Loket má nový dopravní terminál, součástí je padesát nových parkovacích míst
Téměř polovinu nákladů zaplatila evropská dotace.
Město Loket tento týden slavnostně otevřelo nový dopravní terminál v lokalitě Předmostí. Kromě lepšího zázemí pro cestující zde vznikla i nová parkovací místa, infocentrum, proměny se dočkaly i chodníky a přechody a přilehlé silnice.
Celkové náklady na projekt dosáhly 77,5 milionu korun. Podělilo se o ně město a Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, nejvíce pak Integrovaný regionální operační program (IROP), který přispěl 35,5 miliony korun.
„Morálně i fyzicky zastaralé stanoviště nahradil moderní terminál se zelenou střechou a veškerým zázemím pro cestující. Úprava veřejných prostor, která byla součástí projektu, přinesla také 50 parkovacích míst a vyšší bezpečnost,“ popsalo město v tiskové zprávě celý projekt.
Stávající stanoviště autobusových zastávek dlouhodobě neodpovídalo technickým požadavkům příslušné legislativy ani potřebám občanské vybavenosti. Město se proto rozhodlo vybudovat terminál moderní. První návrhy vznikly v roce 2019 ve spolupráci s Fakultou stavební ČVUT v Praze. „Mnoho našich obyvatel dojíždí za prací nebo do škol do větších měst v okolí a veřejnou dopravu většina z nich pravidelně využívá. Starému autobusovému nádraží chyběly například dostatečně velké přístřešky k ukrytí před deštěm i jakékoliv hygienické zázemí. Přístupné bylo pouze přes frekventovanou silnici, chybělo přímé napojení na pěší trasy z centra i sídliště, nebylo tu parkoviště,“ vypočítává důvody vzniku nového nádraží starosta Lokte Zdeněk Bednář.
Součástí terminálu je P+R parkoviště pro 50 aut. Nově jsou vyřešené pěší trasy, pohyb chodců je tak bezpečenější. V budově terminálu jsou kromě čekárny také kancelář dopravních informací a veřejné toalety.
Obklopují ho autobusové zastávky s běžným mobiliářem včetně stojanů na kola. Unikátem u stavby tohoto druhu je zelená střecha. Ekologicky i esteticky doplňuje terminál výsadba 24 stromů, keře a další zeleň. Finální podobu území navrhovali Jiří Oboznenko (dopravní část) a Pavel Hering (budova terminálu).
Stavba trvala zhruba rok, zakázku získalo sdružení firem Eurovia CZ a Stasko plus.