Lokálka Českým středohořím prošla miliardovou modernizací, rychlost stoupla až ke 100 km/
Revitalizace trati Lovosice - Česká Lípa, stav v srpnu 2022. Foto: Správa železnic
Zkrácení jízdních dob je hlavně v úseku Lovosice - Úštěk.
Nelenil jsem a nahlédl jsem do tabulek traťových poměrů pro tuto trať (pro zvídavé TTP 539D). Rychlostí 100 km/h lze jet v úseku od km 45,199 do km 47,119. To jest přesně 1920 metrů. Platí ovšem pouze pro vozidla jedoucí na horní rychlostníky. To jen k tomu deklarovanému zvýšení rychlosti AŽ na… Prostě další česká Potěmkinova vesnice a oblbování lidí na pokračování…
Je pravda, že do podobných akcí by měl více mluvit objednavatel.
Vzkaz pro redakci – ve třetím odstavci, kde popisujete nová nástupiště, Vám chybí čárka, oddělujíí od sebe nástupiště v Ploskovicích – špatně se to čte.
Úžsné! To, co vlak z Litoměřic do Úštěka zkrátí, v Úštěku zase odčeká (LT – CL 6 minut, CL – LT 15 minut), aby byly zachovány přípojové vazby (skupiny vlaků do všech směrů) v Č. Lípě i v Lovosicích. To stojí za tu miliardu. Možná bude rád hospodský v Úštěku.
kdyby lbc kraj udělal rekonstrukci lípa-úštěk, tak by by to stalo za víc 😉 a možna by se to začlo v okolí tratě víc rozvíjet, protože byb la zajištěna dobra obslužnost oběma směry.
Rekonstrukce tratí nepřísluší kraji, ale SŽ. Kraj může jen vytvářet politický tlak na to, aby SŽ trať rekonstruovala.
To je blbost. Kraj dává objednávku na provoz a také požadavky vůči SŽ, jak chce organizovat dopravu v budoucnu. SŽ tedy ví, co kraje žádají, mimo jiné i přes MD.
Takže navrhujete nezrychlovat a čekat, až železnice ztratí konkurenceschopnost? Já bych naopak byl pro to, aby se zrychlovalo právě kvůli vazbám i jinde. Chybí dopravní politika, stát je závislý na výrobě aut a tak nechává regionální železnici utlumit.
Trať 087 (Č. Lípa-Lovosice) ztratila konkurenceschopnost už dávno. Cestovat 50 km 1 hod. 18 min. v roce 2022 je prostě….. Nekonkurenceschopné. A ta miliardová investice to opravdu nezměnila.
Tak je pravda, že se trať poněkud klikatí. Tady bez narovnání…
přitom by to šlo vylepšít, ale jen tohle leštění stavu z předminulého století konkurenceschopnost železnice nezlepší, vylepšit umístění zastávek, přeložky pro přiblížení např. Kravaře by nebyly úplně marný, obchvat se postavit mohl, ale přetrasovat železnici potřebám 21 století nikoliv..vybudovat zastávku v Sosnové u autodromu, Stvolínky, Blíževedly, Horní Řepčice vybudovat nové umístění zastávek misto nynějších stavů daleko za osídlením, ačkoliv ten vlak kolem osídlení přím projíždí..
dle mojí zkušenosti hodně lidí cestuje v úseku LTM – Úštěk pro ně to bude zrychlení. Naopak z Úštěku dál cestuje zase jiná skupina lidí, takže se to hezky prostřídá..
Čemu říkáte „hodně“? Pozoruji hodně lidí v úseku Litoměřice h.n. až Lovosice ve špičce ráno a odpoledne. Hlavně jde o školáky a pracující přestupující směr Praha nebo Ústí. To jsou motoráky se zaplněnými místy k sezení, při řazení ve dvojici je ten zadní už většinou prázdný. Z Litoměřic do Úštěku počet cestujících dramaticky klesá a za Úštěkem už se bavíme pouze o jednotlivcích.
Ano, kdyby hospodský vyběhnul ven a volal: „horké párky!“ nebo: „limo v kelímku“! Tak by něco prodal cestujicím do otevřených oken vlaku, ale on nevyběhne a cestující neodejdou z vlaku do nádražky, protože mají strach, že to nestihnou….
Jojo tam se snadno člověk zapomene 🤣😇🙃 velice útulná a pohodová hospůdka se skvělými lidmi.😜😇🥳🤠
Víc než miliarda…
Mělo to smysl?
Před 5 lety se odhadovalo, že do 2025 bude dalších cca 300 kilometrů elektrifikováni/ kovertováno na 25 kV. Plus 10 trakčních transformoven na 25 kV.
Realita?
Když to půjde dobře, tak se povede třetina.
Předpokládám, že neúspěch byl výlučně v SŽDC kvůli nedostatku peněz, protože na konverzi napájení není potřeba územní rozhodnutí.
asi nechtějí ekotratě, radeji diesely a přiblblý předraženy experimenty s explozivnim vodikem a hořicima baterkama 😀
Super.
Ploskovice jsou stanice nebo zastávka? Podle fota to vypadá na bývalou stanici, nyní zastávku.
V současnosti zastávka, v minulosti stanice jako spousta dalších stanic na téhle trati do Liberce.
Říkal jsem si totéž – budova velká a krásná, ale bez kolejového rozvětvení…
A bez vodního jeřábu. Až dojde křemík i olovo a nebudou tak baterie 😀
Ploskovice je stanice, protože má výpravní budovu. Zastávky mají pouze přístřešky.
Takhle to nefunguje. Stanice je dopravna s kolejovým rozvětvením, zastávka je stanoviště na širé trati. Ploskovice v minulosti byly stanice, proto mají tak velkorysou budovu, ale v současnosti jsou pouze zastávka.
proč tam rovnou nedají i dráty???????
taky se divím, mohli by pak při výluce hlavní trati jezdit vlaky do litoměřic na horní 😉
Protože vede do Libereckého kraje, kde jsou dráty nad kolejemi sprosté slovo (teda když těmi kolejemi myslím jen železnici a ne tramvaje).
Jako jo, pořádná oprava má vypadat nějak takhle. Tohle by mělo a mohlo 30 roků vydržet bez větších prací a výluk.
Nevydrží, tedy na navazujícím úseku z Úštěku do ČL ne. Zde se vsadím že ještě nějaké výluky a menší modernizace budou. Netknutý zůstal i kratičký úsek Litoměřice Cihelna-Litoměřice horní.
Úsek Litoměřice Cihelna – Litoměřice horní se dělal se stanicí. Proto se do toho nesmělo sáhnout a zůstala tam 50.
Ke? To je snad jasné, že ta oprava nevydží 30 roků na nazujícím úseku, když tam se nedělala.
Pokud si ovšem za rok někdo nevzpomene, že zastaví provoz, resp. „neobjedná vlaky“. Už jsem to u tratí této kategorie zažil vícekrát. Pak to samozřejmě vydrží bez rekonstrukce ještě déle.
V Ústeckém kraji je spíš opačný případ, kdy kraj vlaky objednat chce, zatímco Správa….
Česká Lípa opravdu není Mšeno. Mimochodem, kolik tam jezdí nákladních vlaků?
Zastavení provozu není totéž, jako když kraj neobjedná vlaky. Do Velkolomu Čertovy Schody kraj motoráky neobjednává, ale doprava tam zastavená není. I do toho Mochova si stále můžete zorganizovat šotojízdu. Být tam zastavený provoz, tak nikoliv. Opravdu musí železničáři překrucovat významy slov, aby mohli nadávat?
Nákladní vlaky do České Lípy přes Úštek – to je už hodně dlouhá historie. Ze dvou párů Mn vlaků ČL město – Litoměřice od dob 555.0 přes 534.3, 735 až k jednomu páru, který od zahájení GVD 92/93 jede jen v X dny, od 1.10.1992 jen v po, st, pá, od 23.1.2000 veden jen v úseku ČL město – Úštěk do konce platnosti JŘ 01/02, od JŘ 02/03 veden pp.
Úsek Lovosice – Litoměřice město, tam je to jiné a nákladní dopravy tam vždy jezdilo více.
Z mého pozorování jezdí občasné mn. nákl. vlaky právě z Lovosic přes Žalhostice a spojku do V. Žernosek a do Polep, kde si nějaký materiál nechávají navážet Nováci ( kolejová firma N+N). Čas od času Mn sjede do Hoštky nebo na Litoměřice dolní kde se nakládá dřevo. U druhé jmenované stanice se nakládá teď docela hodně, ale to asi využívá trať 072. Nedávno se pokoušel oživit nakládku dřeva v Liběšicích a Blíževedlech Rabbit Rail.
Dodám že v současnosti zde nejezdí nic. Nula, úplné ho..o. Když na 087 zabloudí náhodou jednou za několik let nákladní vlak, je z toho šotouší svátek. Ono co tu také vozit, že? Nákladiště zrušená, není co nakládat ani vozit odněkud někam.
Super, trať si to zasloužila, vždycky, když jsem jel, tak vlaky jezdily plné. Jen je škoda, že se zástavka v Horních Řepčicích nepřesunula blíž k obci, respektive současnou přejmenovat na Chotiněves a v Řepčicích vybudovat novou.
Horní Řepčice to nechtěly, že tam prý mají nové stavební pozemky u té současné. Já bych byl pro tam vybudovat ještě jednu. Ta minuta by fakt ničemu nevadila.
Ta minuta by právě vadila.
Ono by možná stačilo obnovit cestu z obce k zastávce, kterou v minulosti rozoralo místní JZD ( vedla kolem kravína a lze ji vidět na leteckém mapování z 50. let ). Jít ten kus po hlavní opravdu neni nic přijemného.
Myslíte? Připomínám, že poplatky od pasažerskych dopravců loni pokrývaly jen cca 4% z dotací pro SŽDC.
Nežijeme si až příliš na vysoké nože, když se zadlužujeme kvůli takovým totálně ztratovym investicím?
Táhni už konečně do bažin, Axeli jeden blbej.
Důvod, prosím?
To tak vadí, že jsem napsal pravdu?
Že za 20 miliard (dotací) do pasažerské kolejové dopravy metro+tram je vyšší přepravní výkon než za 80 miliard dotací do železniční sítě SŽDC?
Pokud jde o nákladní přepravu na síti SŽDC, tak se těším na vysvětlení proč SŽDC neutržila víc než 2,1 miliardy=proč to loni kleslo na 1, 5 mld?
Uvádět takové fakta patrně vadí těm „tlustým kocourům“, kteří si žijou z těch 80 miliard dotací
Za dobu, co tu opruzuješ jsi ještě nepochopil, že jsou osobní dopravci a osobní doprava. Ne pasažérský/á.
Ale je to marný, je to marný, je to marný…
Nepochopil, na východě to tak říkají…
Je to takový podpis, něco jako ceterum autem censeo Cartago delendam est . Prostě buď autista , nebo nějaká porucha osobnosti či jiná patologie .
Osobně to šacuju na nějakou formu autismu.
Vy stále nechápete, jaký je rozdíl mezi vlakem, tramvají a metrem? Dle vás by mělo jezdit metro z Prahy do Brna, nebo jak si to vlastně představujete?
Připomenu, že v 2019 v průměru 1 km tramvajové tratě byla použita pro 616 vozokm denně.
1 km tratě SŽDC byl využít pro 51 vlakkm.
Ve špičkové dny z Lovosic do Č. Lípy dojelo cca 19 vlaků denně
Drahá infrastruktura při velmi velmi nízkých poplatcích/daních má smysl POUZE, pokud je intenzivně využita nebo pokud alternativa je téměř nemožná.
Tj. neprotestuji, aby SŽDC elektrifikovala za cenu 25 km1km tratě:
Marktredwitz-Cheb (úsek v Německu)
Všetaty-Kralupy
Nymburk-Mladá Boleslav
PHA-Rudná-Beroun
Praha-Kladno
OstravaKunčice-FM
Otrokovice-Lípa
Znovu. Nemůžete srovnávat tramvaj a vlak, jsou to dva odlišné prostředky pro dva odlišné účely. Ale jinak ano, v zásadě máte pravdu, jsou tratě, které jsou využívány více a jsou tartě co jsou využívány méně a ty více využívané by měly mít přednost ve financování. Ale co v tomto případě tedy navrhujete vy? Zrušit tuto trať úplně? Nebo rekontrukci salámovou metodou? Když si vezmete: Litoměřice + Lovosice cca 32k obyvatel, Česká Lípa cca 37k. Navíc se u obou jedná o významné železniční uzly. Pokud je tato trať málo vytížená, pak to bude nejspíš jen tím, že se do ní naopak… Číst vice »
Jakožto zaměstnanec Správy Železnic bych byl rád kdyby jste nás přestal titulovat jako SŽDC děkuji
Buďte rad ze nejste u něj K und K ..:-) kdoví kde se vylíhl v čase …
Vycházím z faktů. V minulé ekonomické krizi byly investiční dotace na železniční síť cca 10 miliard ročně.
Klíčový železniční dopravce – ČD – má velmi tíživé ekonomické vyhlídky. A proto předpokládám, že stát odkoupí novější části flotily ČD, aby ČD nekrachla. Mluvíme o desítkách miliard.
Čili maximum peněz směřovat do TEN-T tratí a do příměstské v 6 aglomeracích přes 0,25 milionů obyvatel, kde je kolejová doprava nejefektivnější.
Očekávám, že od 2025 do modernizace/obnovy tratí půjde mnohem míň peněz kvůli investicím ETCS a kvůli konverzi napájení
Takže jste znovu neodpověděl na otázku, dle vás by se měla tato trať zrušit?
To co očekáváte vy, je fajn, ale zas a znovu, ničím jste to nedoložil. Já jsem třeba optimista a očekávám opak, vzhledem k tomu, že bezemisní udržitelná doprava je bez železnice v podstatě nemožná, takže do tratí bude muset jít víc peněz a časem to pochopí i ti největší konzervativci.
Popsal jsem svůj odhad množství veř. peněz na železniční tratě. Z toho vyplývá osud Lovosice-ČL
Čili Vy předpokládáte, že některé železniční tratě se uživí bez dotací, když jste optimistou?
Já doufám také, viz množství vleček které myslím dotace neberou.
A znovu jste se vyhnul odpovědi… Takže jak, měla se trať dle vás zavřít nebo ne? Zas tak těžké vybrat jednu nebo druhou možnost není, abyste to nezvládl ne?
Kdy/kde jsem se proboha zmínil, že by se měly tratě uživit bez dotací?
Bez dotací se železnice uživí, pouze pokud nebudou dotovány ani jiné způsoby dopravy (silnice, letadla).
Které kolejové tratě se uživí bez dotací?
Např. zhruba 4 tisíce vleček.
Kde tyto informace berete?
Konkrétně které prosím?
Jde o mix různých zdrojů.
Otevři si jízdní řád a podívej se, kolik vlaků jezdí mezi Lovosicemi a Litoměřicemi (od nového GVD i do Úštěka). Mezi Úštěkem a Lípou se akorát opravily 2 mosty, těžiště prací bylo na tom výrazně vytíženějším úseku.
V Pardubickém kraji byste taky ty lokalky zrušil, i když jsou využívané a i rychlejší než busy?
Jel jste někdy vlakem z Prahy do Berouna přes rudnou? Asi ne, jinak byste takovou blbost nemohl napsat 😀
Možná myslel kvůli občasným odklonům .
Vím. Zatížení tratě pouze B2 (18 tun) = nic moc.
Na druhé straně… nevěřím že se dožiju tunelu Praha Beroun za cca 50 miliard v dnešních cenách. Vy ano? Pokud jo, tak kde se těch 50 miliard vezme?
1) porovnávat „vlakovou“ železnici s metrem a tramvajemi je jako míchat jablka a hrušky. Neni to argument.
2) Mah tu trať nechat zchátrat? Sám jste přece priznivcem zrychlování a modernizace ne?
ad 2… do jakých vedlejších tratí investovat, jsem už napsal.
Primárně dávat peníze do TEN-T tratí
Nekrm trola, naprosto zbytečný
Pokud to víte, přidejte sem prosím pro srovnání silniční dopravu – kolik platí stát, kraje, obce a kolik pokrývají poplatky ze užívání silnic
Co s touhle silnicí? Zrušit, aby obec neměla zbytečné náklady? https://mapy.cz/s/lubesehama
Ano, je to přístup na nádraží. Lidi na vlak obvykle nechodívají po provaze.
Tím chci říct, že bez přístupu pro lidi ta železnice existovat nebude. A přístup pro lidi je nejčastěji po nějaké obecní silnici, což je také prostor pro vedení kanalizace, vodovodu, elektřiny atd.
A Františku? Veřejné osvětlení na obecní cestě k nádraží opravdu není kvůli autům. To je tam kvůli chodcům, aby viděli na cestu… také na vlak.
Kolem té silnice jsou i nějaké domy.
Jezdívám vlakem. Tož mě zajímá perspektiva sítě SŽDC.
Vzhledem k tomu, že auta plní státní kasu, a vzhledem k počtu aut, si myslím, že nějaké peníze na silnice se najdou doslova i kdyby na chleba nebylo. Čili podobný komplexní pohled na silnice nemám a nebudu ho studovat.
Doprava je nákladní a osobní , pokud nejste frankofonní . Oui , dans la France il y a les passageres mais nous , on parle tcheque . Etez vous bien compri , monsieur Axel , ou non ?
Dle vyjádření ředitele OŘ Ústí na jednom z konkurenčních portálů bylo obcí a krajem doporučeno ponechat tu stávající kvůli obci Chotiněves a jak píše Vojtěch S také kvůli plánované výstavbě okolo zastávky současné.
vysvětlí mi někdo, proč se trasa více nenapřímila? Viz to vyvalené břicho mezi ploskovicemi a trnovany? Tam se mohla výrazně zkrátit trasa a teoreticky i šetřin, ve finále by byla trať ještě rychlejší. Ale nejhorší je teďka stav česká lípa – úštěku, kde žádné zrychlení nenastalo, naopak se čeká brutální čas bud v blíževedlech nebo v úštěku. To nemohli udělat i tuto část? A nějak to lépe „Sesynchronizovat“? Z lípy do litaku se stejne pojede jak za parniho provozu…
To by bylo nákladově úplně někde jinde a neodpovídalo by to významu tratě.
Malý význam – nízká rychlost. Ještě že je na co se vymluvit.
Odhadem +300 mil Kč za tunel. 25 metrů hloubky už na zářez trochu příliš.
Nebál bych se přidat s tou cenou 🙂
Ale tunel by měl jednu výhodu – elegantní řešení křížení s I/15.
Hledal jsem nejkratší varinatu, která by znamenala ponechání přejezdu. Nějak takto, úsek č. 2 je tunel https://mapy.cz/s/nugufofatu
Tunel pod I/15 by byl přinejmenším 1 km dlouhý a nejméně za miliardu.
Varinatu?
Břicho tam zůstalo kvůli objíždění kopce. Probagrovat ho by stálo odhadem další čtvrt miliardu (pozemky, projekt, práce…).
Skvělá zpráva.
Je neuvěřitelné, že ani 34 let po revoluci nemá ČR nějakou dlouhodobější koncepci rozvoje železnice, takže zatímco na koridoru z Brna do Přerova máme stále jednokolejku, cesta z Prahy do Brna trvá 3 hodiny a do Německa vede pouze jedna použitelná trať, klidně vyhodíme miliardu za modernizace nějaké lokálky. Ach jo…
Máte ropozpočet na opravy a na investice. Tohle je prostě oprava a to že se zlepší traťová rychlost je jen drobný bonus. Brno-Přerov předpokládám je spíš investice, kde dojde i ¨třeba k přeložkám atd.
pozor, dle předpisů SŽ nesmíte při pouhé opravě zvyšovat rychlost!
Ale smíte a v Ústí dokonce musíte. Jenom OŘ Praha tvrdí, že to nejde. Ve zbytku republiky se to normálně dělá, a dokonce i v té praze se takhle zvedla rychlost na trati Kladno – Rakovník.
Aha, tak díky za osvětlení.
Pak se ovšem nabízí otázka, proč dvě organizační jednotky téže firmy dávají na stejnou otázku zcela protichůdné odpovědi… a hlavně: pokud to tak je, proč s tím už dávno někdo něco nedělá
To jste zaspal nejmíň 15 let.
To zakázal přímo černokněžník Zababa!
Těch 1,135 miliardy nebylo z provoznich dotací (26 miliard), ale z investičních (37 mld.) pro SŽDC.
Připomínám, že před touto miliardovou investicí do této tratě Lovosice Č. Lípa šlo 162 milionů. V 2017-2020. Na provoz schopnost a na menší investice.
Proč? Pro těch až 19 vlaků denně ve špičkové dny?
Spočítejte si ty vlaky ještě jednou, vy tomu fakt nerozumíte. Tam, kde se dělalo nejvíc, těch vlaků jezdí o hodně víc.
Asi jste tu koncepci nikdy neviděl. A údržba se podle vás má dělat jak?
Koncepce existuje – zeleznicni sit bude takova jak byla postavena v 19. stoleti. Tak jak se to postavilo se to bude udrzovat, protoze tak se to delalo vzdycky a novy trate se stavet nebudou.
Strašně by mě zajímalo, který ignorant ověnčený tituly před a za jménem navrhl a schválil ten nový design odjezdový a příjezdových tabulí ve stanicích. Vytvořit něco tak nepřehledného, nic neříkajícího a v konečném výsledku NEinformačního, to už je na nějakou diagnózu. Zvlášť to bylo ještě nedávno markantní v jedné docela bezvýznamné stanici se 6 směry, kde se po tomto vylepší v základním stavu všechny vlaky ani nevešly a po urgenci provozních zaměstnanců, bylo zase velké haló, co se zase komu něco tak úžasného nelíbí a co mají sakra provozní zaměstnanci (největší bohatství SŽ), co kecat do toho, co neomylného někdo… Číst vice »
Copak, studium na VŠ se nezdařilo?
Co přesně je na těch tabulích špatně? Očekávaný čas namísto zpoždění? To je podle mě o zvyku a možnost zobrazit to na minuty je jednoznačně bonus.
Asi bych tomu vytknul jen použitou barvu pozadí – někde do podchodu nebo budovy dobré, ale na přímém slunci to může být hůře čitelné. Černá by asi byla lepší.
Dejte si vedle sebe, jak ty obrazovky vypadaly před touto změnou a jak vypadají nyní a možná Vám to bude hned jasné. Raději vůbec neřeším pořadí jednotlivých informací, to bych si nedovolil.
Až ti a ty kteří pro SŽ něco vytváří třeba od těchto tabulí, až po projekty tratí alespoň jednou přijdou na konkrétní místo a budou tam minimálně 12 hodin a při tom si o problematice promluví s obyčejnými lidmi pak se možná situace změní. Nelze do nekonečná něco vytvářet na základě zmatečných, ulhaných a v nehorším případě nesmyslných informací od loajálních úředníčků.
Takže nic…
A co když to byl váš vrstevník, jen se tam dostal po známostech?
A s kým se znáte vy? S Kupkou třeba?
Co znamená ten rychlostník 70 s těmi tečkami na kraji (předposlední fotka)?
V130 pro vozidla s omezenými silovými účinky na trať (poloměr pod 250m). Tedy s nápravovým tlakem do 18t.
Jde o rychlostník platný pro vyjmenovaná HV. Z hlavy vim že podle něj může jezdit například Regiopanter nebo 840/841.
A tímto seznamem to podle mne i končí.
Může podle toho všechno, co smí v130 a nemá nápravový tlak nad 18t, takže všechny modernější motoráky. (Pesa, stadler, 842, 845 atd.)
Díky za doplnění, z těch početnějších řad jsem na sharky jsem nějak zapomněl.
Ono jde i o zrychlení, ne všude ten rozdíl je a navíc, většinou je to jen 5 kmh.
Dle D1 tzv. filmový rychlostník.
Označuje místo na trati s častým výskytem osob fotografujících a natáčejících železniční kolejová vozidla.
Neznám to tam detailně, ale při mém jediném průjezdu si pamatuju úchvatnou krajinu v okolí tratě. Proto jsem rád, že se vůbec nějaká rekonstrukce uskutečnila, trať má perspektivu a já si znovu udělám výlet do Úštěku. 🙂 K technickému provedení oprav se proto nechci vyjádřit. ..
A tak to máme rádi!
#ažd #absurdistán #šotouši #monopol #mojedaně
… a jeden diskutující na práškách, co neumí napsat normální větu, podle které by bylo poznat, o co mu jde.
Jo, to dává „perfektní smysl“ = vrazit 1,1 miliardy do nejnižší kategorie tratí SŽDC tzv. regionální (ironie)
Zvláště, když ve špičkové dny z Č. Lípy do Litoměřic jezdilo 19 vlaků denně (před čínským virem).
To je podobně rozumně jako ta víc než miliarda do tzv. regionální tratě Louny-Lovosice.
Regionální tratě dle pana Pohla tvořily 41% železniční sítě, ale zajišťovaly pouze 4% pasažerské přepravy a cca 2% nákladní
Holt 8 let ANO2011řídilo Min. Dopravy
Co je špatného na tom, opravit něco, na co se desítky let nesáhlo a uvést to tak do akceptovatelného stavu? Zde se nedělaly žádné přeložky, nic. Na vedlejších cestách se také asfaltuje a obnovuje se povrch, i když tam není takový provoz jako na silnicích vyšších tříd. Tohle je prostě nutná údržba.
S individuem vtvt se nemá smysl hádat. On ani neví, že existuje Správa železnic SŽ.
A co tak za ty peníze radši elektrifikovat trať Praha-Rudná-Beroun? Může sloužit jako objížďka pro Praha – Říčany-Beroun tj. součet špičkového vytížení 295 vlaků (údaj před čínským virem)
Nebo elektrifikovat Kralupy Neratovice Všetaty, aby nákladní vlaky mohly objet přetíženou Prahu?
Tahle investice do Litoměřice Č. Lípy je podobně pošetilá jako stavět zahradní altán, když mám dožilou střechu na domě a proto ji nemůžu zateplit, abych neplatil takové pálky za topení
Přičemž by se mezi Litoměřicema a Lovosicema hodila rovnou druhá kolej, tak je to nízká kategorie trati.
Vzhledem k tomu, že poplatky dopravců pokrývaly pouze 5,5 % dotací pro SŽDC, tak se blíží den, kdy nám už věřitelé nepůjčí DALŠÍ desítky miliard na víceméně slušný úrok, abychom ty peníze obratem použili na něco tak neefektivního jako je velká většina železniční přepravy na síti SŽDC.
Tož další podobné nesmysly jako víc než miliardy do této lokálky a možná se udrží míň než 3 dálkové tratě.
SŽDC nemá žádné dotace, ta organizace neexistuje ty hňupe.
Pane Bože, zbav nás od zlého…. Tisíckrát to samé!
No, jo. Co taky napsat jiného, když náš dluh je opět o miliardu vyšší kvůli takřka promarněné investici?
Kolik si teda SŽ půjčila na tuto trať?
P.S.: To není/nebyla lokálka.
Pokud výnos spotřební daně z nafty spotřebované dieslovymi vlaky loni byl 0,8 miliardy, tak na dluh nás daňových poplatníků bylo 52 miliard dotací pro SŽDC.
Letošní rozpočet SŽDC, po navýšení v létě, je vyšší, tudíž je dost pravděpodobné, že SŽDC zvýší dluh nás a našich dětí ještě víc.
Začínám mít podezření, že jste spamovací troll.
Otázka zněla na něco jiného.
Podezření netřeba, je to fakt. On si pořád mele své nesmysly a přitom je úplně mimo. Navíc reaguje jen na to, co se mu hodí.
To víte, na stavěle je nuda.
Vy jste snad ještě horší, než dřevomorka.
Bez šance – soubor cca 9 mostů mezi Lovosicemi a Žalhosticemi, mezi Žalhosticemi a Litoměřicemi se zase marně hledá místo na silniční obchvat (zastavěné pozemky atd.). A i kdyby, škoda peněz. Vlaky se zaplní pouze ve špičce, mimo ní zívají prázdnotou.
Tak s přimhouřením očí by se pro začátek dalo dvojkolejné přemostění Labe vypustit.
A to si představ, že tramvajové manipulační tratě a vozovny dokonce nezabezpečují žádnou „pasažérskou přepravu“ a strkají se do nich stamiliony! 🤣
Proč si myslíte, že Vámi uváděně tratě nejsou zahrnuty do celkové délky tramvajových tratí 352 km?
A proč si myslíte, že peníze na Vámi uváděné tratě nejsou zahrnuty do balíku cca 20 miliard dotací na tram/metro dopravu a infrastrukturu?
Díky.
Takže si to shrňme. V Žalhosticích po rekonstrukci místo vytápěné čekárny mají cestující plechové boudy a dlouhé pochody k nástupišti (oznamovanému na poslední chvíli, samozřejmě). V téže stanici nadále bez možnosti nějaké nakládky/vykládky nákladu (manipulační kolej se nedá využít, jelikož chybí přístupová komunikace). Jízdní doba sice do Úštěka rychlejší, ale zde se to prostojí, takže do České Lípy ve výsledku stejná. Taková typická investice SŽ.
Čekárny mají smysl maximálně v nějakých přestupních uzlech, ale opravdu ne na zastávce (byť technicky je to nádraží), kde staví jen osobní vlaky.
Žalhostice mají 516 obyvatel. Kdyby tam bylo nadprůměrné využití veřejné dopravy 10%, tak pravidelně použije vlak 51 lidí. Vážně kvůli pár jedincům denně má být někde vytápěná čekárna?
A co takhle turisti jdoucí z Radobýlu? Ti tuto stanici využívají a o víkendech jich není úplně málo.
SI tam otevřete restauraci, když jich je tolik.
Proč bych to měl dělat zrovna já? Jenom proto, že jsem se zastal čekáren na nádražích?
Trať, kterou ve špičkové dny využívá cca 19 vlaků nemá šanci přežít, pokud pasažerská kolejová doprava na síti SŽDC v průměru vyžaduje cca 5 Kč dotace na osobokilometrů (dotace pro dopravce a na infrastrukturu).
Principem kolejové dopravy je výrazně nižší energetická náročnost výměnou za hodně drahou infrastrukturu.
Jak do toho zapadá zastávková doprava párkrát denně nízkokapacitními vlaky? Asi jako dinosaurus do dnešní ČR.
Mnohem vyšší využití tratí ve městech je důvodem proč tram/metro vyžaduje dotaci v průměru necelé 2 Kč na osobokilometr.
Klid. Ta trať vás přežije😀
To je dost možné. Akorát veřejné peníze do ní patrně budou vypnuty.
Když v ČR, myslím, bez dotací existuje cca 4 tisíce vlečkovych tratí spadající pod Drážní úřad
Nebudou vypnuty. Melete nesmysly 😉
Všechny tratě (celostátní, regionální, místní, speciální, tramvajové, lanové), kromě báňských, spadají pod Drážní úřad. Plácáte nesmysly.
To jsou turisti…. Nedojdou 3 km z Litoměřic horního na Rydobýl a 3 km zpět. Na horním mají dokonce i tu hospodu.
Navíc už dnes má plno lidí apku na polohu vlaku, aby v případě zpoždění nečekali na nádru, ale radši doma. Časem ji budou používat všichni. Smysl čekáren se tak posunuje jen jako krátká ochrana před deštěm a větrem, a to ještě jen při odjezdu.
Zjevně počítáte jen s místními cestujícími, co takhle ten ,kdo si jede cokoli do místa zařídit a vlastně nikdy neví o ukončení svého zařizování?
V tom Úštěku máte zřejmě na mysli čekání 15 min u vlaku z České Lípy a 11 z Lovosic. Dokázal by někdo vysvětlit proč k tomu došlo? Že by rekonstrukcí paradoxně vznikl nový problém v podobě absence vhodného místa na křižování, které zůstává v Blíževedlech?
Protože Liberecký kraj. Rekonstrukce se dělala na Ústecké části tratě na žádost ÚK.
ano ale přesto mi nesedí ty dlouhé pobyty v Úštěku. Má na ně nějaký vliv že úsek Úštěk-ČL zůstal nedotknut? (nejsem odborník na přepočítávání jestli mohlo být křižování v Úštěku, nebo obnovit Stvolínky/Zahrádky.)
Buď by se musela udělat celá trať až do ČL, nebo by se musela obnovit stanice Zahrádky. Taky tam byl limit, že to nesmí stát víc, než miliardu, takže se dělal jen ten nejvytíženější úsek a mostní objekty všude.
A můžu se zeptat na Váš názor…
Nebylo by koncepční, a zároveň v důsledku i pro SŽ levnější na rok, dva uzavřít celou trať ČL-Lovosice a celou jí opravit(vylepšit parametry), s tím, že dalších 10-15 let bude opravami víceméně netknutá? A takto to dělat i u dalších regionálních tratí…? Je mi jasné, že vzhledem k finančním prostředkům by takových oprav nebylo nějak moc, ale aspoň by se stavby udělaly pořádně a ušetřilo by se….
Nebo jsem jenom naivní a žiju v jiném světě než Správa železnic?:D
V době, kdy se tenhle projekt dělal, tak to nešlo. Dnes by to asi šlo, ale ono to půjde i tak, že se udělá za pár let jen „oprava“, a TR se zvedne stejně. SŽ je trochu svět sám pro sebe a tahle akce byla vlastně dost nadprůměr, bohužel.
Ano, někde tam chybí místo ke křižování. Asi by se to chtělo zamyslet a vybrat nějaké vhodné bývalé nádraží, kterých tam ATE mělo, a tam tu výhybnu postavit.
ne ze bych jasal, ale autobusove cekarny mnohem vetsiho vyznamu taky nejsou vytapene. muzete navrhnout obci, at to ve spolupraci se szdc vyresi.
(jinak krome zpozdeni vlaku nevidim moc duvod pro vyuzivani cekaren).