Liberecký kraj začne přispívat na železniční nostalgii, podpoří zubačku i parní vlaky
Lokomotiva T426.001 na ozubnicové železnici mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Zubačka.cz ozubn
Nové smlouvy mají spolkům zajistit stabilnější financování železniční nostalgie.
Začne přispívat? To fakt dosud nepřispíval? Po paměti mám za to, že se při některých nostalgických akcích podpora Libereckého kraje inzerovala.
Příspíval, jinak by nic nebylo. Ale bylo to nahodilé.
Otázka, zda úplně nahodilé, ale také jsem se teď dočetl, že jde o pokrok v podobě šestiletosti smlouvy.
Bude se dotace také týkat trasy Rokytnice – Martinice pro spolek co tam plánuje provozovat již přivezené tramvaje?
Doufám, že ne .
V dohledné době nikoliv, protože PříKrM pokud vím neprovozuje žádnou (ani nepravidelnou) dopravu, pouze skupuje techniku a pak ji nechává rezivět.
Turisti, to jsou solDi, peníze… no co 40 let jsme dělali kašpary zadarmo, tak teď budeme dal, a za peníze. Pokud si to někdo nepamatujete, tak se podívejte, kolik jezdí denně do Hoštic turistu a to se citovaný film natocil1990- .
Dotaz na znalejší… Kolik se zaplatí vlakových kilometrů za těch 6,5 milionů dotací?
Ptám se proto, že např. jeden subjekt provozující parní lokomotivy vyčíslil své fixní náklady na 0,75 milionu ročně, aniž by ujel jediný kilometr. A to nás čekají ještě asi 2 těžké zimy, než zmizí Damoklův energetický meč nad naším národem.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-jizdy-parnimi-vlacky-v-ohrozeni-listek-by-stal-dva-tisice-40420894
Není to kontraproduktivní? Pokud vím, provozují nostalgické vlaky i Arriva a ČD.
Máte jistotu, že to bude i za několik let?
Není. Určitě je to přínosnější než podporovat některé pochybné neziskovky, které nikomu nepomáhají a ani jinak nejsou žádným přínosem pro kohokoliv a pro cokoliv.
Když je někdo podporuje, tak je jistě vyhodnotil jako pro někoho a něco přínosné.
Pro koho je přínosná Romea?
Nebylo by jednodušší zeptat se přímo jich?
Jak? Podívat se do stanov? Nebo na výsledky? Opravdu si myslíte, že vám někdo poskytne pravdivé informace?
Od nostalgických vlaků k romské problematice.
Členové sami pro sebe dozajista přínos mají, mohou si proplácet „pracovní“ cesty, občas pozvat toho, kdo jim ten grant přiklepl…
Ivánek vařil na Ajaxu. Jedna věta a dvě pravopisné chyby.
Kdyby hloupost nadnášela…
Existují země, kde jsou občané ochotní vyjít do ulic, aby své neziskovky bránili. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-policie-v-gruzii-tvrde-zasahla-proti-demonstrantum-227365 A pak taky země, kde už jsou zakázané, ale tam by asi nikdo z nás žít nechtěl… Jenže přesně do takových poměrů se nenápadně suneme, a to i díky tomu, že někdo, komu to vyhovuje, v dostatečném množství zdejší populace úspěšně vypěstoval vůči neziskovkám odpor až nenávist. BTW, nejdražší neziskovka u nás je fotbalová asociace. Mně je k ničemu, takže navrhuju zrušit a té půl miliardy , kterou za rok sežere, utratit za užitečnější věci. Třeba za Horskou službu, která má pořád bůhvíproč taky statut neziskovky… Číst vice »
Souhlas. Před lety jsem četl, že v USA je běžné, že bankovní úředník jeden den v týdnu se věnuje sociálním činnostem, a firma mu bez problému ten den platí, jako kdyby byl v práci. Musel jsem se vyjádřit, i když výše kritizuji odklonění od tématu.
Není možné generalizovat, že všechny neziskovky jsou na nic, mnoho z nich je velmi užitečných, a už vůbec bych se nepouštěl do romské problematiky.
….. někdo, komu to vyhovuje, v dostatečném množství zdejší populace úspěšně vypěstoval vůči neziskovkám odpor až nenávist…..
Nesmysl. Lidé nejsou hloupí a vědí, která neziskovka je potřebná a která je jen strojem pro pohodlný život neziskovkářů. Pletete do toho zbytečně politiku. Takže opíšu vaše slova: když už, posuzujme věci podle skutečnosti a ne podle dezinformací a pocitů.
„Lidé nejsou hloupí a vědí, která neziskovka je potřebná a která je jen strojem pro pohodlný život neziskovkářů. Pletete do toho zbytečně politiku.“
Jistě, lidi mají díky svému selskému rozumu a absolutoriu z vysoké školy života perfektní přehled o (ne)užitečnosti každé ze 138 000 organizací.
A politika to pochopitelně je a bude, dokud stát bude rezignovat na smysl a účel své existence a dokud bude čím dál víc neřešených průserů a svých neplněných povinností předplacených z našich daní přehazovat na občanský sektor.
Člověče, vy snad nerozumíte psanému textu a zbytečně urážíte lidi řečni o absolutoriu jakési školy života, protože narážíte na jejich nevzdělanost. To rezolutně odmítám, protože vzdělanost neplyne jen z vychození jediné školy v jednom oboru, ale z celoživotního – dobrovolného vzdělávání. Některý ing je ve 40 profík, jiný je nepoužitelný. Jsou neziskovky přínosné a pak takové, které nikomu a ničemu nepomáhají. Svůj pohled nabytý zkušenostmi (a vzděláním – nebojte mám taky VŠ) nezměním. O posledním odstavci lze polemizovat, ovšem někdo může zase namítat, že úkolem kapitalistického státu není postarat se o každého (nenarážím tímto na nikoho z politiků). Já osobně… Číst vice »
Ten gruzínský příběh má pokračování:
https://www.visegradsky-jezdec.cz/sila-obcanske-spolecnosti/
(Omlouvám se za OT, ale když už jsem to nakousl, tak jsem to musel doříct…)
To, co provozuje Arriva, bych rozhodně nenazval nostalgií, ale starým šrotem, který patří jedině do pece a ne na noatalgické jízdy (aby bylo jasno, mám na mysli jednotky 845, nikoli desira)
ono ty některé desira v podání arrivy jsou taky už pomalu zralé spíše na šrot než do provozu..
Takže spřáhnout s 810/814, 854, 842,843 a Hurá do Tlumačova .
843 do šrotu ještě zdaleka nepatří
To je vidět na zájmu objednavatelů a majitele. Když ani s ETCS se u nich nepočítá, modernizaci taky neměly. Ty tam pojedou brzy.. Kdo by chtěl platit velkej motorák s kapacitou +- stejnou jako 810.
To není nostalgie, ale běžný provoz. Jsou to soupravy s podvozky, tím už je v nich pohodlnější jízda než na tuhých nápravách. Buďme rádi, že vůbec jedeme.
Škoda, že NTM v čele s panem Ksandrem zatrhlo zprovoznění 404.003 z prostředků Norských fondů. Když už je neprovozní alespoň by mohla být vystavena ve výtopně v Kořenově, jistě by se jí dostalo lepší péče, než na hřbitově NTM v Chomutově. Kéž by byl ve vedení NTM srdcař typu pana Ing. Zeithamera …
Foto u článku docela děsivé. Přitom by stačilo trochu pročistit a prokácet ty nálety u řady tratí a turisté by přišli sami, hlavně tady v té spodní části trati.
Chválím Liberecký kraj. Doufám, že se dostane i další podpory Heřmaničce ve Frýdlantu. Všechny tyto aktivity přispívají k turistickému rozvoji kraje.
Z části původní Heřmaničky chce udělat Liberecký kraj cyklostezku.
Žádná Heřmanička není. Koleje byly vytrhány v roce 1997. Dnes je najdete pouze v úseku Frýdlant nádraží – Frýdlant zastávka (částečně) díky spolku FOD, který má muzeum ve výtopně a snahu tuto část dráhy obnovit. Další část (pár metrů) kolejí je na soukromém pozemku v Dětřichově.
Úsek Frýdlant zastávka – Heřmanice bude přeměněn na cyklostezku. Jak rychle rozhodne udělení dotace od SFDI.