Lidé si stěžují na změny v ústecké MHD, dopravní podnik připustil úpravy
Nové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL
Některé podněty podle ředitelky pramení z toho, že si cestující špatně vyhledali spoje.
Některé podněty podle ředitelky pramení z toho, že si cestující špatně vyhledali spoje.
Takovéhle změny by měl dělat člověk který bydlí přímo v Ústí nad Labem a nemá jakékoliv auto. Jezdí výhradně MHD, DÚK, vlakem. Aby měl skutečný nadhled na realitou situace v dopravě. Než zprzní to co fungovalo. Korekce k několika málo situací není nikdy na škodu. Ale ne aby najednou zmizely některé linky, nebo jezdí zcela jinak či jezdí nakonec jinak. Na přečíslování se dá zvyknout, ale velké změny dopravy je spíše problém než úleva
Zajímala by mě i ta technická stránka věci (jako lajka mimo DP). Mám rád nové věci, na celoklimatizované vozy jsem se upřímně těšil. Realita mne ale dosti zklamala. Prvně ty klimatizované busy bez možnosti větrání. Dvakrát jsem jel novým SORem bez oken a i když bylo venku pod 20°C, tak uvnitř bylo pocitově 35°C a více. Obě cesty byly z konečné a autobusu trvalo bez přehánění 15 minut, než teplota vůbec začala klesat (tím myslím třeba na 32°C). Stejně tak se proslýchalo, že SORky jsou v podstatě denně odstavovány, protože ta klimatizace nefunguje. Děsí mě představa, kolik asi tak v… Číst vice »
Osobně si myslím, že unavené baterky je pojem v nejlepším případě nějakého řidiče, který má (třeba i oprávněný) pocit, že mu nějak rychle ubývá kapacita baterky na liště.
Problémů, které můžou způsobit tento pocit může být několik a troufám si tvrdit, že jejich „únava“ je ten nejméně pravděpodobný.
Ohledne klimatizace, v mnoha zemich na svete klimatizovane autobusy s neotviratelnymi okny zcela bez problemu funguji. Z toho si vyvozuji ze problem v Usti je, ze se klimatizace bud nepousti vubec a nebo na nejaky eko rezim ktery vozidlo nevychladi. Par let zpatky jsem v lete nekolikrat jel v Usti Urbanwayem s klimatizaci a podle absence hluku klimatizace a nesnesitelne teploty uvnitr bych rekl ze se vubec nepouziva. Skoda – moc pekna nova vozidla.
Využití nových vozů do Trmic způsobem, jakým to udělala ta vrchní marketérka, která si neumí představit jednání s laickou veřejností je mimo mísu. Zjistily až teď, že váha vozů je tak obrovská, že parciál nemůže na Bělský můstek? Zjistili až teď, že je problém se vytočit u Metálu a v kolonii je riziko cálování škod z řidičovy kapsy dost markantní? Zjistili až teď, že baterky prvních hybridů jsou unavené? Zjistili, že software snižuje kapacitu výdeje mimo napájení klesá až o 50 %? Možná zjistí, že při prostojích 40 minut v mrazu vTrmicích bude hybrid na odtah v lepším případě bude… Číst vice »
Jisté změny byly potřeba a využití parciálů jistě smysl v oblasti Předlic a obluhy Trmic má. Co ale dělá MHD v Ústí nepoužitelnou jsou naprosto příšerné intervaly na sídliště po 18. hodině, kdy začínají intervaly kolísat k 30 minutám. Jako úlet považuji i obsluhu sídliště Pod Vyhlídkou o vikendech ráno a denně po 8 večer. To už by snad bylo lepší vzhledem k docházkové vzdálenosti k Prioru ponechat Žežickou v tyto časy bez obsluhy. Brná, která je rezidenční čtvrtí se zhruba 1500 obyvateli má o víkendech stejnou dopravní obslužnost, jako Dobětice, které mají obyvatel téměř čtyřikrát tolik. Sídliště Severní Terasa… Číst vice »
Ta 11 v článku oslavovaná, že už nekončí na nádraží, tak ta byla onehdy před lety pokrácena, ale jinak do Církvic historicky jezdila normálně. Takže náprava, ne zlepšení. Trolejbusy ze Všebořic jezdí ráno do 7:30 po 7 a 8 minutách. Dříve po 7 až do 8:20h. Výsledek změny, narvané spoje po 10 minutách. Jinak od Nového roku nástup předem znamená zpoždění na náměstí tak ze 70% 3-5 minut. Kdo jde na vlak, ten je určitě ok. Já nadělávám díky MHD skoro každý den. Dále musím připomenout nové zastávky. Například Dukelských hrdinů. Byla tam plechová. Je skleněná. Nastupuje ráno normál 15… Číst vice »
Presne tak. Meli na ty svoje letaky a info panely spis napsat „nova cisla, mene spoju“. Jako aby na ta nejvetsi sidliste ve meste jezdily pres vsedni den po 18. hodine jen dva spoje za hodinu, to je za me jako platiciho zakaznika vrchol drzosti. By opravdu zajimalo, jak se budou lidi prepravovat z centra mesta, kdyz tam nahodou usporadaji nejakou akci, kde se nashromazdi vice lidi. Ovsem co jineho cekat od hlupaku z ANO uz je lip a jejich podrztasek, kteri tohle krajske mesto ridi. Kazdy rok ukazují, ze jsou schopny vymyslet jeste vetsi zhovadilost.
Po stopadesátý, nejde tolik o přečíslování, ale o omezení obslužnosti. To je problém. Ne změna linkového vedení.
Jako nevím no. Zrušit rychlé hojně využívané spojení centra a největšího sídliště ve městě, je vážně umění. Další věc je, že část Trmic přišla o většinu přímých spojů do centra kvůli tomu, že parciály nemůžou přes mostek. Třetí věc je (ne)návaznost spojů na sebe (a hlavně) na vlaky. A že se jim trolejbusy štosují u Karla IV. tak, že se ani za sebe nevejdou do zastávky (je totiž dělaná „jen“ na 2 kloubové trolejbusy)… No comment. A korunují to nepravidelné intervaly na linkách a že řidiči kolikrát ani neví kam dál mají jet (protože to tam neznají), mluví samo za… Číst vice »
Jen dneska byly na celodenních dva diesely. Kdyby šlo o záskok na jeden obrat ze zálohy, je to pochopitelné. Ale ono jde o plánovanou výpravu. Výprava parciálů je totiž na krev a první série NU má baterky vzhledem k pernamentnímu nasazování na tehdejší 60 přes Mariánský most dost unavené.
Čekal bych, že při takové revoluční změně bude i nějaký koncept výpravy 28Tr na vybrané linky. Bohužel se plácají s 27Tr tak, jak to asi padne.
Město/DP utratí stovky mio za nové parciály a nové autobusy, aby poté výrazně zredukoval jizdní řády, prodloužil jízdní doby a přesměroval linky do nelogických směrů.
A i když se stává, že se nově cestující ani nevejdou do spoje, masírují je stále reklamou Nové linky Více místa….,prohlášením jak vše bylo důkladně promyšlené…
To musí nasrat i ty největší zastánce MHD v Ústí.
Očekávám, že počet cestujících v MHD klesne, protože tohle se vážně nepovedlo.
On někdo čekal, že to dopadne jinak? 😀
Kdo by to byl čekal, že když minimálně části obyvatel zrušíte přímé spoje a i stávající osekáte o desítky procent, tak budou nespokojení…
Ale tak zrovna já 81 do Brné kvituji, ale víte jak.. všem se zavděčit nejde..korekce jsou asi nutností..
Brná má hezké spojení, ale ořezat linky v minulosti zvané rychlíkové na největší sídelní lokality je vrcholá arogance moci, navíc data ze sčítacích rámů z konkrétních linek, EOS apod. nikdo veřejně neukázal, obávám se, že jde o marketing a zalíbení se obyvatelům z nejbohatších městských lokalit… Pokud chtěli ušetřit, mohli to udělat vhodněji, z něktrých linek udělat polookružní a zároveň ponechat tzv. rychlíkové linky, tím pádem mohli jezdit častěji a afektivněji jak na Střekově, Terase, Krásném Březně i v Předlicích nebo do Strážek. Obsluha střekovských okálů taky nebyla řešena…. Svádovu třeba zůstala vlastní linka, nově to tedy zajíždí skoro všechno… Číst vice »
Chuderovec není součástí ÚL. Mají to co si objednají a zaplatí
Parciální trolejbus opravdu nedisponuje trolejí 🙂
Jj to by bylo kabeláže..:-)) šoteček mno..
Spíš takový archaismus. Původně trolej skutečně byla součástí vozidla, a trolejové vedení bylo určeno k tomu, aby tu trolej vedlo. Dnes ovšem místo trolejí máme kladky a pantografy. Tramvaj už se neříká cestě pro tramvajová vozidla, a aerolinka už se neříká lince letecké dopravy. Co bylo dříve chybné, dnes už je standardem. Ono i to slovo „disponovat“ se občas používá dost podivně.
Pokud myslíte trolejový vozík např. systému Stoll před více než 100 lety, tak tam to bylo jiné. Křižující vozidla si prostě navzájem vyměnily přívodní kabely a lana k trolejovým vozíkům.
U vozidel uvedených v článku končí sběrače sběracími hlavicemi (botkami) s vyměnitelnou vložkou. Trolej už součástí těchto současných vozidel není.
Pokud narážíte na „tramway“, tak to je tak domotané, že v každé části anglie to bylo jinak. Mimo jiné taky „waggonroute“.
https://youtu.be/4TPhjsRkrqE?&t=272
Jestli myslíte trolley, neboli vozík, tak to také není úplně pravda. Tento výraz je totiž i pro tramvaj a trolejbusy se tak někde nazývají track less trolley, tj. bozkolejný vozík, což je i ekvivalent německému výrazu. Případně se někde používá trolley coach, což je zase výraz pro autobus. Takže ten trolej vlastně nemusel být součástí vozidla.