Liberecký kraj zdraží veřejnou dopravu. Státní tarif vyjde u řady tras levněji
Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj
Ceny jízdenek stoupnou u některých relací o více než pětinu.
Ceny jízdenek stoupnou u některých relací o více než pětinu.
Bude tedy lepší jezdit za tarif Českých drah, který je celostátně jednotný.
Liberecký kraj dosáhl údajného cíle veřejné dopravy – nebude to přeprava pro socky nemající peníze, ale známka luxusu pro lépe situované.
Ti nemající peněz budou chodit pěšky?
Koupí si kolo z druhé ruky – vyjde je to laciněji.
Tak i já už definitivně patřím do těch procent odlákaných. Důvod k přechodu na individuální dopravu již mám.
Povinné ručení vyjde levněji než roční kupón?
Povinné ručení platí po celé ČR.
Na Liberecku se říká… systém IDIOT… ne pro lidi, proti lidem.
Pane Sůra, zapomněl jste zmínit, že tarif IDOL u vás na Liberecku je zónově-relační, nelze porovnávat s kilometrickým pouze na vlaky ani bez zmínky, že tarif platí i na autobusy + MHD, zóny Liberec (ale i Jablonec) je obrovská a aby to bylo fér, je nastaveno do okolních zón vysoké množství tarifních jednic, tím pádem i vyšší jízdné. Už v současnosti se na železnici vyplácí z Jablonce do Liberce koupit si měsíční po Jablonci a tři stanice si dokoupit jako traťovku na IN 25.
No a především IDOL výrazně zdražil už v listopadu 2019 a teď razantně zdražuje znovu.
Platí na MHD, pokud máte Opuscard. Jinak ne.
No jo no, někde se ušetřilo na dotaci. Tak se to holt musí vzít někde jinde.
Kraj fakticky přiznává, že neumí spočítat (nebo si výpočtem není jistý) optimální výši tarifu, když jej zdražuje a jedním dechem dodává, že to odradí cestující. Takové zdražení jistě odradí početnou skupinu cestujících, jistě ve většině platících. Zjevně mi mo připomíná metodu pokus – omyl.
v konečném součtu se vybere méně, než v současné době, protože takový výlet ve 3 a více lidech se přesune na sedadla privátních vozů. Sympatický projekt, umožňující přestup VLAK/BUS/TRAM začne být pro vlastníky IDOL karty drahý. Také koordinace spojů je tristní. Tanvaldský terminál není napojen na žádné spoje směr Krkonoše atd…
Tak to je zásadní informace. Pak ale vůbec nechápu to nesmyslné zdražení… To mají u kormidla kuchaře?
Krejčího ze Severky Cvikov (Sviták)
Nešil spíš Trabanty ve Zwickau?
Tohle je hodně smutné. Kraj sám přiznává, že to způsobí odliv 8 % cestujících z veřejné dopravy, a stejně do toho v takové míře jde… IDOL není PID, kde se nezdražovalo velmi dlouhou dobu, v IDOL v uplynulých letech podle mé paměti docházelo k průběžné valorizaci cen v řádu procent a už nyní tam ve vlacích tarif IDS byl často dražší, než tarif dopravce. K tomu ten fakt, že na přestupní jízdenky je potřeba speciální krajská kartička, stále není aplikace na jízdenky, není možné v autobusech použít například platební kartu, a tak dále a tak dále. Pokud by to zdražení… Číst vice »
Základní otázka jakéhokoliv nového systému je jeho vize ,filozofie a cíle . S jinou myšlenkou do toho půjde takový ROPID a s jinou Liberecký kraj.
Úbytek cestujících ve výši 8% není žádná tragédie. Spíše by mne zajímala finanční bilance celého systému před a po… respektive kolik kraj musel dosypat před a kolik bude muset dosypat po…
8 % že není tragédie? Heh.
Tak jasně že není. Nebo co je pro Vás prioritou ? Aby kraj dotoval dopravu o 50% vyšší částkou a zmizelo ze silnic 0,5% aut ? Cílem jakéhokoliv IDS by nemělo být dosažení maximálního množství přepravených osob za jednotku času za neomezených finančních výdejů. Ale nějaký kompromis… mezi nejnutnějším rozsahem dopravy , které objednateli nařizuje objednat legislativa a stavem , kdy do každé vesnice něco pojede každou chvilku…
Apropos…jak pravil pan prezident Klaus…. peníze jsou až na prvním místě…
Když tu tak čtu ty hurvínkovskovšeználkovský moudra, nedá mi se nezeptat, co by tedy většina z těch, co tak dobře ví, jak to kraj dělá blbě, dělala na jeho místě. Tedy jak by řešila poměrně podstatný výpadek financí v systému, aniž by to mělo dopad na kvalitu a cenu služby. Nad zodpovězením této otázky si lámou hlavy už generace ekonomů, tak že by se to konečně rozlousklo.
Tak přinejmenším by to chtělo, aby i papírové jízdenky v tarifu IDOL byly přestupní. Umožňuje to sousední DÚK a nejnověji i IREDO. Za takových podmínek by pak už to zdražení bylo akceptovatelné.
IREDO vlastně znovu umožňuje (v KHK) – v „pravěku“ před karetním extempore to šlo taky.
Zdražení přinese 10 milionů korun (podle materiálu). Ty najít v krajském rozpočtu opravdu není těžké, stačí se podívat na marketingové výdaje i samotný Korid. Především ale konečně udělat přestupní tarif i pro ty, co nechtějí Opuscard. Ta neschopnost Koridu tuto věc dokončit je opravdu neuvěřitelná.
To nejspíš není neschopnost, ale záměr. Nemyslíte?
To je pravda. Já když jsem jel do Liberce, tak jsem zjistil že abych si mohl koupit celokrajskou síťovou jízdenku (denní), tak musím mít nějakou jejich kartu. Jako vážně?
Samozřejmě nesmysl, celodenní síťovou jízdenku na DÚK si mohu koupit i u „pražského průvodčího“ s POP v rychlíku – samozřejmě bez přirážky – z Prahy a z Roudnice nad Labem mi platí i v tom rychlíku …. samozřejmě bez nějaké karty
Pokud TO jde v DÚK, tak neexistuje jediný důvod, proč to nemůže jít v IDOL (kdekoli). Jediným důvodem je korupční jednání = přihrávat peníze za karty jejich výrobci a správci …. z hlediska antidiskriminačního zákona jeho porušování … jsou diskriminovány osoby bez karty, jejíž smysl není patrný ….
Pane Sůro, ne vždy s Vámi souhlasím, ale tohle bych podepsal, úplně přesně.
Nechci se hádat o konkrétnostech, ani nehodlám hájit patrametry krajem zvoleného řešení (neboť mi taky nepřijde úplně štastné), jen poukazuju na to, že když mám míň peněz, logicky to musí znamenat i méně muziky (pokud mi tedy doteď neutíkaly hromady peněz a já mohu nějak výrazně optimalizovat náklady).
Většina diskutujících si nestěžuje na samotné zdražení, ale na celkovou organizaci a polovičatou integraci krajské dopravy, kde se léta nic nelepší a teď se navíc zdraží.
Ano…asi mají na kraji nízká futra…😀
Dělal by to sytémově, milý neználku.
Jasně, a opatření by nebyla dílčí ale zásadní.
Ale především komplexní!
„I nadále nebudou mít cestující možnost koupit si jízdenky přes e-shop nebo mobilní aplikaci.“ ještě před měsícem to bylo slibováno, teda jako už třeba i na loňský rok, ale tentokrát jsem myslel, že už to fakt dodrží a ono zas nic..ten ids je tragédie na několikátou, i přes 10let od spuštění nebyly odstraněny do oči bijící chyby, které by právě mohl vyřešit ten eshop, když fyzicky je neřeší..sice např. v jablonecké MHD osadily strojky, které umí nakoupit ids jízdenku po celém kraji, ale dohadovat se s řidičem autobusu, který zná lístek na 30 a 60minut v MHD a tím to… Číst vice »
IDOL se z progresivního tarifu v roce 2011 propadl dnes na samotný konec pelotonu…
co bylo na idolu v roce 2011 progresivního? ten systém není rozumně použitelný dodnes a to už aspoň pár kravin za těch 12let stihly vyřešit..ale je to rychlostí jeden nedostatk trvá odstranit 5 let..
Na začátku byl IDOL přestupní i na papírovou jízdenku, pak zavedly karty ale na co si pořizovat kartu když můžu přestupovat i s papírem.
Pokud si dobře pamatuji, tak žádné pak nebylo, Idol začal rovnou i s kartou a přestupní byly papírové jízdenky pouze u vlaku. Chápejte, že už na začátku vzniku Idolu byla jednu důležitá podmínka: zavést IDS pokud možno tak, aby nebylo nutné zvyšovat výdaje do veřejné dopravy – proto ten do dneška trvající paskvil
No když v to nezvyšování výdoajů do veřejné dopravy nevidí investici, která má, pokud by se starali systémově, značný výnosový potenciál (lidi jezdí veřejnou dopravou, tj. efektivněji a ekologičtěji), tak té partě není pomoci.
přesně tak, žádné pak nebylo, idol startoval s kartou a pro lidi co chtěli časové jízdenky to znamenalo investici do karty na jméno, která třeba pro školáky znamenala investici ve výši celoměsíčního jízdného a její vyhotovení trvalo několik týdnů..na konktaktních místech se tvořily fronty a kdo to nestihl včas jezdil na jízdenky..ale tak to byly takové porodní bolesti..
Že byl. Většina krajů čistá nula.
tak někdo se spokojí zjevně s málem..existenci nečeho nepoužitelného nepovažuji za přínos..možná, že kdyby se udělal pořádně, tak by nebylo potřeba zdražovat..viz. třeba to, že to lze poměrně jednoduše obejít a udělat si kopii
Nevím nepodnikám ,ale místo zdražování a tím dostávání lidí do aut ,co udělat nějaký vhodný systém dopravy .U nás např.jezdí vlaky od 8 do 11 dopoledne i 3-4za hodinu a vše prázdné (i bez covidu)a někde nejede nic a někam se autobusem o víkendu vůbec nedostanu.Ano pokud jen něco zruším přijdou lidé o práci a skončí na ÚP .Ale když udělám spoje co se využijí ,tak si myslím ,že je lepší mít ve vlaku 30 lidí za 60kč než 10 za stovku a je již nyní spousta lidí co se v práci domluví a složí se na auto a má… Číst vice »
Dobré postřehy, díky.
Na Liberecku se traduje, že ten krajský autobusový dopravce se musí z něčeho zaplatit. -:(
A takový Ústecký kraj to zvládl bez větších problémů.
Jinak oba kraje se rozhodly mít vlastní dopravce kvůli nejmenované autobusové společnosti, již řídí jistý Lord Voldemort (přezdívka z podsvětí).
Opět platí, že když dva dělají totéž, není to totéž. Nemusí to souviset, ale v Ústí a okolí jsem potkával viditelně méně silničních pirátů nez v Liberci a okolí…
K čertu s nějakými trachtacemi…BusLine?
Tak proč dělají vše proto, aby tohoto cíle nedosáhli???
Jako kdo by s nima za 2 kč/km jezdil.. Pokud dobře koukám do tabulky u cca 30 km. Jen ti co musí.. Studenti co nemají řidičák.. Totální antimotivace používat ekologickou hromadnou dopravu.. Jsme dopracovali se soutěžemi a kraji.
Ale díval jsem se špatně. V té tabulce nejsou km, ale nějaké tarifní pásma..
Ne, díval jste se dobře. Počet tarifních jednic mezi zónami zhruba odpovídá počtu skutečných kilometrů.
Pak není divu, že se přesedává do aut, a to i sólo. Současně není divu, že se vyprodala jednodušší spolehlivá ojetá auta, která jezdí za tutéž cenu bez rizika nákazy nějakým vágusem v busu.
Nevím co tím Liberecký kraj sleduje. Kvalita veřejné dopravy je tam jedna z nejhorších v ČR, ano uznávám, že některé věci, jako je kvalita infrastruktury, nemůže kraj úplně ovlivnit. Ale tím spíše by se měl snažit jinde. Proč odradit už tak málo cestujících nejdražším tarifem v zemi, to mi opravdu hlava nebere. O pseudo IDS, kde si musíte zakoupit kartu, aby jste ho mohli využívat, raději úplně pomlčím. Jak mi přijde hnutí STAN na celorepublikové úrovni celkem sympatické, tak nechápu jejich drtivý úspěch v LK, ale nejsem zdejší, tak o tamní politice nemám detailní přehled a třeba v jiných oblastech… Číst vice »
Jak Starosty pro Liberecký kraj rád nemám, tak s vámi nesouhlasím. Osobní vlaky na Jizerských drahách jezdí Stadlery, a to nové, ne žádné repase. Další linky pak jezdí Desira, což jsou sice staré, ale stále velmi pohodlné soupravy. Také autobusy jsou povětšinou moderní.
Nasazovaná vozidla ale nejsou zdaleka jediným ukazatelem kvality veřejné dopravy.
Právě, zvláště když k nim není žádný bonus, spíše samé malusy.
No tak s kvalitou infra bych Vás vyvedl z míry. UK – elektrifikace Litvínova, oprava trati, elektrifikace Kadaně, oprava trati, zprovozuschopnění lokálek, další akce na opravu tratě Lípa – Litoměřice. V JMK taky opravy a elektrifikace tratí. OK taky že jo. Uničov a Desná. MSK taky tlak na elektrifikaci do Frenštátu. Všechno na popud krajů, aby to odpovídalo jejich dopravní politice. Jinak proč STAN v LK vyhrává? Je to kraj, kde sou hlavně melý vesnice a kde se lidi znají rodným číslem. Každý si zvolí „svého“ známého (a ten je ve STANu) a šup. To nám dá procenta.
Liberecký kraj na kvalitu železniční infrastruktury také částečně úspěšně tlačí. Ale zatímco někde více, třeba trať Martinice – Rokytnice je ve zřetelné (byť ne absolutní) nemilosti. A pak jsou ty zpackané úseky sice nějak obnovené, ale bez dostatku nádraží, výhyben a nákladišť a s neprozřetelně zbytečně zkrácenými nástupišti …. což se zase netýká jen tohoto kraje
Trať 042 chce kraj provozovat jako historickou atrakci, což je, myslím, škoda. Ta 810tka, co tam pendluje může při sladění JŘ ( taktu) propojit
Trutnovsko s okresem Jablonec, jen vyřešit úsek Rokytnice nJ/ vlak – Rokytnice/ zastávka BUS , Hostinec. Pěšky je to po 14tce bez chodníku o život.
Jojo, když např. LK tlačí na zlepšení tratě LBC-ČL, tak tady na webu je plno řevu, proč to dělat 🙂 https://zdopravy.cz/z-liberce-do-ceske-lipy-vlakem-za-hodinu-sprava-zeleznic-vybrala-projektanta-modernizace-trati-76841/
To si nevyberete.
To je dobře. Ale koukneme-li se na ten celkový stav tratí, tak je značně zanedbaný. Víte co, jsou to tratě, kde SŽ nebude tolik lobovat za pořádný rekonstrukce, protože tam neprorvou náklad, nebo tam nejezdí co vlak, to 15 min. Ale tyhle tratě měl LK už v dřívějších dobách dát jako prioritu k opravení. Opravila se trať do Tanvaldu a zprovoznil Harrachov (i když ne zprvu vlivem kraje – ten byl z počátku spíš takovej pasivní). No a dvě tratě kolem Tanvaldu sou nějak opravený (Do LBC a do Brodu – dohromady cca 55 km). Proč kraj pomalu čeká, než… Číst vice »
*Oprava: na L2 – když si pročtete ten dokument, je to tam popsáno.
Dá to procenta, ale ubírá cestující, kteří časem uberou procenta. Opravdu vidlácká politika.
Drátizace tratí není je záležitostí Správy železnic, kraj to neplatí. Nicméně spolupráce mezi krajem a SŽ je – „odsunutá“ zastávka Oldřichov u Duchcova ….
Ale na odboru dopravy ULK jsou rozumní lidé – nikoli OPILCI MOCÍ ukájející svoji ješitnost – s nimiž se smysluplně komunikuje. Především to, co dělají mají podložené přepravními průzkumy … nebazíruje se na nějaké kartičkové elektronice – POPky mají i lodníci na Labi, vydává se papírová jízdenka …
Vlak / BUS na sebe navazuje, letos budou ve vyhledávačích spojení doplněny i přestupní „vazby“ v Hřensku / Roudnici nad Labem od lodní dopravy po Labi …..
Jsem zdejší a dokážu je kritizovat, ale nejdražší to tu zdaleka není. To třeba v Praze pod 24 (od 1.8. pod 30) Kč ani nepřejedete tramvají na druhou stranu křižovatky, ni se nesvezete jeden nebo několik málo kilometrů, aby mi zase někdo neradil, že místo přejetí křižovatky mohu počkat na zelenou na přechodu. V době čteček čtvercových kódů možná nutnost poměrně dobře dostupné karty na přestupné jízdné je nadbytečná (i když, pravda, já osobně bych si papírovou jízdenku zfalšoval nebo namnožil snáze než tu na kartě), za větší vadu považuji příliš mnoho časových a prostorových děr v zajištění dopravní obslužnosti… Číst vice »
DPP cenu časových jízdenek drží a ví proč – drtivá většina příjmů je nyní právě z těchto jízdenek, turisté ochotní si zaplatit jednorázovky nebo denní nejsou a ještě nějakou chvíli nebudou.
Pražáci si svý lidi neobíraj. Zato venkovane plať ! Ale nemáme důvod tam vlastně jezdit, když nás tady odřou naši.
Pro mimopražského cestujícího se vyplatí vždy celodenní jízdenka, nemusí řešit kolikrát pojede, kde přestoupí … pravda, je poněkud dražší než je standard podobné ceny v západní Evropě.
Berlín – jednoduchá jízdenka 3 €, Tageskarte 24 hod 8,80 € – nekupte to za tu cenu …. 293 %
Praha – jednoduchá 90 minut = 32, celodenní 110 = 343 % …., v případě 60 minutové = 458 %
V zahraničí jen a pouze TAGESKARTE …. PŘÍPADNĚ VÍCEDENNÍ
Pokud máte na papírové jízdence z POP / Automatu / Kasy datum prodeje – případně platnosti , tak tam těžko něco zfalšujete, tím spíše, když to je na „speciálním“ papíře ….
Zdražení rovná se úbytek cestujících, ten vyvolá další zdražení nebo redukci atd. Zde tak vychvalovaný LK nám jasně ukazuje, jak likvidovat hromadnou dopravu. Rozdrobit na X dopravců a pak pomalu rušit. Budu se opakovat, ale jak jsem psal již několikrát. Regionální doprava měla zůstat řízená i financována státem a železnice se neměla liberalizovat. Toto vše jsou důsledky toho, že se tak nestalo.
Co se autobusů týče, LK se snaží postupně od soukromých dopravců převzít všechny výkony na svém území a plnit je svým vlastním dopravcem. U vlaků šlo o zvýšení komfortu a nahrazení rakví něčím nízkopodlažním a s toaletou, která svůj obsah nesype rovnou na trať, což ČD nebyly schopný zajistit..
To by bylo zajištěno i tak. Dnes již i některé 810 nemají “ díru na koleje „.
čd to nebyly schopny zajistit? a proto si i lk na rumburky vybral místo nízkopodlažních a s uzavřeným wc 814 rakve, aby pak mohl jak je v módě po čd šlapat..jako nechci hájit čd, ta firma má spousty věcí, které jsou tam příšerné, ale co si kraj objednal to dostal, takže problém je někde jinde..na L3 byly 844 odmítnuty..
Samotné 814 by neposkytovaly na Os MB – Rumburk dostatečnou kapacitu, zvláště v létě, kdy vrcholí turistická sezóna. Máchovo jezero a hrad Bezděz jsou magnety místního regionu. Souprava 843 + Bdtn naopak dává kapacitu dostatečnou.
Zvýšení komfortu? Vtipálku
To zdražování je víceméně kontinuální soukromník nesoukromník. Kupodivu jízdenku na 1-4 km za 0,40 ani na 1200 km za 100 dnes nekoupím ani u jediného správného státního dopravce. I když třeba na cestu z Libereckého kraje do Prahy poslední dobou vybírám německého státního dopravce, protože je výrazně levnější, i když bych měl třeba zrovna dřívější spojení s Českými drahami.
Nezbývá než souhlasit.
Náprava tohoto paskvilu nebude snadná ani levná…
Záleží na přístupu. PID + Středočeský kraj funguje na principu množiny dopravců …. DÚK podobně …
Když už i státní tarif je levnější to je krajská zoufalost. Zlatý jednotný tarif ČD. in25 in50. můj vlak. Já jsem říkál, že krajská železnice typu mhd bude na.. A ještě 14 systémů. Ale mají alternativního dopravce..
Státní tarif snad může být maximálně stejně dráhy. I on bude muset zohlednit tyto ceny . A ikdyby tam stále jezdilo ČD tak aby kraj platil víc za horší vlaky a zdražovalo by se minimálně stejně .
maximálně stejně drahý? nebo minimálně stejně drahý?
Maximálně ve smyslu že nemůže být levnější . Jako že nejvíc čeho dosáhne tak na stejnou cenu. Logicky by měl být dražší. Nesrozumitelně jsem se asi vyjádřil. A drahý ne dráhy. To jsem si na mobilu nevšiml při klepajícím se vlaku a sluníčku , sorry.
Konečně někdo, komu nevadí, že si „musí“ kupovat zvláštní průkazku …
Ja teda nevim, ale osobne bych byl radeji, kdyby vsechny kraje fungovaly na jednu jedinou kartu. Prinejmensim vetsina je uplne totozna a je to stejne jen o povrchove uprave a jinem SW na strane kraje a dodavatel je totozny. Akorat plytvani prostredky.
Tj. InKarta, Plzenska karta, Karlovarska karta, Litacka, OpusCard … vsechno to jsou karty od dcerinky CD.
Základem je DOPRAVNÍ POLITIKA státu zastoupeného MD, resp. jeho (ne)schopným úřednickým aparátem majícím „výmluvu“ – v Česku jsou jiné podmínky …. Jistě jste mnozí slyšeli o švýcarském produktu GENERAL ABO = IN 100, BahnCard 100 …. Historie tohoto produktu začíná koncem 19. století – ANO, v letech 189x …. Při prvních cestách do dopravní říše snů po pádu železné a vízové opony informační materiály uváděly, že platí ve všech vlacích, autobusech (!!!), na lodích. Na některých tratích (RIGI, PILATUS a podobných) jako průkaz na 50 % slevu …. Během 30 let se platnost rozšiřovala na provozy MHD …. HALBTAX ABO… Číst vice »
Tak to už opravdu nebude kde parkovat…..
Tohle je cesta do pekel. Pokud chceme, aby lidé VHD využívali, tak se naopak musí komplexně zlevňovat, a ne z ní dělat záležitost pro vyvolené.
My tady to víme…ale panstvo na kraji ne…☺
Liberecký kraj se nikdy netajil svou antisocialní politikou a tím pádem nepodporou veřejné dopravy. Tak akorát veřejné dopravy na sjezdovky možná. Zbytek pořiďte si auto. Škodovku z Bolky. Jsem z tohoto kraje a čecháčství tu smrdí až to čpí. Kontrastem k tomu je nádherná krajina plná přírodních divů. Halt ze Sudet Němec neměl zmizet.
Souhlasím bez výhrad, proto také kraj Liberecký bytostně nesnáším. Jen tak, co mne v tuto chvíli napadlo, doprava do nákupního centra je možná jedině auty a před velikonocemi nebo vánocemi se tam tvoří téměř apokalyptické zácpy. To bylo řečí už před cca deseti lety, že bude zřízena železniční zastávka na železniční trati. Od nového grafikonu zpřetrhali pomatenci z krajského úřadu „Půlnočního království Půty I.“ (doufám, že se autor tohoto citátu neurazí, že rád používám jeho příměr) veškeré návaznosti a přestupní možnosti, takže už opravdu nespatřuji jediný logický důvod k návštěvě tohoto ignorantského kraje. Jen houšť a větší kapky… Snad nebude… Číst vice »
Tak abyste z jiného kraje k nám jezdil do nákupního centra, to by bylo fakt na hlavu!
Je dost možné, že Liberecký kraj už skrytě počítá s tím, že to zdražení se fakticky projeví jen v autobusech, kde jiný tarif než IDOL není možné využít.
Ale pořád je menší zlo zdražovat než škrtat spoje.
Obecně se s tím dá souhlasit, jenže jde o to, aby ono zdražení nepřesáhlo únosnou mez, co právě tady docela hrozí. Pak mohou být škody nedozírné a k velkému překvapení nakonec budou tržby ještě nižší a spoje ještě prázdnější. A to potom povede ke škrtání tak, jako tak.
To je možné.
„Například pět kilometrů vyjde nově podle tarifu IDOL na 25 Kč,“ – a v Plzeňském kraji na 12 Kč… docela rozdíl 😮
docela síla, 5 kč za kilometr, analýza- vyšší ceny odlákají 8 % cestujících – to jsou optimisti, problémem je že to zdražení je napořád, pochybuji že by to někdy dali dolu, to samé MHD Praha a ostatní. Leknutní z takzvané pandemie lidi přijde v budoucnu sakra draho, to mi věřte.
osobní auto jasně vede, o tom žádná.
Možná to je cíl…
Já jsem využíval trať 210 a za jízdu Praha – Zbraslav – Dolní Břežany – Jarov, dnes zaplatíe 15 Kč, což je také 5 Kč na km. Dokonce těch 15 Kč je nejlevnější cena za X let co pamatuji. Na zbytek cesty jsem měl vždy předplacenou roční legitku v Praze. Jedna zastávka se prostě jet nevyplatí.
já myslel že 5 km se má jezdit na kole 🙂
Jasně, s kočárkem a do školky. 👎A nejlíp v dešti na podzim.
No, autem stojí těch 5 km cca 10 Kč. Takto se cestující do VHD opravdu lákat nedají.
No, to jsou jen přímé náklady, reálně to bude těsně pod 5 Kč, co vychází z dlouhodobých testů vozidel a nákladů na provoz (komplet). Ale pořád … mít auto a dostat se kdekoliv po kraji za kratší dobu, nehledě na jízdní řády a teoreticky za stejné peníze, tomu se skoro nedá říct ne 🙂
jedině že by v ceně bylo i občerstvení na palubě 🙂
Hloupost. 5km za deset korun nezajedete , leda s s elektrickým a bez amortizace . Ani benzín na takto krátkou trasu se studeným motorem , a zvláště v kopcích u Liberce , nedáte ani omylem
Pro jistotu hypoteticky přepočítát.Vyšlo mi 18.65 . Ale i toto je nereálné číslo .
No, ja mam auto na LPG. V meste mam spotrebu tak 9 litrov LPG na 100 km. Takze kilometer na palive ma momentalne vyde tak 2.1 Kc. Este pred dvoma mesiacom by to bolo 1.8 Kc na kilometer. LPG islo dost hore.
Náklady jen na benzín mám dlouhodobě 1,89 Kč/Km. Takže zajedu.
Náklady na pojištění, servis, oleje bych platil stejně takže nepočítám. Amortizaci nepočítám, bo mám starou vránu a už ji stejnak dojezdím.
Takhle prostě vypadá myšlení většiny majitelů vozidel.
Jiná věc je, když bych o koupi auta teprve uvažoval, to byste měl pravdu.
Na jižní Moravě zase jezdím 8 km Rajhrad-Žabčice za 27 Kč, oproti původnímu tarifu ČD dost skok…
24 Kčs OneTicket
A ten byl kolik? 13,-Kč?
IN 25 16 Kč, plný 21 Kč
Ano, je to nehorázné. A ještě nehoráznější je pražských nyní 24 a od 14.8. 30 Kč i za jediný kilometr.