Liberecký kraj vloží do vlastního autobusového dopravce 82 milionů korun pro expanzi na Českolipsko
Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj
Kraj si od investice do vnitřního dopravce slibuje větší kontrolu nad výdaji do autobusové přepravy.
Co vím já, tak v současné chvíli kraj platí ČSAD Liberec nejvyšší cenu na km, ne o moc, ale nejvyšší, druhý v pořadí je BusLine a dál ČSAD ČL, která končí. Víc dopravců tu není. Jenže BusLine a ČSAD ČL si z této ceny musí platit nákup nových busů a veškerých dalších investic. To, že kraj nakupuje z jiné hromádky nejenom busy pro ČSAD LB a v budoucnu i pro ČL znamená tak trošku diskriminační přístup vůči BL a divím se, že to nikdo nežaluje. Nejen, že je ČSAD Liberec drahé provozně, ale ještě mu jeho chlebodárce hradí nákup veškerých… Číst vice »
Hmm, že by snaha o stát ve státě? ČD pryč a soukromí bus dopravci taky?
Co bude teď „pod kontrolou“ kraje, nejspíš bude zítra mimo kontrolu tržních nákladů.
Nebo že by teorie tržního optima ve veřejné dopravě nefungovala?
Jsem zvědav na bezpečnostní pásy v každém autobuse, když se zvyšuje ta bezpečnost.
LK láká v inzerátech nové řidiče za plat okolo 40 tisíc. Paradoxně zdravotní sestry v jeho krajské nemocnici si o takovém platu mohou nechat jen zdát.
Tedy pokud nechtějí ve špitálu bydlet a brát jeden přesčas za druhým. To by základ řidiče, mít mohly. 🙁
Těch 40 bude hrubýho a za „milion“ hodin, ve výsledku to žádná skvělá mzda není.
ČSAD Liberec je firma, která už měla dávno skončit a zrušit svojí činnost !!!!
Podmínky celé firmy jsou žalostné a počkejte až budou mít tyto nové autobusy dva roky, co to bude za šrot, protože to nemá ani kdo opravovat. Žalostná firma, žalostné fungování a žalostné podmínky !!! To naprostý skanzen !!!! Navenek to díky novým autobusům nevypadá, ale jinak je to bída s nouzí !
se uvidí ale je fakt, že kraj asi pozná, že cena za kterou soutěží dopravce se skládá z vícero položek než si kraj uvědomuje….
Tak to ani náhodou. Kraj na tomto kroku ušetří a navíc je dobře, že to tam dostane pod kontrolu. Kraj se vydal správnou cestou a nezbývá, než to pochválit. Jednak zvýší kvalitu cestování a jednak ušetří. Co víc si přát? A jen tak mimochodem, nadávat na ČSAD Liberec není na místě. Zejména pokud ho srovnáváme s Busline, který je pověstný, co se týče korupce. Kdyby alespoň Busline poskytoval za tak přemrštěné ceny odpovídající kvalitu…
Pravá míro. A za kolik tedy jezdí oba dopravci v kraji. A prosím přesně. A podpis pod to.
NaPravouMiru Můžete tu Vaši lež podložit důkazy prosím ? Děkuji
Hodně záleží jaké vybudují v České Lípě zázemí. Zaměstnance údržby samozřejmě shánějí též. Je otázka jestli jejich počet není výrazně podhodnocen. Může být. Do firmy samozřejmě nevidím, předpokládám, že ještě potrvá dost času než se najede na standardy a postupy podobné jako v ostatních krajských firmách LK.
Mylite se už to tak dávno není. Myslím, že je to úplně jiná firma než bývala
Já si myslel, že se v té firmě po majetkovém vstupu kraje muselo leccos změnit k lepšímu. Ale osobně do toho nevidím.
Je součástí tohoto souboru i linka Praha – Česká Lípa – Varnsdorf, kterou nyní provozuje ČSAD Česká Lípa?
to je možné…
„V roce 2023 pak Liberecký kraj vloží do společnosti ČSAD Liberec 13,2 milionu na nákup dalších autobusů“. No to je pěkný. Jenomže: „jeden autobus Iveco Crossway LE vychází na 4,3 milionu korun“. To jako v roce 2023 kraj dá peníze v přepočtu na 3 autobusy? To se teda předali ne? 😀
Autobusy si dopravce pořídí např. na leasing a bude je splácet z peněz, co od kraje dostane za odjeté kilometry, jako kterýkoli jiný dopravce jezdící v závazku.
No tak to nebude, nebojte. Když o něčem víte nic, tak raději nic neříkejte.
Tak jo, už mlčím. 🙂
a nechtějí si koupit ještě nějaké ojeté vlaky a začít provozovat drážní dopravu?
To bylo opravdu dobré, hlavně ať zmizí 845 a 810.
Já si myslím, že veřejná správa by se měla zabývat veřejnou správou a nikoliv podnikáním. Na podnikání zde máme podnikatele. Toto zavání totálně neefektivní firmou s vytvořenými korýtky pro kámoše politiků.
Takže dopravní podniky po celé republice zrušíme?
Ať si města se svými dopravními podniky dělají co uznají za vhodné. Nicméně jak tyto dopravní podniky sleduji zpovzdálí , takřka všude fungují na bázi jak jsem popsal ve svém příspěvku. Socialistické, totálně neefektivní firmy na kterých se přiživuje spousta zbytečných parazitů… Tam, kde městskou dopravu zajišťují soukromé firmy na základě soutěží stojí tato městská doprava města mnohem méně peněz…
Ty soukromé firmy taky nejsou žádná hitparáda. Musí se nastavit celkem obšírné standardy přepravy a striktní postihy za jejich nedodržení a ani to negarantuje, že levný soukromník po roce nezkrachuje. Protože za vysoutěženou cenu není schopen dodat moderní vozidla, zaplatit řidiče a provádět řádnou údržbu techniky. Výsledek je pravidelné neodjíždění několika spojů denně po dobu měsíců, viz Arriva v PID. Bohužel pokud jsou někde paraziti tak se přiživí buď rovnou v DP anebo jako dodavatel, třeba zmíněná Busline.
Taky to podle toho vypadá viz. Praha a DPP vs. soukromí dopravci. Bohužel jsem byl odkázán na linku provozovanou soukromým dopravcem(110) a vzhledem k tomu jak tato linka „funguje“, jsem se odnaučil jí používat, protože to bylo utrpení.
Jasně, Dopravní podnik Praha je právě tou nejhorší možnou ukázkou plýtvání , neefektivity a tunelování…. nic horšího z tohoto pohledu v této zemi není. Městskou dopravu v Praze by bylo dle mých odhadů možné zajistit ve stejném rozsahu a stejné kvalitě o nějakých 30% laciněji. A to, že nějaká linka provozovaná soukromým dopravcem nefunguje- to není o tom , že vše státní (městské, krajské) je perfektní a vše soukromé je špatné. Ale o tom, že holt úředníci veřejné správy neumí nakupovat.
ono by to nebylo zas tak špatně…Pošta by se spojila s ČD a vytvořila by autobusového dopravce asi tak, jako to je v Rakousku či Švýcarsku…
A jako to podobně bylo v ČR v podstatě až do roku 1948 …
Jiný pohled by mohl být tento: Jakmile budu mít autobusy, mám jistotu zajištění dopravní obslužnosti, protože nemusím nic soutěžit a nic mi tím pádem nemůže zablokovat ÚOHS.
Soutěž a konkurence je to, co všechny žene dopředu. Kdyby třeba v automobilovém průmyslu neexistovala konkurence , vyráběná auta by byla také o něčem jiném, než je máme dnes.
Ale nesmí to být soutěž znemožňovaná úřadem, který ji má chránit. Ale tak je to asi se všemi a vším, co stát „chrání“ a komu a čemu „pomáhá“.
V. N.
To už tady je leta letoucí a ne jenom tady, to je v celé republice !!!
Nic nového pod sluncem !
pokud se bude soutěžit akorát cena a ne technologie a hlavně přínosy pro cestující či ekologii tak se nic nezmění…bude se kupovat pořád čtyři kola s volentem. ANI Iveco není žádná paráda ale když se soutěží jen cena, tak tu bude jezdit ještě za dvacet let
To už je zcela jiná otázka. Jaká se vnesou kritéria do soutěží, to je o úřednících. Dopravci se přizpůsobí.
Veřejná doprava právě není podnikání, ale zajištění služby občanům, která normálně není zisková. Proto je dobré vyřadit prostředníky a dělat to pokud možno přímo. Samozřejmě na to musí být schopné vedení města/kraje/státu, aby si to dokázalo ohlídat.
Pokud vím, tak tato firma je akciovou společností. Jak vyplývá z definice akciové společnosti , tak jde o obchodní společnost. A jaký je smysl obchodní společnosti ? Generovat zisk. A tím více , že je známo , že Liberecký kraj není 100% vlastníkem. A tak provádění nějakých aktivit s tím, že zisk bude udržován na nule může být napadnuto minoritními akcionáři u soudu .
Jinak soukromý subjekt je mnohem efektivnější. Už i tím, že mu šéfuje pan Manažer a nikoliv ťunťa , která má svoji pozici jenom proto, protože se mu například pan hejtman chtěl odvděčit za projevení loajality…
Ano, toto je krásná teorie v zemi, kde funguje ÚOHS a námitky pána, co náhodně střílí po lidech, vyřeší za dva týdny, nikoliv pět let.
Ta (předpokládám, že rámcová) smlouva z roku 2017 je na kolik autobusů?