Lodě z Baťova kanálu doplují až do Kroměříže. ŘVC získalo po letech klíčové razítko
Plavební komora na jezu Bělov, vizualizace. Pramen: ŘVC
Přístav Kroměříž bude s kapacitou 83 plavidel patřit k největším v tuzemsku, bude mít i maják.
Jen doplnim, ze jeden “pristav” Kromeriz uz ma – dejme tomu v urovni nadrazi. Predpokladam, ze pak uz nebude pouzivan (dal za mesto se stejne neda dostat). No, pristav. Misto ke kotveni. Kotvi tam prakticky jen vyletni lod, ktera v sezone spojuje Kromeriz a Kvasice – dal se nejde dostat prave kvuli v clanku zminenem Belovu. Planovana kapacita noveho pristavu se zda mozna na potreby mesta a kanalu megalomanska, nicmene nutno si uvedomit, ze se plavebni komorou Belov otevre dostupnost dalsi vyznamne casti kanalu a predevsim se bude, predpokladam, jednat o parkovani hausbotu a plavidel pujcoven, oboje je ted na… Číst vice »
Ted mne napada, ze “přístavištěm pro krátkodobé stání na Erbenově nábřeží” se mysli nejspise dnesni kotviste, tedy vetu v mem prispevku vyse o nevyuziti tohoto kotviste neberte jako smerodatnou vec.
P.S.: Bud je to vcera koupenym mobilem a nebo parazitovanim na hospodske wifi, tak hlasim, ze se muj prispevek vyse zobrazil bez schvaleni (ja myslel, ze se blokuje nick a mail…)
Předpokládám , že na to půjdou čerpat evropské dotace ,. tak za mně lepe utracené peníze než studium demokracie Barmských žen.
O tom žádná, je to podobná zbytečnost pro pár jachet „sociálně slabých“ a možná nějaký ten hausbót. Jinak opět peníze v kanále.
“Sociálně slabsi” nemaji jachtu na kanale. Hausboty ano, ale vetsina jich je v pronajmu.
Tak projekty ŘVC (např. tedy zvedací mosty a Baťův kanál) nejsou klíčové pro rozvoj a budoucnost tohoto státu a mají přinejmenším počkat, až státní rozpočet nebude v hlubokém deficitu.
takže nikdy …
Třeba. Na nich opravdu nestojí naše infrastruktura. Stejně jako na letištích v Pardubicích nebo Českých Budějovicích.
Na tom pardubickém stojí… ono patří armádě a muselo by se udržovat tak jako tak.
Tyhle investice za hubičku generují slušnou poptávku po službách v turistice a růstu HDP. Byl bych velmi opatrný v hodnocení ekonomického přínosu. Pokud jsem to počítal dobře tak z kroměříže to jsou do olomouce tři jezy pokud by šli přímo řekou a nekopali kanál.
Na baťáku je ročně cca 90k lidi a utrácejí tam penize a přitom to nespojuje žádné velké turistické cíle. Pokud by existovala cesta z olomouce až po Hodonin tak to klidně může být i dvakrát tolik..
Myslím, že jak požaduje hlavně město Přerov, jednou dojde k prodloužení této atraktivní vodní cesty i do Olomouce (město plné kultury a památek) a do Přerova.
Za cenu, že z alespoň trochu tekoucí řeky uděláme soustavu na sebe navazujících dlouhých stojatých rybníků…
Ty jezy jsou tam už teď, tj tekoucí řeka s přirozenými meandry to dávno není.
Regulované koryto ano, ale jezy? Vždyť tam není většinou voda ani pro kánoe.
https://mapy.cz/s/fasacojoda
To rozhodně nedojde. Znamenalo by to radikálně změnit tok Moravy a Bečvy.
Jaké má takový projekt ekonomické hodnocení? Zaplatí se to vůbec, když je to jen pro turistiku?
Zaplatí se podobně, jako cyklostezka, městská zeleň nebo třeba dětský domov. Nikdy a nijak. Přesto je dobré a hezké mít je, třebaže pro lidi z druhého koutu země zdánlivě k ničemu nejsou.
Jenmže cyklostezku, nebo městskou zeleň může využívat téměř každý a to kdykoliv. Turistickou vodní cestu jen úzká skupina uživatelů malých motorových plavidel, nebo cestující na výletních lodích. Poměr celospolečenských přínosů a nákladů je zde zjevně nižší.
Každý, kdo si domluví výlet lodí, může být uživatel. Nic víc není třeba. A že to něco stojí? I kolo si musíte koupit / půjčit. Každou jednotlivou cyklostezku nevyužije nejméně 90% lidí ČR, ačkoliv na ni z části přispěli. Podobně člověk ze Zlína pravděpodobně nebude mít vůbec nic z polidštění krajiny hnědouhelných lomů, ačkoliv na ni z části přispěl. Ale může z nich něco mít, stačí si zaplatit výlet. O tom to je, tu trocha tam, tu trocha tady. Někde mají jezera, nějde horské stezky, jinde zdymadlo …
V 90. letech se o této trase mluvilo. Pak přišla povodeň v 1997. Chvíli to vypadalo, že vojáci budou muset Bělovský jez odstřelit. Místní mi řekli, že by pak při následné nové stavbě nebylo špatné postavit plavební komoru. K odstřelu nakonec nedošlo. Teď máme 2023 a dostat se od jihu po vodě do Kroměříže ještě stále nejde.
Odstřelili jen silnici na hrázi přetínající tzv. náhradní koryto.
Není někdě projekt + výpočty výparu??? Už minulej rok se cca 3 měsíce nejezdilo kvuli nízkemu stavu vody, rozšíření plochy jenom výpar zvýší, tak jsem zvědavej jak to udělali aby jim to vyšlo…
si to najděte sám.. https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ZLK908?lang=cs
Maják? jako by se tam dalo někam zabloudit…
Až vyjedete potmě lodí na pole a budete bloudit kolem Kroměříže, tak se vám bude hodit.
: – )
Prostě to berte jako lákadlo pro turisty. Jinde zas třeba opraví zříceninu zámku nebo kostela. Také zbytečnost. ?
Ještě pár km a „Zemanův kanál“ bude skutečností. : – )
Není to moc peněz, ale ani málo. Zbyněk Stanjura má kde škrtat.
Jednoho krásného dne někdo škrtne Stanjuru a bude vymalováno 😃
Jak pro koho.