Lidé nám nechodí na směny, na osvědčení se čeká i dva měsíce. Proč nemá letiště dost nakladačů

Nová třídírna zavazadel na Terminálu 1. Foto: Letiště PrahaNová třídírna zavazadel na Terminálu 1. Foto: Letiště Praha

Změna v pravidlech získávání prověrky ohrozila průkazy pro 15 000 zaměstnanců letiště. Teď komplikuje hlavně nábory.

Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dav

V roce 2010 jsem mel jako brigadnik nakladac cistou hodinovku 160… toto je jak mozne? To se ten trotl divi, ze tam nikdo nedela? Pos, Soukup by meli okamzite k pasu neli hned firmu opustit, ze toto dopustili.

VíKo

Jsou v konkurenčním prostředí a „cosi“ jim brání se mzdou něco udělat? 🙂 To je trochu známka kartelové dohody… Kdyby dali 250,- Kč/hod, půlka frajerů odejde z Menzies k nim… nebo Menzies dorovná a tak to prostě normálně chodí, až se najde reálná tržní cena jedné hodiny, protože zcela organicky začnou z náborů reálně vycházet perspektivní zaměstnanci.

Novomír

Tomu kartelu trochu odpovídá i to, že Menzies okamžitě nabídl pracovníky na výpomoc…

Dav

At zacnou hledat chyby u sebe, nez porad dokola brecet, ze nemaji lidi. Pan Soukup je uplne mimo a mel by jit tak max hazet kufry.

Dodo

Plat menší než v Lidlu, ještě člověk potřebuje úřední ověření a jako benefit možnost a peakticky nutnost vzít si přesčas… Práce snů -_-

Tonda Sehnal

Každá náborová kampaň a personální politika začíná a končí částkou ve výplatní pásce. Nic více. Tohle je zcela naprosto černobílé.
Současný stav je, dle mého, zapříčiněn pouze špatným řešením této jednoduché rovnice.

David

Taky by to v ty práci nemuselo být plný kokotu … Jo, něco jinýho asi zkousnete když účtujete 10-15k za MD, jako it specialista, ale tady to ten případ není.

JiVe

Posilte rentgeny, nástup přes plochu, no a každý si tam ten svůj kufr šoupne sám. A vyřešeno. Tak snad je to nenapadne

Kuneš

Když teče LePra do bot, tak to je jí každý srdcař dobrý a všichni na letišti jsou jedna velká rodina. Když se LePra daří a rozdělují se prebendy, tak to už velká rodina zase neexistuje, peníze a výhody jsou už jen pro lidi z LePra.
Tak ať si to teď LePra vyžere až do dna.

Michal

Pracoval jsem tam 11 let. Máte svatou pravdu.

Kuneš

Není v tom náhodou ještě to, že handling musí, jakožto dcera LePra, sypat ze svého výdělku matince desátky, aby se matinka měla dobře a handling pak prostě nemá dost peněz, aby kloudně zaplatil a musí šetřit kde se dá?

David
Georg

Bla ,bla,bla……kecy v kleci……a to že toto se děje už druhým rokem,ale vždy se to zvladlo s pomocí ostatních složek LP,bez toho,aby Vam management CAHu alespoň poděkoval….a kvůli chování managementu k zaměstnancům odešlo mnoho schopných a dloudobe tam pracujících zaměstnanců, to je také všeobecně známo už několik let……NIC se do této doby neresilo…tak teď se to snad vyřeší definitivně a dostanou Ti odpovědní panáka….

Pikenin

Proč pane Soukupe tedy nevysvětlíte důvody,proč do práce chodí třetina dohodářů,proč máte tak obrovskou fluktuaci ??…to finanční ohodnocení a pracovní podmínky pro tyto lidi jsou opravdu ostudné,tak čemu se vůbec divíte?

libor

„Pohybujeme se v konkurenčním prostředí, nejsme jediná firma, která poskytuje odbavení a jsou tu cenové hladiny, které diktuje trh a které musíme respektovat“. Co to je za myšlenku? Tak buď je úplně blbej nebo nalitej nebo si myslí, že jsem blbci my?

Dav

Je uplne blbej… naivni clovek.

VíKo

Přesně… PŘESNĚ!!!! přece trh nemůže diktovat mzdy… Tohle diktuje ona dvojce firem. Mzdy můžou klidně zvednout. To jim trh určitě nenadiktoval… S tím, co se teď všude píše, jim tam nikdo frontu stát nebude. Tak jak se letiště zachovalo během pandemie ke svým lidem, kteří tam byli léta, tak se ted lidi chovají k nim, protože tam žádná zvláštní vazba nevznikla a s takovou ani nikdy nevznikne.

Jan Hajek

Jako vysokoškolák jsem tam měl brigádu před patnácti lety a tehdy byla hodinová mzda 165 Kč, vzhledem k růstu nákladu tam dělají za ekvivalent 90 Kč na hodinu. Nedivím se, ze to není atraktivni ani pro brigádníky, ta mzda je vzhledem k značně fyzické náročnosti směšná

Tom

Za tu dřinu 35k hrubého? Dobří vtipálci … Ta dřina by měla být oceněna minimálně 40k

libor

za 80 čistého, služební vůz k soukromým účelům, 7 týdnů dovča, hadry, oběd za 10kč, pití zdarma na pracovišti … bych se zamyslel, zda toho nejít.

Jan T.

Jestli by se jim nevyplatilo se starat o své stávající zaměstnance, aby do práce chodili rádi a neutíkali jinam. Nábor nových lidí, na které potřebujete školení, prověrky a kteří vám v tom nepříjemném prostředí za měsíc utečou je výrazně dražší. pokud to teda jejich manažeři umějí vůbec spočítat.

Dejv

A kolik vydělávají manažeři? Peníze hýbou světem a dneska ti brygoš za 170 dělat nebude. Ještě na letišti, kde se sypou miliardy mezi prsty. Stejný příklad jsou České Dráhy. Nepřidáš, jdu jinde. Prostě státní podnik, myšlení zamrzlého komunisty.

Změna je na dohled

35k CZK hrubého vám přijde málo? To je tak o 10 – 15k CZK víc než dostávají dle platových tabulek různí začínající již nějak kvalifikovaní a vzdělání státní zaměstnanci (řidiči motorových vozidel, ošetřovatelé v domově důchodců, úřednice na úřadech..).

MP22

Samozřejmě že je to málo a profese které zmiňujete jsou placené extrémně špatně, je to tak těžké chápat?

Změna je na dohled

Tak když jsou to tak špatné peníze, tak proč za to lidé dělají? Mimochodem třeba na Karlovarsku tyhle peníze jsou leckdy i v soukromém sektoru. Přijde mi, že hodně lidí nejsou vůbec skromní a chtěli by snad statisíce za svou činnost. A nebo nemají přehled o reálném světě v ČR a žijí asi v nějaké expatí bublině na Vinohradech.

petr-6496

Jojo, měli by být skromní a nechtít víc. A pak se můžete pořád divit, proč je u nás průměrná mzda na třetině toho, co o prák km dál západně. Trh práce je „trh“. Střetává se nabídka a poptávka. Pokud nabízím nižší než rovnovážnou mzdu (pro danou pozici), tak moje poptávka po práci převyšuje nabídku. Úplně lehké řešení existuje… Pokud jsem si nasmlouval business kontrakty se špatným odhadem nákladů – podnikatelské selhání. Nejspíš vytvořím ztrátu a příště musím nabízet služby za vyšší cenu. Tohle je takový klasický český mor. Nabízet věci pod cenou a nadávat, že nemám pracovníky. Abych tak řekl… Číst vice »

slsp

Toto by bol inak velmi novatorsky pristup k PR. Postavit tlacoveho hovorcu ku karuselom pred nasratych ludi cakajucich na bagaz a nech im vysvetli, ze sice platia nakladacom par supov, ale tak mozu byt radi, lebo inde platia este menej. To sa nepochybne stretne s uspechom.

123

Tak to je mi fakt záhadou, že si pro těch 10-15 litrů navíc na to letiště nejdou … čím to jen tak asi bude???

Změna je na dohled

Nevím, mají to daleko?

Radek

35t. Kč hrubého = 27t. Kč čistého a to v Praze opravdu není „žádná hitparáda“. A je to docela dřina, takže je logické že po ní „samou radostí skočí“ jen málokdo. MMCH, to že řidič/ošetřovatel/úřednice dostane 20-25t. Kč hrubého nemyslíte vážně, že ne? A pokud ano, dovedete to tvrzení podložit i důkazy? Rád si na ně počkám…

Změna je na dohled

Ale jo, jasně. Někdy je to dokonce ještě míň. https://www.pracomat.cz/poradna/pro-pracujici/228-platy-statnich-zamestnancu.html

Změna je na dohled

A osobně jsem byl na pohovoru jako uchazeč na pozici řidič motorových vozidel + skladník pro hasiče. Nabídli mi 21k CZK hrubého s tím, že ještě mi ještě odečtou tisícovku jako příspěvek na stravenky. Říkali, že jsem první, kdo tam osobně přišel a to inzerují 4 měsíce.

Změna je na dohled

Požadavek maturita btw.

Dav

Vy jste z Ostravy?

Jarek

Úplně nejlepší je, že NIKDO z managementu nepřizná chybu a za vše můžou všichni ostatní.

Georg

Všichni veřejné lžou do medii

Alena

Stěžejní pro sezonu jsou pro nás dohody o pracovní činnosti. Tam však narážíme na problém, že ačkoliv máme na dohodových smlouvách přes 300 zaměstnanců, pravidelně chodí do práce jen jedna třetina z nich,“ posteskl si Soukup.
To je ale překvapení, že brigoši chodí do práce tak, jak se jim to hodí. S brigošema se má vykrývat pouze nárazový převis. Základ jsou lidi na HPP s dopředu naplánovanými směnami.

V.N.

Vždyť oni to tak dělají. Základ lidi na HPP a na letní sezonu brigoši..

Georg

Za ty prachy tam nikdo na HPP a ještě k tomu takovou buzeraci nepujde

Chyba vrchního managementu. Tečka.

Když chceš někoho na 3 měsíce musíš platit víc. To je úplně standardní princip pokud není nezaměstnanost 25%.

Na konci dne je to chyba managementu. Tohle co čtu mě připomíná proč moje firma odmítá spolupráci s českýma (jen par výjimek). Je to kultura managementu co je fakt na nízký úrovni a často toxická, často nedůvěryhodná, a pomalu vždy ždímací.

Celý vrchní management bych vyhodil, noví by pak přehodnotil zbytek.

petr-6496

Souhlas. Ve většině českých firem absolutně chybí rozumná nacenění. „Nějak se podstřelí, a nějak se to o**be“.
Dlouhodobá vize nebo systémový růst nula.

Georg

Souhlas,DPP nic neřeší…..a HPP nechtějí zaplatit….to je politika firmy 🙈

Jan Solacha

Je potřeba , aby se poškození lidi dali dohromady a podali hromadnou žalobu, toto jim nesmí projít.

Pavel Mach

Brigáda 170 kč za tu dřinu, tak to je dobrý vtip.

Zbyněk

Na letišti v Ostravě dávají 120, to je už špatný vtip

Kubrt

A seženou za ty prachy někoho?

Kkarel

Asi jo, když to lítá.

Permonik

Nejspíše jo. Kolik myslíte že dostavají brigádnici v MSK?

Zbyněk

To nevím, ale pláč nad kufry slyšíme jen z Prahy, takže to tam asi nebude zas tak hrozné.

Kubrt

Děkuji všem za reakce, byla to tak trochu návodná otázka na Zbyňka 🙂

Permonik

Ono s těmi hodinový sazbami je ošimetné. Mekáč na Karolině (centrum) nabizi 130,-, některé nabídky nabizeji až 160,-, ale je práce na cca 4 hodiny. Stejný efekt je i u prodavaček, hodinová sazba dobra, ale denní směna max 6hodin a tydně max 30h. Já jsem na letišti dělál jak byla krize (nějak 2008,2009), občas byla směna jen kvůli jednomu letadlu. Takže příšel jsem na brigadu, 1h v třídirně než přístalo letadlo, 1h obsluha letadla, a pak domů, ale dle zakoníku jsem plac min. 3h směnu. Nevím jak přesně je to teď, ale vím že občas byla na letišti 12h směna… Číst vice »

Franklin

….. „Pohybujeme se v konkurenčním prostředí, nejsme jediná firma, která poskytuje odbavení a jsou tu cenové hladiny, které diktuje trh a které musíme respektovat,“ argumentoval Soukup na kritiku málo atraktivní mzdy za náročnou a odpovědnou fyzickou práci. …..

Tohle vyjádření čtu už poněkolikáté. Nedává to žádný smysl.

Tom

Přesně tak – cenové hladiny, nikoli cenové stropy. A tahle firma se evidentně držela hladiny. No a teď se z toho začíná potápět.

Kubrt

Co je na tom nepochopitelné? Snaží se říct, že těm lidem víc zaplatit nemůže, protože tržby od zákazníků mu to nedovolí. Kdyby zdražil, zákazníci mu odejdou. Neumím posoudit, jestli to je či není pravda, jen překládám ten výrok.

Ares

To pak budou muset ponížit své zisky, pokud mu tržby něco nedovolují. Holt ukrojí ze svého koláče, ale neomezí to provoz. To jsou naprosté základy.

Kubrt

Někde tady proběhlo, že CSAH je ve ztrátě.

Koukám na palce u svého předchozího příspěvku. Zjevně jsem měl napsat něco o nenažraných manažerech a hned by to vypadalo jinak. Ano, chápu, že tržby od zákazníků jdou i na mzdy jiných lidí, než dělníků. Ale opravdu nemám přehled o hospodaření CSAH, abych tady vynášel nějaké soudy na toto téma.

peter

Mozte prepocita. V roku 2023 mala firma priemerne 502 zamestnancov a mzdove naklady mali okolo 460 – 470 mil. Kc.

Georg

Ano,je ,protože za takových podmínek,za jakých podepsali smlouvu se Smartwings i v jiných než červených číslech být nemuzou🙈

slsp

Pravda to byt moze, akurat mu zjavne unika druha strana rovnice – ze ak nebude schopny plnit, k comu sa zmluvne zaviazal, odidu mu ti zakaznici este rychlejsie.
Inak zaujimave, ze Menzies, na ktory som nepocul jedine pekne slovo, taketo problemy nema…

Jiří Šrámek

S Menzies mám jen špatné zkušenosti, ale kufr byl vždy včas a na správném místě.

Dominic

Když zdraží tak zákazníci přejdou ke konkurenci – k Menzies, a pokud by zdražili i oni tak začne zase někdo útočit (ehm Ryanair ehm) jak jsou služby na pražským letišti drahý.

David

By se mohli podívat třeba i na jiný náklady než lidi za který přímo fakturuji. Dělají B2B, nemusí mít prakticky marketing, management nepotřebuje služební auta – na služební cesty nejezdí, tu aerolinky jdou za nimi…

I tisková mluvčí i firmy s 500 zaměstnanci? B2B? Kterej výrobní závod to má…

RDP

Aha „velká fluktuace“ = i ten kdo tam zkusil dělat (a získal potřebná povolení) se na to vy ***, proč asi ?!

Opravdu ty lidi nelze lépe zaplatit, nebo s nimi jinak slušně zacházet? Nebo management tak dlouho pod sebou řezal větev, až se ucho utrhlo? Tak dlouho se flikovalo ala směny navíc přesčasy brigády … až už nebylo kde brát, což je ale v případě této práce absurdní a zjevná chyba vedení

Otakar

To je ta efektivita. Přijde manažer do perfektně fungujícího podniku a první co je, tak začne škrtat. Dostane odměny, škrtá dál a to co fungovalo, fungovat přestane.

Hlavně, že na odměny ředitelům je. Trh diktuje ceny, ze kterých se odvíjí platy, ale vsadím se, že to se nevztahuje na plat pana ředitele.

Ten Ten Ten

Vůbec se nesnaží okecat, že je blbě platí. 😆

MP22

35K hrubého v Praze za takovou dřinu je výsměch, 170 na hodinu brigádně už nemá cenu ani komentovat. Taky bych nechodil do takové práce za takové peníze, kdyby se mi zrovna nechtělo vstávat. Ono jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá. Nabízíš plat pro somráky, dostaneš somráky…

David

Navíc i podle výpovědi v diskuzi tam člověk nejde pro kokota daleko… 4% nezaměstnanosti nebo kolik o takovou práci nemůže být žádný zájem.

Šejdr

Nezaměstnanost v Praze jsou necelá 3 %. Část z nich budou pobírači dávek, kteří se práci dlouhodobě vyhýbají, část jsou lidé se zdravotním omezením, část lidé těsně před důchodem. Ve výsledku zbyde pro handling pár lidí, kteří mají dostatečnou fyzickou kondici a čistý trestní rejstřík. A o takové se poperou další firmy, které potřebují bezproblémové a fyzicky zdatné zaměstnance.

Pezos

V USA mají pěkné rčení „if you pay bananas, you get monkeys“.

Zbyněk

Už dlouho tady nebylo téma, na které by během 4 dnů vyšlo 6 článků 😀

Jirka63

Ještě režijky.

TS73

Treba bude i novej rekord pockejme do dalsiho vikendu😉🤣

Ares

Což je dobře, jen ať se o tom mluví.

Jaminator

Nejčastěji si toho všímám, když je mimořádka na dráze. Např. Lutyně nebo Pardubice.