Dva roky bez vytížené cyklostezky. Objížďka mezi Napajedly a Otrokovicemi povede po hlavní silnici
Příprava stavby dálničního mostu přes Moravu u Napajedel. Foto: ŘSD
Objížďka povede přes silnici I/55, jiné řešení podle ŘSD není možné.
Tak zrovna ve Švýcarsku už bych se nedivil ničemu, viz nedávný článek o náhradní vrtulníkové dopravě. 🙂
Tohle není řešení, tohle je časovaný průser. Kdo tudy jezdí, ví o čem píšu.
Opět je zde zmíněn chronický absurdní nešvar: Místo, aby byla motorová silniční doprava maximálně motivována používat komunikace pro ni určené (tedy dálnice a silnice pro motorová vozidla) a uvolnit místo na komunikacích, které jsou z definice pro všechny (tedy normálních silnicích), je pomocí mýtného
které se nesmyslně platí pouze na těch dedikovaných komunikacích, motivována jezdit tam, kde způsobí nejvíce škody. Proč?
Mýtné by se mělo platit buď všude nebo právě jen na těch obyčejných silnicích a v obcích.
To je německý model – plošná silniční daň. Naše politické partaje ale pokud vím nic takového nenabízí.
Nikdy nebylo náhradní řešení super.
Jen v pro cyklisty je zivot ohrozujici.
Dva roky výstavba mostu nového dálničního a hned po otevření se bude bourat vedle most na I/55 😁 A v Březnu se bude zavírat most u Fatry, takže ta cyklostezka bude zavřena i na Spyťák…
A ráno tam se dalo v poho ještě projít, žádné značky, nic.
To je ale blábol. Kdyby to bylo pro auta, tak by se nějaké řešení našlo. I kdyby se mělo dočasně postavit.
V této souvislosti vyznívá následující článek naprosto absurdně:
„Prestižní titul Cykloměsto si každým rokem odnášejí ti, kteří se starají o cyklistickou a chodeckou infrastrukturu. Titul lze získat pouze dvakrát v řadě za sebou. Otrokovice jsou letos oceněny již po čtvrté. Stejně jako loni se tak zapíšou do Síně slávy.“
https://otrokovice.cz/otrokovice-jsou-opet-v-sini-slavy-jako-cyklomesto/d-25756
a ted trochu racionalne – pesky to pujde malokdo….
a doufam, ze jakykoliv cyklista nema problem s doporucenim na par metru z kola sesednout a prevest ho pres prechod pro chodce na krizovatce…snad cyklisti vedi, ze pokud kolo vedou pres prechod, pak jsou chodci a plati pro ne prednost…..cyklista vjizdejici na prechod pro chodce na kole je dle prislusne legislativy vnimany coby ridic nemotoroveho vozidla ktery krizuje hlavni silnici, tedy zhruba jako kdyz vyjizdite ze zahrydy na ulici, nebo kdyz traktor vyjede na jedne strane pole, prejede silnici a zajede na druhe strane do jineho pole
Překonání křižovatky není ten největší problém..
Tak zklamu Vás, ale denně tuto stezku pěší využívají hodně. Jak na procházky, tak i do práce. Jakmile se dojde k železničnímu mostu, tak se dá jít polní cestou krásně k zadním firmám, co jsou u Barumu…. Na procházky se psem taky idelani. Takže tezko soudit, kolik lidi co chodili pěšky do práce přejde na jiný druh dopravy.
V Klatovech je taky zavřená nejfrekventovanější cyklostezka už dva roky a „nikoho“ to netrápí…
Nějak se mi nechce věřit tomu, že o pravdu ŘSD hledalo veškerá řešení. Technika k té stavbě také musí najíždět, tj. v takových případech se staví provizorní „zpevněná komunikace“. Pořád raději jako cyklista přeskáču nějaký úsek po panelce/štěrkovce, kde zase provoz těch nákladních vozidel nebude tak frekventovaný a dané místo „objedu“, než abych se nechal navigovat na silnici I. třídy s našlapaně hustým provozem, kde prostě v klidu nebudu ani o víkendech.
ŘSD najizdi na stavbu z dálnice, kde ten úsek od kruhového objezdů je zavřeny nebo po louce, z která by se dala už používat na motokros, protože je díky těžké technice v dezolatnim stavu a na konci louky to najizdi asi na 10m úsek cyklostezky.
Když si to přečtete pořádně, tak to nebude taková hrůza, ta cyklostezka je po „staré“ z Napajedel do Otrokovic, ne po aktuálně hlavní, kde se staví most. A jo, je to nešťastné, všichni se potkáme na tom pidikruhaci a mostě přes D55, tam bych problém viděl, ale ofiko jsme tam v obci, takže všichni pěkně max 50. Ale jsem v klidu, kamiony se z toho kruháče rozjedou sotva na 30….
V Brně na okruhu u Tomkova náměstí při demolici a stavbě nového mostu přes Svitavu provoz pod mostem až na několik dní zachovali. V čem je rozdíl?
A až sa dostaví dálniční most, tak uzavřou starou jedničku a zbourají starý most. Výstavba nového na staré jedničce si myslím zasáhne cyklostezku podobně jako stavba nového dálničního mostu. Snad sa mýlím
Z důvodu zajištění bezpečnosti pošleme cyklisty a pěší na vytíženou hlavní silnici… To je naprosto geniální. Pro auta by objížďku nějak vymysleli i kdyby je to stálo miliardu.
Snižte rychlost na 30 a mějte tam celodenní policejní hlídku a pak se dá o něčem bavit. Do té doby to je stupidita nejvyššího kalibru. Kdo tohle vymyslel asi nikdy neseděl na kole když okolo něj projel rychle kamion a poryv vzduchu ho málem vcucnul do vozovky.
Proč tam nejde udělat nějaká dočasná lávka z lešení? ( Přes konec existující dálnice a silnici)
I kvůli pěším…
Protože se nechce.
Ale třeba to nakonec dopadne jako v nedalekém Starém Městě, kde kvůli stavbě mostu na D55 byla cyklostezka na Velehrad uzavřena a objízdná trasa byla vyznačena po chodnících přes celé město. Cyklisté i chodci však staveništěm procházeli dále a po několika měsících bylo staveniště oficiálně zprůchodněno. Desítky značek na objížďce pak bez publicity zmizely…
Nejlepší je, že ta objízdná trasa vedla na druhé straně silnice (1+1), kde dnes normálně existuje cyklostezka (už několik let). Prý „neznali místní situaci“.
Tak to už je na průplesk.
Ono se to dá objet za sucha od lávky v Otrokovicích po druhém břehu a u železičního mostu doprava k bývalé hlásce Žlutava. Dále tedy po silnici, ale přece jen méně vytížené.
Pravý břeh pod železničním mostem není schůdný.
Pokud je míň vody, dá se tama projít po kamenech i s kolem, ale jednodušší je už před železničním mostem uhnout po polňačce, dojedeš až k přejezdu. Každopádně po uzavření mostu u Fatry i tato cesta bude k ničemu.
Ještě teď koukám do mapy, nedala by se případně podjet trať a vzít to kolem starého řečiště Moravy?
Nedala.
Všimněte si, jak pan ředitel z ŘSD mluví o „dočasném diskomfortu“ aby navodil dojem, že jde jen o pohodlí a ne o obří zvýšení rizika pro lidi na kolech na dva roky. Chápu, že stezku pod mostem musej během stavby zavřít, ale pak holt musej tu hlavní, kterou maj jako jedinou možnou alternativu zklidnit (bezpečnej cyklopruh oddělenej pomocí citybloků, snížení rychlosti aut, povinnost použít dálnici pro náklaďáky, atd.). Je tam paralelní dálnice, zklidnění té hlavní, když je na ni nouzově kvůli stavbě přeložená stezka by mělo být naprosto automatický… Se zklidněnou a zabezpečenou tou hlavní by se dalo mluvit o… Číst vice »
Diskomfort řidičů aut a náklaďáků, pokud budou 100% dodržovat pravidla bezpečného předjíždění. Jenže na to narážejí nikde, ani ve švýcarsku.
Bohužel si toto rozhodnutí (kromě mluvení nic dělat nebudeme) vyžádá nevinnou oběť.
Aneb přístup ŘSD: cyklisto máš smůlu kašlem na nějakou tvoji objížďku či snad nedejbože zúžení široké silnice a vytyčení provizorních cyklopruhů jako v zahraničí, jeď si pěkně po hlavní s kamiony a čus.
Jsem zvědav, kolik místních napíše svým politikům.
Dalsi do serie, co v zahranici uplne bezne jde i na mistech s mnohem mensim provozem cyklistu a chodcu. Napr. Pri stavbe obchvatu v Untersteinach v Bavorsku.
Ale u nas nejde.
Nemohli by tam potom vyznačit normálně široký cyklopruh na ty dva roky ?
Škoda, že tam na to není místo…
/s
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=99311470&newest=1&yaw=0.600&fov=1.257&pitch=0.244&x=17.5335074&y=49.1942671&z=15
Tipl bych si, že to souvisí s požadavkem města na nezpoplatnění D55 okolo Otrokovic. Pokud totiž bude tranzit nadále veden městem, tak jsou omezení provozu aut těžko představitelná.
„Až bude okruh, ale…“
🙁