Líbeznický tunel jako precedens. Obce podél budoucí rychlotrati očekávají podobnou vstřícnost
Tunel Mezno. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.cz
Prodloužení tunelu u ministrova bydliště označily obce za průkopnický čin.
Prodloužení tunelu u ministrova bydliště označily obce za průkopnický čin.
Těmi zlotvůrci mám na mysli zamítače tišších variant. Pro upřesnění.
Kdo páchá zlo, dříve nebo pozdeji sklidí co zasel! Doporučuji shlédnout film teroristka, tam je hezky zfilmováno, jak s takovými zlotvůrci jednat, aby již neškodili. Tím nikoho nenavádím, jenom se divím, že tito lidé dokážou v noci klidně spát.
ministr si postaví před barákem tunel a ostatní ať si trhnou
Pane Sůro, bylo vy fajn kdyby jste doplnil ještě v posledním odstavci jednu větu. “Díky tomu, že ale původní trasa navrhované tratě se přesunula blíže k obci, a nebyly by splněny limity pro hlučnost a prašnost, Správa železnic se rozhodla trať umístit do tunelu, což bylo ještě za předchozího ministra dopravy. K následnému návrhu prodloužení tunelu došlo poté co se zjistilo, že trasa vede pouhých 60 metrů od nové zástavby v severovýchodní části obce. Iniciátorem bylo současné vedení obce Líbeznice.” Tento článek bez tohoto upřesnění totiž opět zavání nařčením z protekcionismu, což vůbec není pravda. O tom, jak to celé… Číst vice »
Poté, co se zjistilo? Pardon, ale nerozumím. To tam ty domy při první projekci tunelu a) nestály b)nebyly pozemky v územním plánu jako místo pro bydlení?
Tento článek popisuje realitu. Opravdu nerozumím, jak jako bývalý zastupitel víte o tom, jak probíhala jednání za poslední rok.
V první projekci tunelu tam už dle územního plánu Lilbeunic stály. Podívejte se na územní plán Líbeznic kudy vede současná navrhovaná trasa, původní trasa býka cca o 200 metrů dále od obce směrem k Měšicům. V tehdejším územním plánu bylo jasně vyznačena územní rezerva na tuto trať. Jenže takové Hovorčovice tehdy územní plán ještě neměly a stavělo se tam všude, kde se dalo. Touto zástavbou se dostalo do uvedeného navrhovaného koridoru. Aby se některé domy nemusely bourat, přišla SŽ s tím, že koridor posune blíže k Líbeznicům za podmínky vedení v tunelu. To bylo v minulém volebním období, kdy jsem… Číst vice »
Informace jsou ověřené, vychází z dokumentů v registru smluv. Kde je dokonce zasmluvněno prodloužení dvakrát, ne jen jednou.
To je málo, registr smluv nemluví o důvodech. To bychom tu byli jako na nějakém proruském webu. Pardon.
Od 1.7.2023 platí navýšení hlukových limitů u železničních novostaveb z 55/50 na 60/55…O to víc je zarážející, že k prodloužení tunelu Líbeznice došlo až za současného vedení obce, tj. za platnosti již rozvolněných hlukových limitů (schváleny jednomyslně Vládou ČR – tedy i panem Kupkou v 12/2022)…
Předkládaná EIA – předpoklad 2025-26 (s detailní hlukovou studií, ta dodnes udělaná není) bude muset pracovat s již aktuálně platnými limity a je tedy otázkou, zda-li celý tunel je vůbec potřeba
Viz. petice: https://e-petice.cz/petitions/petice-vyzva-ministru-kupkovi-usetrete-za-tunel-libeznice.html
Je potřeba, jinak by to neprošlo. Chtěla byste mít koridor, kde jezdí vlaky rychlostí cca 230 km/h vzdálený 60 metrů od domu? Chtěla byste, aby Vaše děti chodily do školy, která je 60 metrů od tohoto koridoru? Všechno si laskavě vztahujte i na sebe. A nemůžete to nutit jiným. Kdyby Líbeznice neudělaly ústupek a trvaly na původní trase koridoru, vzdáleném 300 metrů od obce, k zemi by šlo několik rodinných domů v Hovorčovicích.
Mluvíte mi z duše… Doporučuji se podívat na záznam ze schvalování ZUR Ústeckého kraje – tak se o žádném konsensu mluvit nedá a vlaky taky pojedou 60 metrů od domů a někde i blíže.. SŽ i pan ministr Kupka to tlačí hezky na sílu…
Rozumím, došly argumenty, nastaly urážky o proruském webu. Registr smluv o důvodech v tomto případě mluví, stejně tak v obou textech, co na toto téma byly zveřejněny, bylo stanovisko investora, tedy Správy železnic.
Sorry jako, jestli si někdo postavil dům v Hovorčovích v územní rezervě pro VRT – tak to nebylo příliš prozíravě…
Jestli Hovorčovice neměly územní plán, tak územní rezerva byla zanesena v ZUR Středočeského kraje…
Pan Sůra, popisuje jen ověřená fakta. Vy tu jste na objednávku ministra Kupky nebo jste hloupý hater.
Vliv klientelismu na řízení státu
https://theedgemalaysia.com/node/665447
Česká republika je druhá po Rusku…
Tunel Líbeznice a ministr Kupka je krásnou ukázkou, proč jsme tak vysoko
Jenže v tomto konkrétním případě jste vedle, jak ta jedle. Viz můj předchozí komentář.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Martin_Kupka?fbclid=IwY2xjawEQua1leHRuA2FlbQIxMAABHeeeuc77if8zviTwi8plZ8hcSO70KIHb17StqtWK1Almw8uUFNj3EhbSyw_aem_kDRz3MiWdYUgJRuFo86UXg#Kauza_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADho_tunelu_v_bl%C3%ADzkosti_Kupkova_domu_v_L%C3%ADbeznic%C3%ADch
Běžně s těmito obstrukcemi nesouhlasím, zde obce zcela chápu. ODS apod. si neuvědomují, že mají chytřejší voliče než opozice a že jim to papalastvi výrazně více vadí!
Komiku.
Nechápu proč se lidi furt někam přesouvají, kvůli práci to není, to by si nikdo nemohl dovolit.
To že přesouvají chápu.
Ale moc nechápu to protlačování teze, aby se denně přesouvali za prací 100 nebo i více kilometrů tam a zpět (pokud budou mít to štěstí být v relativně úzce vymezených oblastech „kudy povede VRT + zároveň kde bude VRT-stanice), a to ještě vč. několika desítek km návozu autem k té VRT-stanici.
(namísto tedy aby tu práci pokud možno co nejvíc vykonávali z domova nebo aby tedy měli práci domovu co nejblíže)
Protože jsou práce, kde to nejde.
Cele je to blbost. Původní plán VRT je zezadu Kbel, Přezletice atd. Je tam kvůli tomu porad stavební uzávěra. ( o paradoxu, ze v navazujících vesnicích o 600 m vedle, berte jen jako vtipnou poznámku). Pak si ministr vzpomněl, ze to da k dálnici ( protože tam to Libeznici neohrozí a tím to vzniklo. Vicenaklady = stavba 20 km trati jinde
Ten tunel by nechtěla ani Líbeznice, ale když už máme toho ministra, tak proč to nevyužiť ať si můžem užívat. Proti jiným co toho ministra nemají. Kdo to neprosadí okráda o klid svoji vesnici.
Vysokorychlostní vlaky nějak významný hluk nedělají, tratě musí být pravidelně udržované a soupravy jsou ze všech typů vlaků nejtišší.
Paradoxně tak největší problém mohou být ty tunely a to jejich ústí. Tam vzniká typický hlasitý zvuk…
Tak aby jste těch tunelů nelitovali 😅
Doporučuji si přečíst dopis které obce odeslali na MD… Já dám pouze kousek citace která vám to vysvětlí:
„Nový standard pro všechny by měl začít tím, že se v okolí dálnice D8 dobudují léta
slibované protihlukové stěny (PHS) v obcích Klíčany, Panenské Břežany, Vepřek, Nová
Ves, Ledčice, Mnetěš, Vražkov atd. Tento vstřícný krok by mohl iniciovat diskusi o
dalším umisťování strategické infrastruktury do okolí dálnice DB – jako např.
souběžně plánované VRT Podřipsko“
Typický hlasitý zvuk vzniká, když je tunel blbě navržen, to jest, když má malý profil (neúměrný rychlosti).
Takže očekávám poučení z minula a profil tunelu se udělá dostatečný a případně se konec tunelu osadí nějakým deformátorovým rozptylem tlakové vlny z tunelu.
Tak deforátory se už umí… Vítkovské tunely jsou jimi ze strany od invalidovny osazeny…
Co je to prosím vás pěkně za nesmysl? Na té trati budou snad jezdit jenom vysokorychlostní vlaky. To není nákladní doprava.
Pomůže sbírka na přestěhování Kupky aby se na ten precedens zapomnělo?
Ještě by si polepšil 😆
Jasně jinde potřebují také „tlačenku“.
Další zajímavost, Nová Ves, Ledčice, VRT jim vadí, ale že každý den, kdy je pěkné počasí, řve akrobatické letadlo, to nikomu nevadí. Pokud je hezky, je nutné se zavřít v obydlí, práce na zahrádce, nebo rekreace může probíhat pouze za nepříznivého počasí. Nebo v noci, ale bezhlučně.
Vzdyť v tom otevřeném dopisu píšou i o hlukových limitech pro letiště.
To je ovšem teorie, na rozdíl od stavby VRT na letiště mají velmi malý „klacek“ tam nemůžou dělat obstrukce při povolování…
Takže rétoricky je vše v pořádku, prakticky z toho bude jen několik miliard navíc do ceny stavby 🙁
To letiště už tady bylo. Původně bylo tam, co je v Kralupech Kaučuk. Bylo sem přemístěno. Původně tady byly přílety a odlety, to tolik nevadilo. Nyní je tady pilodní škola a akrobatické létání. Letadla jsou první typy po dvouplošníkách. Řve to a krouží to nad vesnicí. Všichni se bojí proti tomu něco dělat, ale VRT jim vadí. Proč by to nakonec nemohlo být v tunelech? Žádné padání troleje, žádné roztahování kolejí teplem, žádné kameny na kolejích? V pražském metru za celou dobu provozu nebyla usmrcena jediná přepravovaná osoba. Nedošlo k jediné nehodě vlaku obsazeného osobami. Nepočítám sebevrahy, ale ty byli… Číst vice »
Ale ano. Všechny VRT mohou vést v tunelu z Prahy/Brna/Ostravy až na hranice. Jenom, kdo to zaplatí při výstavbě, kdo bude platit údržbu a provoz a potom jakou to bude mít návratnost? Pražské metro vede v tunelu, ale jak jezdí často a kolik přepravuje lidí? Rychlovlak 2x za hodinu do Berlína/Drážďan/Ústí opravdu nemůžeme srovnávat s metrem 20x za hodinu.
30x za hodinu a to byly před covidem intervaly snad jen 100 sekund
pravdu máte oba – linka A má znatelně kratší interval než C a linka B je snad někde mezi nimi. A přitom tunely se vyplatí i pro nejméně vytíženou linu A!
Přinejmenším 3x za hodinu (+ další 2 spoje směr Louny + další 2, které za Roudnicí sjedou na levobřežku, resp. pravobřežku). Viz oficiální schéma.
Hm. Takže všude bude tunel, prodraží se to jako prase a tím pádem na to nebudou peníze a nikdy se to nepostaví. Perfektně vzládnuto.
Jo a poděkovat můžete současnému ministru dopravy. Blbý je, že netušíme, kdo nebo co bude po něm……🤦♂️
„Blbý je, že netušíme, kdo nebo co bude po něm…“
To je taky panu ministrovi dokonale u zadele.
„Après moi le déluge“
A proč vlastně tu VRT nepojmout jako metro. EU na to dá dotace, zábor půdy minimální, a přes Metrostav poplujou kapříci jako dosud. Win-win.
A SUDOP bude u projektování taky spokojen – bude mít hooooodně práce
Něco by si vymysleli, třeba že jim to strhne vodu ze studní. Nebo to bude rušit krtky a jiné podzenmí tvory.
Jojo, odehnalo by to žížaly i krtky a z krajiny nahoře by byla poušť /ironie
Takové vibrace v podzemí může i některých obyvatel vzbudit nepříjemné flashbacky z pobytu na planetě Arakis!
Přece jenom toho betonu by bylo hodně.
Je kdyby jim tam udělali zastáku, to by bylo po řevu. Tak ať to udělají 4 kolejné, vnější koleje pro místní dopravu, a ještě se budou hádat, že to chtějí co nejblíž.
To by bylo hezké, ale tohle chtějí jezdit auty.
Po přečtení dopisu chápu pozici obcí takto: 1) Štve je hlavně ŘSD, která na ně hází 20 let bobek u dálnice D8 (VRT má vest v jejím souběhu) 2) U VRT neříkají SŽ (až na výjimku Odolena Voda), že jediným řešením je tunel 3) Zvedlo jim mandle drastické navýšení hlukových limitů od 1.7.2023 pro které hlasoval i Kupka… A ten stejný Kupka si pak v roce 2024 nechá o 700 metrů prodloužit tunel za svým domem 4) Říkají jaké hlukové limity mají tedy být naplněny, aby pro dopravní stavby – včetně VRT – byly pro ně OK Sorry jako –… Číst vice »
Odkaz na dopis: https://www.koridord8.cz/wp-content/uploads/2024/07/Spolecne-stanovisko-tunel-Libeznice_podpisyKD8.pdf
Ten dopis je naprosto skvěle, lehce sarkasitcky napsaný, a požadavky v něm uvedené vzhledem k celé té ostudě naprosto legitimní.
Ano, vč. zmínky o silném/jasném SIGNÁLU v tomto dopise adresovaném do rukou předsedy vlády. 🙂
Vždyť je to pro MD vlastně super, že se 35 obcí bylo mezi sebou domluvit na racionálních požadavcích… Ano bude to o trochu dražší než si asi Sosna myslel… Ale není daleko horší když to nebude stát?
https://zdopravy.cz/kudy-povede-vysokorychlostni-trat-podripskem-35-obci-se-dohodlo-na-jednotnem-postupu-195789/
V tom tunelu ale bude o dost snížená rychlost, ne? O nákladech investičních a pak provozních nemluvě.
Celý tunel Líbeznice je úplný nesmysl, jak ekonomický tak i provozní…Ano je tak snížená rychlost na 250
To ještě není taková dacka, navíc v blízkosti místa kde bude vše zastavovat. Ne že by to tím pádem bylo dobře, ale tenhle argument není hlavní…
Vzhledem k blízkosti Prahy a klesání do ní a dynamiky vozidel by se tam mohlo jezdit teoreticky pomaleji (třeba jen 300 km/h), čímž by mohl mít o trochu menší profil.
Když to bude „o trochu“ (rozumějme, minimálně 2x, spíš více) dražší tak je právě proto možné že to nebude stát ani kdyby razítka měli všechny… viz spousta propadlých EIA z dřívější doby, protože nebylo na to aby se skutečně začalo stavět…
Děkujeme, Kupko, ale táhněte.
NIMBY s volantem v hlavě nemá co řídit MD. Sabotuje tím rozvoj železnice.
Ve státě, kde to má stejně hlasitější část lidu (D8 je tam asi v pohodě, ‚auto je základ‘), to tak halt je. Otázkou zůstává, zda kdysi nastolená politika „rozvoje všeho“ je udržitelná. Co přejde na tu železnici, když auta mají dálnici? Náklady z vysychajících řek, když už tam skoro žádné nejsou, a prostředí tím neušetří?
Není tam „v pohodě“ a proto se v tom otevřeném dopise (odkaz viz výše) obce odkazují na výstavbu protihlukových stěn u ní.
Když jsem tohle řekl hned po jeho nástupu do funkce, tak to bylo bylo keců……Bylo mi jasný, že se odkope, stejně jako ODS. Ale co bude dál? Máme rok 2024, nemáme ani km VRT, do krajského Zlína vede jedna kusá lokálka, města jako Liberec mají neelektrifikované spojení po pomalých trasách a ministr dopravy…….radši už mlčím
A to si myslíte, že jiný minstr je lepší. Pořád to bude politik.
Překvapuje to někoho?
Opravdu mi není jasné, jak vůbec někdo může volit takové prospěcháře – protože výsledek je prostě jasný – zkazí to všem.
Ledaže by voliči byli sami takoví? Pak ale není nad čím brečet.
Pan ministr se chová jako řádný ODSák, čekal někdo něco jiného? Pokud ano, je mi líto vaší naivity.
Njn, ODS je strana dobývačů renty.
Já myslím, že stejně by se choval ministr z kteréhokoliv politické strany, nebo hnutí.
Z kterékoliv rozhodně ne, ale z vícero stran určitě ano.
Je to tak, kdyby VRTka měla vést přes Průhonice, tak tam taky bude tunel.
Přesně tak, jsou jeden za osumnáct a druhý bez dvou za dvacet.
Ministr dopravy obhajuje existenci tunelu Líbeznice sysly….
Více v článku zde: https://echo24.cz/a/HBVM8/zpravy-starostove-kritizuji-tunel-ministr-kupka-libeznice-koridor-d8-hluk-vrt-podripsko-dopis-premier-fiala
Nedávno v Přerově při příravě VRT vysvětloval, že tunel pod Čekyňským kopcem není z finančních důvodů možný. To mohl rovnou říci, prachy už jsme rozfrcali u Líbeznic.
A pak to zase někdo hodí na ‚ekoteroristy‘, jak dotyční říkají lidem, kteří hájí i něco jiného než zapráskávání krajiny stavbami. 🙂 Mě baví ta „spravedlnost“.
Vetsina tunelu u tech obci je nesmysl, ten hluk neni takovy, aby ohrozoval zdravi nebo komfort, a plati to i tak trochu pro ty Libeznice… bohate tam stacil zarez…
Mj. Jak pak chteji resit ten hluk z D8?
Na téma hluku a klidného spánku se rozvinula pěkná diskuse u článku o zákazu vjezdu automobilů do části Prahy 1. Napadlo mě u toho, že mohu být vděčný osudu za svůj kmetský věk a za to, že můj volnoběh na kole je velmi tichý. Existují totiž i typy zřetelně cvrlikající. Než v boji proti hluku dojde po letadlech, autech a vlacích až na moje kolo, budu už dávno rozptýlen po smetišti.
Měl jsem tu možnost na dálnici u Valence na jihu Francie když jsem zastavil na odpocivadle . Opodál projelo TGV a znělo to jak stíhačka . Neměřil jsem dB ale bylo to dost výrazne. Takže chápu i tuhle starost.
Já zase stál u trati v Dejvicích, kterou tam lidí nechtějí, a skoro jsem nepostřehl vlak jedoucí do kopce (tzn. ve výkonu motoru) přes svist aut z nedaleké Evropské. 🙂 Ale chápu, že při vysokých rychlostech i vlaky nadělají o dost výraznější kravál, než jakým je trvalý hluk kamionů, na který ucho tak nějak „přivykne“.
Na odpočívadle asi nejsou zrovna moc přísné hlukové limity, jestliže se staví těsně u dálnic, ne? Takže to pozorování nezachycuje moc zajímavou místní situaci…
Ale jo, řekněme že jsme se vývojově „posunuli“ takže ano, kousek tunelu bych bral (spíš jakože „občas překrytý zářez“ aby se nemuselo řešit že to bude třeba zemědělský stroj daleko objíždět, případně i pěší) ale přes tři kilometry??? Proboha kolik je tu v česku míst kde by takhle dlouhý tunel výrazně pomohl urychlit a zlevnit dopravu, ale budeme ho dělat primárně tam kde je jeho jedinou rolí komfort okolí…
Postavte to ASPOŇ (maximálně) podle toho plánu na 2,4km, to prodloužení už je fakt vrchol nymby…
Doporučuji si přečíst dopis které obce odeslali na MD – ty obce vědí co a proč to chtějí a navíc si mezi sebou zkoordinovali …Už jen tato část vám to vysvětlí:
„Nový standard pro všechny by měl začít tím, že se v okolí dálnice D8 dobudují léta
slibované protihlukové stěny (PHS) v obcích Klíčany, Panenské Břežany, Vepřek, Nová
Ves, Ledčice, Mnetěš, Vražkov atd. Tento vstřícný krok by mohl iniciovat diskusi o
dalším umisťování strategické infrastruktury do okolí dálnice DB – jako např.
souběžně plánované VRT Podřipsko“
Ukázkové NIMBY ministra dopravy
Taky jsem měl ten pocit, ale pokud je pravda, že si tunel vyjednali už 2019, tak to asi nebude panem ministrem.
Prodloužení tunelu o 700 metrů je akce v roce 2024
Kupka se v politice nevylouplnul před 3 lety, už jako starosta obce měl silné páky v ODS která má zase silné páky na úřednickém ministerstvu.
Vlivnou lobby to bude a ministr není ministrem jen tak z plezíru. Pro odbornost ho tam fakt nedali. 😀
Měli by jim odříznout i cestu. Auta působí hluk, prašnost a znečišťují ovzduší. Vhodný způsob dopravy je pak pěšky a koňmo. Pana ministra nevyjímaje.
Nicméně ta silnice je využitelná i pro ně samotné. Na rozdíl od VRT, která např. pro Odolena Vodu bude zcela bez užitku.
Pak ale neplati jejich argumenty o hluku…
Jak nevyužitelná? Minule mi tu vysvětlovali že přeci se můžou pomalu kodrcat třeba hodinu někam, kde to bude stavět, aby se tím mohli svézt, že jim to nikdo nezakazuje, a tudíž to pro ně je přínosem . Jen zapomněli že pro každý den je to pro lidi u okolí pouze přítěží.
No tak původní předpoklad byl úbytek aut z těch silnic (zde z trasy ovšem již postavené D8), který by byl přínosem. Možná i úbytek letadel nad hlavami. Jenže to by nesmělo být záměrem nadále tzv. rozvíjet vše, hledět s touhou k vyšším a vyšším objemům. 🙂
Oni nečerpají výhody české ekonomiky? Nebo o co vám těmahle argumentama jde?
Nečerpají výhody VRT. Budou z ní (výstavby a případně i provozu) mít víceméně jen nepříjemnosti.
Argumentace „výhodami české ekonomiky“ je mimoběžné.
Jo, to se často používá jako zaklínadlo, místo původního „šetření prostředí“, které už (zase) netáhne. Viz někdejší heslo pana Böhma v Praze: „S více auty (pod zemí) je nám lépe (na zemi).“ Pak se někdo diví, že jiný už toho víc nechce. Lidé si také cení zdraví – a to říkám jako zastánce pozvednutí železnice (ovšem pro uživatele, ne pro podívanou).
Béma. Ne Böhma.
To „víceméně“ je tam dost důležité…
Demagogie… nebo o kolik se zvedne hrubej domácí důchod když přibude jedno auto/ kamion??
Hele a vadí jim teda hluk, nebo neužitečnost stavby pro ty sobce samotné?
Jinak VRT pomůže i jim. Uvolní kapacitu na stávající železnici, bude hustští příměstská doprava.
Ale chápu, pro petrolhead jako je ministr, pro něj to žádný argument není.
Jde o hluk nebo bariéru v krajině a nebo dokonce širokou stavební uzávěru?
Odolena Voda není ani u stávající železnice.
A na t-090 (ba i t-091, ostatně obojí je nákladním tranzitem míjeno po pravobřežce) je kapacitní rezerva i teď.
Kapacita se měla uvolnit pro přesun nákladů z dálnice, ne pro „jednoslony“ po pěti minutách. Také ne každý baží po denním ježdění do Prahy či Ústí.
Skvělé, ODSka opět dokázala dát železnici citelnou ránu. Teď si bude každý nespokojenec klást takové podmínky, aby se VRTka nikdy nepostavila. „Můj chudáček králíček bude mít z projíždějících vlaků traumata, musíte dát trať do tunelu“. Co rovnou celou VRT síť naplánovat jako metro, ať se v každé obci nemusí měnit projekty?
Swissmetro. Nápad skvělý. Ovšem nezaplatí to ani Švýcarsko….
Opačný extrém je to nyní. Tady a takhle to bude a držte huby. S tím musí prostě narazit na odpor.
Jak kde…
Extrém to nyní je – každá obec je nimbysticky proti a dokud nedostanou tunel, budou proti navždy. A to to ani není jistota, viz Chlumec, kde i tunel je strašný problém. Nevybavuju si případy obcí, co by se vůbec snažily o nějaký konsensus.
Osobně by mne zajímala taktika SŽ atd u takového projektu. Pokud to běžně funguje tak, že za občany přijdou hned s návrhem tunelu, obci se to líbí a pak ale přijde zpráva, že nic nebude, tak je jasné, že pak za tunel budou bojovat.
V tom máte bohužel pravdu, SŽ jednat vůbec neumí a chová se neskutečně arogantně. Ale i to je chyba vlády, že si svého správce nesrovná do latě a nevypracuje jasné regule, jak se chovat. Já pamatuju doby, kdy se průvodčí k cestujícím chovali strašlivě a dnes jsou z nich profíci, i když si uvnitř myslí své. I SŽ by šlo vychovat, kdyby se chtělo.
Blázníte? Kousek tunelů zdaleka ne přes celou Prahu a má to stát 300 miliard. S takovou by ta trasa za půl století sahala „už“ někam k Poříčanům, s výhledem pro další půlstoletí do Kolína, a dál samozřejmě pěkně postaru…
Bylo by toho metro pro středočeský kraj.
Stačilo by kdyby tunely platili yy obce a oni by si to pak rozmysleli
To je geniální nápad, proč jste neporadil u rušení nočního klidu na Praze 1, kde omezují vjezd, ať si zaplatí za jehlanové pohlcovače akustických vln.
Jenomže tam je rachot nejen z aut. Podle starosty je tam tak přeturistováno (i v noci), že s tím něco museli dělat.
Proč by měly platit něco u stavby, jejíž realizace není její iniciativou?
Pokud chtějí nadstandard, nechť si za něj připlatí. Samozřejmě by musel být zohledněn poměr k rozpočtu dané obce, tak aby na ten příplatek reálně měla.
Oni ale nemusejí chtít ani ten „standard“ (VRT bez tunelů).
oni tam tu trať nechtěj, ať se na to složí ti, kdo jí tam chtěj a nebo ať se posunou tam kde to nebude nikomu vadit.
Jak se říká, kdo zasévá vítr, sklízí bouři. Projekt VRT se přizpůsobil tomu nejvyššímu v místě jeho bydliště a teď to samé chtějí i další obce na trase. Zajímalo by mě, jestli se státní správa po takovémto vláčení v médiích chytne za nos. Nebo nikoliv a bude dostávat dále pořádnou mediální čočku.
Tipuji to druhé. Vysoce postavení manažeři ve SŽ budou sedět ve svých křeslech jako ten pejsek, kolem kterého hoří celý dům a budou si říkat „this is fine“.
Ale kdo ví, třeba se mýlím…
Jasně, nejsou žádné páky jak tyhle papaláše z MD a SŽ vyprášit. Voličům je to jedno.
Tedy pokud ministr říká pravdu (to nevím) a je to prodloužení tunelu samostatná akce SŽ, tak to je vlastně pro SŽ ideální situace: Oni si krásně můžou malovat koleje po krajině ještě mnoho let, to je přeci zábava. A těch komplikovanějších kroků ohledně realizace se bát nemusí: buď jim to neschválí nebo na to nebudou peníze.
Tedy pokud do 5-ti let nebude uzavřené plánování krušnohorského tunelu, tak můžou všechny VRT odpískat a příslušná oddělení SŽ vyvětrat.
Tak jasně, VRT, který si na sebe nikdy nevidelaji a budou muset být dotovany úplně ve všem, ke potřeba ještě prodražit tunely v každý horní dolní, aby jim to nekazilo panoramata a neplasilo dobytek.
Řekl bych, že v Odolena Vodě toho dobytka moc chováno není – ostatně podobně jako v Líbeznicích.
(satelit jako satelit)
Odolena Voda, Odolen je vlastní jméno, jako třeba Oldřich, a ta bývalá vesnice je jeho voda.
Já vím, však právě proto jsem použil tento tvar – bez skloňování.
Dobytků tam může být celkem dost?
Otázka je, jestli si na sebe vydělaj ty dědiny…fakt musí být nová škola zrovna ve vesnici, která z plezíru blokuje důležitou stavbu? Nemohla by být v té vedlejší?
Neblokuje ji „z plezíru“, ale má to odůvodněné.
A ano, v širším okolí Prahy narostl počet obyvatel (zejm. mladých rodin) natolik, že nové školy jsou leckde potřeba – protože po té VRTce ti žáci do jiné (pražské) školy jezdit moci nebudou.
Ne. Nemá. Oni nechcou tunel, protože by VRTka dělala extra kravál. Oni chcou tunel, protože v Líbeznicích taky bude, a o co oni jsou horší, než Líbeznice….
Nebydlí tam papaláš. Rusákům se smějeme, ale tohle je byzantská kultura jak řemen.
Opravdu to takto voliči chtějí? Zatím se zdá že vlastně jo…
Někde jsem viděl nějakej žebříček zemí podle úrovně klientelismu. Jsme druzí, hned za rusákama….
Ten jsem viděl taky, ale jen jednou a pak už jsem ho nikdy nedohledal. Nevzpomenete si, kde to bylo?
Economist a corny capitalism index
https://theedgemalaysia.com/node/665447 (bohužel zbytek článku co jsem našel je za paywallem, tak proto Malajsie ale .asi tam celém grafik)
Po té VTRce ne, ale po souběžné železnici ano – tedy pokud na ní bude kapacita pro příměstskou dopravu.
Teď jsou koleje přetížené, SŽ brečí jak nemá kapacitu. Ale když si kapacitu může zvýšit dalšímí kolejemi, hledá cesty, jak tyto koleje co nejvíce prodražit..???
Ministr není SŽ. Ministerstvo řídí dopravní politiku. „Lidé chtějí auta, ne vlaky“ – alespoň tak to ze všech stran slýcháme, třeba je to i jinak, možná je to zčásti společenská sugesce. Někomu se též může hodit ono „železnice to přece nezvládá, zůstaňte u aut“…
Už jsem psal výše – zrovna t-091 není nijak zvlášť přetížená (a to ani nákladním tranzitem), dále pro Odolena Vodu je stejně nepříliš použitelná.
Mmch. nelogické přetížení se bude týkat právě té VRTky, vlivem čehož pak přichází argumentace, jak už by se na ni „nevešly“ vlaky směr Mělník/MB/Liberec s Líbeznickou spojkou, přičemž to propojení by bylo logické, zato daleko nelogičtější IMHO je, vést rychlou trať směr Most/Chomutov/K. Vary takto oklikou namísto přímého trasování přes Letitě V. Havla rovnou k Lounům a Chomutovu.
Na každou složitou otázku existuje nejméně jedna jednoduchá, logická a úplně špatná odpověď. Přímé trasování kolem letiště k Lounům mám spočítané, ale je to lochneska, samý tunel a nad 160 km/h to nejde.
Lochneska u ryze osobní VRT nevadí.
Traťová rychlost je otázkou poloměrů oblouků a nechce se mi věřit, že když to půjde přes Vysočinu, tak že by to nešlo mezi Prahou a Lounami.
Která dopravní infrastruktura si na sebe vydělá prosím?
Například tunely a mosty s mýtem.
Produktovod.