Loket má nový dopravní terminál, součástí je padesát nových parkovacích míst
Nový terminál v Lokti. Foto: Centrum pro regionální rozvoj
Téměř polovinu nákladů zaplatila evropská dotace.
Téměř polovinu nákladů zaplatila evropská dotace.
Že jsem tak smělý – co znamená, že autobusové nádraží morálně zastará?
Jak daleko je tento terminál od nádraží? Předpokládám, že na druhém břehu Ohře.
Není na břehu, je už dost vysoko nad řekou a na rychlý přestup pěšky to rozhodně není – odkaz na mapu je v textu hned na začátku druhého řádku (pod slovy „lokalitě Předmostí“).
No a kdy konečně bude obnovena trať na Horní Slavkov? Jak je vidět, peníze na železnici se prostě nedají a to ani když je potřeba zde dostat nynější i uvažovanou nákladní dopravu na koleje. To jsou prostě ty hodnoty a odbornost.
A kde tam je něco, co by tu vlečku vytížilo ?
Pod zemí a jmenuje se to lithium.
A těžaři byli s velkou slávou vypráskáni, aby nedrancovali přírodu. Takže ve výsledku není co vozit.
No přece pohádka o českém lithiu. Proč si jí kazit tím, že nikdo pořádně neví, jak ho z té slídy dostat a kolik to bude stát (nepochybně víc, než ho vykrystalizovat ze solanky, na čemž stojí současná světová produkce).
Z Krásného Jezu je tam trať obnovená. Teda před pár lety byla dnešní stav nevím. Trasa z Lokte holt není priorita SŽDC.
Taky se tesim, az tam bude cyklostezka, nebo mate na mysli jinou obnovu?
a co lidi v Lokte potřebujou v Horním Slavkově?
To ma bejt jako nejaky pokus o dopravni indukci? jakoze kdyz se postavi vlecka, ze se hned zacne tezit lithium? Tak jako OK …
Pak je taky otázkou, kam by se to vozilo. Jesli do uvažované (a odpískané) baterkárny v Plzni, tak přes Loket, Nové Sedlo a Cheb je to docela zajížďka.
Ale dolovat v CHKO, no co bychom pro ekologickou železniční dopravu neudělali.
Loket předmostí? Mapy.cz nic takového neznají? Ani z fotek nelze jednoznačně určit, kde ten nový terminál vlastně je. Asi by nebyla od věci přiložit mapku. Díky.
Vždyť přímo v textu je „proklikávací“ odkaz na zobrazení příslušného výseku z „mapy.cz“, který vidím i já, a to jsem už téměř slepý!
Je pravda, že to redakce běžně nedělá (= autorovi patří obzvláštní dík!), ale stačí trocha pozornosti a nebudete za hlupáka. A jinak: předmostí bývá obvykle u každého mostu, a ten význačný je v Lokti právě ten často zobrazovaný, tak proto asi i ten pomístní název …
A nejen v Lokti se autobusoví cestující dočkají oficiálního zahájení provozu vylepšených zastávek (v pondělí) = viz:
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/doprava/21949-cestujici-v-zeletave-pri-cekani-na-autobus-uz-nebudou-moknout-zitra-se-jim-otevre-nove-nadrazi.html
Šikmá střechy s vikyři by víc slušela. O ocelových profilech nemluvě.
Super, tak teď ještě aby na ten terminál jezdili nějaké autobusy. Podle idosu už dnes nepojede žádný ani do Varů.
Je neděle večer a nejste v Praze. Co očekáváte?
V neděli po 8. večer, mimo sezonu, když je hrad 4 hodiny zavřený a taky je venku už 4 hodiny tma, takže v lese nevidíte na cestu.
Vítejte v realitě ČR mimo 100tisícová a větší města. I ten silniční provoz je touhle dobou na nule.
Nevím, jak komu, ale mně v pátek aktualizovaný IDOS off line z Lokte do Karlových Varů o víkendech večer po 19. hodině a dokonce ještě i po 21. hodině autobusové spoje nabízí – jinde jsem nepátral.
Takže nazývejme věci pravým jménem. Jedná se o parkoviště s autobusovou zastávkou.
Skutečný dopravní terminál by měl přestup (ideálně hrana-hrana) na vlak a místa pro bezpečné uložení kol. Něco na bázi cykloboxů.
Že tam těch vlaků jezdí, co? Ale ideologie prý zaslepuje myšlení.
Ale ideologie prý zaslepuje myšlení – jak je zřejmé z většiny vašich příspěvků.
Právě že není ochota to tam konečně dát dohromady a ze železnice mít páteř s navázanými autobusy. Prostě zdraví lidí, klima, životní prostředí, to vše je přeci naše priorita.
tak 810 s pěti cestujícíma to je vzor ekologie. vždyť jezdí za kýbl nafty ne
To je ovšem především problém Karlovarského kraje a jeho přístupu k VHD (a tlaku na SŽ i dopravce): i když trať končí (přechodně = ?) jen v Lokti, dovedu si představit něco jako „venkovskou S-bahn“ třeba z Ostrova přes KV do Nového Sedla a dál v prokladu do Sokolova a do Lokte v podání „krátkých panterů“ s bateriemi – a pak by y Lokti měl skutečný „terminál“ u železnice už opravdu smysl.
Hlavně ten „terminál“ je úplně mimo místní civilizaci. Tohle je dobrý tak pro turisty co jdou na náměstí a hrad. Většina místních žije na druhé straně Lokte a vhodnější místo k odjezdu je nádraží.
Nechci být „válečným štváčem“, ale proč tam tedy jezdí tak málo vlaků, když nádraží je vhodné místo k odjezdu, a i autobusů jezdí přímo okolo nádraží jen minimum?
Představa, že by autobus jel takhle, projel okolo historického centra a odstavil se?
https://mapy.cz/s/lofenukeva
Pořád je bez návaznosti na vlaky. Tzn. proti veškerým trendům vzájemné provázanosti jednotlivých druhů dopravy.
Nepříjemnou otázkou ale je, jestli provázaní s parkovištěm nemá potenciál přivést více cestujících než provázaní s 810.
Více lidí cestujících tam rovnou autem, mimo bus? 🙂 Druhá věc je, proč to spojení po kolejích vypadá, jak vypadá…
No jo, ale když v tom Lokti jedno rozumné univerzální místo pro všechny linky bus+vlak vymyslet nejde.
Trať do Horního Slavkova tam není, vlak staví úplně mimo a ještě to jsou nějaký 810. Jo tak určitě, místní budou celý žhaví tím jet třeba do Varu – opět na stanici, kde v okolí nic moc není a ne autobus, který je od centra kousek.
810 nejsou fyzická vlastnost. Už jen proto, že ten terminál snad má delší životnost než 810.
Jestli je v Lokti vlak nepoužitelný i pro směr Vary, pak se dá polemizovat o jeho smysluplnosti.
Samozřejmě že vlak použitelný je, jízdní doba je prakticky stejná. A jak už v diskuzi padlo, jezdí i v době, kdy autobusy ne (víkend večer například).
To ale není fyzikální vlastnost autobusu, záleží jen na objednateli, který je stejný pro obojí.
Jede 4x denně. O víkendu méně. Ani to si předem nezjistíte?
Co že jezdí 4x denně?
Nechápu, na co reagujete.
vlak v Lokti
Ale právě na ty Vary je využívaný, ale SŽ se stále brání zprovoznit ten uzavřený úsek, přesto, že kraj to chce, dopravci to chtějí a nákladní doprava se tam předpokládá v řádech desetitisíců až sto tisíců tun ročně. A samozřejmě to nikdo z lidí tam nechce na silnicích a i díky tomu tam všechno vázne! Navíc jde o chráněnou krajinnou oblast, takže by snad měl rozum zvítězit.
nákladní doprava se tam předpokládá v řádech desetitisíců až sto tisíců tun ročně
co konkrétně a odkud a kam? Děkuji 🙂
Rozum říká, že těžba v CHKO spíš neprojde než ano.
nejedná se pravou těžbu, ale „přebrání“ hald hlušiny, které tam všude jsou po těžbě z padesátých až začátku devadesátých let.
Nádraží tak úplně mimo není; vlaky dělají rozumný připoj na Krušnohory, to svůj význam má. Ne že by do toho Chodova nemohl jezdit bus, ale zrovna tyhle pendly na hlavní trať se mi zdají rozumné.
Z pohledu umístění té autobusové zastávky je nádraží hodně mimo: v údolí za řekou, přes kterou tam není v příhodném místě most ani lávka.
A přemístit tu zastávku jinam asi není příliš vhodné kvůli snadnému přístupu do historického centra i prostorovým a terénním podmínkám.
Myslel jsem to tak, že nádraží není úplně mimo z hlediska osídlení. Ano, vazba mezi novým „terminálem“ a vlakem je nulová, to samozřejmě nerozporuju.
A ten autobus nemůže navazovat na vlak u nádarží a rozvážet lidičky po celém okolí, že? Tak totiž má vypadat dopravní systém a třeba takový je např. v tom Švýcarsku. Já vím, oni tam mají specifické podmínky a peníze na to!!!!
Samozřejmě by to asi možné bylo, ale ty autobusové linky jsou v Lokti průchozí a k nádraží by to byl (zbytečný = ?) závlek. Navíc je to v Karlovarském kraji, a tam VHD ani její inteligentní řešení není (a vlastně ani nikdy nebyla) prioritou – což je ostatně patrné třeba i na vzhledu karlovarských nádraží: podstatný je přitom ovšem hlavně požadavek, aby i do KV zajíždělo „pendolíno“ …
U vlakového nádraží je P+R taky a divertovat autobusy po Lužné ulici bude přinejmenším problematické, ten most je úzký, protijedoucí se na něm nevyhnou.
To ne: když už jezdit autobusem až k vlaku a mít tam skutečný „terminál“, tak asi jedině na zastávce Loket předměstí (stejně mnoho těch autobusů jezdí do / z Horního Slavkova) – ale to zase není poloha příliš vstřícná k historickému centru, takže ani to není přijatelné řešení.
Tam to bylo také předpokládáno a skutek utek!
Pak je tady ozázka, zda je Loket přestupní uzel nebo spíše cílová destinace. Tedy kolik lidí by tam využilo přestup bus-vlak.
Do Varů ten bus jet musí, Jalový dvůr a Hory na vlak chodit nebudou. Do Sokolova přes Staré sedlo to samé. Pak je tam směr na Chodov a Horní Slavkov.
Víme jak je na tom Ústecký kraj s požadavkem na provedení údržby trati, ŠŽ ji odmítá udělat a můžou za to živnostníci, zubaři a řidiči.