Litovel získá moderní dopravní terminál, ČSAD Ostrava zrekonstruuje tamní autobusové nádraží
Při stavbě bude použit modulární systém, který umožní již tak opožděnou proměnu výrazně urychlit.
Při stavbě bude použit modulární systém, který umožní již tak opožděnou proměnu výrazně urychlit.
Moderní dopravní terminál, ani u 10 tisícového města opravdu nevypadá tak jako na přiložené vizualizaci. Tohle je terminál koncepčně zaseklý ještě v minulem století.
Tohle je prostě obyčejné autobusové nádraží u vlakové zastávky. Nemyslím si, že se do Litovle budou jezdit dívat zájezdy architektů a urbanistů na moderní dopravní terminál. I obyčejné nádraží v Litomyšli působí mnohem moderněji než tento návrh.
Pro desetitisícové město splňuje nové nádraží všechny základní požadavky: má čekárnu, WC, zázemí pro řidiče, zastřešená stání pro cestující s lavičkou, je bezprostředně u vlakové zastávky.
Jedná se o modulový systém, (proto to celkově působí tak netrálně), jeho použitím lze snížit investiční náročnost.
Pořád to vypadá líp, než „architektonické skvosty“ v Bruntále, Chebu, nebo Hradci Králové.
https://hn.cz/c1-64221810-v-cesku-vznika-unikat-kteremu-nikdo-neunikne
Není třeba se hned inspirovat tím nejhorším u nás, tedy „architekturou“ Patrika Kotase, nicméně i u nás existují pěkná autobusová nádraží v malých městech. Toto se mezi ně nicméně nezařadí. Ano, splňuje to všechny normy co má, je to levné a to je asi tak všechno. Nemám nic proti realizaci levného autobusového nádraží, mám jen problém s tím, že se to někdo snaží prodat jako moderní dopravní terminál, to to prostě není.
Třeba bylo označení „terminál“ zvoleno v souvislosti s tím, že se jedná o stavbu na styku dvou druhů dopravy (autobusové a vlakové), a to bez ohledu na její velikost, nebo nákladnost.
Myslím, že kompetentní osobou pro objasnění vaší připominky by mohl být autor textu, pan Vojtěch Očadlý.
Jinak vámi zmińované, sympatické autobusové nádraží v Litomyšli stavěla BILLA, která tam ve stejném stylu stavěla i market. Nákladově by to v dnešních cenách bylo asi někde úplně jinde, než ve zmiňované Litovli.
https://www.lidovky.cz/relax/design/litomysl-ma-nadrazi-jako-artefakt-a-jediny-hezky-supermarket-v-cr.A130128_194710_ln-bydleni_ter
Zdravím,
Označení, které v textu používám, užívá sám investor v tiskových zprávách. ČSAD Ostrava tedy tuto stavbu nazývá “Dopravní terminál.“
Modulový systém je použit protože Cubespace patří ČSAD Ostrava. Nic jiného v tom neledejte..
Ono když Litovel není na hlavní trati, tak je to spíše autobusové nádraží, kde občas zastaví 810
Což mimochodem je koncepčně špatně; logickým řešením by byly přímé vlaky Olomouc – Litovel (možná i oběma dostupnými směry) vedené kapacitnější soupravou + tvořící páteř systému s návaznými autobusy v Litovli.
Zrovna právě tady bych třeba viděl nějakou soupravu na baterky, a pokud by se linka ujala, tak by se Červenka – Litovel předměstí nakonec zadrátovala.
Akorát nevím, zda by kapacita úseku Olomouc – Červenka byla dostačující, předpokládám, že osobáky co jedou do Zábřehu by zůstaly (jen by třeba nemusely zastavovat na mezilehlých zastávkách)
Moderní dopravní terminál by neměl 13 autobusových stání k jediné koleji pro vlak, od jehož nástupiště ani není použitelný přechod k těm autobusům (zajímalo by mne, zda se jich tam někdy opravdu sjede tolik). Ve frontách na autobusy se bude moknout, stejně jako na vnějších lavičkách.
Pane Františku, je možné, že zde použité označení „moderní dopravní terminál“ je pro tuto akci příliš velkorysý název. Bude to zkrátka nové autobusové nádraží u vlakové zastávky, ve městě s ca. 10 tis. obyvateli. Investorem je ČSAD Ostrava a staví na svém pozemku. V textu se lze dočíst, že cestující budou mít k dispozici osm odjezdových stání, tři stání na výstup a moderní výpravní budovu se zázemím pro cestující i řidiče. Z obrázků je zřejmé, že jednotlivá stání jsou vybavena přístřešky, pod kterými jsou i lavičky. Můžete prosím upřesnit: – jak jste přišel na vašich 13 autobusových stání? – kde… Číst vice »
Naopak Litovel získá příjemný autobusáček.
V 14.24 až 14.25 jede 7 autobusů. + další v blízkém okolním čase.
Myslím, že je to rozumně řešené. Dostatečně zakomponované se zelení.
Jenže František by radši jedno stanoviště autobusu a 13 kolejí.
A kolik to pak bude stát dopravce? 😬