Litoměřice a Prahu propojí na objednávku krajů nová autobusová linka, zajistí ji ČSAD Střední Čechy

Autobus Iveco Crossway ČSAD Střední Čechy. Pramen: ČSAD Střední ČechyAutobus Iveco Crossway ČSAD Střední Čechy. Pramen: ČSAD Střední Čechy

Podle kraje jde o reakci „na náhlý nárůst cen přepravy komerčního dopravce BusLine LK i rozhodnutí o ukončení jeho činnosti“.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jouda

Takže z Prahy bez lítačky za 130 Kč?

Miroslav

Z Letňan za 110 Kč
Za 130 to bude pokud budete chtít i cestovat MHD po Praze.

David

Moc nechápu proč by měla z Litoměřic jezdit takto dlouhá přímá linka do Prahy. Proč prostě není tím hlavním způsobem dopravy vlak, klidně s garantovaným přestupem z Bohušovic. Takto u páteřní železnice by podle mě ty autobusy měly sloužit pouze jako feedery pro rychlíkové linky.

David

Ad argument zpožděním R20. Bylo vhodné řešit příčinu a ne následek. I ohledně kvality vlaků, PID předpokládám objednávku MD spolufinancuje a tak by měl také řešit nízkopodlažnost a klimatizaci.

Kubrt

Jaká je tedy příčina a řešení problému R20? Časový horizont?
Často se tu, zhusta v absurdních souvislostech, objevuje tvrzení „lidi utečou do aut“. Teď, když by skončil bus LT-PHA a alternativou by byl stávající R20, by útěk do aut nehrozil?

Jiří Kocurek

Mno zrušením toho autobusu možná některé ty lidi do auta vyžene.
Zdaleka ne každý trpí kinetózou, zdaleka ne každý má stejné předsudky (fóbii?) z autobusů. Nevím, proč linku rušit, když jezdila plná. Jenom proto, že se tím David nesveze?

Jiří Kocurek

Davide, už 3x ti bylo vysvětlováno, že tahle linka jede úplně jinudy než vlak. Přes Terezín a Vodochody.

Takže se ptám podruhé: Kterým vlakem chceš obsloužit linku Litoměřice-Terezín-Vodochody-Praha.

Frantík

Měla by se vystavět nová trať 😀

Anonym ze severu

Vlakotramvajová? 😁😁 No jestli by se nějak slušně uživila, tak proč ne. 😁😁

Osamělý Vlk

On je problém, že sice železnice je brána jako páteř, ale nejsem si jistý, nakolik je to bráno spíš jako heslo. Bohužel, docela běžné bývá zpožďování rychlíků, kvalita zrovna tady příliš neodpovídá předpokladům. Je třeba smutné, že S4 vypadá kvalitou líp než R20, teda pokud místo slona na S4 nevyjedou honeckery se syslem (a samozřejmě lokomotivou, jinak by to nevyjelo). Takže reálně vlastně R20 pořád není atraktivní páteří a tak ten přestup spíš odrazuje. V zásadě, lidi by asi neměli problém přestoupit, kdyby kvalita R20 byla vysoká, ale zatím tam jezdí něco jako vozy B249, což moc lidí nepřitáhne. Krom… Číst vice »

Jarda

k čemu je to dobrý? když jezdí vlak? sice s přestupem v lovosicích, ale dá se to a máte větší pohodlí, prostor atd.

Kubrt

To už tu dlouho nebylo. Tak znova. Jednak tento autobus obsluhuje řadu obcí mimo železniční trať a druhak to železniční spojení přes Lovosice je dost nespolehlivé – R20 jezdí chronicky zpožděné. Tudíž považuju za rozumné, že si i cestující z Litoměřic budou moci vybrat, zda busem do Letňan, nebo vlakem do centra. Řečnická otázka: podporuje stát/kraje VHD pr to, aby zvýšil mobilitu populace, nebo proto, aby naplnil vlaky?

Jiří Kocurek

Když pro ně tyhle obce mimo železniční trať prostě neexistují a tudíž je jim obluha těch obcí zcela ukradená, protože se tam … nedá dostat!.

kubisek

Přesně, kdo by tam jezdil, když tam nejede vlak? 😀

125

Tak hlavně ať tam nejezdí s kočárky…
Věřím, že Libuška se Stěpánkem vytáhnou nějaké pekáče a hurá do Litoměřic

Leinad

Kdo je Libuška?

DPP

Libuše Mikší jezdí pro ČSAD subdodávku především s vozy, které vyřadilo samo ČSAD ale i jiný dopravce. Kvalita je strašná a o jejich řidičích se nebudu ani vyjadřovat.

jacc

tyhle subdodávky by měli fakt zakázat, to je hrůza děs

Jarda

WTF?

PetrN

Aspoň bude sranda 😀 Tyhle subdodávky jsou mnohdy studnice nepoznaného bizaru 😀

LiborV

Štěpánek neutáhne svými vraky bez údržby ani celou 110. Toho tam nečekám. To spíš Aranea, která nakoupila Iveca na Slovensku (spolu s Abasem) když Slovak lines neuhájil linky kolem Bratislavy (vyhrála je Arriva s novými vozy). Mnohé jsou ještě celé červené.

švarc

Nedivil bych se, kdyby tam jezdil subdodavky Busline.

Kubrt

To je možný. Krom toho, jeden exBusLine Crossway brázdil pod vlajkou paní Mikší minulý týden na lince 370, to je taky cesta 🙂

svojsin

Se dívám v rychlosti, že v návrhu je v neděli posílení z 6 párů spojů na 10, v sobotu na 7.
V kladiva stejně jako dnes.

Jaroslav Kodym

ČSAD Střední Čechy? Takže to bude v reálu jezdit kdo, bílá kobyla Libuše Mikší která ve svém pokročilém věku snad ani neví že má autobusovou dopravu?

PetrN

A kolik ji vlastně je ? 😀

Petr

Podle živnostenského rejstříku 89 let…

Jméno a příjmení: Libuše Mikší
Datum narození: 30.05.1934
Občanství: Česká republika
Adresa sídla: Myslínova 2250/60, 612 00, Brno – Královo Pole
Identifikační číslo osoby: 01085280

Petr

Odpovědný zástupce je mmj. u koncese pro Silniční motorovou dopravu – osobní provozovanou vozidly určenými pro přepravu více než 9 osob uveden PhDr. Jan Dudek (datum narození: 25.11.1978)

PetrN

Tak to chudák babča, na kterou si někdo udělal byznys, protože sám bůhvíproč nemohl ….Pochybuju, že paní domlouvá s ČSAD SC Subdodávky a sama kupuje vyřazené busy a vraky 😀
Akorát to Krpole mi tam moc nesedí, není to náhodou shoda jmen ? 😀

Kubrt

Warren Buffet taky nevykupuje rajčata od farmářů na kečup Heinz, i když je (spolu)majitelem oné firmy. A to je ještě o pár let starší, než paní Mikší.

Kubrt

Je to brněnská firma, ačkoliv v posledních letech působí hlavně s autobusy ČSAD SČ na linkách ČSAD SČ.
https://seznam-autobusu.cz/dopravce/libuse-miksi-brno

PetrN

Až na to ČSAD Střední Čechy dobrá zpráva 😀

Miroslav

S Pražskou Lítačkou do Liťáku za 90 Kč, to jde…
Bus line chce 185 Kč

Josef Petrák

BusLine tu linku hodil PID/DÚK na krk, protože ji za své nedokázal provozovat.

Miroslav

Tak takový courak přes vesnice se asi komerčně provozovat nedá.

Frantík

S paragrafy už vůbec ne.