Lokálka Českým středohořím prošla miliardovou modernizací, rychlost stoupla až ke 100 km/
Zkrácení jízdních dob je hlavně v úseku Lovosice - Úštěk.
Velká část trati 087 z Lovosic do České Lípy má za sebou nákladnou revitalizaci. Přinesla zkrácení jízdních dob a větší bezpečnost na přejezdech.
Vlaky po modernizované trati jezdí již přes dva měsíce, včera Správa železnic celou akci slavnostně zakončila. Zakázku za 981,9 milionu korun získalo sdružení AŽD Praha a Edikt. AŽD je na části trati současně i dopravcem, provozuje některé vlaky mezi litoměřickým horním nádražím a Lovosicemi.
Stavební práce se zaměřily nejen na obnovu železničního spodku a svršku. Výraznou proměnou prošla stanice Žalhostice, kde jsou nyní dvě nová nástupiště s přístřešky. Modernizací prošla i nástupiště na zastávce Trnovany ve stanicích Ploskovice a Horní Řepčice. Na zastávkách bylo vybudováno nové osvětlení a rozhlasové zařízení pro informování cestujících, které bylo doplněno i na stávajících zastávkách Lovosice závod a Litoměřice Cihelna.
V Žalhosticích slouží staniční zabezpečovací zařízení ESA-55, dálkově bude ovládané z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích. Některé úseky pak získaly nové traťové zabezpečovací zařízení.
Do Úštěku o sedm minut rychleji
Opraveny byly vybrané přejezdy, které dostaly moderní přejezdové zabezpečovací zařízení. Na pohyb cestujících v Žalhosticích a na horním nádraží v Litoměřicích dohlížejí kamerové systémy. Opravami prošlo také poměrně velké množství mostních objektů. Díky novému svršku a zabezpečení bylo možné zvýšit rychlost vlaků až na 100 km/h. Tuto rychlost využijí vlaky jen na velmi krátkém úseku.
Stavební činnost se zaměřila na komplexní modernizaci úseků Žalhostice – Litoměřice Cihelna a Litoměřice horní nádraží – Liběšice. Ve zbývající části do České Lípy se provedla rekonstrukce vybraných mostů a propustků a také železničních přejezdů pro dosažení vyšších rychlostí a zvýšení bezpečnosti jízdy vlaků.
Mezi Lovosicemi a Úštěkem došlo ke zkrácení jízdní doby o sedm minut, v případě vlaků do České Lípy ale již takové zkrácení není, vlak v Úštěku musí čekat na protijedoucí. České dráhy slibují v novém jízdním řádu nasazovat turnusově pouze motorové vozy Stadler RS1.
Rozsah stavby
délka železniční tratě: 45,5 km
počet revitalizovaných stanic a zastávek: 5
počet nových nástupišť: 6
počet zrekonstruovaných mostů: 5
počet zrekonstruovaných propustků: 23
počet zrekonstruovaných přejezdů: 15