Lidl začal pražské prodejny zásobovat elektrickým nákladním autem
Volvo FE Electric v chladírenském provedení, které jezdí pro Lidl. Pramen: C.S.CARGO
Elektrické nákladní vozidlo Volvo FE Electric ujede na jedno nabití 150 až 200 kilometrů.
Proč ne. Za mě dobrý. Na poskakování po Praze takové vozidlo dává smysl. Akorát ten nápis 0 procent emisí je trošku zavádějící.
Tak to aby se řidič nezapotil stát v kolonách okolo Prahy.
Jeste by to chtelo solarni panely na strechy prodejen a hlavne parkovist, tak jak je to napr, v Portugalsku. Jinak el. Pohon se zrovna ted moc nevyplati, ale to nemohli pred rokem vedet.
Nevyplatí? Co jsem tak počítal, vychází el km stále levněji než spalovací. Má to zásobovat centrum města. Tam je při skákání v koloně u takhle těžkého vozu spotřeba paliva diametrálně jiná než tabulková. Připočtěte menší opotřebení, určitou marketingovou prestiž (ano, pražané to ocení) a hned je to hratelné (y)
ano, stojí to provozně jenom dvojnásobek
Provozně? Nemyslel jste investičně? Sdělil byste zdroj toho výpočtu prosím? (vážně mě to zajímá)
Ano tohle je zatím přesně to místo kde má elektrický dopravní prostředek absolutní smysl.
Ve městě na kratší vzdálenosti. A s možností dostatečného času na dobytí.
Jen více takových.
Samozřejmě se tomu musí trochu upravit podmínky a harmonogram, ale je to pěkný krok kupředu 🙂
Smysl to dává, ale provozně to stojí skoro přesně dvojnásobek – takže je to jen hloupý marketing.
To si dělá Lidl z lidí prču.Kolik takovýchto aut přepraví cibuli z Nového Zélandu?A z jaké energie se nabíjí v Buštehrade.
Prozradím vám sladké tajemství. Z Nového Zélandu se nedá dojet autem, musí se lodí či letadlem. A cibule nejspíše lodí.
Ono cibule z Novýho zélandu je jaksi jiný problém. I kdyby ta cibule byla z Říčan, tak jí něco na tu prodejnu do centra musí dovézt.. a tohle je prostě lepší řešení (y)
Cibule z nového zélandu může mít překvapivě menší uhlíkovou stopu, než cibule česká. A to včetně dopravy, Protože skladování cibule přes zimu v obrovských skladech, které se temperují, třeba mají i nějakou vlatsní atmosféru, aby to všechno vydrželo 10 měsíců od sklizně je energeticky náročnější, než lodní doprava ze zélandu.
Jestli to neplatí u cibule, tak u jablek 100% (tam je ta ochraná atmnosféra jistá)
Ano, brambory dovezeme z Francie kamiónem, ikdyž by mohly krásně vyrůst i v Čechách. Hlavně, že poslední kilometry na své pouti brambory pojedou v elektromobilu … ach jo.
Beskyd Fryčovice nezní ani trochu francouzsky. Ale požadavek na růst v Čechách to nesplňuje, pěstují je totiž na Moravě.
Tak to přestaňte kupovat a nebudou je sem vozit. Ale pochybuju, že zrovna Lidl prodává brambory z Francie.
Taky, existuje taková z našeho pohledu zvláštní fialová odrůda, ale prodává i ty české samozřejmě.
No jo co našilidi 🤡
Kupujte český, ne? Na trhu jich je spousta, rozhoduje zákazník prkenicí.
to nee, on si koupí ty z Francie, protože jsou levnější 😀
Jo? Kde? Nepamatuju se, že bych viděl francouzské brambory levnější než české.
Když si vezmete, že brambory vyrostlé ve Francii mají skoro dvojnásobný výnos proti těm z Čech – mohly, ale není to až tak dobrý nápad.
Ja nevím, já kupuju brambory od suseda. 12,- Kč/ kg a vydrží až do Dubna.
A soused se nejmenuje Jacques?
Jeho soused se jmenuje pan Žák.