Linku Praha – Litoměřice obslouží nové autobusy Iveco Crossway
Autobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSK
Velkokapacitní třínápravové autobusy Iveco Crossway LE 14,5m s emisní normou Euro 6 přepraví celkem 111 cestujících.
Dnes jsem ho v Nové Vsi zahlédl, říkal jsem si, že jde asi o mimořádnost. Vezl 10 lidí.
Busline donutil kraje, aby vzal linku pod dotace a teď si na ni vesele jezdí za dotace? samozřejmě hezky schovaný jako subdodávka. neměl by za to jít někdo sedět? Je tohle vůbec legální? Krajský úředník za tohle nenese odpovědnost?
V textu o tom ani písmenko…zmíněn jen dopravce ČSAD Střední Čechy. Může redakce zjistit a případně doplnit.
A kdyby měl ty zatmavený dvojitý skla jako má Arriva v PK, tak by ho to asi strašlivě prodražilo a dopravce si to nemohl dovolit. Tak zvolil akvarijní verzi, aby lidem v létě nebylo chladno.
Jestli to splňuje všechny standarty PID, tak to má klimatizaci. A při venkovní teplotě nad 26°C bude vevnitř o jeden stupeň méně. A kolik sežere běh klimošky, tocuž je věc dopravce.
A nasazuje je skutečně ČSAD SČ nebo formou subdodávky Busline?
Jezdí na všech pořadích ode dneška.
Nebyl tam přímo Busline, ale se SORkami jezdila další dceřinka North Bus…ovšem všechno provázané….
Zdá se mi to, nebo je na těch nových vozech opravdu logo Bus Line? Tedy subdodavatele.
Dobrý postřeh, je tam..
2 nasazuje přímo ČSAD SČ (automat Voith) a 2 BusLine jako subdodávku (manuál ZF)
Děkuji za upřesňující informaci.
Vážně se počítá s tím, že poveze 111 lidí? Crossway 14.5 má 45-57 sedaček, cpát tam víc lidí akorát zpusobí že někteří pojedou autem.
Neodjede dokud tam těch 111 lidí v Litoměřicích nenastoupi
nenastoupí. 🤣
Celkem, ne najednou.
Především ta linka snad jezdí aspoň kus cesty po dálnici, takže inzerovat jako vítězství celkovou kapacitu i s místy pro stojící cestující je chlubení poněkud (značně) lživé.
Jste chtěl říct, že tento bus nemá povolení vozit cestující na stojáka?
Asi bohužel má. Ale vozit lidi na stojáka na dálnici je pěkná prasárna, to se na mě nezlobte. Pokud je to jenom na malý kousek v rámci MHD, nebo nějaké kratší příměstské linky, tak ještě budiž, i když není dvakrát bezpečné. Ale na takovéto dálkové lince by se to dít opravdu nemělo.
Tohle není linka Praha – Kišiněv, ale fakticky příměstská doprava okolo Prahy. Navíc po dálnici to jede jen v úseku Nová Ves – Praha Letňany.
Nebo navrhuješ aby přebyteční estující čekali 60 až 120 minut na další spoj?
Tedy cirka 20km, neboli nějakých 15min při rychlosti 90kmh… no doufám že pro převoz stojících cestujících budou mít omezenou max. rychlost, nanejvýš tak na 80kmh… víc je fakt o hubu.
Jako na jedné straně se budeme hádat jestli pro 100kmh na dálnici nutně musí mít každé sedadlo bezpečnostní pásy, a pak najednou pro stejnou rychlost nebude ani potřeba sedadlo??
Ale notak, vždyť to nemá záchod, tím nikdo jezdit nebude!