Liberecký kraj řeší srpnové výpadky Českých drah na Jizerskohorské železnici

Motorový vůz Stadler RS1 přijíždí k přejezdu v Proseči nad Nisou. Vlevo bude tramvajová trať, s kterou bude mít společný přejezd. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz Stadler RS1 přijíždí k přejezdu v Proseči nad Nisou. Vlevo bude tramvajová trať, s kterou bude mít společný přejezd. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kraj vyzval dopravce k lepšímu plánování oprav a zásobování náhradními díly.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestujicí

Hochu podívej se na ty zelený šroty…klima dodnes není, zpoždění…sž hlásit nemá, tudíž ofiko nikdo řešit nebude, pač by dojezdili a na posledním dotazu minulý týden jejich zaměstnanec neuměl jediné slovo česky…ale šít mezi dopravci kdo z koho to už jsme si tu zvykly…

Jan

České dráhy zůstanou bez soutěže na Jizerskohorské železnici až do roku 2033. Kraj se letos rozhodl uzavřít novou smlouvu, aniž by oslovil jiné dopravce. Myslím že tyto dvě věty vysvětlují vše, takže krajští radní mají úplně přesně to, co chtěli. Oni nejspíš vlakem do práce nejezdí…

Jarda

Podle mě ano, sebrat, vyhlásit soutěž a kraj ještě ušetří.

Huh

A on má někdo jiný vozidla, která tam jsou schopná jezdit?

Jarda

Když nevypsali soutěž tak to nezjistíme, třeba je maji nebo by je zajistili.

Vít Jůza

Veliký rozdíl je v tom, že Arriva otvírá okénka.

Jakub

V jednom voze jsou max 4 výklopná okénka, která nevětra, ale pouze nabírají smrad od motoru

Indian

Já to říkám furt. Vlak má mít otevírací okna.

Bram

Nemá, protože ne každý chce být cestou do práce (do školy, na úřad, k lékaři,…) znečištěn kombinací prachu štěrkového, pískového, litinového a ještě k tomu navoněn exkrementy ze záchodu, které se při jízdě vznáší z pod vlaku a otevřenými okny se dostávají v podobě malých kapiček a pevných částí do oddílů.

Pro natvrdlé šotouše a dřívbylolípáky: Chci z vlaku vylézt v tom stavu, v jakém jsem do něj vlezl. A tak to chtějí všichni krom šotoušů a dřívbylolípáků.

Facepalm

Nevím nevím. Jako pokud klima jede, tak máte asi pravdu. Ovšem pokud klima nejede (což u nás není nic neobvyklého, neb v železniční logice je závada pouze událost, kvůli které vlak nemůže fyzicky jet), vylezete z vlaku sice nepotřísněn kapénkami fekálií v kombinaci s litinovým prachem, zato zpocenej jak dveře od chlíva a s kyslíkovým dluhem na úrovni domorodé lovkyně perel (to, že půlka Čížků hrdině ignoruje mýdlo či antiperspiranty, nechme stranou). Najezdil jsem o prázdninách vlakem zase docela dost se všemi možnými dopravci. A řeknu vám, že vypadnout takhle ve Vsetíně po hodině a půl z arriváckýho GTW, co… Číst vice »

Bram

Klimatizace MUSÍ jít, MUSÍ tedy být pravidelně servisována. Nouzové větrání vyklápěcími okny je větrání nouzové a nemělo by tedy přicházet ke slovu. Také mne napadlo, že by to šlo udělat pět takto: https://parostroj.net/katalog/ov/images/fotografie/Ahee_1996.jpg Tedy mít každé okno v klimatizovaném voze s klapačkou, které by se dalo v případě poruchy klimatizace otevřít čtyhranem, který personál vlaku má. Jenže tato okna jsou samozřejmě dražší, než ta celistvá, takže se raději do vozidel nedávají, respektive se tam dají tak čtyři na vůz a s mnohem menší klapačkou. Dá se vymyslet hodně věcí, ale u vozu Ahee, na který jsem dal odkaz, je to… Číst vice »

Jiří Kocurek

čtyřhran, který má nejen personál…

Jednou jsme se ptali vlakvedoucí, jestli by mohla na chodbičce ve voze Beer odemknout okno. Vyjádřila se v tom smyslu, že nejde, na depu to zavařují, protože vůz má klimatizaci. Tak nevím.

Frantisek

Jako že by Vás potřísnilo něco z vakuového záchodu tohoto typu motoráku, navíc v rychlosti, jíž se mezi Libercem a Sklářskou Porubou pohybuje? 🙂 Ručně uzamykatelné ventilační části oken, jež je možno v případě výpadku moderní techniky odemknou a vyklopit, mají i tyto vlaky, byť možná nedostatečně dimenzované, a měly být použity.

Bram

Stačí si uvědomit, co je to nedostatečně dimenzované a hned bude jasno.

CHODECzJIHU

No jo, jenže s klimatizací, která by nejen dobře chladila, ale hlavně dostatečně větrala, se setkáváme velice vzácně. Takže většinou v klimatizovaných prostorech dýcháme daleko jedovatější vzduch, než je všude kolem.

Pan průvodčí

V roce 2023 má mít hlavně funkční, spolehlivou a jednoduše přístupnou klimatizaci k údržbě, načež nebude potřeba odstavovat jednotku na celej, v lepším případě jeden den.

Peeetr

Jenže se nakupují ty „šroty“ z Německa, které kromě stáří jsou i z oblasti kde je daleko méně tropických dnů než v letním Česku, kvůli ochlazování mořem či Alpami.

Huh

Boha na to jste přišel kde? A víte, že tyhle šroty se nakoupili fungl nové 😀

Bram

Řada 840, o které je v článku řeč, byla Českými drahami zakoupena jako NOVÁ přímo od výrobce.

Facepalm

Jojo, Německo, tam je počasí jak za polárním kruhem.

Jiří Kocurek

https://meteobox.cz/nemecko/drazdany/statistiky/
https://meteobox.cz/liberec/statistiky/

Liberec je jedno z těch chladnějších měst v ČR, Drážďany jsou hned za rohem. Můžete se proklikat i k jiným německým městům, např. Mnichov má také vyšší průměrné teploty než Liberec. Zbytek už rozebrali ostatní.

Pan průvodčí

Pravda je, že to, co předváděly ČD v Libereckém kraji o prázdninách bylo dost za hranou i pro otrlé cestující. V neděli podvečer na Liberec vést jeden vlak sólo, další odřeknout, následný asi s 20 minutama pro jinou závadu opět v oslabeném řazení bylo dost i na mne. Podle komentářů na peroně to nebylo operativní řešení při MIMO, respektive to byla zřejmě operativa přes celé prázdniny. To mi silně připomíná neustálé problémy vysmívanému RegioJetu ÚK s Pessama.
Zpráva JPP je, že nebyl nedostatek provozuschopných RS1 způsobený samotnými závadami, nýbrž pro nedostatek personálu, který by ty závady odstranil.

Jarda

A tomuhle dali tratě za nejdražší cenu bez smlouvy 😀 zrušit a vypsat otevřenou soutěž. Kraj by jistě ušetřil.

Jiří Kocurek

Takže ani jeden sebevrah namotaný v podvozku, ani jeden motorák rozmlácený na přejezdu?
Za tohle a zavedení NAD se měly odebírat licence na lince do Králíků…

Michal M

Vždyť tohle se tam děje každý rok..

Pan průvodčí

No v tak extrémní míře to nebylo nikdy jako letos. Tři cesty za léto do Desný a Harrachova a pokaždé nějaký renonc na cestě jak tam, tak zpět. Buď sekyra, nebo oslabení, pak jela zase dvojice s oběma WC mimo, jednou odřeklý v pozdních odpoledních hodinách…
Na RS1 v LK je podúdržba vidět a zcela nezaujatě Desira u Arrivy jsou v lepším stavu.

Huh

Desira od Arrivy… no vždyť se nikdy neví jestli to vůbec nastartuje… Přecejn jsou ty stádlery od desetiletí mladší.

Lk8090

A jednotky 845 na L3 a L31 jsou v pořádku?
Především na L3 nestíhají jízdní dobu a i přesto, že se chudáci průvodčí mohou uběhat, tak stejně se musí na hodně zastávkách na znamení zbytečně zastavovat, protože to nejde všechno stihnout

Hans N.

To je úžasný. Jste horší než hádavá ženská 😀 ČD mají zjevný problém, který článek pojmenoval, ale Vy si místo přiznání chyby (možná u Vás v depu) musíte kopnout do konkurenta. Boží.

Petr

A v LK můžou jezdit na rychlíkovém spoji Arrivy bez klimatizace, které navíc např. svou kapacitou zaostávají za ČD?

Michal M

A v Americe zase bijou černochy…

Jarda

To není vec kraje, ale státu, holt ministerstvo objednalo dobytcaky a taky je dostalo.

Jarda

Nojo, když z toho maj holubnik a sou namyšlený, dostaly to bez smlouvy i s částí co má arriva. Nosánky nahoře, nejdražší cena.
Zrušil byvh jim to a vypsal normální otevřenou soutěž, věřím že by kraj ještě ušetřil.

Hans

Jsem stejného názoru. A také jsem tam v České Lípě slyšel tu fámu, že došla nafta. A k tomu slendrianstvi ČD přidávám, že na tratí z České Lípy do Lovosic nás cestující průvodci vyhodil z vlaku v Liběšicích s tím, že máme počkat, protože na trati u Ploskovic chcípnout nějaký motorak a nemá ani jeden funkční motor, aby ten sklon vyjel. Bylo to odpoledne po 15. hodině. Soupravu složenou ze dvou Regio spideru rozdělili na dvě části, jedna odjela sama bez cestujících vytlačit ten neschopný vůz a druhá část jela zpět do České Lípy!!! Aniž by se někdo postaral o… Číst vice »

Martin1

Čím víc CAPS LOCK, tím víc Adidas?

gwann

Tak jste si postěžoval…a teď si představíme, jak by ta likvidační pokuta a zrušení smlouvy vypadala…za každý jednotlivý exces. Pomijim to, že alternativou k odtlaceni zdechliny je návrat do nejbližší stanice či čekání kde jste byli až do nalezení a příjezdu jiného záložního vozidla…které dost možná je třeba v Praze či Lounech. Mašinu na staniční záloze v každé horní dolní už cca 35 let nemáme. A teď ty smlouvy… Vyrazíte dopravce, třeba z výkonu na 8 turnusovanych souprav. Hned? Ale to pak můžete chodit akorát pěšky…protože ani ty busy navíc nejsou. Anebo je vyrazíte s účinkem za dva roky? Aby… Číst vice »

Frantisek

Pokud je tam ovšem vysadili bez přesnějších informaci, „ať si prostě počkají“, přičemž jeden vůz v té trase odjel, je to dost odrazující. Zbytek byl patrně napsán v pochopitelném rozčilení, ono by to nemuselo být tak horké, stačí pro příště vyřešit příčinu.

Granja

Je to tak. Cestující zpravidla pochopí zdůvodnění o mimořádnosti doplněné omluvou. Nic to nestojí a lid to snáze vstřebá. Nas*anost naopak vznikne za situace: „Nebavím se s vámi, vystupte si a čekejte“. U ČD se sice mnohé v přístupu k cestujícím zlepšilo generační výměnou, nicméně jak je vidět, rezervy stále ještě jsou.

Pan průvodčí

To by pak dostal likvidační pokutu každý dopravce a klidně by to mohlo vyústit v situaci, že by se nepřihlásil do výběrka žádný dopravce a zakázka by šla za těžký prachy napřímo. Vy a vám podobní likvidátoři a pokutovači si neuvědomujete jeden fakt. Žádný dopravce není povinen se hlásit do výběrek a pokud by za dílčí pochybení padaly likvidační pokuty, každej dopravce si nechá zajít chuť.

Jiří Kocurek

A když už se někdo přihlásí, tak si ty likvidační pokuty započítá do rizika a tím pádem i do ceny.

rudlafara

Ano, drzost ČD cca za poslední dva roky nezná mezí!!! Nedodržiuje absolutně řazení, popř.nahrazuje vozy starými, nedodržuje kapacitu…stálé výmluvy na věci, které cestující a objednavatele nezajímají…..

rudlafara

Navíc je směšné slovo „pokutují“….v případě tohoto molochu ve 100 procentním vlastnictví státu pokutujeme jen sami sebe!!! Tedy pokuty platíme z našich daní.

rudlafara

Popř. od nich „vykoupíme“ za naše miliardy (vybrané na nekřesťanských daních) něco, co v civilizovaném světě od jaktěživa patří provozovately dráhy (pozemky pod kolejemi) atd…. tedy taková skrytá dotacička pro jednoho z běžných dopravců.

Frantisek

A co byly, prosím vás, ty „dráhy“? Nějaký svět sám pro sebe, zatímco pro dopravu si vedle stavíme a (ne)udržujeme silnice, nebo jak? Ovšem, odkup státu od státu byl prapodivnou záplatou nedostatků, jež měly být řešeny systémově jinak, ale srovnávání odpovídajících nákladových položek silniční a železniční dopravy bych považoval spíše za přínos.

jal

To je dobrý nápad. Dáme to všechno Arrivě a budeme pokutovat Německo. A když budou pokuty velké, tak se na tom i vydělá.

: – )

jal

Jak si představujete konkrétně situaci v depu, kde za to můžou?