Liberecký kraj posílí provoz vlaků do Českého ráje. Zkušebně na měsíc a půl
Motorová jednotka 814 Regionova na trati Nymburk - Mladá Boleslav ve Voděradech. V budoucnu by zde měly jezdit vlaky Praha - Mladá Boleslav - Liberec. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Posílení se týká období školních výletů.
v podstatě se jedná o renesanci toho co dřív už bylo..akorát to jezdilo přivěšené na R a solo to jelo az z Turnova..dřív v Turnově nebyl od R z Liberce přípoj na Jíčín , takže to posloužilo jako posila na školní výlety a jezdilo to i o prázdnínách o víkendech, kdy pak souprava dělala posilu kapacity celý den mezi Turnovem a Jíčínem (jezdilo se 2×814). Ted to jen díky jinému dopravci pojede i z Liberce solo
Mám tištěný jízdní řád. Budou vdány nálepky, abych si mohl tyto vlaky dopl nit?
Možná by bylo lepší, si ten jízdní řád otevřít a zjistit, že tam ty vlaky uvedeny jsou.
Děkuji.
Tak teď už zbývají přidat na květen a červen v Českém ráji i autobusy, aby tam jezdily autobusy jen červenec a srpen je dlouhodobý totální nesmysl.
Škoda že to neprodlouží až do Lomnice
Dávalo by to smysl, Stará Paka je významný Podkrkonošský uzel a otevřelo by to cestu do Českého ráje i cestujícím přijíždějícím z Královehradeckého kraje
Presne tak,tam jsem absolutne nepochopil proc ty vlaky konci v Lomnici,kdyz je ta trat dale turisticky unikatni. Narozdil od nejake Jaromere.
Co tak třeba krajská hranice – to vám neříká nic?
Já vím, je to pitomost, ale já jsem si ji nevymyslel …
Vždyť to není problém existují spoje do sousedního kraje které objednává a platí jeden kraj.
Lomnice, Ploužnice,Kyje, Cidlina…Tam budeme rádi když bude jezdit vůbec něco a ne jako nyní přes zimu.
Škoda že to neprotáhnou až do Lomnice
Pokud pojede vlak od Libuně do Lomnice není problém si přestoupit na vlak Lomnice Stará Paka. Ale to musí nějaký vlak jet.
V Rovensku p/Tr. ovšem do Lomnice přestoupíte těžko, i kdyby tam z Libuně nějaký vlak náhodou zrovna jel …
Ale na obrat by to až do Lomnice asi nějak vyšlo, a dojít tam z Ploužnice přes Tábor by mohl být docela dobrý „pochoďák“ i pro školní děti – a vracet se pak vlakem do Liberce lze už případně i přes Starou Paku.
Školní výlety jsou jedna z nejvíce ignorovaných věcí ze strany dráhy. Přitom takováto várka lidí dokáže klidně zaplnit celý vlak, protože učitelé často ignorují to, že by třeba nahlásili takto velké skupiny napřed. Podobná věc by se rozhodně uživila i na mnoha dalších tratích.
Oni ty školy přestávají mít chuť to hlásit, když v 90% procentech nic nepřidají a někdy dokonce rozdělí skupinu do dvou vlaků s hodinovým rozestupem místo přidání čehokoliv.
Ono je to většinou stejně jedno, vlak je opožděn v jednom i druhém případě nástupem i výstupem školního výletu do jedněch dveří.
Zažil jsem mockrát, když děcka (třída, dvacet jich bylo nejmíň) nastupovaly do kloubového autobusu, Jamníka. Půl minuty navíc? Nikdo je nemusel vysazovat ze štěrku do schodů…
Ono také ne vždy je posila možná. Vždy záleží na dopravci a jeho dispozici vozidel i strojvedoucích (někdo tu posilu musí přivézt, na soupravu 2×810 je nutné mít dva strojvedoucí atd.).
Na šukovlek 010 není potřeba druhej fíra 😀 na 2*810 záleží na jízdních dobách (rozjede se i na jeden motor. A solo = přeplněnost = prodloužení pobytů)
Na vlek jeden motor a fíra samozřejmě stačí, psal jsem o soupravě 2×810. Pokud bude potřeba posila např. na Liteňce (nebo i kdekoli jinde, kde je úvrať), pak tam ty dvě osmsetdesítky jsou nutnost a tudíž i dva fírové.
Zrovna v Litni motorový vůz nebo lokomotiva snad může soupravu bez problémů objet.
Za cenu velikého zdržení. Právě z tohoto důvodu tam nikdy 810+010 nejezdí, o víkendech tam je 2×810 nebo v sezóně i 810+010+810. Úvrať znamená nutnou potřebu vratné soupravy (nebo dvou lokomotiv – jako v ÚnL).
Jeden fíra stačí i na dva motory. Když ten zadní bude studenej, pojede to jenom trochu líněji, ale občas se tak prováděly přetahy.
Pro mínusáře – ne, fírové opravdu na stromě nerostou. Ono se lehko řekne, zajistit posilu, ale zdaleka ne vždy to jde i lehce zařídit.
V době krátkých často jezdících vlaků je podle mě otázka, jestli by takové skupiny spíš neměly jezdit pronajatým autobusem. Dřív, když leckde jezdily na osobácích i rychlíkách dlouhé soupravy, se tam i několik školních tříd nějak vecpalo. Ale když si učitelé na pár školách vzpomenou, že chtějí jet jedním (společným) vlakem, je to problém.
Cestující chtějí jet vlakem a využít veřejnou dopravu, ale místní odborníci jim vysvětlí, že si mají radši pronajmout autobus. Tomu říkám podpora veřejné dopravy. Hlavně aby s ní nejezdilo moc lidí.
A nebo to vypadá tak, že cestující chtějí jet vlakem, očekávají, že jako obvykle budou mít místo k sedění, ale ono ne. Už tam sedí tři třídy mládeže. Učitelstvo mělo telepatii a na dálku se shodlo, že zrovna tenhle jeden vlak je pro ně a jejich svěřence ten pravý.
(Osobní zkušenost.)
Na to není třeba žádná telepatie – na školní výlet budou logicky chtít jet všichni v přibližně stejnou dobu, a večer to nejspíš nebude.
Taky to (v tom případě, na který vzpomínám; pravda, nebyl z Českého ráje) žádná telepatie nebyla – podle řeči těch žáků byla v parlamentu nějaká akce pro středoškoláky, tak na ten vhodný čas jely skupiny asi tří gymnaziálních tříd z různých měst. To ovšem nic nemění na tom, že my přistupující jsme nijak nejásali, když jsme místo sezení v relativně pohodlných sedadlech museli stát na chodbě. A ještě poslouchat řev pubertální mládeže, protože chování žáků ve vlaku učitele naprosto nezajímá – ti se zašijí v jednom kupé, aby měli od žáků klid. Což je další otravná věc na těh skupinách… Číst vice »
Pardon ale jaký je rozdíl mezi řevem pubertálních žáků nebo řevem ožralých sportovních fanoušků? Zažito obojí a řekl bych, že ti fanoušci byli horší.
To asi ano, ale když jedu do ráno do práce, tak fanoušci nejezdí.
Ono je to vůbec všelijak – třeba jednou jsem jel v kupé i s pár dětmi z pasťáku někde u Tábora a oni se chovali mnohem slušněji, než leckterá skupina gymnazistů.
Co by vlastně měl učitel dělat? Na prťata budu dohlížet, abychom všichni dojeli, nikdo nevystoupil dřív/nepřejel, nikdo nedělal kraviny….
Ale s puberťákům prostě řeknu na který kupéčka máme místenky a stanici kde vystupujem. Na cestu metrem (kde má každý sólo jízdenku, nemusí se hlídat skupina) i počítám že nějaká parta pojede o vlak dřív/později.
A jestli dospělej dělá blbosti a štíplístek jemu vypíše pokutu, je to jejich věc.
Třeba jim říct, že nejsou na vyučování ve škole, a tak nemusí v jednom kuse řvát jak zvěř, ale můžou se chvíli chovat jako lidi. A možná by se dalo jim sdělit, že když se vlak zaplnil, tak si nemusí každý zabírat dvě místa.
I když, časy se mění, teď už většinou koukají do mobilu, tak to docela jde.
Prostě ten učitel by na ně měl celou dobu dohlížet.
Doba se změnila v mnohém k lepšímu (takt místo náhodného výstřelu dlouhé soupravy, dostupnost jiné dopravy než vlaku) a drážní dopravci či objednavatelé by měly reagovat.
Skupinové slevy navázat třeba na místenky koupené dopředu.
snad nasadí dvě spřažené jednotky, jinak je to pro turistickou sezónu malá kapacita. Zajímavé by bylo i nasazení 843 , tedy tzv. rakví ze strany HrK , děti mají kondičku, zvládnou i „bariérový“ nástup i výstup..
Tohle už zde bylo v podobě cyklovlaku, který byl zrušen.
Ten jezdil o víkendech
tyhle ranní vlaky jezdily i dříve a právě i v tom červnu a o víkendech, z Liberce to jezdilo spojené na závěsu R a pak to pokračovalo do Rovenska z Turnova jako solo vlak (od rychlíku normálně nebyl přípo směrem na Jíčínj), v letní sezoně pak ta souprava dělala posilu behem dne na vlacích Turnov-Jicin (jezdilo se tedy 2×814) a souprava se pak vracela na Os s odjezdem v 16:40, kde právě tvořila zase posilu..ten cyklovlak se vracel jako solo souprava az do Liberce okolo 17:40 z Turnova a tvořil druhou posilovou soupravu behem dne na Os mezi Turnovem a… Číst vice »
Vlak bude stát dvě hodiny v Rovensku. Otázka zní: proč nejede s dětmi až do města pohádek Jičína nebo alespoň do Jinolic (byť s návratem do Libuně, kde by pak stál) jako výchozího železničního bodu do Prachova?
Odpověď, že jde o sousední kraj moc neberu.
Zrychleňák do Jičína a možná až do Hradce bych bral.
Jde o sousední kraj.
A to je problém? Pantery Péče – Jaroměř taky v celé trase objednává PaK.
Ale po dohodě s HK-krajem, kdy si kraje domluvili na reciprocitě.
A ono by to snad bez té reciprocity nešlo? kHK by to určitě tvrdě libereckému zakázal, cože si to dovoluje platit vlaky až k nim.
To dává větší smysl, než prázdné půlnoční vlaky na vesnice.
Liberecký kraj se rozhodl zkušebně posílit dopravu mezi Českým rájem.
Mezi Českým rájem a čím? Ta věta nedává smysl.
už dává, díky za upozornění
Škoda, že je to jen ojedinělý výstřel. Přitom praxe ukazuje, jak moc dokáže vymazlená veřejná doprava v turisticky atraktivních oblastech přilákat cestující. Jen je potřeba, aby to dávalo smysl. Třeba v oblasti Českého Švýcarska jsme používali hlavně busy při výletech téměř denně a spoje jezdily vytížené. Naproti tomu, třeba Krkonoše jsou žalostné, přitom je daleko výhodnější vyrazit na výchozí bod túry hromadnou, než autem a pak řešit parkování a návrat. Český ráj by si zasloužil jak dobrou vazbu na Liberec, nebo třeba Hradec a Prahu, tak i solidní síť místních linek. Zatím to tam dost chybí. A bohužel se na… Číst vice »
Tak Krkonoše už se taky dost zlepšili, jak část v Libereckém kraji, tak v Královehradeckém kraji. Třeba v Libereckém kraji je pravidelný 2 hodinový interval mezi Tanvald – Harrachovem a Rokytnicí autobusy. V Královehradeckém kraji se zas přidávaly spoje na Pomezní boudy v letní sezóně. Takže není třeba problém jít z Rokytnice přes Dvoračky do Harrachova nebo třeba jít ze Špindlu přes Sněžku do Pece či Jánek a odtud busy, většinou vše jezdí každé 2 hodiny, nikdo nemůže chtít, aby byl interval třeba 30 minut, navíc ne každý den je hezky.
České Švýcarsko těží z dlouhodobé výborné spolupráce OPS (Jirka Rak), Ústeckého kraje a dotčených obcí. Vybudovala se zde skvělá dopravní síť s návaznostmi i do Německa. Fakt tu na dovolenou není potřeba auto 🙂 přál bych to i Ráji.
Bohužel je tohle spíš ojedinělé.
„Turistické“ autobusové linky přece jezdí v letní sezóně nejen po Českém ráji už nejméně 10 roků!
Stačí se víc zajímat …
Občas tyto malé střípky do mozaiky vykonají větší službu veřejnosti než rozsáhlá opatření 🙂 za mě super …
Stadler do Jičína, to se mi líbí!
Jenomže on nedojede do Jičína, čtěte pozorněji.
Tento ne, ale za pár let by tam měl dojet z Nymburka.
Stadler to nebude, změnil se text článku, dokonce i jeho obrázek.