcípnul za Polepama s 1500tunama, do Hoštky jsem jel 15…. Trvakou rychlost to má tuším 67…
Se 121 se tam nebudu bát s 2400 stovkama…
Kdyby tomu dali asynchronní trakčáky, aspoň 4000kWm změnili převod, tak to bude bomba loko. Ale takhle je to lepší 121…co se použitelnosti týče.
Spíš přebývá…jak psal Pejan….podvozky z původní Class 12 =na 160km/h. Proto SprŽel nastavilo normy podle řady 362 !!!!!
Tak tomuto říkám dobrý nápad! Fandím jim
70 ecek za hodinu? To je docela lidova cena. Cekal jsem min 10x tolik
Otázka je co základní cena obsahuje a za co vše se musí připlácet.
No vzhledem k ceně je to skoro jedno 😀 Reálně i kdyby to byl pronájem jenom na místě, tak do dvou tisíc na hodinu mít pro sebe lokomotivu je dobrý zážitek.
lepší než hodina v bordelu co 🙂
Někdo chodí do bordelu a někdo si pronajme loko a ti s nápadem si pronajmou loko a v té si to můžou užít s holkou z bordelu 🙂
a můžou zajíždět do tunelu 🙂
Jenže při ceně 70 euro/hod se za 24 hodin dostanu na cenu vectrona, který má lepší parametry. Ale pro krátkodobé pronájmy v řádu hodin je to super.
Moc z toho nejsem moudrej…Za 24 hodin se dostanete na cenu 1680 euro, to je cena Vectrona na jak dlouho? :))
Lidová ? Ha ha ha….u Vectronu se dá dostat na ca 80 i se strojevedoucím…
Kolik má cz loko aktuálně rekonstruovaných svých Belgičanem? Jen tuto jednu?
V poolu mají 005 a 008.
Už jsem se na to ptal u článku o infrastrukturním postrku přes Vysočinu, ale zůstalo to bez odpovědi: Snáší se Belgičanka s Vectronem? Pokud jo, tak by mohli jednu bázovat i s postrkářem v Tišnově, možná by si je nějaký projíždějící vlak na hodinku najal, aby ho popostrčili do Vlkova.
Pokud píšu nesmysly, tak ať mě někdo další opraví, ale obávám se, že ne. Poslední info, co jsem zaregistroval poměrně nedávno, že u ČDC k tomu nešla činná jakákoli jiná elektrická lokomotiva. Pokud to tak skutečně je, a nešla by s Vectronem do vlaku ani Žehlička, pak mám obavy, že by vyhovělo máloco. PS nejsem odborník na infrastrukturu, takže ten pohled nemám ze strany SŽ. Jinak vsadím boty, že Petr Šimral bude vědět o daném problému víc😉
PŠ o tom ví velice málo. I jeho by zajímalo, proč čtyři laminátky nebo jakékoliv kombinace „starolokomotiv včetně Res) mohou a novolokomotivy tak nějak nemohou. Ale třeba se to někdy dozvíme…
Super nápad. Jen je ještě rozmístit různě po republice, aby byly co nejrychleji k dispozici a elektriky by měly být alespoň dvousystémové, aby se dostaly všude u nás.
Když je to řada 365 tak je dvou systémová
A mají ve smlouvě i pojištění proti třetímu způsobu brždění?😉
To je jak? 😀 Jiným vozem (hromadou), štrucem nebo nekolejovou brzdou (po vykolejení).
Vskutku zajímavá služba. Uvidíme jak bude služba populární a jesli k tomu postaví poradny pool.