Liberecký kraj zavede vlaky s odjezdem před půlnocí každý den

Liberecké nádraží v noci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLiberecké nádraží v noci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nová nabídka má vyjít vstříc například těm, co jedou do krajského města za kulturou.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kratochvil

Dobrý den, mně je to celé podezřelé. Nejdřív kraj od nového roku potřetí zdražuje jízdné během roku a půl. Přitom se dozvídáme, že zároveň kraj ušetřil oproti plánu na dopravní obslužnosti 68 milionů korun. Tak tedy začne utrácet za nové spoje ve 23:30 z Liberce s argumentem, že ve spojích ve 22:30 jezdí večer z Liberce „až 20 cestujících“. Zároveň v tiskové zprávě uvádějí, že ty nové vlaky budou muset jet prázdné nazpátek – viz zde: https://www.kraj-lbc.cz/aktuality/kraj-rozsiri-nabidku-na-zeleznici-o-nove-nocni-vlaky-n1153024.htm. Takže kraj ušetřil, protože přibyli cestující, ergo zdražíme, aby zase trochu ubyli. Pak zahustíme takt vlaků – v noci. Ideální pro dopravce, který… Číst vice »

Vím, že Jičín není v Libereckém kraji

Bylo by fajn mít i nějaký pozdní vlak nebo bus z Turnova do Jičína

The Baal

Škoda že v Hradeckým kraji je to nenapadne, padne desátá a na Trutnov nic nejede a to ani o víkendu, hlavně, že do té doby to jezdí co hodinu. Už ten ve 22 je narvaný k prasknutí a myslím, že vlak ve 23:30 by si své cestující našel. Podobné to je i z druhé strany, poslední vlak z Trutnova jede v půl devátý a pak až v půl párý ráno, takže to není použitelný ani jako doprava z odpolední směny, ale to i ten z HK… Pak se diví, že lidi jezdí autem, ale co mají dělat, když ty jízdní… Číst vice »

Pepa

Že je Správa Železnic nepružný podnik o tom žádná, ale snad každý objednavatel ví, kdy se jízdní řády mění a sestavují… Ale chápu, že činnost se vyvíjet musí postupně, aby to nebudilo dojem, že se nic nedělá.

Roman Svačina

Nevím proč, ale během čtení článku jsem si nevím proč vzpomněl na jedno slovo…. Excelsior… Jako obyvatel východní části republiky

Petr Jetelina

#excelsior #potenciál

bydleni_fanousci.0t

Morava/Slezko

bydleni_fanousci.0t

oprava Slezsko

Jarda

A tam kde nemají vlak mají smůlu, protože noční busy zase nebudou…

Milan

Už dost krajů nemá večerní spoje natož pro běžného pracujícího, za IREDO to okecávali že tím nikdo nejezdí, jezdil by ale nikoliv v prázdném 17h a tak zrušeném ale až ve ještě dříve zrušených 21-23h z odpolední či na noční směnu, dokonce příjezd do okresních měst těsně před 6h se za roky nezměnil. Prý jezděte vlakem, jo ale vlak mnohdá jede i 3h než se dostane domů a nyní už i cena bude nevýhodná než přímá cesta autem. A tak si sami vyrobili nezájem a spousty dojíždějících muselo přesedlat na soukromou dopravu, to je vidět jak mnoho firem nyní řeší… Číst vice »

Pavouk

Tak to moc závidím.
Na mém Prachaticku poslední jakékoli spoje z větších měst odjíždí po dvacáté hodině. Pokud tedy člověk chce za kulturou nebo třeba domů z odpolední směny, tak mu je zdejší veřejná doprava naprosto k ničemu. Nedá se čekat žádné zlepšení.
U nás v Jihočeském kraji se možná dočkáme časem aspoň integrované dopravy, byť je tedy ticho po pěšině a moc optimistou nejsem.

Tomáš Škrov

Hejtman Kuba se nedávno vyjadřoval že příprava běží a integraci chtějí spustit od prosince 2024 a pak během nějaké doby i postupně překopat i intervaly a linkové vedení s vzájemnými návaznostmi linek.

Pavouk

Hejtmanu Kubovi se opravdu zrovna moc věřit nedá, v podstatě v ničem. Jihočeský kraj se ještě nedávno nechal slyšet, že integrovaná doprava začne fungovat v červnu 2024.
Nejsem si ani trochu jist, že tu integrovaná doprava vůbec někdy vznikne.

Laborec425

Přesně tak. Žiju zde už šest let a nezlepšilo se tu ve veřejné dopravě vlastně skoro nic. Kromě nových souprav pro osobní vlaky, které stejně jezdí mimo špičku bez taktu totálně prázdné. A jestli má zde být integrace v roce 2024? Takže tak v roce 2030? (podotýkám, že si zde ujíždějí i přípoje na páteřních trasách nebo odbočných přípojových trasách).
A co cyklověž u nádraží ve městě, kde se převážně jezdí hlavně na kolech? Bude? Nebude? K tomu se taky na netu nedá moc najít..

Jirka

Souhlasím Kuba nám dokáže taky jen kecat a dělat ze sebe showmana, aby získal politické body někam výš.

Stav VHD v JČ je na palici i s přestupem v ČB a korunu tomu v Bulharsku nasadila radnice a SŽ. Pokud od nějakého vlaku chcete stihnout přestup na Bus, tak nejlépe aby jste uměli létat rovnou na jejich autobusové nádraží.

Karl vB.

1. Prachatice nejsou Liberec.
V článku se psalo o nočních spojích z krajského města, nikoliv směrem opačným.
2. „Nedá se čekat žádné zlepšení.“ Máte toto tvrzení nějak podložené?
Pokud se nyní připravuje nový IDS JČK, tak lze, v rámci integrace, očekávat od prosince 2024 větší změny, než doposud.
Se svojí připomínkou, nebo dotazem můžete kontaktovat:
– Jikord: e-mail: info@jikord.cz,
– starostu Prachatic, krajského zastupitele a poslance PČR, pana Bauera e-mail: bauer-zast@kraj-jihocesky.cz
– náměstka hejtmana Jihočeského kraje pana Kráka,
e-mail na asistentku: dupalova@kraj-jihocesky.cz

Pavouk

Kdyby kraj chtěl podporovat veřejnou dopravu, už by to mohl udělat dávno. Kraj má ale k veřejné dopravě zcela zjevný odpor. Nemá smysl kontaktovat nikoho z těch zbytečných úředníků.
Zato máme v Budějovicích úplně zbytečné letiště…

Karl vB.

Kdyby … ryby… rybníky.
To, že rezignujete na jakoukoliv komunikaci s kompetentními osobami a ještě to inzerujete veřejně, jen dokumentuje váš odevzdaný a poraženecký přístup k věci.
Když chcete brečet, tak si aspoň zvolte ten správný hrob. Skuhráním v této diskusi veřejné dopravě na Prachaticku fakt nijak nepomůžete.

Pavouk

:-))
Nejsem tu rozhodně od toho, abych pomáhal veřejné dopravě na Prachaticku. Od toho je tu docela dost velmi dobře placených úředníků a ještě víc politiků.
V této diskuzi jen konstatuji fakta, nebrečím.
A opravdu nehodlám komunikovat tehdy, pokud to postrádá jakýkoli smysl.

Karl vB.

To, že „konstatujete jen fakta, nebrečíte“ názorně ilustruje první věta vašeho prvního příspěvku:
„Tak to moc závidím.“

Pavouk

Závidím lidem, co žijí v kraji, kde úředníci zřejmě fungují tak, jak mají. Nebrečím kvůli tomu, proč také?
Na naprosto zbytečné snažení v Jihočeském kraji už rezignovalo hodně lidí.

Jiří Kocurek

Pokud po někom něco chcete, tak je nejednodušší mu to říct.

Pokud mu nic neřeknete a přesto ho obviníte, že nedělá co po něm chcete…

… tak jste za neschopného tlučhubu.

Pavouk

:-))
Jihočeští politici a úředníci desítky let na veřejnou dopravu úplně kašlou. Tak opravdu nepomůže jim tento fakt prozradit. Asi raději budu neschopným tlučhubou než naivním blbcem.

libor706

S tím tlučhubou nápodobně.musíte neustále urážet?

Laborec425

Po přestěhování sem jsem si ihned všiml jedné věci v jihočeském kraji. Jsou zde opravené téměř veškeré komunikace (proti ústeckému kraji fakt rozdíl). Ale veřejná doprava mnohonásobně horší než v ústeckém kraji. Vlastně tam jsem jí využíval denně i na výlety po práci. Tady je to téměř nemožné (už i kvůli tomu, že je pomalé se třeba ve špičce po práci dostat na nádraží, než se busy propletou centrem nebo než se vůbec autobusy vymotaj z autobusáku mimo město).

Jirka

Iluze si nedělám, tohle co je v JČ a kór v okolí okresních měst, o Budějovicích nemluvě, je katastrofa. Žádná vazba vlak, bus popř MHD, aniž by jste nemusel si hrát na Zátopka i ve všední den

Martin

Noční vlaky super, škoda že Liberec nemá i klasickou noční MHD, jako jiná krajská města.
Teda trochu ji supluje noční linka 345 z Prahy, která po příjezdu z hlavního města ve 2:30 objede velkou část města a může se používat i v rámci Liberce.

abc

To docela bizarní způsob noční dopravy.

Laborec425

No nevím, zastávky Rochlice, Dobiášova, Fügnerova a autobusové nádraží. To mi nepřijde jako regulérní noční MHD co objede půlku města 😀

Martin

Z článku vyplývá, že chce Půta posunout ty vlaky ve 22:30 na později… To mu lidé z průmyslových zón moc nepoděkují, když budou hodinu navíc čekat na vlak… Nebo snad chce úplně nové vlaky a mít večer pomalu lepší interval, než přes den? (např. Rádlo večer každých 40 minut vs. 2 hodiny přes den?)

Karl vB.

Z textu:
„Kraj ročně očekává, že za tyto spoje zaplatí dopravcům 9,7 milionu korun navíc.“
Z toho lze vyvozovat, že se bude jednat o další přidané spoje.

Atom

Měli by být i pozdní večerní spojení mezi krajskými městy, nebo i ze zahraniční.
Je smutné, že poslední spoj z Lince jede v 18:00 Nebo rychlíky z Prahy jedou poslední kolem 22:00.

Martas

Nikdo tím nejezdil. Dřív jezdil Spěšný vlak do Budějovic někdy kolem 1. Ráno a byl úplně prázdný.

Tomáš Škrov

Tak do nedávná do Budějc jezdil ještě v pa/so/ne rychlík ve 23:30 který jinak koncil v Táboře, z Tábora to jelo jako Sp. Párkrát jsem s tím jel protože to navazovalo na poslední pendolino z Ostravy (Košic v tomhle případě) a za Benešovem už to bylo o jednom člověku na kupéčko a z Tábora tak na 5 lidi va vagon, do Budejc byl dojezd tak 10-15 lidí, takže se tomu zrušení nedivím.

gotop

Jak se to vezme, využíval jsem ho v devadesátkách pro letní cesty do Tábora a pamatuji, że se často skládal z jednoho poštovního vozu a druhý byl napůl služební, pro cestující zbývaly čtyři kupé a občas byla všechna plná 😉

Karl vB.

Ano, ale to byl vlak 8201 s odjezdem z Prahy v 00:15 v CB byl ve 03:36 a byly to dva maďarské velkoprostorové vozy, které v zimě ani pořádně netopily.
Dříve na tomto vlaku byly i přímé vozy do Vídně (ty topily), dělilo se to ve Veselí n.L.

M474003

Kdy dřív? V době, kdy ještě vozil poštu?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Taky mi chybí vlak Praha-Ostrava s odjezdem kolem půlnoci (i v novém JŘ je poslední 22:14 EN 443, první je 5:50 RJ 1001, v neděli až SC 241 6:00). Pouze v době hokejového MS bude jezdit vlak s odjezdem 23:32

abc

Ano, to je smutné, že na střední a severní Moravu už po Slovakii nic nejede.
I když, nejezdil náhodou půlnoční do Ostravy někdy kolem roku 2018? Jel jsem s ním tehdy do České Třebové a do prvního vagónu 1. třídy s barem nastupoval Nohavica, když se zrovna vracel s metálem z Moskvy.

My do Brna máme z Prahy už pár let naštěstí půlnoční rychlík a beru to jako luxus, co dřív nikdy nebyl. V řazení je i jídelní vůz, ale netuším, jestli v noci premáva.

Jinak Bženčyščykjevič je super jazykolam!

jen.haf

IC 571 jezdí hlavně proto že poslední Metropolitan z Budapešti je protažený až do Prahy a to znamená že v Brně by ráno chyběla souprava na vlak EC 271 do Budapešti který v Brně začíná! A právě proto jezdí ten IC 571. Takhle se do Brna dostane souprava k 271. Ale podle řazení na Wagonveb (nebo jak se to jmenuje) a take podle Můj Vlak jezdí na 571 Interpanter, tak nevím. K té Ostravě, vlaky směr Ostrava jsou na Komerční riziko (tzn. že dopravce provozuje vlak bez dotací) a poptávka po takovém vlaku zřejmě je, ale otázka je, jestli by… Číst vice »

Laborec425

A navíc je tam potom z Prahy do ČB pauza od cca 22:00 až do 06:21 ráno.. první ranní od Prahy do ČB přijíždí kolem 08:00 !
A ten vlak, co přijížděl do ČB ve dvě v noci (od Prahy) nebýval prázdný. O víkendech rozhodně ne.

Dom

Ale vlak z Děčína do České Lípy, který navazuje v Děčíně na poslední rychlík od Prahy bude jezdit stále jen pátek/sobota a sobota/neděle. Hlavně že KORID tvrdil, že obnovení spoje každý den není možné kvůli ekonomické situaci. Tak já fakt nevím.

Zapa

A není to spíš o objednávce Ústeckého kraje, resp. o domluvě s ním? Ten Liberec je věcí čistě interní, tohle bohužel ne.

Dom

No bylo by to asi o domluvě s Ústeckým krajem, ale ten objednává Sp do České Kamenice v ten čas, takže sám od sebe by asi nic takového neudělal, myslím si, že by ho ten spoj zajímal maximálně po Starý Šachov, dál by musel chtít kraj Liberecký. Ústecký kraj to obsloužené má po Benešov nad Ploučnicí (Sp do České Kamenice), řešit obsluhu Františkova nad Ploučnicí a Starého Šachova asi řešit úplně nebude. Tam by prostě musel chtít hlavně ten Liberecký kraj. Ten spoj byl zavedený jako velká novinka každodenně, pak přišel Covid a od té doby je takhle omezený. Nejsem… Číst vice »

Rejpal

Pan hejtman si to představuje jak hurvínek válku. Bohužel železnice je v tomto těžce nepružná a termíny změn JŘ jsou dopředu známé v Prohlášení o dráze, které je dostupné na stránkách SŽ.

Jaaa

Ale to si dělá dráha sama. Ad-hoc přidání vlaku, když neruší jízdu jiných vlaků, by snad neměl být takový problém. Akorát ty dřevní informační systémy tomu brání.

55p

Ono je to tak oboustranné, protože termíny konstrukce JŘ atp. nejsou žádná novinka. Taky si mohli na kraji vzpomenout dřív, jak 2 týdny před změnou GVD.
Vemte si, že dopravci mají už např. připravené nové turnusy pro strojvedoucí a někde může přidání vlaku o půlnoci způsobit nutnost je udělat úplně celé znova.

milan

Vzhledem k situaci, že na osobních vlacích jezdí fírové v turnusu tzv. dvoudenky, které právě obsahují večerní a ranní spoje, tak dle mě kecáte dost nesmysl – o přidané poslední večerní spoje (či případně první ranní) se prostě zkrátí noční přerušení dělenné dvoudenní směny!

Martin

A když ten strojvedoucí odjede vlakem z Liberce ve 22:30 a přijede do České Lípy a tam čeká přes noc na ranní vlak zpátky, tak jak se zase dostane do Liberce na odjezd třeba ve 23:30 znovu do České Lípy? To jako myslíte že má nějaký teleport a teleport i pro mašinu? Každému je jasný, že tam musí být další strojvedoucí a další mašina navíc …

kix

na těch tratích nejezdí jen osobka..a i nákladní doprava to má nějak rozplánovaný a teď jim tam prdnou osobák a mají třeba problém, to jako že sž je nepružná organizace je fakt, ale tohle mi zase přijde že má logiku..a zrovna na 030 po té 22 hod tam náklady jezdí, protože už tak nepřekáží osobka

Leinad

Jenže téma není „nemá to kdo odjezdit.“ Téma je „kdyby dopravce/člověk byl, Spržel mu to zakáže“

Karl vB.

Lhůty pro tvorbu a změny GVD/ JŘ jsou dlouhodobě všeobecně známé.
Pokud chcete, aby to jelo, musíte to obsadit strojvedoucím. Musí se to zapracovat do nějakého alespoň trochu stravitelného turnusu. Strojvedoucích je málo, zato různých regulací jejich pracovní doby je docela dost.

Jiří Kocurek

„musíte to obsadit strojvedoucím“

No jo, ale ono to visí na Správě Železnic, která ale nic takového neřeší. Viz Proběhla i jednání se Správou železnic. „Jejich termíny jsou poměrně nepružné.“

Jaaa

Ale tady se právě kritizuje ta nepružnost systému. 😉

Leinad

I kdyby „rušil“, skutečně tam je takový provoz, že vlak navíc nejde vecpat, nebo by Spržel při troše vůle mohla objednavateli nabídnout trasu o pár minut později než chce? Je tam snad nějaká plná jednokejka?

Elb

V Praze se návrat nočních vlaků neplánuje?

Sova

Praha je z větších měst jediná, odkud po půlnoci jezdí rozjezdy osobáků i mimo víkend.

Radim

Možná myslel takové ty co jezdily ve 2 ráno v pátek a sobotu… Ty zrušili za pandemie a tak to už zůstalo

Doctor

Vlakovým personálem poblijóny zvané a velmi „oblíbené“.

Pan průvodčí

Jestli se to dá považovat za rozjezd, ještě fungují v Ústeckém kraji přípoje od posledního rychlíku z Prahy.
V Lovosicích denně osobák v 1:01 do Litoměřic, v Ústí nad Labem denně spěšný vlak do Chomutova v 1:00, od kterého ještě navazuje osobák z Teplic do Litvínova.
V Děčíně v 1:13 pak osobní vlak do České Kamenice denně a v sobotu a neděli i osobák do České Lípy.

Dachs

Popůlnoční rozjezd 0:30 má nově jednu vadu: už nenavazuje na metro.

panda

Kéž by tak dokázali myslet i ve Zlíně.

Dachs

Technická… Představení na obou scénách DFXŠ začínají v sedm. Nejdelší trvají až okolo tří hodin, jinak takový průměr s koncem mezi devátou a půl desátou. Řekněme, že ne každý pak ještě míří na drink. Jestliže tedy někdo argumentuje návraty z kulturních akcí (ponejvíc tedy z Šaldova či Malého divadla), nedává čekání na předpůlnoční spoje úplně smysl. (Pro jiné cestující předpůlnoční spoje smysl dávat mohou.) Pro návraty z divadla dává smysl ta cca půl jedenáctá. Pro mnoho divadelních návštěvníků, kteří jezdí z městeček a vísek okolo, největší smysl dává auto, tedy cesta nevázaná na jeden spoj, jehož časová poloha může, ale… Číst vice »

Hans N.

Mínusy Vám dávají lidé, kteří v Lbc v divadle asi nikdy nebyli. Máte pravdu, pro divadlo to není, protože v Malém je téměř vždy dohráno před devátou. Ve velkém to může napnuté jedině při opeře typu Libuše. Jinak v poho. Stačí se podívat na web.

Btw. nemám nic proti nočním vlakům, tohle je jen k tomu Divadlu

Guldys

A nebo mu mínusy dávají lidé, kteří si nemyslí, že divadlo je jediná možná kultura v Liberci.

ICE_Laco

Akí sú Tí Českí bratia vyspelí. Z Bratislavy idú posledné vlaky maximálne o 23:30….

Tam sa asi za kultúrou chodiť nebude……

milan

Mimo pátek a sobotu večer se píše, že z Liberce odjíždí poslední vlaky v 22:30, a chtějí po nich přidat vlaky o hodinu později – což je právě ve 23:30!

Jeníček

Ještě by to chtělo zlepšit noční MHD v Liberci

Vlastik

V minulosti jezdívaly „divadelní“ vlaky i z Brna , ale brněnští herci dnes hrají v Praze a tak těchto vlaků asi není zapotřebí.

M19

Z Brna jezdí o víkendu noční spoje stále a to i autobusové. Do Rosic, a Zastávky i v pracovní dny.

Vlastik

Rosice to je skoro předměstí Brna, ale ty vlaky jezdily přes celý kraj a každý den.Dnes mají výhodu Břeclavani, kteří mají aspoň Gepard expres.

M19

A to bylo kdy?

Martin Verner

Ale? A kampak?
Prakticky na všech „páteřních“ linkách je poslední odjezd kolem jedenácté a pak několik hodin pauza. V noci se necestuje, a kdo dělá noční, musí mít auto.

M19

Fakt jo? Víte, že víkend není pondělí až pátek, že?
https://content.idsjmk.cz/kestazeni/Nocnidoprava.pdf

Dachs

Brno (vč. spojů do okolí) je večer dopravně docela vychytané a i když někdo z brněnských herců se objeví j. h. v Praze (nebo opravdu přestoupí), tak pořád jich tam zůstává dost a jsou vážně dobří.
Nicméně neberte mě za slovo: u Moši se někdy končí hluboko po desáté (velkomuzikály a dlouhé činohry), pak opravdu nejde si nevšimnout těch úprků na „něco posledního“, nejde jen o poslední šaliny.

E 91.3

Brno je po stránce veřejné dopravy špičkou v ČR, to všechna čest a uznalé mručení!
Ale intenzivně pracují na tom, aby to příštím generacím cestou odsunu nádraží totálně zkazili…

highway

Nevím co má společného zavedené nočních spojů v Liberci s výstavbou nového nádraží v Brně. Zda budou nebo nebudou jezdit noční spoje nezávisí na tom, kde nádraží stojí.