Lokálku z Pňovan do Bezdružic čekají o víkendu velké oslavy 120 let od prvního vlaku

Motorový vůz M131 v zastávce Lomnička na trati Pňovany - Bezdružice. Foto: Bezdružická dráhaMotorový vůz M131 v zastávce Lomnička na trati Pňovany - Bezdružice. Foto: Bezdružická dráha

Po trati bude o víkendu jezdit historická lokomotiva "Čtyřkolák" a motorový vůz "Hurvínek".

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

Jo, to bývalo svezení…lakované lavice a la klouzačka, okna šla až dolů, ve vozech kamínka na uhlí…na to se snad ani zapomenout nedá 😉

Petr

Škoda, že nemůže jezdit Brumla.

Pája

Tenhle nedostavěný úsek patří mezi ty, které by měly smysl.

Kubrt

Vznikla by 80 km spojnice s traťovou rychlostí 60 km/h, vedoucí liduprázdnou krajinou, s nulovou využitelností pro nákladní dopravu. To je přesně to, co železniční síť ČR potřebuje.

Pája

Traťová rychlost je něco, co nejde změnit? Nafurt?

Sporak

Tak při poslední rekonstrukci se nezměnila. Jestli je to skutečně hardlimit kvůli D3 a jinak by mohla být vyšší to nevím

Kubrt

Jde to změnit; výstavbou nové tratě poblíž té stávající. Jak úsek Pňovany Bezdružice, tak Teplá – KV, jsou téměř komplet vyskládané z protisměrných oblouků o poloměrech až k 200 m. Pro nákladní dopravu – byla by rovnoběžná se stávající tratí Plzeň-Cheb – je taková kapacita pro nákladní dopravu potřeba? I kdyby – opět by to znamenalo nutnost výstavby nové tratě. Zejména v údolí Teplé chuťovka, finančně, administrativně, environmentálně. Nemá to smysl.

Pája

TY protisměrné oblouky si právě prohlížím. Asi máte pravdu. Já uvažoval nad spojnicí dvou míst, jenže novostavba je v ČR nepřekonatelný problém i jinde.

medical examiner

200 m říkáte?
To je tak 65 km/h…

Klabavátor

Se obávám, že jedině novostavbou, takže vlastně nejde.

Jelen

Že povede liduprázdnou krajinou ničemu nevadí, když to má sloužit primárně pro spojení Plzně a KV. A ta využitelnost pro nákladní dopravu by se tímto propojením taky mohla zvýšit, ač tedy nevím jak velké sklony na současné trati 177 jsou.

Sporak

na spojení Varů a Plzně stačí bohatě silnice 1. třídy

Kubrt

Nákladní dopravě nedostačuje stávající trať PlCh? Jak píšu výše, aby ta trať byla použitelná pro nákladní vlaky, musela by se postavit znova i tam, kde dnes vedou ty dvě lokálky.

Jiří Kocurek

Mineme Stříbro (7700) ve prospěch Bezdružic (900) a také Planou (5400) a Mariánské Lázně (13000) ve prospěch Teplé (3000 obyvatel). Obsluha kraje jako řemen.
Protože na obě ramena těch cestujícíh nebude dost. Ale jako jo, postavíme novou železnici, kde bude jezdit rychlík vedený dvouvozovou jednotkou 1x za 2 hodiny, proložený osobákem.A možná nějaká nákaldní doprava, když vyjdou sklony.

medical examiner

Napřed ale zkusíme autobus.
Až když se to trošku osvědčí

Mně by taky zajímalo, kolik lidí by využilo autobus řekněme Chlumec nad Cidlinou – Hněvčeves – Dvůr Králové n. L. – Trutnov…

Robil

Pojedeme se tam podívat v neděli stylově ertakem