Lodě z Baťova kanálu doplují až do Kroměříže. ŘVC získalo po letech klíčové razítko

Plavební komora na jezu Bělov, vizualizace. Pramen: ŘVCPlavební komora na jezu Bělov, vizualizace. Pramen: ŘVC

Přístav Kroměříž bude s kapacitou 83 plavidel patřit k největším v tuzemsku, bude mít i maják.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor Mauricio

Jen doplnim, ze jeden “pristav” Kromeriz uz ma – dejme tomu v urovni nadrazi. Predpokladam, ze pak uz nebude pouzivan (dal za mesto se stejne neda dostat). No, pristav. Misto ke kotveni. Kotvi tam prakticky jen vyletni lod, ktera v sezone spojuje Kromeriz a Kvasice – dal se nejde dostat prave kvuli v clanku zminenem Belovu. Planovana kapacita noveho pristavu se zda mozna na potreby mesta a kanalu megalomanska, nicmene nutno si uvedomit, ze se plavebni komorou Belov otevre dostupnost dalsi vyznamne casti kanalu a predevsim se bude, predpokladam, jednat o parkovani hausbotu a plavidel pujcoven, oboje je ted na… Číst vice »

Igor Mauricio

Ted mne napada, ze “přístavištěm pro krátkodobé stání na Erbenově nábřeží” se mysli nejspise dnesni kotviste, tedy vetu v mem prispevku vyse o nevyuziti tohoto kotviste neberte jako smerodatnou vec.

P.S.: Bud je to vcera koupenym mobilem a nebo parazitovanim na hospodske wifi, tak hlasim, ze se muj prispevek vyse zobrazil bez schvaleni (ja myslel, ze se blokuje nick a mail…)

Dušan

Předpokládám , že na to půjdou čerpat evropské dotace ,. tak za mně lepe utracené peníze než studium demokracie Barmských žen.

Han van Meegeren

O tom žádná, je to podobná zbytečnost pro pár jachet „sociálně slabých“ a možná nějaký ten hausbót. Jinak opět peníze v kanále.

Igor Mauricio

“Sociálně slabsi” nemaji jachtu na kanale. Hausboty ano, ale vetsina jich je v pronajmu.

58g

Tak projekty ŘVC (např. tedy zvedací mosty a Baťův kanál) nejsou klíčové pro rozvoj a budoucnost tohoto státu a mají přinejmenším počkat, až státní rozpočet nebude v hlubokém deficitu.

PeS

takže nikdy …

Jack

Třeba. Na nich opravdu nestojí naše infrastruktura. Stejně jako na letištích v Pardubicích nebo Českých Budějovicích.

Jiří Kocurek

Na tom pardubickém stojí… ono patří armádě a muselo by se udržovat tak jako tak.

Nepovim

Tyhle investice za hubičku generují slušnou poptávku po službách v turistice a růstu HDP. Byl bych velmi opatrný v hodnocení ekonomického přínosu. Pokud jsem to počítal dobře tak z kroměříže to jsou do olomouce tři jezy pokud by šli přímo řekou a nekopali kanál.

Na baťáku je ročně cca 90k lidi a utrácejí tam penize a přitom to nespojuje žádné velké turistické cíle. Pokud by existovala cesta z olomouce až po Hodonin tak to klidně může být i dvakrát tolik..

Jiří Schenk

Myslím, že jak požaduje hlavně město Přerov, jednou dojde k prodloužení této atraktivní vodní cesty i do Olomouce (město plné kultury a památek) a do Přerova.

mic

Za cenu, že z alespoň trochu tekoucí řeky uděláme soustavu na sebe navazujících dlouhých stojatých rybníků…

Nepovim

Ty jezy jsou tam už teď, tj tekoucí řeka s přirozenými meandry to dávno není.

Pedro72

Regulované koryto ano, ale jezy? Vždyť tam není většinou voda ani pro kánoe.
https://mapy.cz/s/fasacojoda

Pedro72

To rozhodně nedojde. Znamenalo by to radikálně změnit tok Moravy a Bečvy.

micek

Jaké má takový projekt ekonomické hodnocení? Zaplatí se to vůbec, když je to jen pro turistiku?

RD 85

Zaplatí se podobně, jako cyklostezka, městská zeleň nebo třeba dětský domov. Nikdy a nijak. Přesto je dobré a hezké mít je, třebaže pro lidi z druhého koutu země zdánlivě k ničemu nejsou.

Gejza

Jenmže cyklostezku, nebo městskou zeleň může využívat téměř každý a to kdykoliv. Turistickou vodní cestu jen úzká skupina uživatelů malých motorových plavidel, nebo cestující na výletních lodích. Poměr celospolečenských přínosů a nákladů je zde zjevně nižší.

RD 85

Každý, kdo si domluví výlet lodí, může být uživatel. Nic víc není třeba. A že to něco stojí? I kolo si musíte koupit / půjčit. Každou jednotlivou cyklostezku nevyužije nejméně 90% lidí ČR, ačkoliv na ni z části přispěli. Podobně člověk ze Zlína pravděpodobně nebude mít vůbec nic z polidštění krajiny hnědouhelných lomů, ačkoliv na ni z části přispěl. Ale může z nich něco mít, stačí si zaplatit výlet. O tom to je, tu trocha tam, tu trocha tady. Někde mají jezera, nějde horské stezky, jinde zdymadlo …

Pája

V 90. letech se o této trase mluvilo. Pak přišla povodeň v 1997. Chvíli to vypadalo, že vojáci budou muset Bělovský jez odstřelit. Místní mi řekli, že by pak při následné nové stavbě nebylo špatné postavit plavební komoru. K odstřelu nakonec nedošlo. Teď máme 2023 a dostat se od jihu po vodě do Kroměříže ještě stále nejde.

Jaroslav Večeřa

Odstřelili jen silnici na hrázi přetínající tzv. náhradní koryto.

digi

Není někdě projekt + výpočty výparu??? Už minulej rok se cca 3 měsíce nejezdilo kvuli nízkemu stavu vody, rozšíření plochy jenom výpar zvýší, tak jsem zvědavej jak to udělali aby jim to vyšlo…

panda
Jan

Maják? jako by se tam dalo někam zabloudit…

jal

Až vyjedete potmě lodí na pole a budete bloudit kolem Kroměříže, tak se vám bude hodit.
: – )

Prostě to berte jako lákadlo pro turisty. Jinde zas třeba opraví zříceninu zámku nebo kostela. Také zbytečnost. ?

jal

Ještě pár km a „Zemanův kanál“ bude skutečností. : – )

Zbynek

Není to moc peněz, ale ani málo. Zbyněk Stanjura má kde škrtat.

Pája

Jednoho krásného dne někdo škrtne Stanjuru a bude vymalováno 😃

Zbynek

Jak pro koho.