Loket má nový dopravní terminál, součástí je padesát nových parkovacích míst

Nový terminál v Lokti. Foto: Centrum pro regionální rozvojNový terminál v Lokti. Foto: Centrum pro regionální rozvoj

Téměř polovinu nákladů zaplatila evropská dotace.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Že jsem tak smělý – co znamená, že autobusové nádraží morálně zastará?

král j

Jak daleko je tento terminál od nádraží? Předpokládám, že na druhém břehu Ohře.

realista

Není na břehu, je už dost vysoko nad řekou a na rychlý přestup pěšky to rozhodně není – odkaz na mapu je v textu hned na začátku druhého řádku (pod slovy „lokalitě Předmostí“).

ušatá

No a kdy konečně bude obnovena trať na Horní Slavkov? Jak je vidět, peníze na železnici se prostě nedají a to ani když je potřeba zde dostat nynější i uvažovanou nákladní dopravu na koleje. To jsou prostě ty hodnoty a odbornost.

PvvS

A kde tam je něco, co by tu vlečku vytížilo ?

Kuba2

Pod zemí a jmenuje se to lithium.

Jiří Kocurek

A těžaři byli s velkou slávou vypráskáni, aby nedrancovali přírodu. Takže ve výsledku není co vozit.

Kubrt

No přece pohádka o českém lithiu. Proč si jí kazit tím, že nikdo pořádně neví, jak ho z té slídy dostat a kolik to bude stát (nepochybně víc, než ho vykrystalizovat ze solanky, na čemž stojí současná světová produkce).

MMXA

Z Krásného Jezu je tam trať obnovená. Teda před pár lety byla dnešní stav nevím. Trasa z Lokte holt není priorita SŽDC.

David

Taky se tesim, az tam bude cyklostezka, nebo mate na mysli jinou obnovu?

Fsp

a co lidi v Lokte potřebujou v Horním Slavkově?

david

To ma bejt jako nejaky pokus o dopravni indukci? jakoze kdyz se postavi vlecka, ze se hned zacne tezit lithium? Tak jako OK …

Jiří Kocurek

Pak je taky otázkou, kam by se to vozilo. Jesli do uvažované (a odpískané) baterkárny v Plzni, tak přes Loket, Nové Sedlo a Cheb je to docela zajížďka.
Ale dolovat v CHKO, no co bychom pro ekologickou železniční dopravu neudělali.

lokodepo

Loket předmostí? Mapy.cz nic takového neznají? Ani z fotek nelze jednoznačně určit, kde ten nový terminál vlastně je. Asi by nebyla od věci přiložit mapku. Díky.

senior

Vždyť přímo v textu je „proklikávací“ odkaz na zobrazení příslušného výseku z „mapy.cz“, který vidím i já, a to jsem už téměř slepý!
Je pravda, že to redakce běžně nedělá (= autorovi patří obzvláštní dík!), ale stačí trocha pozornosti a nebudete za hlupáka. A jinak: předmostí bývá obvykle u každého mostu, a ten význačný je v Lokti právě ten často zobrazovaný, tak proto asi i ten pomístní název …

realista

A nejen v Lokti se autobusoví cestující dočkají oficiálního zahájení provozu vylepšených zastávek (v pondělí) = viz:
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/doprava/21949-cestujici-v-zeletave-pri-cekani-na-autobus-uz-nebudou-moknout-zitra-se-jim-otevre-nove-nadrazi.html

Permonik

Šikmá střechy s vikyři by víc slušela. O ocelových profilech nemluvě.

Low cost

Super, tak teď ještě aby na ten terminál jezdili nějaké autobusy. Podle idosu už dnes nepojede žádný ani do Varů.

M19

Je neděle večer a nejste v Praze. Co očekáváte?

Jiří Kocurek

V neděli po 8. večer, mimo sezonu, když je hrad 4 hodiny zavřený a taky je venku už 4 hodiny tma, takže v lese nevidíte na cestu.

Vítejte v realitě ČR mimo 100tisícová a větší města. I ten silniční provoz je touhle dobou na nule.

realista

Nevím, jak komu, ale mně v pátek aktualizovaný IDOS off line z Lokte do Karlových Varů o víkendech večer po 19. hodině a dokonce ještě i po 21. hodině autobusové spoje nabízí – jinde jsem nepátral.

Zbyněk

Takže nazývejme věci pravým jménem. Jedná se o parkoviště s autobusovou zastávkou.

Skutečný dopravní terminál by měl přestup (ideálně hrana-hrana) na vlak a místa pro bezpečné uložení kol. Něco na bázi cykloboxů.

M19

Že tam těch vlaků jezdí, co? Ale ideologie prý zaslepuje myšlení.

glosátor

Ale ideologie prý zaslepuje myšlení – jak je zřejmé z většiny vašich příspěvků.

ušatá

Právě že není ochota to tam konečně dát dohromady a ze železnice mít páteř s navázanými autobusy. Prostě zdraví lidí, klima, životní prostředí, to vše je přeci naše priorita.

Fsp

tak 810 s pěti cestujícíma to je vzor ekologie. vždyť jezdí za kýbl nafty ne

realista

To je ovšem především problém Karlovarského kraje a jeho přístupu k VHD (a tlaku na SŽ i dopravce): i když trať končí (přechodně = ?) jen v Lokti, dovedu si představit něco jako „venkovskou S-bahn“ třeba z Ostrova přes KV do Nového Sedla a dál v prokladu do Sokolova a do Lokte v podání „krátkých panterů“ s bateriemi – a pak by y Lokti měl skutečný „terminál“ u železnice už opravdu smysl.

MMXA

Hlavně ten „terminál“ je úplně mimo místní civilizaci. Tohle je dobrý tak pro turisty co jdou na náměstí a hrad. Většina místních žije na druhé straně Lokte a vhodnější místo k odjezdu je nádraží.

realista

Nechci být „válečným štváčem“, ale proč tam tedy jezdí tak málo vlaků, když nádraží je vhodné místo k odjezdu, a i autobusů jezdí přímo okolo nádraží jen minimum?

Jiří Kocurek

Představa, že by autobus jel takhle, projel okolo historického centra a odstavil se?
https://mapy.cz/s/lofenukeva

xyz

Pořád je bez návaznosti na vlaky. Tzn. proti veškerým trendům vzájemné provázanosti jednotlivých druhů dopravy.

asdasdfsdfasd

Nepříjemnou otázkou ale je, jestli provázaní s parkovištěm nemá potenciál přivést více cestujících než provázaní s 810.

Frantisek X

Více lidí cestujících tam rovnou autem, mimo bus? 🙂 Druhá věc je, proč to spojení po kolejích vypadá, jak vypadá…

Kubrt

No jo, ale když v tom Lokti jedno rozumné univerzální místo pro všechny linky bus+vlak vymyslet nejde.

František

Trať do Horního Slavkova tam není, vlak staví úplně mimo a ještě to jsou nějaký 810. Jo tak určitě, místní budou celý žhaví tím jet třeba do Varu – opět na stanici, kde v okolí nic moc není a ne autobus, který je od centra kousek.

xyz

810 nejsou fyzická vlastnost. Už jen proto, že ten terminál snad má delší životnost než 810.

Jestli je v Lokti vlak nepoužitelný i pro směr Vary, pak se dá polemizovat o jeho smysluplnosti.

Sova

Samozřejmě že vlak použitelný je, jízdní doba je prakticky stejná. A jak už v diskuzi padlo, jezdí i v době, kdy autobusy ne (víkend večer například).

Jiří Kocurek

To ale není fyzikální vlastnost autobusu, záleží jen na objednateli, který je stejný pro obojí.

M19

Jede 4x denně. O víkendu méně. Ani to si předem nezjistíte?

xyz

Co že jezdí 4x denně?

Nechápu, na co reagujete.

Fsp

vlak v Lokti

ušatá

Ale právě na ty Vary je využívaný, ale SŽ se stále brání zprovoznit ten uzavřený úsek, přesto, že kraj to chce, dopravci to chtějí a nákladní doprava se tam předpokládá v řádech desetitisíců až sto tisíců tun ročně. A samozřejmě to nikdo z lidí tam nechce na silnicích a i díky tomu tam všechno vázne! Navíc jde o chráněnou krajinnou oblast, takže by snad měl rozum zvítězit.

Fsp

nákladní doprava se tam předpokládá v řádech desetitisíců až sto tisíců tun ročně

co konkrétně a odkud a kam? Děkuji 🙂

Jiří Kocurek

Rozum říká, že těžba v CHKO spíš neprojde než ano.

Fsp

nejedná se pravou těžbu, ale „přebrání“ hald hlušiny, které tam všude jsou po těžbě z padesátých až začátku devadesátých let.

Kubrt

Nádraží tak úplně mimo není; vlaky dělají rozumný připoj na Krušnohory, to svůj význam má. Ne že by do toho Chodova nemohl jezdit bus, ale zrovna tyhle pendly na hlavní trať se mi zdají rozumné.

realista

Z pohledu umístění té autobusové zastávky je nádraží hodně mimo: v údolí za řekou, přes kterou tam není v příhodném místě most ani lávka.
A přemístit tu zastávku jinam asi není příliš vhodné kvůli snadnému přístupu do historického centra i prostorovým a terénním podmínkám.

Kubrt

Myslel jsem to tak, že nádraží není úplně mimo z hlediska osídlení. Ano, vazba mezi novým „terminálem“ a vlakem je nulová, to samozřejmě nerozporuju.

ušatá

A ten autobus nemůže navazovat na vlak u nádarží a rozvážet lidičky po celém okolí, že? Tak totiž má vypadat dopravní systém a třeba takový je např. v tom Švýcarsku. Já vím, oni tam mají specifické podmínky a peníze na to!!!!

realista

Samozřejmě by to asi možné bylo, ale ty autobusové linky jsou v Lokti průchozí a k nádraží by to byl (zbytečný = ?) závlek. Navíc je to v Karlovarském kraji, a tam VHD ani její inteligentní řešení není (a vlastně ani nikdy nebyla) prioritou – což je ostatně patrné třeba i na vzhledu karlovarských nádraží: podstatný je přitom ovšem hlavně požadavek, aby i do KV zajíždělo „pendolíno“ …

Jiří Kocurek

U vlakového nádraží je P+R taky a divertovat autobusy po Lužné ulici bude přinejmenším problematické, ten most je úzký, protijedoucí se na něm nevyhnou.

realista

To ne: když už jezdit autobusem až k vlaku a mít tam skutečný „terminál“, tak asi jedině na zastávce Loket předměstí (stejně mnoho těch autobusů jezdí do / z Horního Slavkova) – ale to zase není poloha příliš vstřícná k historickému centru, takže ani to není přijatelné řešení.

ušatá

Tam to bylo také předpokládáno a skutek utek!

Jiří Kocurek

Pak je tady ozázka, zda je Loket přestupní uzel nebo spíše cílová destinace. Tedy kolik lidí by tam využilo přestup bus-vlak.
Do Varů ten bus jet musí, Jalový dvůr a Hory na vlak chodit nebudou. Do Sokolova přes Staré sedlo to samé. Pak je tam směr na Chodov a Horní Slavkov.

Víme jak je na tom Ústecký kraj s požadavkem na provedení údržby trati, ŠŽ ji odmítá udělat a můžou za to živnostníci, zubaři a řidiči.