Lime navrhl Praze, že bude odvádět poplatek za elektrické koloběžky
Společnost Lime, která v Praze provozuje elektrické koloběžky a čelí kritice za nezodpovědné chování některých jejich uživatelů, městu nabídne platby
Společnost Lime, která v Praze provozuje elektrické koloběžky a čelí kritice za nezodpovědné chování některých jejich uživatelů, městu nabídne platby za využívání veřejného prostoru. Její výši ale odmítá zveřejnit.
Plán na platby oznámila firma v tiskové zprávě, náměstek primátora Adam Scheinherr ale uvedl pro agenturu ČTK, že město dosud žádnou nabídku neobdrželo.
„Jelikož působíme ve veřejném prostoru, cítíme se zavázáni k tomu, abychom jeho využívání městu a i obyvatelům nějakým způsobem kompenzovali. Zároveň bychom velmi chtěli přispět k postupnému budování lepší infrastruktury pro cyklisty a uživatele ostatních lehkých dopravních prostředků,” popisuje Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime.
Jak vhodnou variantu vidí fixní platbu za každou jízdu. „Takový systém spravedlivě rozloží platby mezi všechny poskytovatele sdílené mikromobility a zajistí, že velcí poskytovatelé zaplatí největší díl, zatímco ti malí nebo začínající budou mít dostatek prostoru pro další rozvoj,“ uvedl. Praze chce současně nabídnout lokální data o provozu, která mohou městu při budování potřebné infrastruktury významně pomoci.
„Dnes je již jasné, že se s koloběžkami, koly či dalšími lehkými dopravními prostředky budeme setkávat stále častěji. Lidé zkrátka v zacpaném městě hledají prostředek, jak se pohybovat rychle a pohodlně. Dostatečná infrastruktura pro jízdu a parkování vyřeší problémy, se kterými se dnes setkáváme, a z nástupu mikromobility budou nakonec těžit všichni. Ve městech se nám bude lépe žít i dýchat,“ vysvětluje Ondřej Široký.
Lime v Praze čelí dlouhodobě kritice zejména v Praze 1 a 2, Praha 2 ho dokonce již na svém území zakázala. Praha vypověděla memorandum o spolupráci s Lime, Praha 1 chce elektrické koloběžky zakázat v pěších zónách.