Liberecký kraj přidá další spoje na linku mezi Jabloncem a Prahou
Autobusy Mercedes-Benz Intouro v barvách IDOL. Foto: Liberecký kraj
Jde o reakci na rostoucí poptávku cestujících na této trase.
Jde o reakci na rostoucí poptávku cestujících na této trase.
Když je to výrazně levnější než vlak. Chápu, nedá se na to vyjezdit síťovka po cestě ze šotu a neuznává se režijka 🥲
Proč by kraje nemohli objednávat tuto dopravu? Naopak je škoda, že to nedělají ve větší míře. Vždyť to mohou být peníze do rozpočtu na dopravu.
A nyní si představme, že linku sice objednávají, ale ona si na sebe vydělá.
Co takhle zařídit kvalitní zeleznici? Na studie a sliby miliony jsou, tak co takhle zařídit schopný vlak.
Místo zařízení „kvalitní“ železnice z Jablonce tam ty autobusy mohou cestující po dálnici vozit sto let zadarmo a stále to bude levnější 🙂
Takové rouhání 🙃
S vždycky funkční klimou, bez zpoždění atd atd atd…
A pro případ poruchy může jezdit v závěsu ještě náhradní autobus a stále bude platit to, co jsem napsal 🙂
Se stejnou logikou: za peníze, co bude stát Krušnohorský tunel, by se ty kontejnery daly vozit 100 let po dálnici.
Na to se chtělo zeptat EU. Její odpor k fosilním palivům přebíjí všechno.
V čem nebezpečný? Chcete z Jablonce do Prahy snad objednávat vlak? Ano, kraj tu supluje MD, které je schopné platit obskurní nekonkurenceschopné spojení Praha – Rakovník po kolejích, ale dostat do závazku normální spojení například Praha – Liberec či Jablonec neumí
Opravdu vám přijde normální, aby relaci Jablonec – Praha objednával kraj??
No relaci Liberec – Praha svého času objednával a kvalitu služeb si jistě mnozí ještě pamatují.
Myslíte nasazování dvoupatrového autobusu?
ČSAD nasazovalo dvoupatrový autobusy v časech před nástupem SA?
Ano. Jen jeden, ale ano.
A přidám i odkaz na foto. 😉 https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/23915?searchParameters%5BcarId%5D=16357&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Fvuz%2F16357#photo
Ano, CSAD Liberec, blahe pameti tak rok 93-94…Ojezdeny Neoplan s naprosto neskutecne sardinkoznim seatingem, ale jak radi jsme s tim „zapadnim“ autobusem jako studenti jezdili…😀
Koukam na ten odkaz ze Seznamu autobusu a prekvapuje me, ze jej v r. 1993 pravdepodobne porizovali jako novy (coz muselo tehdy prijit na strasnou raketu…) a provozovali ho velmi dlouho, az do r. 2004.
Ty roky jste netrefil a paměť vám taky asi selhává. Uspořádání sedaček bylo v té době odpovídající a moc nelišící se od dnešního.
Ano. Tzv. model Nažidla.
Jasně, jezdil s ním .., no to je fuk
fialový ojetý Neoplan, dole vzadu byly klubovky, zima a trochu i smrad od motoru , nahoře pohoda jazz
Pro minusáře je pravda zřejmě zklamáním. 😉
Pokud si z větší části tyto spoje na sebe vydělají, a kraj doplácí jen malou část z nich, tak je to vlastně celkem ok.
Opravdu mi nepřijde normální, že MD dávno neobjednává v relacích, které jsou dálkové a železnice není konkurenceschopná, autobusy. jinak viz výše
Ano, Ministerstvo dopravy by MĚLO objednávat autobusy tam, kde vlak je nekonkurenceschopný. Jenže autobus jedoucí po dálnici není dostatečně šoto…
Honzo, pokud si dobre pamatuju, dalkove busy nejde zatim do objednavky statu dat kvuli legislative. Presne by ty paragrafy vedel napr. Ondrej Michalcik. Ona uz i ta krajska objednavka mezikrajske dalkovky je dost velke ohnuti zakonu.
jj, ale zákony jsou od toho, aby se daly měnit:)
Zákon přece není nezměnitelné dogma. Každý zákon vzniká v nějaké době s nějakým účelem a to se v čase mění. A kdo jiný by měl navrhovat novelizaci nevyhovujícího zákona o dopravě než MD?
Ano, je to naprosto v pořádku. Výrazně rychlejší, jede v nevýhodných časech a podstatně levnější než obrečený vláček.
Já si myslim, že pokud to zvládne provozovat komerční firma, tak ať to klidně kraje objednávají, pokud si to na sebe vydělá…
Ideální řešení je samozřejmě soutěž na takovou linku či objednávka sedlových výkonů.
Rozumím, ale porovnejte rozsah nyní a v komerci.
Přesně tak.
Na linku se díky vysokým tržbám moc doplácet nebude a přitom jsou zde i spoje v méně zajímavých časech, na které by se v případě „komerčky“ dopravce mohl vykašlat, nebo je výrazně omezit.
Pro některé lidi pak linka jedoucí v režimu „pořád něco“ bývá atraktivnější.
Tak ono to není jen o rozsahu, ale i kvalitě. A kvalita komerček, i pokud nejde o RJ, je nižší, protože se musí dbát na to, aby to vydělávalo, takže třeba údržba trpí. Ve chvíli, kdy to je dotováno, tak je tu někdo, kdo požaduje i kvalitu, vyjma pár nespokojených cestujících.
RJ sice chvilkově zvýšil komfort na železnici, ale dohnala jej potřeba údržby. Nicméně to znamenalo, že se začala vyžadovat jistá kvalita od ČD, když už se to platí ze státního rozpočtu.
Sorry, porovnejte si komfort jízdy v lince 345 z Liberce do Prahy v závazku a v jízdě s RJ nebo FlixBusem. O ceně ani nemluvím.
Podle mě se tu bavíte o koze a o voze. Asi nikdo nebude tvrdit, že na busech z Prahy do Liberce nebo Jablonce komerce (ať už RJ nebo Hotliner) trvale nezvýšila kvalitu, a to i do Jablonce, kde už zase dávno žádná komerce není. RJ na železnici je úplně jiný případ. A komerce vs. závazek na busech do Liberce je takto asi správně: v časech, kdy se komerce uživí, jedou cestující pohodlně a levně, okrajové časy platí kraj a cestující se musí smířit s nižším komfortem a vyšší cenou. Ale aspoň ten bus jede. Kdyby měl být komfortnější, tak by… Číst vice »
Abychom si rozuměli: já jsem za linku 345 jako občan Liberce vděčný, protože mi umožnila a)jet domů z Prahy po půlnoci b) dostat se do vzdálenějších míst přes Prahu busem v půl čtvrté. Jen odmítám to tvrzení, že na komerci je zrovna v této trase horší kvalita.
Nevím, já si pamatuji, že RJ měl docela slušné služby, ale dnes už tomu tak není. Pamatuji si humus na trase z Bratislavy do Prahy, kdy ani tam, kde už to šlo, nebyl vyměněn autobus s nefunkční klimatizací v době, kdy bylo přes 30 ve stínu. Chuťovka bez otevíracích okýnek. Moje relativně nedávná cesta s RJ do Mostu taky ne úplně extra, byť autobus byl relativně v pořádku. Zpátky jsem jel přes AŽD a s R20. Nebýt toho, že na R20 jezdí pořád stará B(249?), tak jízda lepší. Kamarád před časem jel s RJ do Liberce na pohovor, no už… Číst vice »
Text je o autobusové lince Praha – Liberec. Mám s RJ na této trase za posledních deset let v součtu x stovek jízd, v příkopě jsem neskončil ani jednou. Nemám s ním problém, stejně jako s FlixBusem na stejné trase. Na tu hodinu jízdy je to naprosto dostačující komfort. Mimochodem, linka 345 jistě plní standardy PID a IDOL, ale s ní celou cestu pojedete jen v nejvyšší nouzi.
no a pak se komerce zakáže aby ty vysoké tržby nikdo nevyzobával
Ještě, aby se ty kraje domluvili lépe – do Harrachova jezdí z Prahy 700 a 900. Tam jsme jeli 900 (zrovna tedy hrozný šrot, pak už jsme potkávali slušné vozy) a zpět 700 – obě linky vozí stejný dopravce (takže v tom problém nebude), ale integrovaná do PID je jen 700 – a to jezdí o víkendu do Prahy pěkně celý den v prokladu. Ona i ta 900 má své mouchy – na dost spojů navazují 74x linky směr Tanvald, ale garance přípojů, vzhledem nejistotě ucpané dálnice je nejistá.
Dlouhá léta. Jenže náklady rostou a to, co kdysi vydělávalo už nemusí. Navíc na komerční lince nepojede spoj, na kterém dopravce nevydělá… proč by ho provozoval?