Liberecký kraj zjednoduší nákupy jízdenek, všechny budou nově přestupní
Nové polepy na autobusech v Libereckém kraji. Foto: Liberecký kraj
K nákupu jízdenek bude stačit jen bankovní karta či telefon, všechny budou už přestupní.
a fungovat to začně v září tak 2030? bohužel idol to vždy pěkně zadzil..včetně současné aplikace, která je naprosto otřesný pokus, vypadající spíše jak nějaký studentský projekt
asi by bylo možné se zaobírat Ústavní stížností na digitální koncentrák a právo na nedigitální služby. Pan Půta tomu říká 21. století tomu říkám digitální diktatura
Jupí! Takže appka už nebude potřeba, aniž by měl člověk pocit, že ho jako náhodného turistu chtějí pořádně odrbat.
12 IDS? Zbytečné, zrychlit proces rozšíření SJT, a zrušit zbytečné IDS, na tak malou zemi je 12 moc. Všude budou platit stejná pravidla, a člověk nebude muset tápat, co kde platí.
STJ které je tak nesmyslně drahé, že si ho koupí lidi jedině omylem, když neznají cenu té krajské jízdenky.
Výhodné krajské tarify právě pomáhají zatraktivnit hromadnou dopravu, před auty.
Naopak. Zrušit SJT, rozšířit tarify IDS na všechny spoje a místo SJT udělat nějaký agregátor cen z IDS.
Kdo pojede z Aše do Rohatce, tak mu to vytvoří jízdenku složenou z příslušného počtu pásem nebo zón KV kraje, Plzeňského kraje, PIDu… A může to být v mobilu jedné aplikaci v jednom QR kódu, případně vytištěné na jednom papíru.
A bude to výhodou i pro cestujícího z Dolních Pasek u Aše do Ratíškovic, protože tom budou i návazné busy.
A když se SJT rozšíří do busu, tak vše v pohodě – mimo jiné to píšu nahoře rozšířit SJT (tím jsem myslel do busů, protože je jasne, že jinak IDS nezrušite).
Nejen do busů, ale i do tramvají a metra. Nedokážu si představit integraci MHD do SJT.
Samozřejmě i MHD.
Není lepší mít jeden tarif s jedněmi pravidly, jak 12 s 12 různými?
Mně nejde o cesta z Aše do Rohatce, ale o ta různá pravidla, jako PIĎácke 2 minuty aktivace (toho by se PID musel nejspíš vzdát, aby mohlo nějaké propojení v jedné appce fungovat), která člověk musí studovat, když někam jede.
Když si ta pravidla srovná u sebe ten integrátor a cestujícímu vyplivne platnou jízdenku, tak mi še připadá OK.
Integrátor těžko může srovnávat SPPO, atd… Když jen kumuluje jízdenky.
Prostě nastavit všude úplně stejné podmínky, abych nemusel řešit někde zóny, jinde časovou platnost, jinde nástup bez jízdenky do určeného vozu, atd…
A tak si nedokážu dost dobře představit takovou jízdenku třeba v IREDU, která má prostě platnost na určitou dobu, hned od nákupu.
Integrátor vydá takovou jízdenku, aby byla pro cestujícího platná. Zóny a časovou platnost vyřeší právě on. Jízdenku cestující mít bude, takže může nastoupit, kam chce.
Jízdenku na IREDO vydá tak, aby platila od jezdu cestujícího do oblasti, kde IREDO platí.
Jasně zóny vyřešit není problém, ale ta časová platnost, dojde k mimořádnosti a ejhle jízdence projde platnost a pak se dohadujte, nehledě na to, že to zas bude jen a pouze vázaná jízdenka.
Samozřejmě za předpokladu, že daný IDS bude nějaký online prodej vůbec umožňovat – což pokud vím IREDO doteď neumí.
Ale stále to je 12 různých ids s různými SPPO, atd… Místo jedněch jednoduchých pravidel
Bude v busech u busline konečně fungovat odbavení? Než ty jejich strojky načtou tarif na opuskarte tak to trvá šílene dlouho, ale zato ty nove strojky v ČSAD tu kartu přečtou okamžitě a dokonce na větší vzdálenost od strojku.
Po letech idol dostoji svému názvu a bude mít integrované, tedy prestupni jízdné.
*doteď byly prestupni jízdenky možné jen s opus kartou, a to jen pro jednoho cestujícího.
Gratulace.
Nemáte tak úplně pravdu, přestupní jízdenky se daly pořídit i přes aplikaci Idolka a to až pro 5 osob mám pocit. Mimo to, opuscard mělo 46tis. lidí, takže to není úplně zanedbatelné číslo
Vzhledem k počtu obyvatel kraje nebo české republiky je to zcela zanedbatelné číslo.
Lepší než u nás… od 2021 byl přestupní lístek po zaplacení bankovní kartou, a od 2022 už musíte mít zase krajskou kartu, aby přestup fungoval.
Bude velká sranda až budou všichni ve vlaku důrazně trvat na platbě kartou, protože to bude o hodně levnější, když v Libereckém kraji je snad nejvíce trati v údolích bez signálu.
To budou výživné spory.
Asi by to nejdřív chtělo vyřešit pokrytí mobilním signálem.
Offline transakce…
A kde v dopravě v ČR off-line transakce a terminály mají?
Zatím jsem to viděl pouze v letecké dopravě.
Třeba v IDZK je má ČSAD BUS Uherské Hradiště a snad i Z-Group.
Kdo vlastně u takového of-line terminálu na sebe bere riziko že karta není krytá. Provozovatel terminálu, provider terminálu, banka která vydala kartu ?
Posledně jsem platil kartou u JLV a číšník se netvářil, že by si se signálem dělal hlavu, přitom to bylo na Jižním expresu někde mezi Linzem a Kaplicemi, kde signál taky téměř není. Pravda, ta platba není dodnes odepsaná z účtu…
To já zas chtěl platit kartou oběd v Pendolinu za Plzní na Cheb. Signál mizerný, asi na třetí pokus se to chytlo. Ale jinde už jsem taky neuspěl kvůli signálu.
Nákup před nástupem v aplikaci?
Ano to je možnost, ale proč by to lidi dělali, když bude právo platit kartou ve vozidle za stejnou cenu.
No kéž by, každý dopravce si zadal do pravidel svoje informace, takže se z toho vzdycky vykroutí.
Tak teď se jako průvodčí trochu děsím, že mi budou chtít všichni platit kartou, protože moc úseků třeba na L31, která jsou pokryta signálem není…
Avšak chválím změnu, pevně doufám, že tím to nekončí a bude se stále zjednodušovat, protože když se pokouším vysvětlovat turistům, tak pohořím u těch starších, když jim řeknu, že si musí zařídit Opuscard a u těch mladších v okamžiku, kdy jim ve svém mobilu ukážu jak aplikace Idolka (ne)funguje.
Nevím, jak je to teď, ale v minulosti i průvodčí preferovali tarif IDOL před obyčejným jízdným ČD (bez IN), protože byl levnější. Takže jsem si koupil jízdenku z Josefova Dolu do Jablonce na IDOL – jednorázovou papírovou jízdenku. A ve Smržovce samozřejmě přestoupil. Speciálně ve vlaku je tohle jednoduše na zabití! Toho, kdo ten tarif vymýšlel.
Tak to zkuste treba u die landerbahnu a uvidíte co vam na to řeknou 😆
Konečně , to je na oslavu:)
Souhlas. V dnešní době je v pořádku vybírat výrazné přirážky za platbu v hotovosti – zejména v autobusech to velmi zdržuje. Nevidím však důvod, proč tak zásadně penalizovat cestující za to, že nemají konkrétní čipovou kartu, když možností bezhotovostní platby, které umožňují podobně rychlé odbavení, je calá řada. Sleva na konkrétní způsoby platby ať klidně zůstane, když na ni kraj má peníze.
To by ta platba kartou musela nejdříve fungovat.
Bez signálu jaksi kartou nezaplatíte, pokud tedy nanakoupí off-line terminály jako v letadle, o čemž pochybuji. 🙂
Až budou na všech zastávkách alespoň automaty na nákup jízdenek za hotové, tak prosím, jinak je to jen trestání lidí, za to, že si dovolují platit hotově.
No o rychlosti některých terminálů, při platbě kartou taky radši pomlčet
Ředitel zeměkoule hotovost nepoužívá, takže se to musí všem ostatním zakázat.
… chorobný egoismus.
Hotovost používám a nikomu ji nehodlám zakazovat. Jen jsem pro, aby tam, kde objektivně zdržuje, byla zatížena přirážkou.
Zeptejte se jakéhokoliv řidiče v PID a ten vám potvrdí, že za dobu prodeje jízdenky kartou odbavi 4 cestujici v hotovosti
Jak na kterém odbavováku.
Spíš na to řidiči nadávají, protože u karet si nemůžou točit do kapsy. 🙂
Přesně tak. Bohužel takřka v každém IDS doposud velké procento řidičů krade. A proto je jediná cena zvýhodnit a zavést takové způsoby platby, kde to prostě nejde… takže appka, karty… bohužel, můžou si za to sami.