Lokálka do Mochova vozí vzduch. V průměru jí využije 31 cestujících denně
Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava
Byla to před dvěma lety velká sláva, když Středočeský kraj po více než 11 letech obnovil provoz na lokálce Čelákovice
Takze zrusit a okamzite. Zde by cyklostezka udelala mnohem vice muziky. Na soubezne silnici se pred par lety stala cyklistum velmi oskliva nehoda.
Takže z Mochova do Prahy mužu;
1) Autobusem stojícím v koloně, jednou možná dojede na Čerňák.
2) Místním busem do Čelákovic. Staví sice v centru Mochova, ale za to nestaví v Čelákovicích na nádraží
3) Šukafonem do Čelákovic, sice nestaví v centru Mochova, ale za to v Čelákovicích staví na nádraží.
Zpátky můžu:
1) Autobusem stojícím v koloně, jednou možná dojede do Mochova.
2) Vlakem do Čelákovic a pak busem, který nestaví na Čelakovickém Nádraží.
3) Z Čelákovic šukafonem, který podle JŘ má navazovat, ale podle objednávky nečeká a odvezte vzduch.
Přitom řešení je jednoduché. Objednat linky do Čelákovic nádraží do okolních vesnic a zakončit je v Českém Brodě a Úvalech, tak aby cestující měli přípoje na příměstské vlaky oběma směry. Tohle do VHD naláká určitě více lidí, než motorák do Mochova.
A aby na to bylo, tak zvýšit populisticky levné jízdné.
Uvědomujete si, žcela veřejně nabádáte k porušení hned několika paragrafů drážního zákona?
§ 1 – nikdy se to tak nedělalo
§ 2 – cestující by to nepochopili
§ 3 – bylo by to příliš složité
§ 21 – cesta vlakem je vždy levnější než autobusem a provozní náklady vlaku jsou tedy vždy nižší
§ 22 – vlak je vždy pohodlnější
§ 23 – vlak jezdí i o víkendu
A proč asi ta lokálka není obsazená ?! Dokud stát nezlikvidoval výrobu v TOS u a Kovohutích v Čelákovicích,kde pracovalo půl okresu,byla plná,byly plné autobusy, které lidi vozily do práce,a dokonce i TOS měl pro rozvoz zaměstnanců svůj autobus – můj manžel jím vozil lidi na ranní a odpolední směny a zpět domů,do obcí,odkud dojížděli. Teď jsou lidi na pracáku a fabrika na spadnutí.
Kdo je na pracáku?
Jakže „stát zlikvidoval“? Ta fabrika normálně zkrachovala.
Byla zkrachována!!!!
Cesko 2020 = slovensko 1980
To by bylo už levnější taxi při těch počtech…
Pořád lepší než autobusová linka 688 Nehvizdy – Mstětice, která vozí nulu.
schotousch: V čem konkrétně je lepší ??
To jako fakt? Tak já bych do toho šel, protože jak ráno vypadá dálnice a 611 na H.Počernice je fakt tragedie. Čekal bych, že logicky si toto spojení vybere každý kdo jede z Nehvizd do centra Prahy nebo Vysočan.
Já se nedivím. Člověk fakt musí mít hodně rád vlaky, aby si vybral vlak oproti autobusu v Mochově. Aspoň trochu snahy ze strany SŽ! Podívejte se na Švestkovou dráhu.
Bohužel vozidlo, které tu jezdí, je pro cestující neaktraktivní a také díky tomu, že je stanice daleko od středu města, se obyvatelům vlak příliš nevyplatí. Pokud Mochov nějak výrazně rozroste, pak se o tom vlaku dá i uvažovat. Zatím bych to nechal na autobusy, které budou mít krásnou návaznost na vlaky v Čelákovicích.
A na kolik obyvatel by se měla tato obec se 1400 obyvateli rozrůst, aby se na 4km rameni vlak vyplatil? Pochopte už konečně, že největší problém je zde toto kratičké rameno, které zde nikdy nevygeneruje dostatečnou poptávku, která by zde vlak uživila. Vlak zde pak více stojí, než jede, takže většinu dne stojí vlak ve stanici na volnoběh, což je zoufale neefektivní a proto je zde vlak tak drahý.
a proto by takové trati neměly mít budoucnost v osobní dopravě. Taková cyklostezka by na tom byla lépe. část lidí by mohla jezdit na kole na vlak do Čela.
Místní šotofans by za to kamenovali, ale ono ta cyklostezka v mnoha případech není úplně špatný nápad (i když tady je trať potřeba asi kvůli rozvodny). Každopádně než udržovat nějaký úsek trati bez potenciálu a pak na něj objednávat drahé vlaky jenom aby tam něco jezdilo, tak to už opravdu udělá větší službu ta cyklostezka. Sklonově pro cyklisty ideální a zároveň tak může být zachováno těleso trati a trasa. Kdyby se pak kdykoliv v budoucnu změnila situace, tak není zas takový problém trasu obnovit.
Jasně, vytrhané koleje a jde přeci mávnutím ruky zase hezky vrátit.
Zbytečná cyklostezka, k čemu by byla? Aby se mohl někdo z Čelákovic projet na kole do Mochova, tam se otočit a jet zpátky? To se radši projede podél Labe.
Zatímco trať může smysl mít, i když si to možná ti, kteří nemají železniční dopravu rádi, nepřipouští. Když ne teď, tak třeba za několik let. Jelikož tato trať je v blízkosti Prahy a skutečně tvoří rozumnou alternativu k lince 398 do Prahy, tak zbytečná není.
Ještě jednou a snad naposled. Toto rameno má délku pouhé 4km, do Prahy máte v Čelákovicích úvrať, takže nějaký přímý spoj do Prahy zde nemá smysl. I kdyby se počet obyvatel Mochova zpětinásobil, tak se vlak na takto kratičkém úseku nikdy nenaplní. Já tohle nekritizuji proto, že bych neměl rád železnici, ale proto, že tyto nesmyslné linky naopak železnici škodí, protože odsávají prostředky z tratí, kde je to více potřeba. Za stejné peníze jako jezdí vlak jenom do Mochova by mohl jezdit autobus po celé trase až do Českého Brodu, což má pro napájení hlavních linek daleko větší efekt, než… Číst vice »
Já že škodím železnici? Pro vaši informaci – skutečně na dráze nepracuji ani nemám nic společného s plánováním veřejné dopravy. A není pravda, že by zrovna toto nějak zásadně škodilo. Právě proto, že se jedná o krátké vozební rameno, nečerpá zdaleka tolik financí, jako mnoho jiných tratí. Takže zrušením se fakt nic moc neušetří. Železnici právě nejvíc škodí ti, kteří za každou cenu hledají důvody, proč trať zrušit, ale zamyslet se nad způsoby, jak ji naopak podpořit, to už ne. Když tedy pořád kritizujete krátké vozební rameno, nenapadlo vás někdy řešení jako např. prodloužení nějakých spojů linky S23 do Mochova?… Číst vice »
Četl jste vůbec článek až dokonce? V součtu všech spojů v SČ kraji se opravdu nejedná o zásadní částky, ale podívejte se na cenu za přepraveného cestujícího. Pokud se podíváme, kolik nás stojí jeden přepravený cestující, pak dojdeme k částce přibližně 263 korun Já opravdu nechápu, proč zde za každou cenu provozovat vlakové spojení, když vede paralelně autobusová linka, která tento počet cestujících v pohodě odveze. Jakou má pro obyvatele tato linka oproti autobusu přidanou hodnotu – podle mě žádnou. Krátce k vysvětlení proč lidi jako vy železnici spíše škodíte. Pro různá nasazení v rámci MHD jsou vhodné jiné dopravní… Číst vice »
Tady jde o to, že ta traˇbyla plánována k prodloužení a zaokruhování na Úvaly a snad to jednou bude. Za druhé je to propojení možného průmyslového areálu (dnes nefunkčního s rozpadajícími se budovami ) namísto pro takové areály budovat na zelené louce monstra s parkovacími plochami a pak se divit, že se krajina ohřívá, není voda, je tlak na rozvoj negativní silniční dopravy. Chce to prostě jinou koncepci a konečně jinou dopravní politiku. Ta trať bude využitá i v osobní dopravě, když tam ty spoje a návaznosti budou vypadat jinak, udělá se nová zastávka i u centra, v Mochově se… Číst vice »
Proč by musel stát na volnoběh? Vždyť to fíra může chcípnout a před odjezdem zase nastartovat. A předpokládám, že se to i běžně dělá, přeci, třeba hodinu, nepoběží motor nazdařbůh.
Tak u DMU všeobecně musí jet osvětlení, topení, klima apod. Záleží na celkové době a na počasí, ale v poměru k délce jízdy se tak takto krátkých tratích vždycky poměrně dost propálí na volnoběh. Další věc je samozřejmě cena strojvedoucího, kterého platíte od hodiny, ale ten většinu směny pročeká ve stanici. Proto ty náklady vycházejí i se starými vozidly tak vysoko a zejména proto tady vlak opravdu nemá žádný smysl.
810 nema klimu, o topeni se da pochybovat a osvetleni utahne baterka. Autobusaci taky vypinaj motor, kdyz to neni jen zastavka
A jak vypadá atraktivní vozidlo? Ok šukafon není bezbáriérový, to odradí jenom pár cestujících a dá se řešit nátěrem na žluto (814). Jinak kdyby zítra na S7 místo Elefantů vyjely šukafony, vsadil bych se, že obsazenost bude podobná, málokdo řekne „šukafonem nejedu, volám taxi/jdu na bus.“ Nasazené vozidlo o atraktivitě linky rozhoduje minimálně. (A proměnné které nasazené vozidlo určuje – přeprava kol i kočárků je v 810 možná. Jízdní dobu silnější vozidlo na těch 4km nevytrhne, důležitější by byla spolehlivá návaznost a krátký přestup v Čelákovicích, což by několik minut hodilo. Jestli je v busech klimatizace, tak možná pár dnů… Číst vice »
Kolik ještě argumentů, průzkumů ATP bude muset být, než se konečně někdo zamyslí nad ekonomickou vraždou v podobě těchto lokálek a seseká to co to jde.Jednou to přijde, ale mezitím těch peněz na nic co proteče.
nojo peníze z eráru se moc neřeší, prostě to jsou krajské peníze, tak se utratí. rozumný hospodář by toto nikdy nedopustil, ale obce/kraje/stát jsou mizerové…
nojo ale babicky a dedeckove obcas potrebuji k doktorovi a na urad a…
Aha, takže babička s hůlkama raději půjde na zastávku za vesnici a pak se bude škrábat do motoráku jenom proto, aby nemusela jet z návsi nízkopodlažním autobusem?
A už vůbec neřekne vnukovi, aby ji tam odvezl autem. Vnuk totiž pracuje v nedaleké firmě a tam ho platí tak špatně, že nemá ani na naftu, natož 30 000 Kč na ojetou Fabii. A v rodině auto nikdo další nemá, protože jsou cyklisté.
Co když ta babička zrovna bydlí někde blízko nádraží? Ono je snad takové pravidlo, že každý musí bydlet jen na návsi u autobusové zastávky? Někdo to má na vlak kousek, někdo dál, tak je to všude.
Tak tohle už je fakt nemoc :-(. Náves je z principu ve středu obce, takže většina lidí to má na náves blíže.
A na kraji obce jako nikdo nebydlí? Trochu přemýšlejte. Prostě někdo to má na vlak blízko a na autobus daleko, někdo to má naopak. Lidi fakt nebydlí jen na návsi.
Nicméně z logiky věci to na náves má většina obyvatel obce (ba i městečka/náměstí) blíže než na jeden z okrajů obce/městečka.
Otevřete si laskavě mapu a podívejte se, kde má zastávku autobus a kde vlak. Vlak staví na samém okraji obce, zatímco autobus staví uprostřed, kde to má většina lidí rozumně daleko. Připomínám, že autobus vás kromě Čelákovic odveze také opačným směrem na koridor. Pokud byste místním chtěl opravdu dopravní obslužnost zlepšit, tak místo vlaku objednáte stejný počet autobusových spojů v relaci Čelákovice – Český Brod. Ono to tak i finančně vychází. Častější interval v celé trase by ve výsledku na hlavní trať odvezl daleko více lidí, než motorák z Mochova. Bohužel vy cpete neustále vlak tam, kde to ekonomicky, dopravně… Číst vice »
Mapu Mochova znám. A rozhodně existuje nemalý počet lidí, kteří bydlí blízko nádraží, zatímco na náves to mají daleko. Vlak jim přibližuje veřejnou dopravu. Navíc ten autobus ani nezajíždí k nádraží v Čelákovicích, takže se rozhodně nedá k cestě do Prahy použít. Ale jak už jsem psal výše, zkrátka jste zcela zabedněn a když si řeknete, že vlak někde nemá smysl, tak si na tom trváte, ať už se děje cokoli. A já rozhodně železnici nijak neškodím (opět reakce na diskuzi výše), jestli jste četl můj příspěvek, tak já rozhodně nejsem plánovač VHD ani nepracuji nikde na MD nebo podobně.… Číst vice »
Já zase na železnici pracuji a tím pádem mám možná trochu větší přehled, co které věci stojí. A říkám jednoznačně v zájmu železnice, že tady vlak prostě nepatří, což konec konců dokazují čísla výše. Protože to má pár jedinců bydlících na tomto konci vesnice blíže na zastávku v poli není dostatečný důvod k zavedení 4km vlakové linky, kde stojí jedno svezení 260Kč. Neodvezl byste těchto pár jedinců levnějí taxíkem na zavolání? Takže pár jedincům bydlících v okolí dostupnost mírně zlepšíte, ale všem ostatním, zejména vesnicím ve směru český Brod situaci zhoršíte. Takhle se VHD nedá plánovat. Zkrátka na vesnici tohoto… Číst vice »
Když zavedete 4km dlouhou autobusovou linku, tak taky bude jezdit poloprázdná. Prostě nemůžete tuto linku srovnávat s jinými, vytíženějšími, které obsluhují více obcí. A holt někdy krátká vozební ramena vznikají, ne vždy tomu jde zcela zabránit (opakuji ovšem, že tady by tomu šlo zabránit prodloužením linky S23). Pak dochází k tomu, že některé spoje jezdí prázdnější, ale to už se nedá nic dělat. A v zájmu železnice rozhodně není tratě likvidovat. Na této lince skutečně neušetříte skoro nic ve srovnání se zbytkem vlaků ve SČ kraji. Vždyť byste za to nezaplatil ani prodloužení všech spojů linky S23 mimo špičku do… Číst vice »
Takže po 155, autobusovou linku nebudete zavádět v délce 4km, ale protáhnete ji za více méně stejné peníze až do Českého Brodu, což naveze na spoje do Prahy ve výsledku mnohem více lidí, než motorák z Mochova. Pro naprostou většinu místních obyvatel by bylo toto řešení lepší. Vlak se nasazuje tam, kde jsou pro něho podmínky a kde je potřeba jeho kapacita. Já opravdu nevidím důvod, proč bych měl někde na odvoz pár obyvatel platit 4x dražší vlak, když je zde k dispozici daleko praktičtější autobus, který tyto lidi kapacitně bez problémů zvládne. Vysvětlete mi prosím, v čem konkrétně je… Číst vice »
A ještě jsem nezmínil možnost postavení zastávky u přejezdu s ulicí Chudomelská, to by vlak přiblížilo dalším lidem.
Zvlášť když je třeba dlouhá, ale jde také do šířky, takže docházka je sakramentsky dlouhá, což je u řady obcí zcela běžné. Opět proto lidé jezdí auty, protože ta veřejná a zejména autobusová je nepohodlná, nepříjemná a v podstatě málo dostupná. T ale ví jen ten, který tu veřejnou dopravu využívá a ne jen teoreticky na internetu a při pohledu z auta..
Souhlas s vaším názorem,byt jako nádražákovi mi to rve srdce,ale v těchto dnech a týdnech létají miliardy z erárního,jako by se nechumelilo,tak ty nízké miliony snáz zahučí v černých dírách,jaké jsme si ještě v únoru nedokázali představit.
Až vám greténi seberou dehtomety a nařídí elektromobily, což bude pro 90% obyvatelstva nedostupný luxus, tak každá z dnešního pohledu obskurní lokálka nabude ceny zlata.
Jasně, protože dehtomet v podobě autobusu bude taky zakázán! Jedině na kolejích bude možné provozovat dehtomet plnící EURO nula.
Nevím co má zakazování spalováků společného s jakýmisi emisemi. V náboženství se s logikou nepočítá, tedy až na toho co si to celé vymyslel.
Takže ano, klidně se zruší autobusy poněvadž jsou až nebezpečně podobné velkým autům – gumokolům.
K věci – tahle lokálka je opravdu úlet.
Kolik argumentů a faktů se bude muset ještě snést, aby se konečně začala silniční doprava dělat podle toho, kolik opravdu stojí a kolik působí škod. Ta ekonomika je u nás opravdu podivná. Ale proč? kdo za to může a co tím sleduje?
Nu, 7km drahy s jednim mostem a tahle lokalka je propojena s vyhybnou Rostoklaty tak, ze je mozne vest vlaky v kruhu typu Vysocany – Rajska zahrada – Horni Pocernice – Zelenec – Mstetice – Celakovice – Mochov – Vykan – Cerniky – Brezany – Rostoklaty – Tuklaty – Uvaly – Klanovice – Bechovice – Dolni pocernice – Liben a zpet Vysocany. 60km trati celkem, tedy na udrzeni atraktivniho 30minutoveho taktu staci 2-3 hybridni jednotky a netreba elektrifikovat hned cely novy usek. Ac elektrifikace by umoznila vetsi flexibilitu propojeni trati 011 a 231, coz se pri jejich vytizeni muze sakra… Číst vice »
To je moc futuristické, tady nejsme v Rakousku. 😎 Nicméně, představa hezká.
Ale dávno v územních plánech. Jenže když my potřebujeme na zemědělské půdě stavět montované haly, dálnice, přivaděče a hektary parkovišť pro kamiony a dojíždějící zaměstnance do těchto monster. A to je prosím, i podle některých diskutujících ta ekonomika a trať jejíž provoz stojí v řádu měsíce pár tisíc je pro ně hororem.
Nenapadlo vas to vzit kolem tech obci? Vykan a Kounice do Ceskeho Brodu, kam velka cast lidi z Mochova zrejme cestuje?
Přes Kounice by to byl asi trochu problém, kvůli terénu. Ale stejně je to jen hezká fantazie, tak co 🙂
S rozrůstáním Prahy bych snad byl pro převedení na nějakou vlakotramvaj. „Tramvajově“ to dotáhnout do centra Mochova, elektrifikovat, nasadit nějakou vhodnou jednotku a přímý spoj do Prahy
to nevím, zda by se spíš neměl zadrátovat třeba nedaleký Brandýs, kde žije lidí násobně více než v Mochově. To je prostě zoufalost, že z vlečky do Mochova prostě musí být funkční trať pro osobní dopravu za každou cenu (i v roce 2020)..
Jde o to, aby už konečně to fungovalo jako vlečka a tím i třeba jako doprava do zaměstnání.
Časem tam dát kameru a lidar a nechat jezdit 20 kou..
Jasně, a zlámat jim nohy, aby nemohli ani na kole. Vše pro Dráhu!
Někdo si to objednal a platí za to. Tečka.
Jak platí za to? To jsi trošku mimo. Leda by to sponzoroval. Ostatně cokoliv jiného jde z našich peněz.
A proč já mám platit dotace na nesmysly a nelogičnosti, které nechci? Třeba nemluvě o cca 90 000 tzv. umělcích, kteří namísto toho, aby si umění dělali za své po práci, jak tomu bylo po staletí, tak chtějí peníze po nás na svou činnost? Navíc často diskutabilní. To raději ty lokálky. Totéž u tzv. sportovců a dalších.
A jezdí tím dost nízký počet cestujících. Tečka.
Tak s ohledem na to kde vlak má v Mochově konečnou jsou ta čísla ještě dobrá. Když například vezmu, že pro Nehvizdy se udělal Bus s návozem do Mstětic na nádraží kde donedávna téměř nic nezastavovalo. Tak pokud by se udělala zastávka v Mochově na ulici 5.května s vazbou na autobusy a přímý vlak z Mochova do Prahy obsazenost by začala určitě vypadat o dost jinak. Ranní jízda po 611 směrem do Prahy je celkem peklo jak autem tak i Busem. Takže po lehké úpravě by se obsazenost jistě zvedla. Šílených nápadů tu bylo dost tak proč jeden nepřidat. Případně… Číst vice »
Asi tak. Objedná ten, to sevozí v kočáře, platí ten, co běhá za vozem. Tak to chodí u nás i jinde ve světě. Jinak dobrý nápad na dopravní zefektivnění.
A nestačilo by tam místo toho ohromného motoráku nasadit nějakou malou drezínku pro 8 lidí?
Zase jen článek použitý v konkurenčním boji proti KŽC doprava. Kdo se zabývá tím, že na jiných tratích také někteří dopravci vozí minimum lidí? Kdyby tam jezdil někdo jiný, nikoho by to nezajímalo.
Trochu přehnané, ne ? Na té lokálce je konkurenční boj jak sviň.
Tvé všemi ubližované miláčky z KŽC v článku vůbec nikdo nehaní, je to kritika objednavatele dopravy a to, koho si na to objednavatel najal, je věc vedlejší v článku neřešená. Tyhle ublíženecké řeči jim fakt v očích ostatních pomůžou…
Někteří dopravci na jiných tratích? Bylo by vhodné vyjmenovat a přiložit data, jak je tomu tady.
Tak jistěže zejména u některých dopravců bychom se měli důrazněji ptát, nakolik férově ke svým zakázkám přišli.
A co v autobusech, které tzv. nahradily v krajích vlak a jezdí tam celá nula cestujících, zatímco lidé nadávají, že není vlak a tak skončili v autech. U nás nějak ta logika kulhá.
Kdokoliv: tohle už přeci nemůže obhajovat ani nejfantastičtější šotouš!
Šotouš: hold my beer!
Zdravím, Štěpáne!
Njn, už nemožou ani vozit tudy tu mraženou zeleninu, páč Mrazírny „šly“ někam….
A ten areál využívá kdo, a jak tam vozí věci? Vlak přeci nemusí vozit jen zeleninu…
Areál mrazíren je na druhém konci Mochova než vlak. Takže to od vlaku budete muset vozit náklaďáky. A když už to máte na autě, proč to nezavézt k adresátovi rovnou, že…
Vlak končí na hranici mrazíren. Šle ty už tam nějakou dobu nejsou.
Těch 22 km na nádraží Žižkov, to je fakt terno pro vlak. … ve chvíli, kdy je problém s kapacitou do Německa pro nákladní expresy.
Mrazírny měly vlečku právě z konce trati v MOchově a nejen pro mrazírny. Jenže se zprivatizovalo a zelenina se vozí z Rakouska – kamiony.
Dnes jsou tam většinou ruiny a tomu se také říká ekologie, ekonomika. A pak také kamiony.
Podobných tratí, kde se „vozí vzduch“, je po republice spousta. V případě Mochova se jedná aspoň o pár km, takže ztráty v absolutních číslech nejsou tak šílené. Zajímala by mě třeba statistika od dopravce GWTR na trati Plzeň-Most, což je 157km a obsazenost je také v jednotkách cestujících.
Tak když byla kvůli koronaviru přerušena výuka na vysokých školách, je celkem logické, že obsazenost je jen v jednotkách cestujících. Studenti činí docela velké procento klientely, což se projevuje především v pátek a neděli.
O tom, že studenti jsou pro tuto trasu zásadní, vypovídají i statistiky vyplacených kompenzací za státní slevy, kde GWTR stabilně drží 4. místo ze všech dopravců.
Nečetl jste článek. V roce 2019 korona nebyl a nejobsazenější spoj měl 8,33 cestujícího. Kdyby každému z cestujících dali auto s řidičem, ještě by se ušetřilo. A podobně je na tom většina lokálek. Bohužel.
Předřečník kritizoval provoz na trati Plzeň – Most, o níž článek NENÍ. Naopak vy nečtete můj text.
Aneb To není Váš text, to čte Bárta ! 🙂
Ono je docela zbytečné reagovat na takové články a počty, protože jsou jednoznačně účelové a o fakta a řešení nejde. Problém je zde i ten, že jezdí jen několik vlaků denně a jen ve špičkách. Já mám zkušenosti zcela jiné a protože jezdím často, využívám i tuto trať, i když právě kvůli počtům vlaků se mně moc nehodí, ale po zkušenostech s dopravou autobusy z Prahy už s nimi nikdy. Ale proč to píšu, odpoledne, kdy jsem tam byl nejčastěji, tak z Čelákovic ve voze běžně 8 – 15 lidí. Takže opravdu se nenechám manipulovat jakýmisi tzv. objektivními propočty. Poslední… Číst vice »
Jenže trať Plzeň – Most je jediná linka, která zajišťuje dopravní obslužnost mezi Ústeckým a Plzeňským krajem. Autobusová linka Ústí nad Labem – Most – Plzeň (ČSAD autobusy Plzeň) je zrušena už pěkně dlouho, tak jako autobusová linka Most – Plzeň (Autobusy Kavka).
I to je pravda, ale bezhlavým likvidátorům železnic to nevysvětlíte.
Co na tom, že např. v úseku Plasy – Žihle jede autobus dvakrát déle než vlak, což znamená, že když je výluka v tomto úseku, nefungují přípoje v Plzni. To nikoho z těch ignorantů nezajímá.
To je dobře, že se nebude rušit Čejč, kde napočítali 70 lidí.
Evidentně k obhájení provozu totiž stačí 31 kusů.
Provoz na trati Zaječí – Hodonín se rušit nebude z důvodu značného odporu místních obyvatel (který by mohl mít vliv i na výsledky letošních krajských voleb) a také z důvodu podpory turistiky – jedná se o významnou vinařskou oblast.
Hlavně jestli tam nejezdí jen ražijkáři.
To asi těžko, když tam neplatí. Než něco začnu kritizovat, tak si aspoň zjistím všechna fakta.
Aha, tak těch pár lidí nejsou režijkáři? To je škoda, to by mohli zrušit už od zítra. Na Ropidu režijku nemají, když si to vymohli?
Když už to jezdí, tak tam lístky nejsou za korunu. Ať jsou tam aspoň nějací lidé.
Nízký počet cestujících do Mochova je asi příčinou změny, která byla provedena v rámci změn JŘ k 16. 3. 2020 – vlaky do Mochova nově mají omezení znamenající, že vůbec nepojedou po celý červenec a srpen.
Nelze posuzovat každou trať stejným metrem. Samozřejmě, že když obsluhuje jen jednu obec, tak na ni budou čísla menší, než na trati, která obsluhuje 10 měst a 20 vesnic. Žádné pravidlo typu „na trati musí jet alespoň xxx cestujicích denně, jinak to nemá smysl“ neexistuje, jelikož to číslo je třeba přizpůsobit dané trati. A vy odpůrci železniční dopravy a zastánci zrušení této trati – jak můžete vědět, jak bude Mochov vypadat za 10/20/50 let? Co když se tam (především kvůli příliš drahým nájmům v Praze) za několik let postaví nějaká nová čtvrť plná rodinných domů nebo bytovek? Zastávky Chýně-Jih nebo… Číst vice »
– O to nesmyslnější je, aby existovala vlaková linka obsluhující právě jen jednu obec.
– Jestli něco bude za 10+ let, tak se to dá řešit právě za těch 10+ let.
– Nadále platí, že i při případném rozvoji lze obsluhu Mochova vůči Praze zajistit buď přímou bus-linkou na Černý Most, nebo bus-linkou navazující na (klidně všechny – ve 30min. intervalu mimo špičku; ve špičce i častěji) vlaky v Čelákovicích.
– Linku (mimochodem vedenou nevhodnými vozidly – řada 810) v úseku Hostivice – Rudná (tzn. mj. přes zast. Chýně jih) rovněž považuji za spornou.
„O to nesmyslnější je, aby existovala vlaková linka obsluhující právě jen jednu obec.“ – to je to samé, jako kdybyste řekl, že provozovat spoje linky S22 jedoucí jen v úseku Lysá nad Labem – Milovice nemá smysl, protože slouží jen jednomu sídlu (v případě Milovic je to sice město, ale principielně jde o tentýž argument) „Nadále platí, že i při případném rozvoji lze obsluhu Mochova vůči Praze zajistit buď přímou bus-linkou na Černý Most“ – právě kvůli neustálým kolonám a značné nespolehlivosti linky 398 byly vlaky do Mochova zavedeny. A nevím, proč by se měly do Mochova zavádět další autobusy… Číst vice »
No jo, ale Milovice jsou mnohem vetsi, a predevsim, maji prime a ruchle spojeni s centrem Prahy… Je to jen linka do Celakovic… Milovice take drive nemeli prime spojeni, ale jen s prestupem, pak se situace jeste zlepsila… Kdyby vlak jezdil z Prahy centra az do Mochova a Mochov se dal rozvijel, tak by trat smysl mozna mela, ale nema smysl jet vlakem 20min. Praha-Masarykovo – Celakovice, 15-20min. cekat, a dalsich 20 min. jet motorakem, do ktereho nejde pohodlne nastoupit, jednu stanici do Mochova… Navic jen v urcitou dobu… a to je paradoxne vlak rychlejsi nez metro+bus (cca o 10min.)…… Číst vice »
Tím motorákem je to 3 až 8 minut, na přestup v Čelákovicích většinou 4-7 minut.
do Prahy, z Prahy je to podle JR cca 18min…
Nemuselo by se tak megalomansky do Brodu stačilo by jak píši výše spojit vlečku v Nehvizdech s touto tratí a elektrifikovat. Zastávka v Nehvizdech a Mochově by si v tu chvíli na sebe hned vydělala. A napájení elektřinou této tratě, tak trať jde okolo rozvodny Mochov takže bez problému.
Tak jako téměř rodilý milovičák vím, že tu i kdysi jezdily narvané i dvojité 810+010 kdy trať kodrcala a v Milovicích to vypadalo na nádraží děsivě. Dnes je pendl mezi Lysou – Milovicemi víceméně jako metro pro místní. Obsazenost je slušná i na přestupních spojích. Zkrátka je to dobré spojení – v Lysé se vždy navazovalo na vlaky do Prahy/Kolína a byly tu i rychlíky až do Ústí / Hradce + autobusový terminál. Z Mochova je ale snadné dojíždět autem na ČM, jezdí tu i frekventovaný autobus. Stačilo by však vyměnit autobusové spoje za vlakové, zkulturnit nástupní prostory (nové nástupiště,… Číst vice »
„to je to samé, jako kdybyste řekl, že provozovat spoje linky S22 jedoucí jen v úseku Lysá nad Labem – Milovice nemá smysl, protože slouží jen jednomu sídlu“ Což není vlaková linka, ale jednotlivé spoje této linky (pozn. i u ní tento stav považuji za problematický – přestup z vlaku na vlak těsně před cílem; nicméně nijak to neubírá na problematičnosti mochovské linky), kde nemalá část spojů je vedena přímo z Prahy a tím pádem obsluhuje veškerá sídla mezi Prahou a Milovicemi. “ A nevím, proč by se měly do Mochova zavádět další autobusy z Čelákovic, když tímto směrem vedou… Číst vice »
Aneb jak zazdít i to málo, co by využít šlo. Při 15% podílu železnice na všech přepravách holt strategický krok. 😉
Ona je tam v podstatě i zazděná nákladní doprava, která se tam moc nevleze, nefunguje TOS s areálem a vlečkou apod. Ale zato stavíme na polích. I to je ekonomika, doprava a ekologie či řešení klimatu. A za to někdo bere peníze! Už jen vybudování zastávky v Záluží by také lidem pomohlo, ale nikde o tom ani slovo, přesto, že náklady na ni by byly minimální. Řešení je tam jednoduché a lidem by odpadlo přestupování v Čelákovicích na autobus a vracení se zpět. Ztráta minimálně 20 minut. Opět důvod k tomu, aby lidé raději jezdili auty.
Jel jste někdy ráno po D11 nebo 611 směrem na Černý Most. Jel jste vlakem z Čelákovic? Divím se, že vlak z H.Počernic dávno není prodloužený do Čelákovic. A ty silnice ráno to stojí i několik km před Prahou. Proto třebas pro Nehvizdy zavedli BUS do Mstětic sice k nacpanému vlaku, ale lepší než ty ucpané silnice.
To už je jednodušší udělat to co jsem psal výše minimálně tu zastávku blíže k centru obce a hned to bude atraktivnější.
Zrušení trati do Mochova nikdo nenavrhuje, je potřebná minimálně kvůli rozvodně, ale řada lidí kritizuje vedení nanicovatych vlaků za tuhle cenu.
Za cenu autobusu?
Máte prosím alespoň elementární představu o kapacitách jednotlivých dopravních prostředků? Já bydlím v bezmála pětitisícovém městě, ze kterého většina lidí jezdí do nedalekého krajského města. Celou oblast okolo 12000 lidí obslouží bez problémů autobusy, které jsou mnohem pohodlnější a ekologičtější, než řada 810. I kdyby se Mochov se 1400 obyvateli ztrojnásobil, pořád to není důvod k zavedení 4 km linky, protože tyto výkony bez problémů pokryjí autobusy. Mimochodem, to jako obyvatelé okolních vesnic nemají nárok na odpovídající spojení s hlavním městem?
Autobusem pohodlnějším a ekologičtějším než motorák 810 jsem ještě nejel. Mochov pro sebe autobusy nepotřebuje, protože potřebné výkony bez problémů pokryje vlak. Vesnice, kde nejezdí vlak, si určitě odpovídající spojení k vlaku zaslouží.
Co takhle zakončit autobusovou linku z Českého Brodu místo v Čelákovicích v Mochově? Hned by se vlak naplnil 🙂
Tak samozřejmě, 40 litrů na 100 km prpálených starou Liazkou je mnohem ekologičtějších, že 25 litrů propálených autobusu. A jinak samozřejmě, že 810 je pohodlnější než Bova nebo Mercedes – i ten motor je v 810 tišší. Tomu přece každý uvěří.
Tak na rovinu raději budu z Poděbrad sedět na sedačce v Elefantu než na těch co jsou v busech které jezdí na Prahu.
Já bydlím v 5t městě … a jezdím autem, viď? Páč jinak by Tě těžko napadlo breptat o pohodlí autobusů. (čímž nekritizuji ostatní, co píšeš)
To je pravda. Třeba bude za půlstoletí o lokálku zájem, tak tam udržujme 50 let dopravu tou 810.
A kolik jezdí lidí v busech do horní dolní želpage nezajímá?! Když se jedná o vlaky je vždy dvojí metr, navíc v době viru se nemají vůbec dělat závěry. Proč o tom vůbec píšete? Prvopočátek je v tom, že vlaky ČD a KŽC v Čelákovicích na sebe nečekají. Osobně jsem tam jel několikrát a vždy mi ujel při menším zpoždění přípoj. A o tom to je.
ŽEL(ezniční) Page (stránku) skutečně počet cestujících v autobusech nemusí.
P. S. Obec „Horní Dolní“ neexistuje.
A údaje o obsazenosti jsou z roku 2019 (viz výslovný údaj v článku), čímž je vliv viru zcela mimoběžný.
To není pravda, čeká se.
No i 20 min… a to je jaksi ztrata, lepsi by bylo prime spojeni do Prahy… nebo proste spojeni vlaku do soupravy v celakovicich a lepsi navaznost… Jenze to zavisi na typu vlaku, polomacenou se slonem nespojite…
Zkuste si prosím otevřít mapu a podívat se detailněji na situaci. Zjistíte, že kromě Mochova je potřeba obsloužit taky další vesnice, protože i jejich obyvatelé se potřebují nějak dostat do Prahy. Proto kraj objednává autobusy, které spojí Mochov a ostatní vesnice s Čelákovicemi, ale také tvoří napojení na koridor v opačném směru. Tohoto efektu vlakem prostě nikdy dosáhnout nelze. V čelákovicích máte zároveň ve směru do Prahy úvrať a musel byste navíc spojovat elektrické jednotky s dieslovými – nesmysl. Vesnice o 1400 lidech jakých jsou v ČR stovky nepotřebuje z principu extra vlakové spojení. Tento počet v pohodě odvozí autobusy,… Číst vice »
O tom prave mluvim, soucasny stav neni uzpusoben na rychle spojeni s Prahou ani primo, ani v Celakovicich s prestupem, ani c C.Brode, kam koleje z Mochova nevedou, lepe pak vychazi autobus (byt je vlak rychlejsi),… neni ani v Mochove odpovidajici nastupiste,…
A nic nenasvedcuje tomu, ze by se to melo zmenit…
Uvedl jsem moznosti, ktere by situaci zlepsily, ale v Celakovicich je to zazdeno uz rekonstrukci, a spojeni vlaku je nerealne bez kompatibilnich souprav, zbyva jeste moznost zareagovat pri stsvbe VRT a natahnout kolej bud do Brodu nebo fo Porican, ale to nikdo nezaplati a ani neni vubec zajem,…
No ale o tom to přesně je. Busy zde obsluhují širší oblast a bez nich se to neobejde. Objednávat pak ještě paralelně vlak na kratičkém rameni je proto opravdu nesmysl.
Zrovna o teto trati bych na toto tema nechtel uplne diskutovat, souhlasim s vami,… troufam si ale rici, ze rada lidi z Mochova cestuje bud do Celakovic nebo do C.Brodu, a pravdepodobne take do Prahy… Ciste hypoteticky, kdyby trat byla prodlouzena a spojena s koridorem v C.Brode a v Celakovicich, tak by autobusy nahradila temer uplne, 398 by nemusela zajizdet do Mochova (nebo jen cast spoju), osekana o spoje vlozene spoje Praha-Mochov, 662 by se osekala o spoje Celakovice-Brod (paradoxne propojuje dva konce lokalek Mochov a Kourim), 427 by mohla byt zrusena uplne, navic vlak vetsinou jezdi i o vikendech,… Číst vice »
Proto místo busy jedou lidé raději autem, tam kde je vlak a dobře udělaný, tam je využitý.
Možná se teď čeká, ale když se tam obnovil provoz, nečekalo se. Zažil jsem to a nepřete se! A když někomu ujede dvakrát po sobě přípoj, příště jede autem nebo busem. Pakliže se nyní čeká, je to jistě dobře. Ale jak mi zaručíte, že se čekat bude? Když se oznámí prrůvodčímu ČD, že přestupuji na vlak jiného dopravce, není čekání zaručeno. Nebo se pletu? Stejně tak když bude zpožděn vlak soukromého dopravce, kdo mi zaručí čekání dopravce ČD ?
Od GVD 2019/20 je stanoveno, že ve všech stanicích (výjimky – např. Praha hl.n.) na sebe čekají vlaky v závazku veřejné služby bez ohledu na dopravce.
Stalo se to až poté, co se medializovala neochota ČD čekat na vlaky GWTR v jižních Čechách – a byla z toho docela ostuda.
Dobrá zpráva!
Nicméně jestli to v těch jižních Čechách bylo v létě, tak se nedivím. Vlaky GWTR na šumavských linkách mívají (nejen) kvůli kolům zpoždění skoro na délku taktu…
Je mi zahadou, jak dokaze vlak pravidelne nabirat zpozdeni na 5 km dlouhle trati. To zastavuje v poli, aby si sotousi mohli udelat selficka?
Taky me to zarazilo… jedine, ze by odjizdel uz se zpozdenim z Celakovic a v Mochove by nestihal odjezd…
Zaroven nejsem uplne pro cekani na pripoje, pac to nabourava pak i dodrzovani casu u jinych vlaku, spise by mela byt snaha o toktovy provoz a dodrzovani JR, vcetne dobre navaznosti spoju…
Pokud vím, nečekalo se proto, aby se stihli otočit a z Mochova byl přípoj na další vlaky v Čelákovicích.
Mimo toho, že to jsou kumulovaná loňská čísla jde také o fakt, že autobusová doprava je při takové vytíženosti násobně levnější, než železniční. Kdyby tento spoj nahradil autobus (což není třeba, když už zde konkrétně jezdí), cena za kilometr by byla přibližně třetinová. Mimo toho autobus nepotřebuje takové investice do infrastruktury, neboť do té se musí investovat i bez autobusových spojů a není potřeba práce tolika lidí na tak málo pasažérů.
……………..eboť do té se musí investovat…………..Fakt myslíte, že musí investovat? kdy naposled jste jel po české nebo moravské silnici?
PS obzvláště v středočeském kraji v okolí Prahy jsou silnice v zoufalém stavu.
Cena autobusu není cena skutečná, nákladová. Nelze srovnávat. Jak jsem již uváděl jinde, skutečná cena, podle terénu, druhu provozu atd. se může vyšplhat až na 120 Kč/km – a počítali to dopravní odborníci, nikoliv amatéři. Běžná cena dosahuje minimálně kolem 60 – 70 Kč/km, ale platí se kolem 30 Kč/km, což je samozřejmě absurdita daná současnou dopravní politikou a pokřivenou ekonomikou pode toho, jak se komu co hodí.
A teď si představte, že školní autobus z Velké Lhoty vozí jen 6 dětí a na Malé Lhotě další 4 přistupují. A k tomu čtyři bábiny, co jedou do města. Ano, bývaly doby, kdy měšťanka nebyla povinná a děcka musely jen na 4 roky do školy. Ta malotřídka na Velké Lhotě pořád je, z Malé Lhoty se tam chodí přes kopec pěšky.
Ani despota Císařpán nenechal obě Lhoty zrušit, naopak tam povolil stavbu evangelického kostela. A v tom kostele 20 let působil nějaký Jan Karafiát. Broučky doufám znáte.
A to si představte, že jede linkový autobus kolem Roudnice, tzv. nahrazuje trať Libochovice – Vraňany a nejede v tom ani noha. Tak vypadá organizace veřejné dopravy, která neodpovídá potřebám a cestám lidí. Toto není výmysl, ale mnohokrát mnou zažitá skutečnost. Ono totiž bývalým organizátorům, i dnešním nedošlo, že třeba spád té trati byl na Kralupy a Prahu, takže jim nové vedení linek nevyhovuje a je jen pro pár místních lidí, takže obsazenost pak nulová. Ale toto se nekritizuje, hlavně že se zrušila železniční doprava, včetně nákladní. A organizátoři dnes tvrdí, že je to správné, protože na Prahu jezdí z… Číst vice »
To je tak, když dopravu objednávají šotouši…..
Někde jo, někde ne. Například v Olomouckém kraji asi neobjednávají šotouši viz trať 024 z Dolní Lipky do Štítů, tam to objednal Pardubický kraj jen do „svého“ Mlýnického Dvora a další dvě stanice, Heroltice a Štíty, nejsou obslouženy, bo Olomoucký kraj nezabral. Přitom ve Štítech je přímo u stanice poměrně významný regionální zaměstnavatel. Už jsem to tady psal, to nepochopitelné objednávání dopravy kraji a to jak k tomu kraje přistoupily, je nekoncepční a v mnoha případech není brána v potaz spádovost dopravy. No a Mochov, to je těžké, když jde vlastně o „vlečku“ do ?bývalých? mrazíren, neznám to tam.
A co takhle aby sám zaměstnavatel ve Štítech se ozval a napsal třeba dopis Olomouckému kraji?
Požadavek místního zaměstnavatele na dojíždění zaměstnanců do práce je i důvod, proč se bude třeba rekonstruovat nádraží Chabařovice, aby tam mohly opět zastavovat vlaky. Technický stav podchodu a nástupišť v současné době zastavování neumožňuje.
Proč by to dělal, když kraj odpoví, že tam jsou autobusy a fabrika vybuduje parkoviště. A je vymalováno.
Takže Štíty spádují ke Králíkům? Já vždycky myslel, že spíš k Zábřehu. A kolik zaměstnanců by v těch Štítech vlakem dojíždělo? Tipuju, že jednotky. Zrovna Olomoucký kraj cpe do provozu vlaků neskutečné peníze, minimálně právě na Šumpersku, viz Kouty, Staré Město p. S. i Jeseník, takže jestliže nejezdí do Štítů, tak to znamená, že to tam vážně není ani na drezínu.
Lidi tam jezdili, ale pokud nenavazoval autobus,, tak tam nikdo nejel. Ono pěšky skoro 2 km do Štítů není atraktivní. Navíc už dávno se uvažovalo prodloužení tratě dál k městu, ale opět dodnes nic, natož aby se to protáhlo k Zábřehu, což se také plánovalo. Ale v době, kdy železnice je na“obtíž“, tak to podle toho vypadá.
Kolik zaměstnanců zmíněného podniku bydlí na trati do Králík a kolik jich je z okolí Štítů (a jezdí autem/busem)?
Neobsloužit dvě poslední stanice na trati jen proto, že leží ve vedlejším kraji, je absurdita. Třeba jede jen pár cestujících i do toho Mlýnického Dvora, ale to ničemu nevadí, je to přece v rámci kraje. Mezi kraji u nás v tomto smyslu chybí už jen celnice. Ten podnik jsem uvedl jen mimochodem.
Fakt je, že víkendový jízdní řád je nastaven tak, že by se do Štítů dalo zajet. Ovšem v pracovní dny je to problém. V současné době mají vlaky LE těsný obrat v Moravském Karlově a do Štítů by se zajet nestihlo.
Jestli jste místní, tak se můžete zkusit obrátit na místní starosty nebo na vedení té fabriky ve Štítech, kterou zmiňujete.
Místní nejsem, ale znám to tam. Kdysi dokonce místní firma uvažovala o vlečce, ale z toho sešlo, myslím, že to by se nevyplatilo ani dnes, i když při tom množství a rozměrech dílů pro Škodu MB, kdo ví. Pokud chce současná politika dostat co nejvíc lidí do veřejné dopravy, musí tomu jít naproti.
Ano, ale musí pro to být nějaká politická vůle, a aby byla, tak se musí ozvat voliči, což jsou nejen zaměstnanci, ale i zaměstnavatelé. Každý je volič.
Hlavně se chtěly dostat náklady na koleje. Jistě, že když se nechce, „vyplatí se“ brázdit krajinu s věcmi kamiony, což se sice také zaplatí, ale holt jinde…
S poslední větou bych si dovolili polemizovat. Současná politika bude podle mne potřebovat vyškrábnout co nejvíce prostředků z kapes nás poplatníků na krytí korona opatření,a to individuální doprava splnuje spíš než veřejná. /spotřební dan z paliv,z toho DPH/
Vy nechcete pochopit, že to právě není jen kvůli krajské hranici, ale v první řádě kvůli nulové potřebě / poptávce. Třeba mezi Třebovou a Zábrehem krajská hranice ničemu nevadí. A jestli je něco absurdní, tak spíš ty vlaky do Mlýnického Dvora.
Těch podniků je tam víc a bylo by potřeba i tam mít vlečku a vozit po dráze namísto kamiony. Opět bez zájmu. Na co máme ty politiky, úředníky a odborníky, že jim toto nevadí?
No takovou studii dělal Středočeský kraj již v minulosti a byl spokojen ,že vlaky denně vozí přes 50 lidí denně.Jinak na můj dotaz ,proč jezdí linka i v čase koronaviru ,mě bylo odpovězeno ,že je to v pořádku a linka zajištuje základní obslužnost.Velký hov..to zajištují autobusy a linka slouží pouze jako doplněk ve špičkách a jelikož nejezdí o prázdninách je konspirovaná hlavně i pro školáky,proč tedy jezdila v době kdy vyučování nebylo? Že by nějaké lobby pana B.A ?Jinak smlouva je stejná i pro jeho výletní vlaky ,tak např.Podlipanský motoráček nikdy(alespoň za mě ,když jsem tam dělal vlakvedoucího)nevezl více jek… Číst vice »
Zrovna co se týče Středočeského kraje, tak doprava do jiných krajů je zajištěna celkem uspokojivě. Co se týče likvidace osobních vlaků v úseku Horní Cerekev – Jindřichův Hradec, došlo k ní ze strany kraje Vysočina a tento záměr byl veřejně známý od roku 2017, kdy na veřejnost unikly první návrhy jízdních řádů systému Veřejná doprava Vysočiny (VDV). Návrhy vyvolaly kritiku veřejnosti a některých politických stran, což v posledku donutilo kraj projednávat jízdní řády s veřejností – jízdní řády byly ke stažení na webu kraje Vysočina. Vůči zrušení vlaků na trati 225 byl odpor minimální. Naopak třeba vůči redukcím na trati… Číst vice »
Pokud se neumí obce, města či spolky okolo dané tratě ozvat a vše končí brečením na FB, K-REPORTu nebo v diskuzích pod články na tomto webu tak se opravdu těžko vlaky zachraňují. Na druhou stranu najděte někoho, kdo se pokusí zkoordinovat postup několika obcí (každá z nich navíc řeší úplně jiné problémy než hrozbu ztráty železničního spojení) a dotoho trochu vzburcuje veřejnost. Šance existuje vždy…
U osobních vlaků Horní Cerekev – Jindřichův Hradec byl ale beztak problém, že trať vede mimo Počátky a Žirovnice, které jsou přirozeným centrem celé oblasti. Nádraží Počátky-Žirovnice se totiž nachází ve Stojčíně a od obou měst je vzdáleno 2-3 km. Pro dálkovou dopravu (rychlíky) to problém není. Když jednou za čas někdo odtamtud potřebuje jet třeba do Brna, tak si na to nádraží dojede třeba autem, proto taky rychlíky na nádraží Počátky-Žirovnice dodnes staví, anebo když někdo jede odjinud do Počátků nebo Žirovnice, tak ho třeba na tom nádraží vyzvedne příbuzný nebo kamarád. Ovšem pro regionální dopravu je to velký… Číst vice »
Tohle je hlavně průšvih Vysočiny. Jestli se nepletu, měl přes Počátky i o víkendu projíždět na Hradec přímý bus. Taky logika Vysočina napřed zruší vlak a autobus co měl toto spojení ve směru H. Cerekev-J.H. nahradit, vůbec nezavede. Teda zavede (snad někdy), ale až milostivě vyberou dopravce. Tj. s x-letým odkladem proti původnímu plánu. Škoda, tenhle přímý bus i docela chybí. Byl by jistě 100x lepší, než plahočení se přes Žirovnici na vlakové nádraží ve Stojčíně. Ve všední dny tady vlakem nejezdí snad nikdo. Zadejte si o víkendu spojení z Počátek na Hradec a vyhledá vám to jen přestup přes… Číst vice »
Rychlík na Bezděz by klidně do Doks dojel, ale asi vedení města poctivě nedosypalo. Stejně jako Jičín, kam ten vlak měl jezdit původně :o)
si ten kousek může vzít KŽC na svoje triko,ale ono asi neni hlavní účel naplnit vlak
Jasně a takto je to s Augustou ve všem ,jinak do Doks by to přímo nešlo ,muselo by to být dál ,například Mimon přes šotoušsky zajímavou výhybnu Žizníkov a zámek Zákupy (v Doksech v létě parkuje Trilex a není kolej).No ale Bohoušek ,přeci nepojede na riziko ,já sám pamatuji ,kdy na akci záchrana Sněžnické lokálky chtěl vybírat jízdné ,když to platil kraj a na Lužickém motoráčku požadoval za zastavení v Jablonném v Podj.po městě zaplatit ,když se jednalo o dispoziční úsek a vlaky tam zastavit musely pro rozkaz!Prostě já tím chci říci ,že musí skončit doba ,já na bráchu on… Číst vice »
Asi nesledujete TV. Zachování veškeré dopravy v Stč. kraji si poručil kraj. A to dokonce když to nechtěla Praha, protože na to zbytečně doplácela. Tak VHD od stč. kraje jezdila sice prázdná všude ale jezdila protože řekl kraj. Stačilo se dívat na TV nebo sledovat zpravodajství.
PS V době koronaviru si poručil kraj stč. zachovat full dopravu.
Praha nemusela doplácet tolik, kdyby byla důraznější, tak se spoje točí v první stanici za čárou (Uhříněves, Radotín,…)
Smlouva mezi Středočeským krajem a KŽC skončí až v roce 2027, do té doby nelze provoz na trati zastavit.
Za to by měl jít někdo sedět!
To, zda provoz na této trati má smysl nebo ne, není otázkou pro orgány činné v trestním řízení. Rozhodnutí, zda kraj bude na nějaké trati objednávat dopravu nebo ne, je čistě politické a tudíž ho nelze kriminalizovat. To rozhodnutí může být sporné – ostatně spory o to, co je lepší, jsou základ politiky a demokracie jako takové.
To samozřejmě vím, byl to jen výkřik ze zoufalství. Protože tohle je naprosto bezostyšné vyhazování peněz.
za čistě politická rozhodnutí jsou tady zastupitelé kriminalizováni zcela běžně…. proto se taky rozmáhá praxe že o kontroverznějších věcech se hlasuje tajně – pak nelze nikoho za hlasování stíhat.
Že byste si to vyzkoušel?
V rámci procentního limitu v rámci celého kontraktu (který se – jak je psáno i v tomto článku – týká i řady sezónních linek) lze.
Ostatně, hned po prvním roce platnosti kontraktu (2018) z něj byl vypuštěn tzv. Pošumavský rychlík, naopak došlo k rozšíření provozu Podtroseckého rychlíku (ze 4 na 7 měsíců v roce).
Jenže škrtnutí tratě Čelákovice – Mochov by se do procentuálního limitu nevešlo. Ty sezónní vlaky totiž jezdí jen v létě o víkendu, kdežto vlaky do Mochova jezdí v pracovní dny po celý rok.
Většina těch sezonních vlaků (vyjma Podlipanského motoráčku) jede v nepracovní dny po 7 měsíců v roce.
Vlaky do Mochova jezdily do roku 2019 12 měsíců v roce. V roce 2020 to bude jen 10 měsíců v roce, protože březnová změna JŘ pro tuto trať přinesla změnu jízdního řádu do podoby „nejede o letních prázdninách“.
Stejně se do toho nevejdete. Jestli mi nevěříte, tak si to spočítejte sám.
Situace zde vypadá následovně. Mezi Čelákovicemi a Českým Brodem jezdí autobusová linka, protože je potřeba obsloužit celou oblast mezi těmito městy. Pro obyvatele Mochova tak zajistí spojení oběma směry a jako bonus navíc zastaví přímo na návsi. Vlak na tomto čtyřkilometrovém rameni většinu dne pročeká ve stanici a mimo jiné proto je zde zhruba 4x dražší, než autobus.
Místo linky Čelákovice – Mochov by mohl jezdit autobus až do Českého Brodu. Mohl by mi někdo ze zdejších lokálkofans vysvětlit, v čem tkví výhody vlaku?
vyjede do Harrachova!
Ta výhoda je jediná, šoto výlet spojený s focením výhybek, či co vlastně sotouši na těchto „spanilých jízdách“ dělají. Problém ovšem je, že tuto výhodu nikdo krom této subkultury neocení. Nevýhod je samozřejmě mnoho, krom Vámi uvedeného je to hlavně bezostyšně nesmyslné utracení veřejných prostředků. To by i taxi vyšlo levněji. Nicméně vždy se najde někdo kdo bude tvrdit, že je tam potenciál. Stačí trať za několik stovek milionů zmodernizovat, aby šukofon mohl jet alespoň 60 km/h a pro jistotu odstranit konkurenci ( tedy zrušit autobusy a zakázat auta) a cestující se jen pohrnou. Prostě jak někam nejezdí vlak, tak… Číst vice »
Na šukafony pozor. Posledně jsem se vlakoše od KŽC zeptal: „Proč zas jede tenhle křáp?“ (doplňuji, jela 810 namísto 813). Když se člověk na tohle zeptá vlakoše u ČD, zaměstnanec se omluví, dělá si z 810 srandu, a dodá něco v tom stylu, že: „Došlo k poruše,“ „Zdechlo to ve stanici XYZ“ atd.
Pána od KŽC málem trefil šlak, že někdo jejich vymazlený podělaný šukafon za 200 Kč/km nazývá křápem. 🙂 Takže ono to šoto není jen záležitost subskupiny na straně cestujících.
Někdo obdivuje SBB, někdo šukafony. #silnéčesko
Však také většina personálu KŽC je součástí oné subkultury. A další členové této subkultury v Ropidu či KÚ jim ten kšeft dohodili.
To máte podložené fakty? Nemyslím si.
No, KŽC není normální firma, takže ano
Jasně, jediný správný dopravce jsou ČD, to známe 😀
Tohle by se spíš dalo čekat od Vás než ode mě. Já si naopak myslím, že by stát i kraje měly soutěžit vše. Nicméně si také myslím, že mají při zajištění ZDO postupovat racionálně a efektivně. Na provozu vlakové linky, zadané přímo bez soutěže, jíž jezdí 31 lidí za den, nic racionálního a už vůbec efektivního není. Takže zrovna tohle nikdy nemělo být uvedeno v život. Jak poměr cestujících ukazuje, ZDO tam bez problémů, levněji a v násobných počtech zajišťují autobusy.
Zjistěte si kolego něco o tom, jak začínala(například) linka do Čakovic…
Zjistěte si něco o tom, za jakou cenu za km jezdí jiní dopravci o dvě generace novějšími vozidly…
To jsou fakta -pro přisátí se ke zdroji (zde dotaci na „ZDO“) jde jen o to, znát se (přátelit se) = „mluvit“ s těmi správnými kluky….
To by mě zajímalo, koho jste se ptal. Jinak asi vás to překvapí, ale ohledně 813 a 810 opravdu je mravenec větší křáp, ale pokud jezdíte pravidelně mravencem, můžeme o tom podevatovat z očí do očí, ne přes písmenka na internetu. Rád vám vysvětlím, proč raději jedeme 810. 😎 Někteří, ne všichni, pac nejsme všichni stejní. 😎 Jinak občas se například nevyjede 813 protože se stále najdou idioti, co maj dojem, že posprejovat cizí majetek je super, my jem nechceme udělat radost a raději to před vyjetim odstraníme. 😎 Vypadá to totiž bez nesmyslných cmaranic barvou lépe. 😎
Moc rád se někdy optám, myslím, že i vím… Díky. 🙂
A co vám na tom motoráčku vadí? V čem je tam špatný? levný, pohodlný, funkční.
A navazuje tento autobus v Čelákovicích na vlaky z/do Prahy?
A to je jako problém objednat autobusový spoj tak, aby na vlaky navazoval? Proto se ptám, proč je nutné ještě k autobusům, které tam tak jako tak musí jezdit ještě objednávat vlak, který je mimo jiné díky extrémně krátkému rameni 4x dražší, než autobus. Já jsem samozřejmě pro podporu železniční dopravy, ale opravdu si myslíte, že tohle je pro železnici optimální? Vlak má smysl nasazovat tam, kde to má nějaký smysl a potenciál růstu, což tady nevidím ani náhodou. Na rozdíl třeba od Milovic je do Prahy úvrať, hlavní směr vede na Lysou. I kdyby se tady postavila obrovská satelitní… Číst vice »
toude urcite tim, ze tam nejezdi moderni nozkopodlzni jednotka s klimatizaci, WiFi, a USB zasuvkama. pak by to bylo jiste narvany k prasknuti.
Ta trať má potenciál!!!
Je sucho, letos švestky nebudou…takže vydrží ještě minimálně rok 🙂
Znam jeste mene vytizene lokalky.
Které prosím? Rád bych se zeptal na MD a příslušných KÚ jestli je takové vyhazování peněz, zvlášť v této době normální.
A co vy jako Pražák máte mluvit do toho, jak o penězích rozhodují jiné kraje, když si to tamní voliči přejí? 😉
Nikoliv jako Pražák, ale jako daňový poplatník do toho celkem mám co mluvit.
Ale nejste jediný daňový poplatník. Vy v Praze si nedokážete uvědomit, že v této zemi jsou i daňoví poplatníci s odlišnými zájmy. A pak se vždy divíte výsledkům voleb, kdy vítězí strany, které v Praze nejsou příliš populární – jako např. ANO.
Takže máme provozovat drahé vlaky, kterými nikdo nejezdí a těm pár lidem co tam občas jedou by stačil mikrobus? Rád bych věděl jaké zájmy máte na mysli, pokud šoto výlety, tak padon, ale pro to pochopení vážně nemám. Nikdo nechce lidem brát veřejnou dopravu, ale musí to dávat smysl. Jestli máte trať kde jede 30 lidí za den oběma směry, tak tam vlak nemá prostě opodstatnění, stačí malý autobus (většinou bude i rychlejší) a ušetřené peníze mohou sloužit lidem v regionech k něčemu užitečnějšímu než je prázdný šukafon.
Pokud ti lidé v regionech chtějí využít peníze na něco jiného, měli by se ozvat sami. To, co v Praze nedokážete pochopit, je to, že i voliči stran, jako např. ANO, SPD nebo KSČM, jsou svéprávní a jejich hlas má stejnou hodnotu jako ten váš.
Mira využití vlaků do Mochova ukazuje, že po nich netouží voliči žádné strany, ale jde jen o výsledek kamaradsoftu páně Augusty, kluků z Ropidu a hlouposti vedení středočeského kraje, že jim tento superbyznys financuje. Jako obyvatel tohoto kraje se i letos pokusím přispět ke změně ve vedení kraje 🙂
Každý má právo hlasovat ve volbách. A je škoda, že řada lidí tohoto práva nevyužívá.
Fakt si myslíte, že něco změníte? Koukněte se na Prahu 9. Koukněte se na volební výsledky a stejně je tam X let ODS a starosta Jarolím. Nechápete jak, ale prostě je tam a drží se toho jak veš košile. A jak to vedou, stydím se, že jsem z Prahy 9.
Ti lidé většinou ani netuší, že se taková zhůvěřilost děje. A o svéprávnosti voličů Pitomia, bolševiků či Bureše lze s velkým úspěchem pochybovat.
Co je vám do toho, kdo koho volí a jak se to vyjadřujete o lidech? Mohl bych jmenovat jiné politiky, kteří napáchali škod více než dost a mezi tyto uvedené nepatří. Ti vám nevadí? Právě ti způsobili to, co tu dnes je a pokud by se k tomu dostali znovu, tak už asi zmizíme ze světa. To už je lepší to, co tu je.
Tak se skutečně zajímejte o vyhazování peněz a o celkové hospodaření, kde jde o miliardy a ne o tisíce. Navíc o tisíce, které něčemu a někomu dobře slouží.
Tohle vysedávání jednotlivců je snad kolorit dost velké části českých lokálek.
Kupříkladu Bakov nad Jizerou-Dolni Bousov. Jezdí jen ve dny školního vyučování. Sólo 810-kasicka. Tam se opravdu vozí jen vzduch.
Pokud to tak je, bez milosti zrušit a pokud tam někdo potřebuje jezdit, mikrobus by to myslím zvládl.
Opět proto, že takový jízdní řád nikomu neslouží. Zajímavé, že v minulosti tu jezdilo lidí dost. Čím to asi bylo?
Kvalita. A ta zastavka u rozvody je dobrej vtip 😀
rozvodovny
Rozvodny Čechy-Střed
slaba chvilka, dekuji
Ta zastávka je naštěstí jen na znamení.
Vůbec, škoda, že ve zveřejněných údajích není uvedeno, kolik cestujících tuto zastávku využilo. 🙂
Pro xyz: No, asi vás to překvapí, ale ale jezdí na tu rozvodnu lidi. 😎
Budu hadat, kdyz traktorista z prilehleho pole jede domu ma obed? 😀
Ta rozvodna patri CEPS, neumim si predstavit, ze tam nekdo jezi pracovne vlakem 😀
Na rizdil od Mochova ma nastupiste i boudu.. 😀
smutné
A pak že jsme chudá země a na veřejnou dopravu nemáme prostředky, pche. Pěknou smlouvičku si pan Augusta vyběhal.
Vyběhal?
To bych nechal Ropidu na tvrdo zaplatit. A nejen tyhle vzduchovoziče.
No, spíš bych se ptal na IDSK.
Však Středočeský kraj platí, je to dáno smlouvou.
Zajímavá čísla budou i např. na Bečov – Žlutice – Blatno, Rožmitálce, nebo Studenec – VM apd.
Nicméně stejně si osobně myslím, že na tohle nemá nic 🙂
Co třebas Vysočany – Čakovice? Pokaždé když stojím na závorách v Kbelích nebo Satalicích tak v celém vlaku sedí 1-2 lidi.
Pohádky vám jdou a opět tím asi nejezdíte a pohled z auta vám mnoho neřekne.
Mezi Studencem a VM jezdí ve špičce poměrně dost lidí. Bohužel je to taky dost ovlivněné počasím. Jsou dny kdy v 810 jede 5 lidí a jsou dny kdy je 810 narvaná, protože lidi jedou na výlet. A teď záleží na tom kdy tam probíhá měření.
810 už tam od prosince 2019 skoro nejezdí (jen 2 páry spojů v pracovní dny).
Vše ostatní zajišťuje Regionova.
Libor: Já tam jel(ještě před Coviden) odpoledne i s 0 – 2 spolucestujícími..
Narvaný vlak jsem tam neviděl nikdy.
Studenec – VM má od prosince 2019 aspoň výhodu v tom, že (mimo špičku X) jízda vlaku v tomto úseku neznamená navýšení počtu potřebných souprav ani personálu.
U Mochova je to přesně opačné – vozidlo i personál jsou tam pouze a právě kvůli jedné obci – Mochovu.
Linka S67 je na tom s vytížeností podobně, ne-li hůř.
Obraty v Rožmitále jsou zhruba dvojnásobné, po cestě to nestojí za řeč. Ale pořád šílená bída.