Liberecký kraj vyjde změna názoru na most v Poniklé na 7 milionů korun

Most přes Jizeru v Poniklé. Foto: Liberecký krajMost přes Jizeru v Poniklé. Foto: Liberecký kraj

K odpovědnosti za změnu názoru a následné vícenáklady se na kraji nikdo nemá.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ferda

O mostu jako o historické památce se začalo mluvit až poté, co pár „aktivistů“ zjistilo, že po dobu stavby nebude k dispozici náhradní přemostění, ale že budou muset jezdit po objížďce. Preferovali především svoje osobní zájmy schované za vznešenou myšlenkou „zachování historického mostu“.
Most sice na fotkách vypadá zachovale, ale ve skutečnosti se sype. Nebyl na současné zatížení stavěný, byl stavěný na koňské povozy. Pokud by měl být zachován, měla by na něm být okamžitě zakázána jízda od osobních aut výš, ať se most nerozpadne dřív, než bude prohlášen památkou.

Jiří Kocurek

Byl sice stavěný na koňské povozy, ale to je pořád v tunách. Navíc rakouská armáda měla děleostřelectvo a tak zcela jistě padl požadavek, aby unesl koňmi tažené dělo.
Jenže netuším, kolik takové dělo mohlo vážit, 2 tuny na nápravu? Pak by se do návrhových parametrů vešlo vše do 3,5 tuny.

Miroslav Zikmund

Negrelliho viadukt byl stavěn v polovině 19. století, kdy nápravový tlak činil cca polovinu nápravového tlaku současných kolejových vozidel – cca 22 tuny …
Bez opravy se obešel přes 170 let ….
Z hlediska zatížení „nápravovým“ tlakem byl železniční most „pod Vyšehradem“ konstruován na jiné nápravové zatížení kolejovými vozidly než kolik je současnost – ty 22 tuny ….

Jmeno

kamenna klenba prakticky nejde postavit na male zatizeni. Verim ze se nezhrouti ani pod vyssimi desitkami tun.

Jaroslav Čížek

Není pravda,že pár aktivistům jde jen o to, aby nemuseli jezdit do práce po oficiální objízdné trase dlouhé 25km. Posudek profesora Řeřichy z ČVUT jasně rozporoval posudek, který byl objednán od Úřadu LB kraje z roku 2018. Přičemž kontrola mostu v roce 2016 žádný havarijní stav nezjistila. Že by se za dva roky dostal most do takové fáze, že by měl být zbořen? To je nesmysl. Je tady zřejmě jiný zájem. Pískovec je dnes velmi ceněný.

Vít Jůza

Ta argumentace parametry silnice druhé třídy je typicky byrokratická …. ano, jistě, pokud jsou nějaké parametry, nemají být pro obveselení králíků, ale vzhledem k tomu, že pro směr Trutnov – Frýdlant v současnosti existují a fakticky jsou používanější jiné trasy než toto víceméně historické spojení, tak by si tato silnice a tento most s nejbližším okolím zasloužily jiný přístup, ať už s použitím nějaké výjimky, pokud v něčem někde nelze přiměřeně parametrům vyhovět, nebo i přeřazení do 3. třídy …. i když to by dobré nebylo, ježto by ji pak nechali úplně zpustnout.

Kalanis
Vlach

Tak jsem měl v první chvíli radost ze záchrany mostu, ale už jsem zase z toho smutný. Bude se stavět nový most vedle starého. Větší kravinu jsem už dlouho neslyšel. To je vidět, že peníze nedávají ze své kapsy. A v konečném důsledku se nebude pořádně udržovat ani nový, ale ani starý most. A to se vyplatí.

Koleno

Ale vždyť to máte jako ukázkovou anabázi s budovou v Ústí nad Orlicí. Když se začne politikařit, vždy to stojí peníze navíc. To je dnešní médiokracie, před jejíž vlivem se snaží politici zviditelnit na základě zmanipulování mínění části voličů. U každého šťavnatého tématu dokážete najít minimálně dva tábory fanoušků jednoho či druhého řešení…
Vše to stojí peníze navíc…

Mosty dva jsou logické řešení, jak vyhovět všem. O peníze až tak nejde. V zahraničí je běžná věc mít mosty dva.

Jiří Kocurek

Mno v přímé demokracii by proběhlo krajské referendum, ideálně s uvedením ceny obou variant. A na základě toho by se rozhodlo. Nejsme ale ve švajcu…

On:

Referendum v Čechách (Moravě a Slezsku)? Neblázněte, stačí se podívat kdo všechno může volit a čemu všemu jsou někteří lidé ochotni věřit.

watslaw

A když ti „kdo všechno“ a „někteří lidé“ zvolí stejně ovlivnitelným způsobem své zástupce na kraji / v parlamentu, tak tam najednou budou samí moudří a ničím neovlivnitelní zástupci?

A ve Švýcarsku jsou lidé tak zásadně lepší, než u nás?

Bral bych jiné argumenty – referenda jsou dražší. A u referenda je na výběr v zásadě mezi 2 možnostmi, v reálu je ale často možností více a dají se ladit jejich parametry, lze vyjednávat, reagovat na vývoj situace, apod. U referenda si vyberete jednu ze 2 špatných možností, a už s tím nelze nic dělat.

Bohouš

Možných odpovědí v referendu může být více, ne jenom dvě. Ale to už je makačka na bednu pro politiky i ouředníky.

Miroslav Zikmund

Nepleťte sem „vysokou“ politiku a svoje politické názory … zjevný odpor k některým politickým subjektům.
Referendum o „obecním“ mostu je věcí obecních občanů, tam nejde o politiku na nejvyšší nebo střední úrovni ….

Miroslav Zikmund

Na základě krajského referenda by se „rozhodlo“, že referendum je neplatné, protože se ho nezúčastnilo potřebné voličské kvórum. Opravdu si myslíte, že občany Hrádku nad Nisou, Jindřichovic pod Smrkem zajímá most v Poniklé ? Množina oprávněných voličů ke krajskému referendu nepůjde. Co např. voliči v domovech pro seniory ?
Tohle je spíše na obecní referendum, pokud se most nachází v katastru obce Poniklá a jde o „zájem“ tamních občanů …

Luboš Beneš

A to tam přibyde ještě jeden dálniční…jednou….někdy…

Franta

Zrovna tady by se nový most vedle starého mohl vyplatit. Pokud by šel ve směru od Vysokého přímo ze zatáčky nad tratí, tak by to bylo ideální. Zmizel by přejezd – trať by se přemostila protože zatáčka je dost vysoko nad tratí už teď.

Starý most nechat jen na přístup do Přívlak nebo jen pro pěší a cyklo. A auta by do Přívlak jezdila z křižovatky v méstě zatáčky.
https://mapy.cz/s/jebeloraru

Miroslav Zikmund

Proč kravina – původní most pro chodce a jako součást cyklostezky, vedle nový most s únosností tanků ….

Divočák

důležité, podstatné je to, že nikdo nepochybyl a tak vlastně bylo sedm mega, za které se mohl opravit kus silnice, vynaloženo v souladu s dopravní koncepcí kraje

Jiří Kocurek

Podle článku lze odvodit, že za těch 7 mega bude orpaven kus silnice na mostě.
Dál lze pouze hádat, zda je v ceně i oprava hydroizolace (měla by být) a zídek (zábradlí, měla by být).

Bohouš

No jo, Liberec.

Divočák

ten je, Bohouši 45km od daného mostu, ale tam se rozhoduje, to je pravda..