Lidé nám nechodí na směny, na osvědčení se čeká i dva měsíce. Proč nemá letiště dost nakladačů
Nová třídírna zavazadel na Terminálu 1. Foto: Letiště Praha
Změna v pravidlech získávání prověrky ohrozila průkazy pro 15 000 zaměstnanců letiště. Teď komplikuje hlavně nábory.
Je moźné,že v dnešní době existují takové osoby v řízení letiště a nazývají se manageři?? V soukromém sektoru bych takového nemyslícího tvora poslal na pracák.Tady je to opačně.Co dělá ministerstvo financí?? Proboha to nechápou,že je to na letišti prolezlé neschopama???
Přímo se nabízí využít k řešení situace roční bonusy představenstva, členů DR a managmentu, když situaci nezvládli…
On je to dnešní trend: magament se posuzuje podle výše zisku!
Nějak se zapomíná, že poslytovat SLUŽBY znamená sloužit lidem a neprodělat! Nikoli zvyšovat zisk na úkor kvality. Zdá se, že úvaha je jednoduchá: jsme v Praze jediné a letiště, tož zákazníci nemají na vybranou ! No a občas se to vymkne z rukou…
Tož povolali především nikoli dělníky – ale, jak jinak, KRIZOVÉHO MANAŽERA !
Asi neumí spočítat, kolik měli kde zaměstnanců v době, kdy bylo ještě více cestujících a vše fungovalo !
Ty peníze jsou směšné,za takovou dřinu.Upravte platy,pracovní dobu a zaměstnance a brigádníky budete mít hned.Nedivte se ,že za těchto podmínek nemáte lidi.Je to opravdu osudné co lidem nabízíte.
A pak ti, co volaji po zvyseni platu zamestnancu letiste, chteji mit letenku doslova za par stovek. Pripadne rovnou cely zajezd all inclusive za par tisic na tyden. To je pak docela problem.
Chybí peníze na platy? Tak jak to, že stoupl zisk, ač počty cestujících nejsou na maximu kapacity ?
Na handlingu ČSA jsem dělal. Naprostý otřes.Mám dojem, že ti ,,manažeři,, jsou nedotknutelní. Takové pocity marnosti jsem nezažil.
Uz byl predstaven ten krizovy manazer? Mi uteklo, kdo to je a HLAVNE co tam vubec chce delat? Diky
No, měl by být hlavně schopen naložit nebo vyložit nejméně pět tisíc kufrů za hodinu v šestnáctihodinových směnách, jinak je tam zbytečný.
Opakuji, ze uplne zbytecna nominace. Kdo navrhl krizoveho manazera, at si ho ale plati z vlastni kapsy!!!
Fňúuuu…
A nemělo by k tomu svoje dát Min.Do? LePr je státní organizace přímo řízená MinDo a sype do státního rozpočtu.
Stav je výsledkem špatných manažerských rozhodnutí, tohle by mělo MinDo řešit!
Ministerstvo dopravy nemá v řídících ani v dozorových orgánech Letiště naprosto žádný vliv. Výkon akcionářských práv provádí Ministerstvo financí.
Odpovědnost bych vyvodil u managementu společnosti, zkrátil jim odměnu tak jak je to běžné v zaměstnání kde za něco máte zodpovědnost. Klasické české výmluvy, zase je to jenom o mzdách. Že se vůbec nestydí tohle platit těm chlapům tam na ploše. Dost často létám letadlem a pozoruji jejich práci, sranda to žádná není. Přál bych těm lidem aby se za ně někdo postavil vůči vedení letiště a personálnímu nebo třeba dopoledne nevyložili letadla a podobovalo se to situaci z Dubaje před pár týdny. A přivést lidi z vedení a nechat je vyložit a naložit jednu 737čku aby viděli hodnotu práce.… Číst vice »
Dobry den, omlouvám se za neznalost, ale pokud by mne mohl někdo znalý situace vysvětlit pár informací, tak budu rád. V Praze na letišti jsou dvě handlingové společnosti. Jinde jich je i víc třeba. Třídírna je ale jen jedna. Letiště ji tedy pronajímá těmto společnostem. Od bodu, kdy zákazník předá zavazadlo u přepážky je systém automatizovany nebo ne? A po roztřídění zavazadla odjedou na místo, kde jsou ručně nakládány na vozík při čemž jsou scanovany kódy nebo k tomu dochází ještě někde předtím? Myslel jsem si, že až do bodu, kde se nakládá na vozíky na jednotlivých stanovištích je systém… Číst vice »
Tridirna se nedavno predelavala, fakticky komplet nova. A stala jenom 1,5 miliardy, tak za ty prachy nemuzete prece chtit, aby byla automatizovana. To by pak nezustalo na vsimne pro nektere zainteresovane 😀
Máte pravdu – viz https://zdopravy.cz/letiste-praha-rozjizdi-projekt-desetileti-nova-tridirna-kufru-vyjde-na-15-miliardy-20771/
Zaměstnavatelům, kteří se k pracovníkům chovají dobře, se tohle nestává. Takhle jednoduché to je…
Je mi opravdu líto cestujících, kteří se ne svoji vinou stali rukojmími. Doufám, že kompenzace dle Vyhlášky jim to aspoň trochu nahradí. Kdo neví, tak návod na kompenzace najde například na webu české vlády, když si dá do svého vyhledávače heslo Stížnost cestujících na porušení povinností dopravců v letecké dopravě.
Problém je, že ten návod je pro cestující jako takové a spoje (letí/neletí/pozdě), ne pro řešení problémů se zavazadly. Doprave to dobře ví, takže se mu vyplatí vás dovézt do cíle než platit kompenzace, a pak vám max dopraví náhradním způsobem zdarma zavazadla a v lepším případě se omluví, toť vše.
Za ty peníze lidi nikdy nebudou!!!!!
Jestliže se zmiňuje o tom, že ty směny navíc mají zaplacené, tak už z toho vidím, že je něco špatně. Mít zaplacené odpracované směny je samozřejmost a ne aby to považovali za benefit. A jakpak je to s příplatky za noční práci, víkendy a státní svátky?
Myslím, že vyslat tam inspektorát práce, tak si budou mít o čem vyprávět ještě za rok.
Pokud by vše fungovalo jak má podle papírů a legislativy, tak se nehne ani kufr 🤪 Takže se klasicky udělá „ústupek“ aneb sníží kvalita, bezoečnost nebo čas či něco jiného a je to. Klasicky tzv. po česku. To jsou mi tam manažeři. Na VŠ říkala naše paní profesorka „menídžment“ (90ky) 🙉
Pracuji ve vzlu a pohybuji se mezi letisty kbely a hk a pardubicemi, letous v unoru jsem si zadal a prodlouzeni licence … na zacatku cervence prislo potvrzeni ! Fakt genialni krok toto
Největší problémy dost možná ještě přijdou. Ze stávajících zaměstnanců na které je vyvýjen extrémní tlak a téměř žádné pauty se chystá několik dalších odejít. … dobře letišti tak!!
Jako po lidech co jsou tam ochotni takhle dělat skoro zadarmo musí třeba Amazon skočit hned…
…však ať jdou, měli se lépe učit, takových jako oni je za branou spousta…nebo ne? Tenhle manažerský giga blábol se už neříká?
Ten se říká jen v období s vyšší nezaměstnaností obvykle 😀
Nechť pomoc hledají sami u sebe. Donekonečna brečet že nejsou lidi umí každý blbý „náborář“ a HRaběnka.
A já si naivně myslel, že 160CZK/hod. berou pouze odborníci na ministerstvech.
I když tohle je tedy taky státem vlastněná firma…
Management rozkrádá peníze od leteckých společností a pak hazí vinu na brigádníky
Nekradou, nejsme v 90kách, jen se optimalizuje, analyzuje, koordinuje a výsledky se dostavují step by step 😉
V roce 2010 jsem mel jako brigadnik nakladac cistou hodinovku 160… toto je jak mozne? To se ten trotl divi, ze tam nikdo nedela? Pos, Soukup by meli okamzite k pasu neli hned firmu opustit, ze toto dopustili.
Taky si říkám že je něco špatně. Nakladače dělal roky brácha a první výplaty v roce 2011 byly přes 30 čistého. Jak já mu to záviděl. Odešel protože mě plat jinde rostl jemu ne
Je to jednoduché – pokud státní firma (jakákoli) zvedne plat aby, když už ne měla dost lidí, tak aspoň aby jakž takž držela krok s konkurencí, tak hned budou všichni pyskovat, že se tam projídají peníze „nás všech“. A když to neudělají, nebudou mít lidi a ti samí budou pyskovat, že „stát neumí podnikat“ a že to je „selhání managementu“. A teď si zkuste rozmyslet jak z toho ven, když jsou všichni (včetně místní diskuse) přesvědčení, že státní podniky a firmy mají pracovat ideálně zadarmo a hlavně aby se „ušetřilo“ – výsledky vidíme v přímém přenosu…
asi málo platíte, jako skoro všude, jinak by chodili, všude kde brečí že nemají lidi si jen nechtějí majitelé utrhnout od huby tak at se nediví….
Jsou v konkurenčním prostředí a „cosi“ jim brání se mzdou něco udělat? 🙂 To je trochu známka kartelové dohody… Kdyby dali 250,- Kč/hod, půlka frajerů odejde z Menzies k nim… nebo Menzies dorovná a tak to prostě normálně chodí, až se najde reálná tržní cena jedné hodiny, protože zcela organicky začnou z náborů reálně vycházet perspektivní zaměstnanci.
Tomu kartelu trochu odpovídá i to, že Menzies okamžitě nabídl pracovníky na výpomoc…
Pane Novomíre, nemáte pravdu. Menzies žádné pracovníky nikomu nenabídl, naopak byl požádán o výpomoc.
V podstate se jedna o bezkonkurencni prostredi. Pouze dve firmy. Kdyby tam bylo 5 firem, pak by mpzne dohody nebyly…
At zacnou hledat chyby u sebe, nez porad dokola brecet, ze nemaji lidi. Pan Soukup je uplne mimo a mel by jit tak max hazet kufry.
Soukup okamžité ukončení pracovního poměru se zákazem práce ve státním sektoru a vymáhat vzniklou škodu a nextra náklady. Pos hodinová výpověď. Nasadit krizového manažera, vyhlasit výběrka na pozice těch neschopných panáků, podívat se na procesy a řízení ve firmě, zaplatit lépe „nakladače“ a začít i lépe komunikovat interně a externě + chovat se slušně k zaměstnancům atd.
Plat menší než v Lidlu, ještě člověk potřebuje úřední ověření a jako benefit možnost a peakticky nutnost vzít si přesčas… Práce snů -_-
dokonce ne nutnost, ale zaměstnavatelem nařízená povinnost (ač s příplatky třeba…) 😀
No přilítnul jsem v úterý v 8 ráno. O 20 minut dříve jak předpoklad. Když jsem došel na výdej zavazadel už tam můj kufr kroužil. Takhle rychle jsem to zažil poprvé 😀
Ale kámoška co přilítla o hodinu později už na kufr čekala skoro 3 hodiny
Každá náborová kampaň a personální politika začíná a končí částkou ve výplatní pásce. Nic více. Tohle je zcela naprosto černobílé.
Současný stav je, dle mého, zapříčiněn pouze špatným řešením této jednoduché rovnice.
Taky by to v ty práci nemuselo být plný kokotu … Jo, něco jinýho asi zkousnete když účtujete 10-15k za MD, jako it specialista, ale tady to ten případ není.
Posilte rentgeny, nástup přes plochu, no a každý si tam ten svůj kufr šoupne sám. A vyřešeno. Tak snad je to nenapadne
Když teče LePra do bot, tak to je jí každý srdcař dobrý a všichni na letišti jsou jedna velká rodina. Když se LePra daří a rozdělují se prebendy, tak to už velká rodina zase neexistuje, peníze a výhody jsou už jen pro lidi z LePra.
Tak ať si to teď LePra vyžere až do dna.
Pracoval jsem tam 11 let. Máte svatou pravdu.
Tak to jsem pozoroval za 2 měsíce brigády a sedí to doslova
Není v tom náhodou ještě to, že handling musí, jakožto dcera LePra, sypat ze svého výdělku matince desátky, aby se matinka měla dobře a handling pak prostě nemá dost peněz, aby kloudně zaplatil a musí šetřit kde se dá?
https://www.czechairlineshandling.com/media/files/0/0/CZECH-AIRLINES-HANDLING-VZ-2023-CZ.pdf
neni nic snazsiho, nez se podivat do vyrocni zpravy.
Bla ,bla,bla……kecy v kleci……a to že toto se děje už druhým rokem,ale vždy se to zvladlo s pomocí ostatních složek LP,bez toho,aby Vam management CAHu alespoň poděkoval….a kvůli chování managementu k zaměstnancům odešlo mnoho schopných a dloudobe tam pracujících zaměstnanců, to je také všeobecně známo už několik let……NIC se do této doby neresilo…tak teď se to snad vyřeší definitivně a dostanou Ti odpovědní panáka….
Proč pane Soukupe tedy nevysvětlíte důvody,proč do práce chodí třetina dohodářů,proč máte tak obrovskou fluktuaci ??…to finanční ohodnocení a pracovní podmínky pro tyto lidi jsou opravdu ostudné,tak čemu se vůbec divíte?
Co tam ještě Herr Soukup děláte. Slušný a odpovědný člověk by se omluvil, posypal si popel třeba i na hlavu a šel si přemýšlet, kde se stala chybka. A vemte Mr. Pose s sebou. Vy jste velmi profesně špatná až nepoužitelná dvojice. Možná by se k Vám pánové manažeři měl někdo i přidat.
„Pohybujeme se v konkurenčním prostředí, nejsme jediná firma, která poskytuje odbavení a jsou tu cenové hladiny, které diktuje trh a které musíme respektovat“. Co to je za myšlenku? Tak buď je úplně blbej nebo nalitej nebo si myslí, že jsem blbci my?
Je uplne blbej… naivni clovek.
Naivní nevím, hloupý bude. Co tam vůbec dělá?
Skôr drzý….
Přesně… PŘESNĚ!!!! přece trh nemůže diktovat mzdy… Tohle diktuje ona dvojce firem. Mzdy můžou klidně zvednout. To jim trh určitě nenadiktoval… S tím, co se teď všude píše, jim tam nikdo frontu stát nebude. Tak jak se letiště zachovalo během pandemie ke svým lidem, kteří tam byli léta, tak se ted lidi chovají k nim, protože tam žádná zvláštní vazba nevznikla a s takovou ani nikdy nevznikne.
Ano, to by byla správná argumentace, kdyby chtěl pracovníkům mzdy snížit, ale nemůže, protože mu to trh nedovolí. Ve zvýšení trh nebrání. Asi by ty mzdy opravdu rád ještě snížil, protože jinak ten výrok nedává smysl.
Jako vysokoškolák jsem tam měl brigádu před patnácti lety a tehdy byla hodinová mzda 165 Kč, vzhledem k růstu nákladu tam dělají za ekvivalent 90 Kč na hodinu. Nedivím se, ze to není atraktivni ani pro brigádníky, ta mzda je vzhledem k značně fyzické náročnosti směšná
Za tu dřinu 35k hrubého? Dobří vtipálci … Ta dřina by měla být oceněna minimálně 40k
za 80 čistého, služební vůz k soukromým účelům, 7 týdnů dovča, hadry, oběd za 10kč, pití zdarma na pracovišti … bych se zamyslel, zda toho nejít.
Zo nevypadá ani jako hloupý vtip…
Jestli by se jim nevyplatilo se starat o své stávající zaměstnance, aby do práce chodili rádi a neutíkali jinam. Nábor nových lidí, na které potřebujete školení, prověrky a kteří vám v tom nepříjemném prostředí za měsíc utečou je výrazně dražší. pokud to teda jejich manažeři umějí vůbec spočítat.
A kolik vydělávají manažeři? Peníze hýbou světem a dneska ti brygoš za 170 dělat nebude. Ještě na letišti, kde se sypou miliardy mezi prsty. Stejný příklad jsou České Dráhy. Nepřidáš, jdu jinde. Prostě státní podnik, myšlení zamrzlého komunisty.
35k CZK hrubého vám přijde málo? To je tak o 10 – 15k CZK víc než dostávají dle platových tabulek různí začínající již nějak kvalifikovaní a vzdělání státní zaměstnanci (řidiči motorových vozidel, ošetřovatelé v domově důchodců, úřednice na úřadech..).
Samozřejmě že je to málo a profese které zmiňujete jsou placené extrémně špatně, je to tak těžké chápat?
Tak když jsou to tak špatné peníze, tak proč za to lidé dělají? Mimochodem třeba na Karlovarsku tyhle peníze jsou leckdy i v soukromém sektoru. Přijde mi, že hodně lidí nejsou vůbec skromní a chtěli by snad statisíce za svou činnost. A nebo nemají přehled o reálném světě v ČR a žijí asi v nějaké expatí bublině na Vinohradech.
Jojo, měli by být skromní a nechtít víc. A pak se můžete pořád divit, proč je u nás průměrná mzda na třetině toho, co o prák km dál západně. Trh práce je „trh“. Střetává se nabídka a poptávka. Pokud nabízím nižší než rovnovážnou mzdu (pro danou pozici), tak moje poptávka po práci převyšuje nabídku. Úplně lehké řešení existuje… Pokud jsem si nasmlouval business kontrakty se špatným odhadem nákladů – podnikatelské selhání. Nejspíš vytvořím ztrátu a příště musím nabízet služby za vyšší cenu. Tohle je takový klasický český mor. Nabízet věci pod cenou a nadávat, že nemám pracovníky. Abych tak řekl… Číst vice »
Zdá se, že pán pracuje v kanceláři.
I ti co skromní jsou a stačí jim nízký plat, tak ve většině případů dělají něco jiného (např. ty ošetřovatele v domovech důchodců, pomocné profese ve školství a zdravotnictví) a nemají jediný důvod jít místo toho za ty směšné peníze tahat kufry na letišti a nechat si za to nadávat.
Toto by bol inak velmi novatorsky pristup k PR. Postavit tlacoveho hovorcu ku karuselom pred nasratych ludi cakajucich na bagaz a nech im vysvetli, ze sice platia nakladacom par supov, ale tak mozu byt radi, lebo inde platia este menej. To sa nepochybne stretne s uspechom.
Tak to je mi fakt záhadou, že si pro těch 10-15 litrů navíc na to letiště nejdou … čím to jen tak asi bude???
Nevím, mají to daleko?
35t. Kč hrubého = 27t. Kč čistého a to v Praze opravdu není „žádná hitparáda“. A je to docela dřina, takže je logické že po ní „samou radostí skočí“ jen málokdo. MMCH, to že řidič/ošetřovatel/úřednice dostane 20-25t. Kč hrubého nemyslíte vážně, že ne? A pokud ano, dovedete to tvrzení podložit i důkazy? Rád si na ně počkám…
Ale jo, jasně. Někdy je to dokonce ještě míň. https://www.pracomat.cz/poradna/pro-pracujici/228-platy-statnich-zamestnancu.html
A osobně jsem byl na pohovoru jako uchazeč na pozici řidič motorových vozidel + skladník pro hasiče. Nabídli mi 21k CZK hrubého s tím, že ještě mi ještě odečtou tisícovku jako příspěvek na stravenky. Říkali, že jsem první, kdo tam osobně přišel a to inzerují 4 měsíce.
Požadavek maturita btw.
Kvůli řízení auta a šoupání věcí ve skladu?
Vy jste z Ostravy?
Ano, přijde mi to málo.
Kde berete 35 tisíc? 170 na hodinu x 8 hodin denně x 20 dní = 27 200.
170/h mají brigádníci, na HPP mají základ 35t hrubého
Úplně nejlepší je, že NIKDO z managementu nepřizná chybu a za vše můžou všichni ostatní.
Všichni veřejné lžou do medii
Jen s info kroutí jak je potřeba a hodí se jim. Lež má nohy krátké!
Stěžejní pro sezonu jsou pro nás dohody o pracovní činnosti. Tam však narážíme na problém, že ačkoliv máme na dohodových smlouvách přes 300 zaměstnanců, pravidelně chodí do práce jen jedna třetina z nich,“ posteskl si Soukup.
To je ale překvapení, že brigoši chodí do práce tak, jak se jim to hodí. S brigošema se má vykrývat pouze nárazový převis. Základ jsou lidi na HPP s dopředu naplánovanými směnami.
Vždyť oni to tak dělají. Základ lidi na HPP a na letní sezonu brigoši..
Za ty prachy tam nikdo na HPP a ještě k tomu takovou buzeraci nepujde
Když chceš někoho na 3 měsíce musíš platit víc. To je úplně standardní princip pokud není nezaměstnanost 25%.
Na konci dne je to chyba managementu. Tohle co čtu mě připomíná proč moje firma odmítá spolupráci s českýma (jen par výjimek). Je to kultura managementu co je fakt na nízký úrovni a často toxická, často nedůvěryhodná, a pomalu vždy ždímací.
Celý vrchní management bych vyhodil, noví by pak přehodnotil zbytek.
Souhlas. Ve většině českých firem absolutně chybí rozumná nacenění. „Nějak se podstřelí, a nějak se to o**be“.
Dlouhodobá vize nebo systémový růst nula.
Souhlas,DPP nic neřeší…..a HPP nechtějí zaplatit….to je politika firmy 🙈
Je potřeba , aby se poškození lidi dali dohromady a podali hromadnou žalobu, toto jim nesmí projít.
Brigáda 170 kč za tu dřinu, tak to je dobrý vtip.
Na letišti v Ostravě dávají 120, to je už špatný vtip
A seženou za ty prachy někoho?
Asi jo, když to lítá.
Nejspíše jo. Kolik myslíte že dostavají brigádnici v MSK?
To nevím, ale pláč nad kufry slyšíme jen z Prahy, takže to tam asi nebude zas tak hrozné.
Děkuji všem za reakce, byla to tak trochu návodná otázka na Zbyňka 🙂
Ono s těmi hodinový sazbami je ošimetné. Mekáč na Karolině (centrum) nabizi 130,-, některé nabídky nabizeji až 160,-, ale je práce na cca 4 hodiny. Stejný efekt je i u prodavaček, hodinová sazba dobra, ale denní směna max 6hodin a tydně max 30h. Já jsem na letišti dělál jak byla krize (nějak 2008,2009), občas byla směna jen kvůli jednomu letadlu. Takže příšel jsem na brigadu, 1h v třídirně než přístalo letadlo, 1h obsluha letadla, a pak domů, ale dle zakoníku jsem plac min. 3h směnu. Nevím jak přesně je to teď, ale vím že občas byla na letišti 12h směna… Číst vice »
….. „Pohybujeme se v konkurenčním prostředí, nejsme jediná firma, která poskytuje odbavení a jsou tu cenové hladiny, které diktuje trh a které musíme respektovat,“ argumentoval Soukup na kritiku málo atraktivní mzdy za náročnou a odpovědnou fyzickou práci. …..
Tohle vyjádření čtu už poněkolikáté. Nedává to žádný smysl.
Přesně tak – cenové hladiny, nikoli cenové stropy. A tahle firma se evidentně držela hladiny. No a teď se z toho začíná potápět.
Co je na tom nepochopitelné? Snaží se říct, že těm lidem víc zaplatit nemůže, protože tržby od zákazníků mu to nedovolí. Kdyby zdražil, zákazníci mu odejdou. Neumím posoudit, jestli to je či není pravda, jen překládám ten výrok.
To pak budou muset ponížit své zisky, pokud mu tržby něco nedovolují. Holt ukrojí ze svého koláče, ale neomezí to provoz. To jsou naprosté základy.
Někde tady proběhlo, že CSAH je ve ztrátě.
Koukám na palce u svého předchozího příspěvku. Zjevně jsem měl napsat něco o nenažraných manažerech a hned by to vypadalo jinak. Ano, chápu, že tržby od zákazníků jdou i na mzdy jiných lidí, než dělníků. Ale opravdu nemám přehled o hospodaření CSAH, abych tady vynášel nějaké soudy na toto téma.
Mozte prepocita. V roku 2023 mala firma priemerne 502 zamestnancov a mzdove naklady mali okolo 460 – 470 mil. Kc.
Ano,je ,protože za takových podmínek,za jakých podepsali smlouvu se Smartwings i v jiných než červených číslech být nemuzou🙈
Pravda to byt moze, akurat mu zjavne unika druha strana rovnice – ze ak nebude schopny plnit, k comu sa zmluvne zaviazal, odidu mu ti zakaznici este rychlejsie.
Inak zaujimave, ze Menzies, na ktory som nepocul jedine pekne slovo, taketo problemy nema…
S Menzies mám jen špatné zkušenosti, ale kufr byl vždy včas a na správném místě.
Děkujeme
Když zdraží tak zákazníci přejdou ke konkurenci – k Menzies, a pokud by zdražili i oni tak začne zase někdo útočit (ehm Ryanair ehm) jak jsou služby na pražským letišti drahý.
By se mohli podívat třeba i na jiný náklady než lidi za který přímo fakturuji. Dělají B2B, nemusí mít prakticky marketing, management nepotřebuje služební auta – na služební cesty nejezdí, tu aerolinky jdou za nimi…
I tisková mluvčí i firmy s 500 zaměstnanci? B2B? Kterej výrobní závod to má…
Ja hlavne nechapu, ze tiskovou mluvci ma Letiste Praha i CSAH. Obe firny sveho mluvciho.
Aha „velká fluktuace“ = i ten kdo tam zkusil dělat (a získal potřebná povolení) se na to vy ***, proč asi ?!
Opravdu ty lidi nelze lépe zaplatit, nebo s nimi jinak slušně zacházet? Nebo management tak dlouho pod sebou řezal větev, až se ucho utrhlo? Tak dlouho se flikovalo ala směny navíc přesčasy brigády … až už nebylo kde brát, což je ale v případě této práce absurdní a zjevná chyba vedení
To je ta efektivita. Přijde manažer do perfektně fungujícího podniku a první co je, tak začne škrtat. Dostane odměny, škrtá dál a to co fungovalo, fungovat přestane.
Hlavně, že na odměny ředitelům je. Trh diktuje ceny, ze kterých se odvíjí platy, ale vsadím se, že to se nevztahuje na plat pana ředitele.
Vůbec se nesnaží okecat, že je blbě platí. 😆
35K hrubého v Praze za takovou dřinu je výsměch, 170 na hodinu brigádně už nemá cenu ani komentovat. Taky bych nechodil do takové práce za takové peníze, kdyby se mi zrovna nechtělo vstávat. Ono jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá. Nabízíš plat pro somráky, dostaneš somráky…
Navíc i podle výpovědi v diskuzi tam člověk nejde pro kokota daleko… 4% nezaměstnanosti nebo kolik o takovou práci nemůže být žádný zájem.
Nezaměstnanost v Praze jsou necelá 3 %. Část z nich budou pobírači dávek, kteří se práci dlouhodobě vyhýbají, část jsou lidé se zdravotním omezením, část lidé těsně před důchodem. Ve výsledku zbyde pro handling pár lidí, kteří mají dostatečnou fyzickou kondici a čistý trestní rejstřík. A o takové se poperou další firmy, které potřebují bezproblémové a fyzicky zdatné zaměstnance.
V USA mají pěkné rčení „if you pay bananas, you get monkeys“.
Už dlouho tady nebylo téma, na které by během 4 dnů vyšlo 6 článků 😀
Ještě režijky.
Treba bude i novej rekord pockejme do dalsiho vikendu😉🤣
Což je dobře, jen ať se o tom mluví.
Nejčastěji si toho všímám, když je mimořádka na dráze. Např. Lutyně nebo Pardubice.