Linka xUO jako náhradní vlaková doprava. Kraj si objednal kvůli opravě mostu přes Labe regionovy

Posilové vlaky přes Labe budou jezdit až do ukončení opravy mostu
České dráhy zavedou od pondělí 28. dubna novou dočasnou linku xUO, která bude propojovat stanice Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov. Dopravu zajistí jednotkami Regionova, které budou na trase pendlovat zhruba v hodinovém intervalu.
Provoz linky si objednal Ústecký kraj jako opatření, které má zmírnit dopady rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše přes Labe. Oprava vypukne o víkendu a potrvá do konce prosince příštího roku. „Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Dva spoje do Velkého Března
Náhradní vlaková doprava bude v provozu v pracovní dny. Jednotky Regionova pojedou zhruba v hodinovém taktu od 6:30 do 22:30. Dva páry vlaků v ranní špičce budou zajištěné v úseku Velké Březno – Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ a zpět (odj. ze stanice Ústí nad Labem západ v 6:30 a 7:30 a zpět z Velkého Března v 6:49 a 7:49). Tyto spoje doplní pravidelné vlaky mezi ústeckým západním a střekovským nádražím a zkrátí tak interval mezi oběma stanicemi. Vlaky budou jezdit po celou dobu opravy mostu.
České dráhy upozornily, že nejde o první případ náhradní vlakové dopravy. Například v roce 1995 procházela opravou Komořanská ulice v Praze. ČD vozily cestující zvláštní vlakovou linkou v úseku Praha-Modřany zast. – Praha-Komořany zast. Podobně vypomáhaly vlaky v pražské dopravě v létě roku 2010, kdy se opravovala tramvajová trať Anděl – Řepy. Vlaková linka S65 si tehdy našla své cestující a v provozu zůstala i po dokončení oprav tramvajové tratě. Od července do října 2019 se opravoval silniční most na hranici mezi ČR a Slovenskem mezi Hodonínem a Holíčí nad Moravou a ČD v tomto úseku vypravovaly vlaky místo autobusové linky 910.
Na Kolešovku se znovu vrátily vlaky, nahradily dočasně autobusy
Svoji roli má železnice při přírodních katastrofách. V roce 2002 tak vlaky částečně nahrazovaly linky pražského metra zatopené při ničivých povodních. V Ústeckém kraji pak vlaky často vypomáhají při povodňových stavech na Labi a zajišťují nouzové spojení z Děčína do Dolního Žlebu, například při zásazích složek IZS. Vlaky potom zajišťují jediné spojení veřejnou osobní dopravou mezi oběma břehy Labe.
Náhradní vlaková doprava. Kvůli stavbě okružní křižovatky přidal Pardubický kraj železniční spoje