LOT 3a leaderboard

Litoměřice vybírají, kdo bude provozovat MHD dalších deset let

Autobusové nádraží v Litoměřicích. Foto: litomerice.czAutobusové nádraží v Litoměřicích. Foto: litomerice.cz

Cestující v litoměřické městské hromadné dopravě čeká možná od poloviny příštího roku změna, s jakým dopravcem budou jezdit.Radnice vypsala soutěž

Cestující v litoměřické městské hromadné dopravě čeká možná od poloviny příštího roku změna, s jakým dopravcem budou jezdit.Radnice vypsala soutěž na provozovatele MHD na dalších deset let. Za provoz MHD mají za deset let zaplatit v Litoměřicích 146 milionů korun.

Podle zadávací dokumentace požaduje město nasazení celkem pěti autobusů, z toho čtyř středně velkých a jednoho malého. Dva autobusy musí být v době zahájení smlouvy nové. Rozhodovat při výběru přitom bude nejen cena, ale například i stáří nabízených vozidel či jejich vybavení, například klimatizací nebo pohon motoru. Alternativní pohony budou zvýhodněny, městu ale stačí, aby autobusy jezdily na naftu a plnily poslední emisní normy.

Dosavadním provozovatelem je TD Bus, někdejší Busline. Firma, s kterou má velké rozepře hlavně Ústecký kraj, zaznamenala během léta výpadky v provozu.

Výpadky způsobila jak transformace společnosti, tak personální nouze na celém dopravním trhu. Společnost na posledním jednání přislíbila operativní nápravu a zajištění dalšího autobusu a řidiče. Prázdninové výpadky by se proto už nyní neměly dle sdělení výkonného ředitele společnosti opakovat,“ řekl Jan Jakub, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství.

Nový dopravce by měl začít jezdit od poloviny příštího roku. Soutěže, v kterých zakázku obhajoval Busline, ale velmi často končí u antimonopolního úřadu a nemusí se tak stihnout dopravce vybrat. Podle Jakuba vedení města komunikuje i s dalšími firmami o možné spolupráci při řešení případné mimořádné situace.

Pokud nebude nový dopravce opětovně vybrán a nezahájí tak svou činnost do poloviny příštího roku dle nastavených podmínek soutěže, bude v poskytování MHD pokračovat stávající dopravce, který má s městem uzavřenou smlouvu až do konce roku 2019,“ dodal Jakub.

Město aktuálně platí 47 korun za kilometr, v soutěži požaduje cenu maximálně 50 korun.

Litoměřice jsou jedním z mála měst v zemi, kde je MHD zdarma. Bez jízdenek jezdí ve městě od května letošního roku. První statistiky přitom ukazují velký nárůst počtu cestujících: ještě v dubnu svezly autobusy 13 579 tisíc, v květnu už přes 23 tisíc a v červnu přes 24 tisíc.

Tagy BusLine MHD Litoměřice MHD zdarma TD Bus
8 komentářů