Liberecký kraj začne přispívat na železniční nostalgii, podpoří zubačku i parní vlaky

Lokomotiva T426.001 na ozubnicové železnici mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Zubačka.cz ozubnLokomotiva T426.001 na ozubnicové železnici mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Zubačka.cz ozubn

Nové smlouvy mají spolkům zajistit stabilnější financování železniční nostalgie.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

Začne přispívat? To fakt dosud nepřispíval? Po paměti mám za to, že se při některých nostalgických akcích podpora Libereckého kraje inzerovala.

Huh

Příspíval, jinak by nic nebylo. Ale bylo to nahodilé.

Vít Jůza

Otázka, zda úplně nahodilé, ale také jsem se teď dočetl, že jde o pokrok v podobě šestiletosti smlouvy.

Růža

Bude se dotace také týkat trasy Rokytnice – Martinice pro spolek co tam plánuje provozovat již přivezené tramvaje?

PvvS

Doufám, že ne .

Jiřik

V dohledné době nikoliv, protože PříKrM pokud vím neprovozuje žádnou (ani nepravidelnou) dopravu, pouze skupuje techniku a pak ji nechává rezivět.

Vojtech

Turisti, to jsou solDi, peníze… no co 40 let jsme dělali kašpary zadarmo, tak teď budeme dal, a za peníze. Pokud si to někdo nepamatujete, tak se podívejte, kolik jezdí denně do Hoštic turistu a to se citovaný film natocil1990- .

Olcit

Dotaz na znalejší… Kolik se zaplatí vlakových kilometrů za těch 6,5 milionů dotací?

Ptám se proto, že např. jeden subjekt provozující parní lokomotivy vyčíslil své fixní náklady na 0,75 milionu ročně, aniž by ujel jediný kilometr. A to nás čekají ještě asi 2 těžké zimy, než zmizí Damoklův energetický meč nad naším národem.

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-jizdy-parnimi-vlacky-v-ohrozeni-listek-by-stal-dva-tisice-40420894

král j

Není to kontraproduktivní? Pokud vím, provozují nostalgické vlaky i Arriva a ČD.

Pája

Máte jistotu, že to bude i za několik let?

Granja

Není. Určitě je to přínosnější než podporovat některé pochybné neziskovky, které nikomu nepomáhají a ani jinak nejsou žádným přínosem pro kohokoliv a pro cokoliv.

hank

Když je někdo podporuje, tak je jistě vyhodnotil jako pro někoho a něco přínosné.

Karel

Pro koho je přínosná Romea?

hank

Nebylo by jednodušší zeptat se přímo jich?

Karel

Jak? Podívat se do stanov? Nebo na výsledky? Opravdu si myslíte, že vám někdo poskytne pravdivé informace?

Vlastimil Kocurek

Od nostalgických vlaků k romské problematice.

Jiří Kocurek

Členové sami pro sebe dozajista přínos mají, mohou si proplácet „pracovní“ cesty, občas pozvat toho, kdo jim ten grant přiklepl…

Ivánek vařil na Ajaxu. Jedna věta a dvě pravopisné chyby.

Huh

Kdyby hloupost nadnášela…

hank

Existují země, kde jsou občané ochotní vyjít do ulic, aby své neziskovky bránili. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-policie-v-gruzii-tvrde-zasahla-proti-demonstrantum-227365 A pak taky země, kde už jsou zakázané, ale tam by asi nikdo z nás žít nechtěl… Jenže přesně do takových poměrů se nenápadně suneme, a to i díky tomu, že někdo, komu to vyhovuje, v dostatečném množství zdejší populace úspěšně vypěstoval vůči neziskovkám odpor až nenávist. BTW, nejdražší neziskovka u nás je fotbalová asociace. Mně je k ničemu, takže navrhuju zrušit a té půl miliardy , kterou za rok sežere, utratit za užitečnější věci. Třeba za Horskou službu, která má pořád bůhvíproč taky statut neziskovky… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Souhlas. Před lety jsem četl, že v USA je běžné, že bankovní úředník jeden den v týdnu se věnuje sociálním činnostem, a firma mu bez problému ten den platí, jako kdyby byl v práci. Musel jsem se vyjádřit, i když výše kritizuji odklonění od tématu.
Není možné generalizovat, že všechny neziskovky jsou na nic, mnoho z nich je velmi užitečných, a už vůbec bych se nepouštěl do romské problematiky.

Granja

….. někdo, komu to vyhovuje, v dostatečném množství zdejší populace úspěšně vypěstoval vůči neziskovkám odpor až nenávist…..

Nesmysl. Lidé nejsou hloupí a vědí, která neziskovka je potřebná a která je jen strojem pro pohodlný život neziskovkářů. Pletete do toho zbytečně politiku. Takže opíšu vaše slova: když už, posuzujme věci podle skutečnosti a ne podle dezinformací a pocitů.

hank

„Lidé nejsou hloupí a vědí, která neziskovka je potřebná a která je jen strojem pro pohodlný život neziskovkářů. Pletete do toho zbytečně politiku.“

Jistě, lidi mají díky svému selskému rozumu a absolutoriu z vysoké školy života perfektní přehled o (ne)užitečnosti každé ze 138 000 organizací.

A politika to pochopitelně je a bude, dokud stát bude rezignovat na smysl a účel své existence a dokud bude čím dál víc neřešených průserů a svých neplněných povinností předplacených z našich daní přehazovat na občanský sektor.

Granja

Člověče, vy snad nerozumíte psanému textu a zbytečně urážíte lidi řečni o absolutoriu jakési školy života, protože narážíte na jejich nevzdělanost. To rezolutně odmítám, protože vzdělanost neplyne jen z vychození jediné školy v jednom oboru, ale z celoživotního – dobrovolného vzdělávání. Některý ing je ve 40 profík, jiný je nepoužitelný. Jsou neziskovky přínosné a pak takové, které nikomu a ničemu nepomáhají. Svůj pohled nabytý zkušenostmi (a vzděláním – nebojte mám taky VŠ) nezměním. O posledním odstavci lze polemizovat, ovšem někdo může zase namítat, že úkolem kapitalistického státu není postarat se o každého (nenarážím tímto na nikoho z politiků). Já osobně… Číst vice »

hank

Ten gruzínský příběh má pokračování:
https://www.visegradsky-jezdec.cz/sila-obcanske-spolecnosti/
(Omlouvám se za OT, ale když už jsem to nakousl, tak jsem to musel doříct…)

Jelen

To, co provozuje Arriva, bych rozhodně nenazval nostalgií, ale starým šrotem, který patří jedině do pece a ne na noatalgické jízdy (aby bylo jasno, mám na mysli jednotky 845, nikoli desira)

kix

ono ty některé desira v podání arrivy jsou taky už pomalu zralé spíše na šrot než do provozu..

PvvS

Takže spřáhnout s 810/814, 854, 842,843 a Hurá do Tlumačova .

Jelen

843 do šrotu ještě zdaleka nepatří

PvvS

To je vidět na zájmu objednavatelů a majitele. Když ani s ETCS se u nich nepočítá, modernizaci taky neměly. Ty tam pojedou brzy.. Kdo by chtěl platit velkej motorák s kapacitou +- stejnou jako 810.

Jonáš Jiří

To není nostalgie, ale běžný provoz. Jsou to soupravy s podvozky, tím už je v nich pohodlnější jízda než na tuhých nápravách. Buďme rádi, že vůbec jedeme.

Martin

Škoda, že NTM v čele s panem Ksandrem zatrhlo zprovoznění 404.003 z prostředků Norských fondů. Když už je neprovozní alespoň by mohla být vystavena ve výtopně v Kořenově, jistě by se jí dostalo lepší péče, než na hřbitově NTM v Chomutově. Kéž by byl ve vedení NTM srdcař typu pana Ing. Zeithamera …

Gryf

Foto u článku docela děsivé. Přitom by stačilo trochu pročistit a prokácet ty nálety u řady tratí a turisté by přišli sami, hlavně tady v té spodní části trati.

Tomáš

Chválím Liberecký kraj. Doufám, že se dostane i další podpory Heřmaničce ve Frýdlantu. Všechny tyto aktivity přispívají k turistickému rozvoji kraje.

Jedlík

Z části původní Heřmaničky chce udělat Liberecký kraj cyklostezku.

Jindra

Žádná Heřmanička není. Koleje byly vytrhány v roce 1997. Dnes je najdete pouze v úseku Frýdlant nádraží – Frýdlant zastávka (částečně) díky spolku FOD, který má muzeum ve výtopně a snahu tuto část dráhy obnovit. Další část (pár metrů) kolejí je na soukromém pozemku v Dětřichově.
Úsek Frýdlant zastávka – Heřmanice bude přeměněn na cyklostezku. Jak rychle rozhodne udělení dotace od SFDI.