Litoměřice vybírají, kdo bude provozovat MHD dalších deset let
Autobusové nádraží v Litoměřicích. Foto: litomerice.cz
Cestující v litoměřické městské hromadné dopravě čeká možná od poloviny příštího roku změna, s jakým dopravcem budou jezdit.Radnice vypsala soutěž
Autobusy Karlovy vary
No vida, tak podle skoro 100% nárůstu cestujících se ukazuje, že doprava zdarma celkem výrazně přispívá k využití veřejné dopravy na místo aut. Ačkoli možná bude pan Sůra tvrdit, že tito noví cestující předtím jezdili na kole nebo chodili pěšky.
To budu tvrdit, až uvidím data o počtu aut v ulicích Litoměřic. Ta nejsou. Hodnotit něco po čtyřech měsících provozu je poněkud odvážné.
Vždyť píšu, že podle Vás jízd aut neubylo, ale zřejmě v ulicích ubylo pěších a cyklistů, protože tito nyní využívají MHD zdarma:)
Zřejmě. Vy tam bydlíte nebo z čeho soudíte?
A čemu (a komu) vadí, když lidé šetří svůj čas tím, že se místo přesunů pěšky či na jízdním kole přesouvají MHD? K tomu účelu je přece MHD zřízena!
No jestli město velikosti Litoměřic platí za MHD 15M ročně, tak proč ne. Ale u Prahy by to bylo zvěrstvo.
Jinak nezapomeňte, že v květnu a červnu je ve městě více návštěvníků a spousta cest vznikne prostě tím, že je to zadarmo a nenahrazuje cesty jiných modů. A i to přesedlání z kola si dovedu představit – komu by se chtělo šlapat od Labe nahoru do Pokratic, když může jet busem zadara…
Tak tohle je hodně odvážné tvrzení. Dle mého pohledu aut v Litoměřicích rozhodně neubylo. Navýšení počtu převezených cestujících vidím opravdu v tom, že 1. místo toho, abych šel pěšky, tak jedu autobusem a 2. k Mařce nejedu 1x za měsíc, ale když je to zadarmo, tak k ní jezdím 1x za týden.