Lokálky na prodej přehledně: Pětikilometrová slezská trať za milion

Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia CommonsLokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons

Už více než sedm let se snaží Správa železniční dopravní cesty zbavit v souladu s vládním usnesením některých nevyužívaných regionálních

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin H.

U trati Laa-Hevlín je zjištěno, že by zde byl potenciál k přepravě cca 300 000 tun zboží z Laa do Břeclavi a dál do Polska, které je dnes přepravováno závlekem přes Vídeň. V případě opravy a rekonstrukce navazujících úseků z Hrušovan nad Jevišovkou by mohlo dojít k rozšíření IDS JmK a jeho propojení s vídeňským S bahnem. Všechno je naplánováno a spočítáno z rakouské strany i postaveno a provozováno. Jen SŽDC jaksi nemá zájem.

Rado

Re. K.S a František: Naprosto výstižné a nezbývá než souhlasit.
Ps: o výhodách těch trojúhelníků věděli již staří Prusové. A DB netz to velice aktivně využívá. Byť některé byli za komunismu, skvělou údržbou či záměrně zničeny.

K.S.

Některé tratě na odpis jsou, buď jsou to skutečně Zababovské dráhy, nebo je trať na území cizího státu snesena a bez naděje na obnovu, to je třeba případ tratě do Slavonic. Ale ta je zase dost dlouhá na to aby se na ní rekonstrukce a doprava mohly vyplatit. co se týče trojúhelníků, tak tam je myslím nejlepším kandidátem trať Prostějov – Č. Třebová., Krnov nebo třeba Turnov.

Michal

Sakra, mít tu Vidnavu blíž, tak neváhám…

T

Lákavé, ale co s tím pak?

Michal

Tak najít druhé takové magory v Polsku a zase to spojit do Neisse. Byla by to jen iluse, ale nádherná, projet to po těch desetiletích zase párou přes hranici…

http://www.wikiwand.com/de/Neisser_Kreisbahn – to je ten kus dál

K.S.

Bylo by zajímavé pokud by se našel někdo kdo by byl schopen celou trať přes Hevlín do Laa opravit, sice je to nákladné, zejména protože most, ale byla by to asi zajímavá věc jak z pohledu turistické dopravy, tak z pohledu případných nákladních vlaků, odklonů atd. Před lety jezdily odklony z Rakouska až do Břeclavi, pokud by existovalo spojení přes Laa, ušetřili by si poměrně značné množství kilometrů. Stejně tak by bylo možné posílat nákladní vlaky v nezávislé trakci, které mají jet do Rakouska, přes Hrušovany aby zbytečně nezabíraly kapacitu na koridoru. Dobré by bylo podívat se také na to… Číst vice »

František

Jenže oni se radši zabývají tím, jak síť co nejvíce ořezat. Neptají se vůbec na nákladní dopravu, nesnaží se o lepší využití. Hlavní je zaměstnat co nejvíce úředníků likvidací, jak se zdá. Kdyby přijali institut toho času nesjízdné tratě, ušetřili by si celou tuhle šarádu, a v budoucnu by se k leckterým směrům dalo vrátit. Takhle se v lepším případě pojedou lidé podívat autem na drážní atrakci, v horším bude za nějaký čas z rozpadlé tratě rozpadlá cyklostezka a v nejhorším utratíme spoustu peněz za to, aby stopa železnice zcela zmizela. Mezitím budeme nalévat další spousty peněz do náhradních řešení.… Číst vice »