Linec už nemá být špunt. Rakušané investují miliardu eur do mostů a tunelů

Nový most v Linci, vizualizace. Zdroj: ASFINAGNový most v Linci, vizualizace. Zdroj: ASFINAG

Záhy po zprovoznění dálnice A5 směrem k českým hranicím se rakouští silničáři pouštějí do ještě velkorysejšího díla. Největší dálniční stavba

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vláďa

rakušáci bravo. kam se hrabe české ministerstvo dpravy, řsd a sždc. takhle se to má dělat!

František

SŽDC se nemusí nikam hrabat, k dopravě chceme my i Rakušané především nové dálnice, koleje tedy postačí dál držet v útlumu. 🙂

mgr.pavel

Poslední věta je pěkně jízlivě kousavá – a po právu. Jestliže ekologické Rakousko staví dálnice k českým hranicím, kde se ale dále neděje nic, něco je u nás sakra špatně..

Roman

Je ale třeba doplnit, že Dvořiště i Mikulov mají být v seznamu priorit až daleko za dostavbou D1 u Přerova, středočeskou D3, aspoň částí D35 mezi Opatovicemi a Litomyšlí a samozřejmě aspoň částí pražskýho okruhu. Protože to všechno je mnohem důležitější. Problém také je, že tam, kde si Rakušáci protáhli dálnice k hranicím, tak tam všude mají mnohem větší intenzitu dopravy a také častější problémy než mají Češi na té své straně. Freistadt-Linz řeší spíš tamní lokální provoz a dojíždění do práce a za byznysem než české dovolenkáře a kamiony… Totéž platí u A5, tam místní dělají násobky toho, co… Číst vice »

sladlu

Jen cca 50km rozbagrovane krajiny od Veseli na jih… deje se neco a budouci d3 se rysuje. Ale mohlo trvalo to no od prvnich slibu politiku v hlubokem socialusmu

David

Je pravda, že u hranic se ještě nic neděje, ale přeci jenom drobná jiskřička naděje tu je, alespoň na D3. Letos se otevřelo 8km, momentálně se staví necelých 20km a v příštím roce se očekává zahájení výstavby dalších 20km.

Vláďa

d3 od mezna do budějovic (včetně východního obchvatu města) na jih se dostaví a otevře řidičům v roce 2020. přibude tak cca dalších 25km. bohužel od budějovic až na rakouské hranice to nemá být dálnice, ale jen rychlostní silnice. nechápu. proč jako??? jde i o bezpečnost. dálnice jsou mnohem bezpečnější a rychlejší než rychlostní silnice. tohle prostě nepochopím, že neudělají po všech zkušenostech dálnici zcela až k hranicím. 🙁 🙁

asdf

Ano, u nás je bohužel špatně to, že jsem po válce spadli do Sovětské sféry vlivu zahrnující i odpovídající způsob uvažování, z kterého jsme se dodnes pořádně nevyhrabali. Rakušané byly po válce chudší než Československo. Kde je dnes a kde jsem my, to je zcela zjevný důsledek výše uvedeného.

Nojva

Reakce na Vláďu: Hlavně nešiřte bludy že to bude „jen“ rychlostní silnice, která je pomalejší a nebezpečnější, kde na takový nesmysly chodíte?. Pravdou je, že po Třebonín to bude v kategorii D27,5/120. Od Třebonína k hranicím R25,5/120 a něco si o tom přečtěte, co to znamená… Reálně asi to, že krajnice (odstavný pruh) je užší o 0,75m (a vlastně bude stejně široký jak u všech staveb v kategorii D26,5/120, což je celá původní D1 (ta až teď se rozšiřuje o těch 0,75m na každé straně), D5, D8, D11 i D3 Mezno-Tábor, a pak středový dělící pás užší o 0,5m a… Číst vice »