Liberecký kraj plánuje odkup motorových vozů od Českých drah, počítá s tím smlouva
Motorový vůz řady 840 Stadler RS1 v Harrachově. Foto: České dráhy
České dráhy musí prodat kraji motorové vozy za zůstatkovou cenu.
České dráhy musí prodat kraji motorové vozy za zůstatkovou cenu.
Podle této smlouvy ČD tyto vozy kraji prodat můžou, ale nemusí a když Půta nechce dráhy ať si trhne.
Jo, na železnici, dějou se věci.
Jen by mě zajímalo kde na to chce kraj vzít peníze. A kde bude ty motaraky chtít jako opravovat? Asi si bude od ČD pronajímat opravny. To jsem zvědav co mu na to české dráhy řeknou. Asi se mu vysmějí do tváře. Asi by měl kraj nejdříve opravit silnice 2 a třetích tříd a pak uvažovat když zbudou peníze o něčem jiném
Takže Půta chce ekologické vlaky a přitom přebírá omrskané Stadlery z ČD, pro něž nemá ani technické zázemí. Zajímavé uvažování hejtmana. ČD to vyhovuje, sníží se tak zoologická zahrada všemožné železniční techniky, jíž provozují
V celém tom zde chybí jaká vlastně úvaha vedla LK kolem roku 2009 k tomu, že takové ustanovení dal do zadávačky, která se pak stala součástí smlouvy. Byla totiž poněkud jiná než se zde řeší, tehdá šlo LK o to, aby vysoutěžený dopravce (bez ohledu na to kdo to bude) nemohl zadotovaná vozidla (těch 14 RS1 s dotací z ROP) po skončení smlouvy libovolně přesunout (resp. nabízet je do výběrek) na výkony do jiných krajů, aby i nadále (po zbývající životnost odhadovanou na cca 30 let) sloužila na výkonech v LK (nikoli tedy výhradně na tratích JHŽ, tak je ta… Číst vice »
V celém tom zde chybí jaká vlastně úvaha vedla LK k tomu proč v roce 2009 dal takové ustanovení do zadávačky výběrka – byla jiná než se tu řeší, podmínka pro dopravce měla zajistit že po skončení smlouvy nepřesune původně zadotovaná do jiného kraje, že budou muset být i nadále na výkonech v LK (bez ohledu na to kdo to bude). Byla to zkušenost i z německých výběrek kde se vozidla dotovaná spolkovými zeměmi ocitala po skončení kontraktů (pro které byla pořízena) úplně jinde, viz také mnohá Desira v LK která díky tomu nejsou v low cost verzi. Před 12… Číst vice »
Ono třeba taky bude dobré otevřít otázku údržby. Z velkodepa už moc nezbylo a jiná údržbová základna tu v blízkosti asi není.
Hele to oni ještě nechápou. Jestli jsou opravdu tak servisně náročný a vzhledem k použitým motorům bych tomu i věřil. Zkušenosti s motory Iveco zrovna 2x pozitivní nejsou.
Stav motorů Iveco je podle péče, která se jim věnuje. Stralisy nejsou motorově poruchovější než konkurence. To ale neznamená, že LK fakticky má nebo nepotřebuje odpovídající servisní zázemí.
Italská kvalita
Přečetl jsem si celou diskuzi a musím říct, že to dává celkem slušný náhled do myšlení zastánců ČD. A ten pohled není, korektně řečeno zrovna povzbudivý. Lze to shrnout do několika tezí: 1. Všichni, speciálně v Libereckém kraji, jsou proti ČD a snaží se je zničit (zřejmě nějaké spiknutí) 2. Soutěže jsou zlo. 3. Pokud už soutěže, tak fér je tendr jen tehdy pokud vyhraje ČD, v opačném případě platí bod 1. 4. „Péče řádného hospodáře“ se mj. rovná i snaha najít způsob jak neplnit dobrovolně podepsanou smlouvu (tedy něco čemu se v normální společnosti říká podraz). 5. Za vše… Číst vice »
Tak nahlížejte dál, třeba ještě něco moudrého objevíte!!
Moudré není modré
Čekat od Vás argument je zřejmě zbytečné, že?
Pro Pražák: … po vážně už-už nachystané stávce držitelů režijek vůči zákazníkovi (Jihomoravský kraj) svého zaměstnavatele (ČD, SŽDC,…), mě už toho moc nepřekvapí. Ještě jednou – nemluvím o stávce zaměstnanců ČD vůči svému zaměstnavateli – tj. vůči firmě ČD, ale mluvím o stávce vůči zákazníkům svého zaměstnavatele… To nevymyslíš…
Ty režijky jsou vůbec zajímavé téma, na jednu stranu, a to i v této diskuzi zastánci ČD tvrdí, že povinnost uznávat režijky v soutěžích ČD znevýhodňuje (byť většina držitelů jsou zaměstnanci ČD a jejich rodinní příslušníci), na druhou stranu tu titíž lidé obhajovali Vámi zmíněnou stávku. Takže jistá schizofrenie.
Jo, ale já mluvím o jiné schizofrenii – tj. o zájmu „vydupat“ ze zákazníků svého zaměstnavatele přilepšení k rodinnému rozpočtu zaměstnanců firmy ČD. Prostě chtěli nemožné, neboť stávkovat proti zakázníkům, znamená, že ČD o zákazníci přijde, neboť zákazníci půjdou jinam….
Tak tahle stávka určitě nebyla zrovna šťastná, ale je potřeba se na problém podívat trochu nezaujatě a šířeji. Některými diskutujícími je režijka považována za zlo, nebo něco kvůli čemu zaměstnanci ČD chodí do práce. Realita je taková, že jde prostě o benefit a nelze jej jednoduše zrušit. Resp. musel by být nahrazen přiměřenou finanční částkou např. a tím by k zlepšení pozice ČD při výběrových řízeních stejně nedošlo. Benefity jsou u zaměstnavatelů jeden z hlavních nástrojů jak motivovat/shánět/udržet zaměstnance. Někde je to třináctý plat, někde volná pracovní doba, někde delší dovolená, … Nelze se na režijky dívat jako na něco,… Číst vice »
Benefit , a to jakýkoli , má hradit zaměstnavatel . Nikdy ne klient .
A zrovna dnes pracovat ve státní správě je top . Nízké nasazení , nadstandartní plat i podmínky .
Každý výkon o který ČD přijdou je možná zhoršení benefitu ale důležití jsou platící zákazníci. A doposud není trať , kde by si nepolepšily cenou a zároveň komfortem jízdy plus úspora veřejných rozpočtů .
Komplexní řešení pro režijky je jednoduché. Bude to hradit poskytující firma .Prostě – není o čem .
Proto jsem psal, že to bude chtít nějaké komplexní řešení do budoucna a taky že ta stávka byla nešťastná. Zaměstnanci je celkem jedno, jak to zaměstnavatel vyřeší, on chce prostě nějaký benefit.
To co přináší změna/soutěžení dopravce jak píšete je samozřejmě pravda. Ale z pohledu zaměstnance to znamená, že při stejné práci a výkonech to znamená zhoršení benefitu.
Nízké nasazení státních zaměstnanců je jen stokrát opakovaný stereotyp bez bez ohledu na konkrétní lidi.
Komplexní řešení je velmi snadné, režijky vypustit že zákona a nechat je, jako ostatní benefity, na vyjednávání mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem. Vyřešeno, pokud o to budou mít pracovníci ČD zájem a zaměstnavatel na to přistoupí, tak si to ČD buď dojednají s objednavateli (včetně způsobu kompenzace), nebo koupí zaměstnancům roční jízdenku. U pracovníků SŽ a dalších organizací zbyde asi jen ta roční jízdenka, tedy pokud budou mít zájem. Ono by se mohlo také ukázat, že zaměstnanci preferují jiné druhy benefitů.
To já vůbec nerozporuji, to co píšete je logické, ale my to tady jaksi nevyřešíme. To ať řeší vedení ČD, za mě určitě krok správným směrem.
Benefit není nároková část. A těžko může ČD vyžadovat plnění svých benefitů po někom jiným.
Bacha…. o tom jsem nepsal – IMHO firma ČD nechtěla vyjednávat s Jihomoravským krajem, aby Jihomoravský kraj přistoupil na nákladnější podmínky provozu vlaků v JMK…. Já psal o tom, že odboráři pracující na železnici (ČD, SŽDC), tj. zaměstnanci chtěli stávkovat, aby zákazník firmy ČD jim přisypal (aby měli skoro zdarma jízdu ve vlaku JMK)… Šlo o moji reakci na charakterovou základnu autorů komentářů, ke kterým se vyjadřoval diskující „Pražák“.
Většina diskusí tady se točila kolem toho, že nikdo nechce brát zaměstnancům ČD režijky jako takové. Pouze je požadavek na to, aby režijky byly benefitem zaměstnavatele pro své zaměstnance.
Nyní jsou režijky dány „zákonem“ a ČD je musí poskytovat i lidem, kteří s ČD nemají nic společného. Tím pádem, ČD to stojí peníze navíc a zaměstnanci si za tento „benefit“ musí platit.
Tedy první věc, za kterou by měly odbory v případě režijek bojovat je to, aby se opravdu staly benefitem.
Pro Pajoš… já se na to dívám nezaujatě. IMHO stávkovat proti zákazníkům svého zaměstnavatele = přijít postupně o práci, neboť zákazníci odejdou jinam… Prostě úplně ABSUDNÍ stávka, které nemohla mít pozitivní výsledek… Šlo o moji reakci, kdy diskutující „Pražák“ shrnul svůj dojem z logiky obsažené v názorech, kterou zastává řada zdejších diskutujících.
Jestli na ty rezijky bude kam jezdit. Pamatuji kdy jsem jezdil na volnou jízdenku z Prahy až do Burgasu k moři. Nyní jezdí tak málo vlaků kde ta rezijky jde využít.
No jo vlastně. Kdy se konečně dočkáme té slíbené stávky? Jen aby mezitim ten kontrakt neskončil…
Nechci se dočkat žádné podobně absurdní stávky. IMHO zaměstnanci ČD i SŽDC, které potkávám (zejména před čínským virem) jsou vcelku normální a úroveň služeb pro cestující firmy ČD šla za posledních 10-15 let hodně nahoru. Díky za to.
Po čtyřiceti letech v provozu určitě!
Jen je třeba doplnit, že to, že tady několik lidí zcestně argumentuje pro ČD, neznamená to, že to je nějaký postoj ČD, nebo jejich zaměstnanců …
Však také netvrdím, že je to oficiální postoj ČD, vždy mluvím jen o zastáncích ČD, nebo pro zjednodušení o modrých. Což je totéž.
Já se s Vámi ani nehádám, že něco takové tvrdíte. Naopak oceňuji, že se to nesnažíte ani naznačovat.
Jsou tady ale bohužel jiní, kteří si myslí, že tyto diskuze jsou plné zoufalých zaměstnanců ČD, kteří se snaží hájit čest firmy : – D
Bych to spíše tipoval na „ANO, bylo líp“, kterým nejlíp jde mudrování o tom jak utrácet společné (veřejné) peníze. Ale kdyby to bylo z jejich kapsy, tak by se asi chovali úplně jinak.
Z větší části se mi zdá , že se tyto skupiny prolínají .
Asi by bylo nejlepší kraje zrušit, čímž zanikly veškeré právní závazky mezi ČD a Kraji. Veškterý vozový park v majetku Kraje by pak připadl ČD. Normálně se tomu říká justiční loupež…
Nejlepší by to bylo pro koho?
Vaše představy o fungování krajů jsou na úrovni chovance Jedličkova ústavu.
A hlavně,majetek samosprávy by rozhodně nemohl přejít na nějakou akciovou firmu,byť v držení státu. To by totiž teprve byla justiční loupež.
A nebylo by jednodušší místo rušení hromady krajů zrušit ČD a jejich majetek převést na kraje ?
Tohle neberu ani jako fór. V obou případech je totiž poněkud tristní stav kvalifikace pro výkon příslušných pozic, přičemž v ČD se to pomalu zlepšije, ale na krajích nikoli, tam je to politcká loterie. Vzor ostravského Mamuly leckde velmi táhne.
Zajímavý!
Přitom při posledním „výběrku“ už ty Stadlery nechtěli a teď budou chtít?!
Oprvdu všechno proti!!!
Může mně někdo vysvětlit, co se teda na té zubačce změní, když tam budou jezdit ty samé motory, ale pod jiným dopravcem? Opravárenská náročnost 840 a s tím i vysoké výdaje na jejich provoz těžko stlačí cenu na km dolů! A pokud ano, tak to bude zase předem připravená šaškárna! Hlavně pryč s ČD!! Toť krédo libereckého kraje!
Buďto to někdo zvládne levněji anebo si všichni nabijí ústa.
Přesně tak. Ono totiž Milan žije v „omylu“, neboť si myslí, že celkové náklady dopravní firmy = náklady na PHM, údržbu, platy odborníků v provozu (strojvedoucí,….)… A zapomíná např. na režijní náklady
Ve skutečnosti režijní náklady tvoří desítky % celkových nákladů – mluvím např. o miliardách, které firma ČD platí každoročně za úvěry, půjčky (celkové zadlužení firmy ČD se dle poslední zveřejněné výroční zprávy pohybovalo v desítkách miliard).
„Pryč s ČD“ píšou jen ti, kdo nevěří, že jsou ČD schopné obstát v transparentní soutěži, ba dokonce se soutěžení bojí. Jaké k tomu mají důvody? Proč by tam ty samé motory měly jezdit pod jiným dopravcem? ČD se samozřejmě řádně přihlásí, dají svou nabídku (ne Berounského sliby) a pokud bude nejvýhodnější, dostanou zakázku.
Ostatně v roce 2026 už kraji nic jiného než soutěžit nezbývá, takže se připravte na další podobné „útoky“ na dosavadní princip zadávání železniční dopravy Českým drahám „navalte prachy a moc do toho nešťourejte“.
Ono je také možné, že se do toho výběrka po všech těch hnusotách , které se dějí s výběry dopravců v Lc kraji ani ČD nepřihlásí a potom možná opravdu někomu na kraji bude horko! Nevím, jak nový dopravce zvládne údržbu těch německých zázraků! Ono to s tím ,,navalte prachy,, není tak žhavé. Rentabilita provozu asi bude skoro nulová!
Máte pocit, že nikdo jiný než ČD neumí provozovat železniční dopravu?
To netvrdím! Jen moc dobře vím, jaké se kolikrát muselo vynaložit úsilí, aby ta modrá potvora vůbec byla schopná vyjet z depa na provozní výkon!
Že něco není schopné udržet v provozu liberecké depo vůbec neznamená, že to není schopen udržet v provozu někdo jiný. Vždyť tím bylo depo v Liberci vždycky pověstné.
Spíš je problém, že se na údržbě šetří a že se to projevuje na provozuschopnosti. Toho by si měl před odkupem kraj udělat audit – projít všechny preventivní údržby, nejen opravy, jestli a jak se dělaly. Dodrbaná ta desira budou dost…
Máte vůbec ponětí, kolik ta údržba stojí? Plácáte tady úplné nesmysly! Ale vlastně až si je kraj odkoupí, tak už bude údržba v dobrých rukou. Blbci nádražácký přece nic neumí!!
Kdyby se ČD nepřihlásilo kvůli nějakým osobním důvodům, tak to by se jako asi jako řádný hospodář nechovali …
Nevyjedou!
Ale pokud byste uměl číst, tak byste se v předchozím příspěvku dočetl, že v roce 2026 už bagrování ČD nebude možné a bude nutná soutěž, takže vám pouze z principu vadí, že LK dodržuje zákony.
To máte pravdu ovšem s malým, zato velice podstatným dodatkem. Všichni dopravci by měli mít stejná práva i povinnosti. Což zatím neplatí. Přeprava zdarma tisíců režijkářů a důchodců se týká jen ČD, ale nejsou za to placeni tržní cenou (tj. IN 100 = 19900,-). Jinak mám pocit, že se pro ČD snad blýská na lepší časy, když bude snad propouštění mnoha zbytných úředníků, kteří pak ve výsledku zvyšují právě tu cenu v každé soutěži. Takže až se ta „malá“ podmínka vyřeší, pod Váš komentář se klidně podepíši. Nyní jsou ČD znevýhodněné a ty peníze si prostě musí reálně někde vybrat.… Číst vice »
Velká část režijkářů jsou zaměstnanci ČD a jejich rodinní příslušníci. Jinak co brání ČD v tom, aby jedná-li se svým majitelem o změně zákona v tom smyslu, aby se režijek stál benefit, který si zaměstnanci buď vyjednají nebo ne. S tím konkurence nemá nic společného. Stejně tak kraje a obecně daňové poplatníky nemusí a ani by neměly zajímat sociální jistoty zaměstnanců ČD, to je čistě interní záležitost. Veřejný sektor je tu od toho, aby nám za naše peníze poskytoval služby v co nejlepším poměru cena/výkon. Jestli budou na konkrétní trati jezdit ČD nebo kdokoliv je tedy důležité jen z tohoto… Číst vice »
Nemáte pravdu, největší skupina režijkářů jsou zaměstnanci SŽ(SŽDC).Zaměstnanci ČD a.s. patří do jedné z nejmenších skupin. Jediní kdo se rve o režijky jsou odboroví předáci.
A nejvíce o nich mluví ti co je nemají, hlavně na tomto portálu. Ať je téma jakékoliv, vždy končí u režijek.
Režijka je úžasná. Umožňuje anonymní cestování 😀 Napadá mě historka. Mám kamaráda u SŽ v dělnické profesi. Po Liberecké kraji jezdí buď na režijku nebo si musí zaplatit jízdné. To pak dává proúčtovat do cesťáku. Vtipné je, že často stihne práci na trati dřív než je plánováno. A pokud nechce, aby ve firmě znali přesný čas jeho zpáteční jízdy. Radši si cesťák s jízdenkou od Arrivy a spol. nevypíše a tvrdí, že ho vzali zadarmo (což se občas skutečně stává). Ale i když jízdu zaplatí, přece nepřizná, že místo ukončení práce ve tři někde ve Lhotě pod Kopcem, byl už… Číst vice »
A co udělaly ČD pro to, aby nemusely zdarma vozit zaměstnance Správy železnic?
To nevím. Na druhou stranu není asi jednoduché být vedením firmy, která de facto patří státu, ale zároveň ji stát nechce a musí se k ní chovat jako k cizí. Výsledkem je politické zasahování do VŘ (resp. psané na míru různým firmám), ale zároveň stará břemena jako režijky, jejichž zrušení brání armáda odborářů. A když se podíváme, komu na ruku jde dnešní politická reprezentace, je snad jasné, že jít proti odborům je pro manažery ČD prostě sebevražda. Takže nic není tak černobílé, pane autore. (Tím neobhajuji, že ČD bývají v soutěžích dražší. Jsem pro, ať se propustí zbytní zaměstnanci a… Číst vice »
Tak to může krajské představitele sice mrzet, ale absolutně je to nezajímá stran dopadu na to, jakou budou ČD nabízet cenu ve VŘ. Rozhodně nepůjdou tou cestou, že i jiným dopravcům přikážou přepravu režistů zadarmo…
Protože ČD o tom nerozhoduje, neb režijní výhody jsou v gesci MD!
To neznamená, že ČD nemohou vyvíjet aktivity za zrušení režijek pro zaměstnance Správy železnic. Pokud jsou schopny neúspěšně napadat soutěže MD a krajů, jistě zvládnou i toto. Nebo by přišly o jednu z výmluv, že jsou znevýhodněny?
Jene Sůro, vy nemáte modré evidentně rád….
Nemám rád jen hloupé lidi. Bez ohledu na barvu jejich zaměstnavatele.
Uživatel Milan Hlůže trvale zablokován
Vážený pane redaktore. Vy jste dostal souhlas k uveřejnění plného jména diskutujícího? Pokud uvádí své příspěvky pod „nickem“ tak vás nic neopravňuje ke zveřejnění jeho plného jména. GDPR vám asi nic neříká.
Kraje nemají problém požadovat, aby režijky ve vlacích ČD neplatily. Problém s tím mají ČD…
Nemluvím o těch ČD režijkách, ty ČD netrápí. Myslím cizí organizace (MD, SŽ, DI). A tady je sice řeč o krajích, ale dálková doprava je objednávána MD, tudíž to z principu nemá radost, aby tam najednou jeho zaměstnanci nemohli jezdit zdarma, že ano
Omyl, ve vysoutěžených výkonech není zákoná povinnost uznávat ve vlaku ČD režijky. Že v takovém případě odbory vyhrožují zákazníkům ČD je věc druhá.
Třeba to „jiný“ dopravce zvládne levněji, protože nemá armádu systémových specialistů, supervizorů a jiných pasivních zaměstnanců, kteří v podstatě nic nevytvářejí.
To je ofiko nějaká zpráva zase toho pana odborníka Svitáka??? Předkupní právo neznamená prodej. Dopravce je může využít jinde.
LK si vůbec vysvětluje mnohé po svém. To mi připomíná akci radary ve Varnsdorfu.
Nejde o předkupní právo, ale smluvní závazek prodat, vycházející přímo z ofiko smlouvy o poskytnutí dotace z programu ROP NUTS II SV č. LB/1041/S.
Jak tak čtu ten výtah ze smlouvy, tak odprodej je o rozhodnutí ČD. Dopravce musí odepisovat daná vozidla, což pokládám za samozřejmost. Odprodat je však nemusí v případě, že je bude chtít provozovat i po skončení platnosti smlouvy. Objednatel vozidla musí odkoupit, pokud mu dá dopravce vědět v předstihu 36 měsíců před koncem smlouvy, že se rozhodl prodat. Pokud se dopravce rozhodne vozidla odprodávat, musí tak učinit za zůstatkovou hodnotu k čemuž ho zavazuje druhý odstavec. Tuto povinnost by dopravce nemusel dodržet v případě, že by objednatel neinformoval o svém záměru nákupu alespoň 36 měsíců před koncem platnosti smlouvy. Pak… Číst vice »
Čtete špatně. Ve druhém odstavci není ani jedna podmínka, která by mohla být „specifikací“ odkupu na základě zájmu dopravce dle prvního odstavce, ale jasně mluví o odkupu na základě zájmu objednatele. O odprodeji právě za zůstatkovou hodnotu v případě zájmu dopravce je již v prvním odstavci.
Pro nás blbce je to jaksi nesrozumotelné. Určitě tam nějakých 10 stránek drobného písma chybí-
Nikoliv, oba odstavce jsou rovnocenné, tedy druhý odstavec nijak neomezuje možnost volby, který dopravci dává první odstavec (jinak by to tam nebylo uvedeno), ale pouze ukládá dopravci povinnost prodeje za tu zůstatkovou cenu dle daných podmínek.
Jinak řečeno, smlouva chrání dopravce před ztrátou, pokud by mu zůstala vozidla pro která nebude mít využití a může se jich takto (za zůstatkovou cenu) zbavit. Zároveň dává objednateli možnost tato vozidla získat za výhodnějších podmínek, než by byla běžná cena. Jinak by to ani nemělo smysl. To je celé.
To bys musel umět nejenom louskat písmenka, ale taky z nich skládat funkční výklad toho, co je jimi napsáno, Pandrholo.
Prase počká, ty jseš přednější.
Však o to jde. Nelze si vytrhnout jednu větu z druhého odstavce z kontextu a na základě toho usuzovat.
Stejně jim tam budou jezdit ojetý vlaky, na nový nejsou prachy a nejsou adekvátní výrobci. Linty jsou drahý, Sharky od Pesy nejsou nic moc a Dunihlavy od ŽOS Vrútky, fuj 🤢
A co by ste chtěl
Podle mne je Starý fajn. Každý má ale svůj názor.
Tak já vám nevím, kfyž to tady tak poslední dobou čtu…Takže ČD přemýšlejí o zakázce v Německu, kde asi bez fungláčů neobstojej…takže pravděpodobně s novýma jednotkama…na oplátku Němci budou posílat sem, co už tam nechtějí…Jako, jestli je todle pro politickou garnituru optimální cesta pro našeho cestujícího, tak smekám klobouk.Samotnýho mne zajímá, komu bude za pět let patřit Arriva, popř. Leo…Sám si myslím, že tydle věci jsou hodně dopředu připraveny a to na poslední chvílku si páni mistři dělaj jenom pro pobavení, co vypouští do světa…Někdo to podepsal a musel ty následky předpokládat. A všem musí být jasný, že pod vedením… Číst vice »
Dle článku o té zakázce v Německu, objednatel připouští i jiná než zcela nová vozidla, pakliže tato vozidla splní další zadávací podmínky.
Logicky…s tím, co máme ve vozovém parku je to nesmysl a píše se, že budou nové ….jestli chceme prorazit na západ, tak s tím nejnej….Já už toho viděl napsanýho…ve vší úctě…A když ze začátku s ojetinou, i zmodernizovanou, do budoucna by pak nebylo dobré jméno.
No právě co máme…
Přibyli RS1 takže beztak hned půjdou do Německa a my je tu mít nebudeme
To školej na Parlamentních listech nebo kde?
Kde se v lidech, prokristapána, tyhle bláboly jenom berou…
Jizerskohorská železnice má svá specifika. Vlaky byly z dotace a jako celek. Celé to vše má několik záměrů. Nedostatek nových dieslových vlakových souprav a stoupání z Tanvaldu do Kořenova. Je úvaha o odkupu docela zajímavá jako regionální trať se elektrifikace v následujících deseti letech nedočká a technologie pohonu jsou i hybridním směrem ale i vodíkem.
Mno, hezký smlouva je hezky napsaná. Souhlasím, ale co není vidět je dotační program ….. A ten určen pro jizerskohorskou železnici ….. Ne pro Jizerskohorskou železnici II. Takže, kraj může dostat jen část vozu. Jinak dotační titul je na každe 840.
No mně hlavně přijde vůbec podivný ten model, že vozidla má vlastnit nějaký subjekt, a dopravcům je bude pouze „půjčovat“. To stejné JMK a jeho RegioPantery. Zde se výběrové řízení zredukuje na to, že vyhraje ten kdo bude nejhůře platit svoje zaměstnance ( = bude nejlevnější). I když zrovna v JMK osobně do několika let čekám vznik nějaké společnosti typu „koleje dolnomoravskie“.
„Zde se výběrové řízení zredukuje na to, že vyhraje ten kdo bude nejhůře platit svoje zaměstnance“
Nebo také na toho, kdo:
– bude mít nejštíhlejší administrativu
– bude schopen si nejefektivněji obstarat údržbu vozidel
– apod.
V JMK u panterů údržbu nebude dělat dopravce, ale výrobce. JMK je nakupuje včetně full servisu.
Administrativa, to možná. Ale stejně je tím dopravce ve výsledku degradován do personální agentury, která za fixní cenu dodá X strojvedoucích a Y stevardů.
Ani ty stevardy nakonec ne, protože JMK do budoucna počítá s tím, že průvodčí z vlaků kompletně eliminuje a revizory si bude provozovat vlastní, případně najaté třetí firmou, nezávislou na dopravci, jako je tomu už u autobusů.
A to je špatně protože?
Protože vlak není autobus, kde se nastupuje a platí u řidiče. Navíc, komu řeknu (to mi vadí u všech spojů, kde není průvodčí), když budu potřebovat zjistit, zda při zpoždění bude čekat připoj, a další informace?
To jste mě špatně pochopil, já se ptám co je špatně na modelu kdy vlak vlastní kraj a vysoutěžený dopravce jen dodá personál (což nemusí být nutně jen strojvedoucí)?
Já se omlouvám, díky uspořádání diskuze na mobil, jsem přehlédl, že Vaše reakce je na jiný příspěvek
Nevím jestli je takový model dobře, resp. Mě osobně se nelíbí, že se z dopravce stane jen jakási personální agentura, nevím jestli to je ta správná cesta. Na druhou stranu, tak ať se JMK stane zároveň i dopravcem, když chce vlastní vlaky.
Řekl bych že JMK se dlouhodobě snaží ze svých vlaků udělat jakési dálkové tramvaje, kde stejně jako v normálních tramvajích nebudou žádní průvodčí, žádná první třída a pod. Jestli je to tak správně nebo ne ať zhodnotí jiní.
No, ale jistě na to máte nějaký názor.
Třeba by mě zajímalo, jak se to bude řešit u mezikrajských spojů, průvodčí pojede jen do poslední stanice v daném kraji?
Něco jiného je 810 bez průvodčího (i když ani zde to nepodporuji) a něco jiného x vozová souprava. Co zajištění přestupů, apod…?
Za mě je vlastnictví jednotek jen obranou proti atakům ČD a jejich šroty kombinovanou s celkovou neschopností a první třída v příměstské dopravě je u mě absolutně zbytečná
Změna jedničky na druhou třídu je nejmenší problém, viz. Třeba 844 v Pardubickém kraji.
Mluvíte o šrotech, ale byl kraj ochoten v předchozích letech zaplatit za nová vozidla? To je základní kámen úrazu, házíte to na dopravce, ale těžko můžete dostat nové vozidlo, když si zaplatíte za 810.
Nesmysl . Kraje i stát dlouhá léta platily co si ČD řekli. Pokud ne , zkoušely výpalné za projeté vesnice. 810 , 845 , 843 atd nikdo nechtěl – bylo to jediné co nabízely ČD za standartní peníze. Pro lepší cestování nedělaly ČD nic .Dnes jezdíme desiry , linty atd za NIŽŠÍ ceny . Dnes ČD sklízí to , co tu dlouhodobě zasévaly a místo aby začaly makat tak hloupě brečí . Z dlouhodobého hlediska budou ale silné ČD velkou výhodou oproti Italským a Německým dcerám a pokud ne , tak je snad zastoupí někdo z českých soukromníků jako Leo… Číst vice »
Proč by JMK měl cpat dotace do nákupu nových jednotek, který by ani nevlastnil ? A to že ČD se vybodly na obnovu vozidel a provozují tu skanzen je druhá věc.
Řekl bych že ty hlavní linky nikde přes hranici kraje jezdit nebudou. Linka S3 má být v budoucnu končena v díře jménem Křižanov, S2 končí v Letovicích, S4 bude končit v Zastávce.
To je fajn, že se kraj uzavře takto do sebe. O důvod víc, aby se doprava organizovala centrálně a každý kraj si nehrál jen na svém písečku.
No, ale stále tu je problém 2, tedy přípoje, atd…
Kdo si najme v době předcovidové nedostatkové profese za minimální plat a bude věřit že mu přijdou do práce každý den (=jinak by dopravce platil pokuty za neodjeté spoje z důvodu personálního výpadku)
Dobre liberecky, dobre. Jen houst, jen do nich. Molochy jsou nesmysl a CD konecne dostavaji na …, ehm, hyzde. 🙂
Jaký jsou nesmysl ti mološi jasně ukazuje třeba Německo, Rakousko a Švýcarsko 🙂 .
V Německu je dnes 26% dopravních výkonů v závazkové dopravě provozováno ne-DB dopravci.
A Slovensko! To je náš vzor! Dneska třeba slavným ŽSSK chcípl Os na cigánskej a tento osvědčený národní velkodopravce s dostatkem záloh a personálu musel prosit fuj-fuj soukromníka, aby mu tu jeho kvalitní zdechlinu odtáhl z trati. A hlavně, že tie žlté vlaky zmizely.
A nedávno chcípl na výluce u Přelouče ten dokonalý a bezchybný žlutý a koridor stál. Ale to tady ty asi nenapíšeš a děláš že o ničem nevíš že ?
A vy jste u toho byl, že jste viděl, jak tam prosili, nebo je to jen představa ve Vaší hlavě?
Švýcarsko s několika desítkami nestátních dopravců. 🙂
Švýcarsko??? To má být vtip? Podívej se prosím, kolik je tam soukromých železničních dopravců, vlastněných kantony. Akorát tam spolupráce různých dopravních subjetů vypadá úplně jinak, než v Česku (viz R14).
Ale jestli jste to četl pořádně, tak můj příspěvek je odpovědí na pana USA, který tvrdí, že mološi jsou nesmysl. Tak jsem mu dal příklad několika zemí, kdy ti mološi fungují dobře. Tvrdit všeobecně že jsou nesmysl, se nedá.
No a já jsem se vám zase snažil vysvětlit (zřejmě marně), že Švýcarsko nebyl zrovna ten správný příklad, protože železniční dopravci ve Švýcarsku jsou mnohem více strukturováni, než např. v Rakousku…
Doufám, že nechcete tvrdit, že na základě toho, jak se ČD (o kterých USA ve svém příspěvku píše), vůči svým klientům a uživatelům doposud presentovaly, jsou porovnatelné s DB, nebo ÖBB.
To tvrdit nechci samozřejmě. Šlo mi jen o to, že není možné házet všechny státní dopravce ( jak je pan USA nazývá molochem) do jednoho pytle. Jako dlouholetý zaměstnanec ČD moc dobře znám jejich chyby.
Ano, souhlasím s vámi, všechny státní dopravce skutečně není možné házet do jednoho pytle. Myslím, že pan USA jmenoval konkrétně ČD, v jeho příspěvku jsem o DB, nebo ÖBB nenašel ani zmínku.
Myslím, že termín „moloch“ má pejorativní – negativní nádech.
A jaká je spolupráce na R14? … tam přece jezdí jeden dopravce, tak kdo s kým má spolupracovat?
Tou spoluprací bylo myšleno předání výkonu na lince R14 jinému dopravci.
https://zdopravy.cz/posledni-den-rakvi-na-r14-zamestnanci-cd-umistili-do-vlaku-parte-poukazuji-na-amaterismus-arrivy-68608/
Pořád dokola stejný nesmysl. Jeden asi zaměstnanec umístí do vlaku letáčky a podle vás to svědčí o tom jak jeden dopravce spolupracuje s druhým? To je přece absurdní.
To se spolehni ! To ať si Liberec zřídí kasu, kam bude dávat ranec peněz na provoz těchto šrotů ! To se Liberec zapotí a ještě bude mít starosti.
Proč pořád v této republice někdo vymýšlí vymyšlené, to mi nejde do hlavy ! Proč pořád někdo chce všechno změnit ?
Protože změna je život a cesta k pokroku. Proč chtěli naši předci změnu, když koňka tak pěkně fungovala,joudo?
Třeba moloch Arriva viď joudo.
to se dalo čekat, že Půta zas bude vymýšlet půtoviny. Od začátku je jeho cílem vystrnadit ČD z Liberecka a nasazení odnožů DB, ať už je to Trilex, nebo Arriva, prostě tak to je.
Poděkujte Berounskému. Jeho aktivity v podstatě působení ČD znemožnily. Berounský se chová neskutečně arogantně a nabubřele, jako by sežral Šalamounovo h****o. Potom není divu, že naštval všechny politiky v kraji, a ti se samozřejmě pídí po jiných alternativách, aby Berounského dostali z krku a odstavili ho.
Berounského měly prvotně odstavit ČD, společnost co si ve svých řadách nechává takové individua, je odsouzoná k neúspěchu
Tak nový generál ČD slíbil čistku úředníků…
Matkou Trilexu (Länderbahn) je Netinera, potažmo tedy babičkou jsou italské Ferrovie dello Stato.
A proč by vlastně neměly ČD v té soutěži uspět? Jsou až tak moc neschopné?
Obávám se, že proto že je pan hejtman prostě nemá rád. Těch důkazů již dal dost.
Proto se konají soutěže, aby se předešlo subjektivním hodnocením.
Problém je spíš v tom, že sám fakt konání soutěže na nějaký dopravní výkon považují ČD a jejich obhájci za útok a „nikdo je nemá rád“, protože ty vlaky přece mají dostat automaticky ony.
Tak tak je to zde i s obcemi. Pokud mu některá není po vůli, může zapomenout na cokoliv z krajského rozpočtu.
ČD byly nuceny přijmout podmínky dotace?
ČD mají zakázanou účast ve výběrku?
No tady jste se dotkl podstaty problému. Pro fanoušky starých časů, potažmo ČD,byly nuceny je přijmout, protože jinak by je přijal někdo jiný, a to je pro státní podnik,který si stát zřídil,aby provozoval osobní dopravu,jak zde kdysi napsal Ludva, pochopitelně znevýhodnění vůči ostatním. Logiku v tom nehledejte. Takže,a tady jde o druhou vaší otázku,každá soutěž je z principu útok na ČD. Protože už i účast v ní je útok na ČD,neboť hrozí,že ji nevyhraje. Ále, když se soutěž nekoná, a přesto ČD o výkony příjde,a je to podvod, protože nebyla 5 let dopředu vyhlášená spravedlivá soutěž. Opět viz vyjádření třeba… Číst vice »
On to ten Půta dělá hrozně blbě… Proto už taky potřetí za sebou vyhrál volby 😀
Je to frajer, a ať si o mě myslí kdo chce co chce, je to dobrej chlap v čele kraje.
Smlouva byla vysoutěžena v roce 2009, kdy byl Půta starostou Hrádku. V té době vládla na kraji ČSSD, v které v té době mj. působil i Jindřich Berounský. V té smlouvě jsou tyto podmínky. Smlouvy se podepisují od toho, aby se plnily. Kraj nemá jinou možnost, než v roce 2026 výkony soutěžit.
Jestlipak mají v té smlouvě také definovaný způsob odepisování, od kterého se odvíjí ta zůstatková cena? Aneb daňové odpisy jsou dány víceméně zákonem, zatímco systém účetních odpisů, od kterých se odvíjí zůstatková cena, si účetní jednotka relativně libovolně stanoví sama … jak rychlost, tak, zda podle času, nebo třeba ujetých kilometrů.
Budou jezdit na elektrickou energii dodávanou z Polska?
Z baterií pochopitelně 😀
ano tyhle eko nesmysly prodlužují životnost uhelných elektráren a dolů, protože slunce a vítr na ekomobilitu vážně nestačí..
Jak by to bylo, pokud by došlo k poškození během provozu nehodou, požárem atd?
A jaké by byly sankce, kdyby ČD vozidla odmítnuly prodat?
Předpokládám že by se LK obrátil na soud a ten na základě smlouvy prodej nařídil.
Proč myslíte? Nemohl by nařídit jen ČD zaplatit poměrnou část ceny, která by znamenala dotaci, kterou dostal LK?
Protože dá takový návrh a soud mu vyhoví po předložení podepsané smlouvy. Zrovna tady není co řešit.
A proč by soud nemohl umožnit finanční vypořádání? Tedy aby ČD zaplatily Libereckému kraji ze zůstatkové ceny poměrnou část, kterou do nákupu vozidel vložil LK ve formě dotace.
Protože na tento postup svobně podepsali smlouvu. Něco jiného docílí maximálně v případě, že prokážou, že smlouvu podepsali v tísni, z donucení, atd. Ale to asi nehrozí.
A hlavně-ČD se určitě budou ucházet o provoz na těch tratích i v budoucnu,a taková tahanice by jim pozici zrovna nevylepšila.
Protože takto to nefunguje, soud by ČD nařídil plnit ze smlouvy. Z finanční náhradou by musel souhlasit kraj.
To by muselo v mezidobí dojít k něčemu, s čím strany při uzavírání smlouvy nepočítaly a má to vliv na smluvní plnění, aby soud mohl rozhodnout o náhradním finančním plnění místo věcného plnění ze smlouvy o smlouvě budoucí, jestliže některá strana na plnění trvá.
Problém by asi byl i v tom že vozy jsou zasmluvněny na tratě,na kterých dnes jezdí.Takže maximálně by ČD dosáhly toho, že by nejezdily nikde.
jsou opravdu zasmluvněny? Jednak s nimi v novém konceptu počítají s jízdami až do Boleslavi a jednak se objevily i třeba na 041, 030 atd. i v běžném provozu
Ono je taky možné, že nejsou zasmluvněny všechny. Třeba IntePantery na R13 jsou také na tuto linku vázány podmínkami dotace, ale týká se to jen některých z nich a se zbytkem si může ČD jezdit kde se jim zlíbí. Předpokládám, že tady by to mohlo být podobně. Pokud ale takový závazek skutečně existuje a bude mít přesah i do budoucí smlouvy, pak kraji opravdu nezbude nic jiného, než ty vozy odkoupit, aby se nemuselo platit penále. Otázkou ale je,. jestli by to penále platil kraj nebo ČD a to už záleží na podmínce daného dotačního titulu.
Ne protože by se museli vozidla soutěžit
A pak by jim je zabavil exekutor.
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 opět jsi nezklamal jsi vážně dobrý srandista.
nezabavil. kdyz víte prd, tak se nevyjadrujte.
nejprve by se musel liberecký kraj domáhat určovací žalobou vlastnického prava či na nahrazení projevu vůle (prodat). kdyz by to vyhráli, tak by pravni moci rozsudku (a asi zaplacením soudem potvrzené kupci ceny) došlo k prechodu vlastnického práva. pokud by dráhy pak nadále bránili převzetí majetku krajem, kraj by asi podal trestní oznámení pro trestní čin, respektive by s rozsudkem nejspíš mohl jít k exekutorovi.
ale to je až iksty krok. a nedokážu si představit že by dráhy nerespektovali rozsudek v právní moci.
Vy především neumíte číst, reagoval jsem na diskutujícího Kamui, který zcela správně napsal D.S., že by se LK obrátil na soud, který by ČD nařídil motory prodat, na a logickým koncem uvažovaní D.S. – tedy nerespektování rozhodnutí soudu by byl příchod exekutora.
Tak to předpokládám, že ČD libereckému kraji nakonec odevzdají nepojízdné křápy zkanibalizované ve prospěch vysočinských 841.
Ono by to chtělo si přečíst smlouvu: ČD prodají vozy za zůstatkovou hodnotu
otázka je, jak se míla zůstává cena vypočte…
Míněno celkem jasně, že podle účetních odpisů, proto je tam nastavena povinnost odepisovat, ale je otázka, jak jsou nastaveny ty odpisy.
… a Půta si pohlídá, aby byla hóódně nízká …
A jak by to asi mohl udělat?
Tak nevím, ale já tam čtu, že v případě když je nebude chtít dále provozovat musí je prodat objednateli. Předpokládám, že je ČD jistě budou chtít dále provozovat 🙂 .
Klíčový je ten druhý odstavec.
No já myslí, že toto bude ještě práce pro právníky. V případě, že tam ČD nezůstanou.
Myslet můžete. Smlouvu podepsaly i České dráhy a je v ní zcela jasně popsáno, jaké jsou jejich povinnosti.
Samozřejmě že jsou ve smlouvě povinnosti, ale mělo by tam být také definováno, jaké budou sankce v případě nesplnění povinností.
A z čeho usuzujete, že tam nejsou? Z toho, že jste viděl dva odstavce, která stanoví ty povinnosti?
To opravdu chcete, aby se ČD takto zachovaly??! Aby podváděly a dělaly takovéto naschvály??! Jak by pak mohly být vnímány jako seriózní obchodní partner? Vy se takto chováte, že takový postup navrhujete a vypadá to, že byste ho i schvaloval??!
Naštěstí to jsou jen výkřiky zhrzených šotoušků z ČD-fans, skutečné ČD se chovají jinak, protože jim je jasné, že v tom případě by byly pro zákazníky tak „seriózní“ firma, že by velice brzy dojezdili.
A četl jste tu smlouvu celou a řádně? Jistě tam bude nějaká možnost, kdy by jí stejně jako to může udělat kraj, mohly vypovědět i ČD. To by se šikovnému právníkovi mohlo podařit. Proto jsem psal o práci pro právníky.
Máš naprostou pravdu, se zákazníkem je třeba co nejvíc vy..bat, aby ti už příště žádný kšeft nedal.
ČD jako státní podnik se musí chovat jako řádný hospodář a pokud o ty výkony příjde a bude možnost najít nějaké pochybení kraje, pro které by bylo možno smlouvu vypovědět a ty vlaky si díky tomu nechat, prostě to bude muset udělat a použít je jinde.
Řádný hospodář se snaží mimo jiné i nenasrat si zákazníky.
Pokud tuto soutěž neobhájí, tak jim v LK nic nezbyde, tak nechápu pojem „nenasrat si zákazníky“.
Ještě před koncem smlouvy na JHŽ se budou soutěžit nové výkony v Libereckém kraji, kde je nyní Arriva.
Chovat se jako řádný hospodář neznamená chovat se jako neseriózní šejdíř. To by se totiž mohlo v průběhu času vrátit při hledání dodavatele po uplynutí stávajících smluv.
Navíc např. PR, které dělá ČD jistý pan Berounský, je také silně kontraproduktivní.
Dokud tam bude současné vedení ČD by stejně měly smůlu i kdyby byly zlaté.
Z uvedeného plyne, že je to vyvážené, že za stejných podmínek si mohou prodej vynutit obě strany.
Jistě se mezi zaměstnanci Českých drah najdou takoví, kteří jsou zastánci co největší války se svými zákazníky.
A předčasné vypovězení smlouvy i když je plněna není válka.
Předčasné vypovídání smlouvy? Tak říkáte tomu, že chtěj s konečně s dostatečným předstihem soutěžit pokračování provozu poté, co aktuální smlouva skončí?
Ludvo, smlouvy se uzavírají na základě vzájemné důvěry a dohody smluvních stran. Když tady čtu vaše komentáře prozrazující způsob vašeho myšlení, tak mně napadá, že s váma by bylo nejjistější nikdy žádnou smlouvu neuzavírat a pro jistotu raději obloukem obejít.
Pane Karl, ano máte naprostou pravdu. Smlouvy by se měly uzavírat na základě vzájemné důvěry a měly by být také vyvážené a vzájemně výhodné. A co by jste radil dodavateli služeb, když se tím nedůvěryhodným a nespolehlivým stane zákazník? Všechny mé příspěvky jsou psány v kontextu s nedávným, zde publikovaným článkem o tom že LBK předčasně vypověděl ČD smlouvu a vybral si k jednání jiného dopravce. Další nabídkou od ČD se odmítl byť jen zabývat, i když byla pro něj výhodná a také v kontextu s určitými prohlášeními LBK. A je zajímavé, že ti samí lidé, kteří zde kritizují mé… Číst vice »
…a nebyla ta druhá nabídka podána po termínu?
Já na štěstí žádné smlouvy neuzavírám, proto si mohu dovolit takové názory mít 🙂 .
Vy nejste v pracovním poměru /smlouva/, nestudujete /smlouva/ či nepobíráte podporu v nezaměstnanosti /smlouva/? Existujete vůbec?
Na rozdíl od mnoha jiných příspěvků tentokrát s Vámi souhlasím.Bohužel zatím postoj Libereckého kraje vůči ČD působí dojmem, že kraj má jen práva a ČD jen povinnosti.A navíc ani jejich plnění jim nezaručí vůbec nic.
Přesně dle dnes oblíbeného hesla “ nastartujeme Česko „. Ano díky covidu správné a potřebné heslo. Ovšem LK sebere vlaky státním ČD a raději nastartuje někoho zahraničního, předpokládám podle jeho chování asi Arrivu, nebo DLB. Hodní kluci.
Hele a ty už dopředu víš, že ČD budou dražší? Protože sosad Berounský momentálně vyřvává, že na železnici má jezdit ten nejlevnější (tedy třeba na R27 Arriva, která tam byla o korunu levnější).
Bude soutěž. Je pouze na Českých drahách, zda ji vyhrají nebo ne. Pokud ji prohrají, tak konkurence a)je efektivnější b)prodělá, protože si to špatně spočítala. Co na tom nechápete?
Samozřejmě pokud půjde o poctivou a férovou soutěž, jistě máte pravdu. A také by samozřejmě měly mít všichni účastníci vytvořené rovné podmínky.
Tak pak nechápu vaše příspěvky. Vy už máte zadávací dokumentaci? Mimochodem, stávají smlouva byla vysoutěžena, ČD porazily i ty zlé zahraniční dopravce.
Všechny mé příspěvky řešili situaci, kdy by tam ČD nezůstaly, což je dle mého dost pravděpodobné. A to z několika důvodů. Moc nevěřím, že soutěž bude férová i kvůli celkovému postoji LK k ČD. No snad se pletu.
Jako že by třeba jakýkoliv budoucí vítěz musel uznávat režimky ČD?
Vám přijde v pořádku, že společnost Arriva vlaky těžce prodělává a dává dumpingové ceny jen aby tu ovládla trh?
Třeba to odkoukaly od ČD.
Umí hold DLB nebo Arriva dobře podkuřovat na kraji. ČD si tohle hold posralo – hňupy z ROCů bych vyházel dojednoho.
Roční platba Českým drahám v řádu stovek milionů korun je také právo?
oni nedostávaj za své služby zaplaceno?
Pokud to ctu spravne, tak je to oboustranne. V prvnim odstavci je, ze kraj je musi koupit pokud je CD nebude chtit provozovat, a v druhem je, ze je CD musi prodat pokud je bude chtit provozovat kraj. V obou pripadech s 3-letou oznamovaci lhutou. (Zjednodusene)
… i já doufám, že tomu tak bude, i přes jejich příšernou poruchovost …
LK nebo motorových vozů 840?
A ČD by tam po roce 2026 mohly zůstat kdyby je kraj vybral?
Samozřejmě.
Samozřejmě ano
Mohli, ale jelikož tyto lokálky budou od příštího roku ostrovem ČD, není pro to předpoklad
Opr – mohly
Ziskem „Jizerskohorské II“ by vzhledem k přesahu do Mladé Boleslavi ostrovem být možná přestaly … záleží na vývoji na několika dalších tratích …
Jestli zrovna tohle není taktika…. vytvořit tento „ostrov“,aby sami rádi“ odešli
To ty 840 radši CD podpálí než vyjde nechala Arrive.
Porušení smlouvy a poškození vlastní reputace. To nikdo z ČD nechce.
Z vedení ČD určitě ne, ale když jsme viděli projevy některých jejich zaměstnanců v poslední den provozu na R14 tak si tím tak jistý nejsem.
Je otázka,zda to byli zaměstnanci ČD nebo provokatéři, kteří si vytvářeli záminku vystupovat proti ČD.Historie takových případů zná….
Bohužel to byli zaměstnanci ČD. Strojvedoucí.
Oni se vám pochlubili….nebo to říkal Franta po šestém pivu v hospodě?
…a po kolikátím pivu jste se dozvěděl vy, že to byli provokatéři?
Na You Tube je množství videí z akce,na kterých je vidět tváře zůčastněných. Doufám,že nebudete tvrdit,že se provokatéři maskovali za konkrétní lidi…… Bože,co jste to za případa, takhle tady vystupovat. Néé,to sem nebyl já,pane policajt,to byl někdo,já ho néznam.
Myslím, že celkem bude mít vliv i trend, který vyhlásí Mosad od Berouna …
Tak to už by bylo na kriminál…
Navíc by v takovémto případě nebyl poškozený jenom kraj, který by asi musel novému dopravci zničené motoráky nějakým způsobem kompenzovat, ale i ČD, které by pochopitelně musely kraji poškozené motoráky nahradit. Pokud by se ovšem kraj a ČD při vymáhání škody spojili, tak by se pachatelé asi nestačili divit tomu účtu, který by jim přišel LOL
jaké projevy ?
Vskutku inteligentní nápad, když se dle smlouvy se budou prodávat za zůstatkovou hodnotu 😀
Marcela nemůžete brát vážně – copak ho neznáte?
Raději nedráždit, nebo se ještě dovíte, že Poláci chtějí zadrátovat zubačku až do Tanvaldu.
Jo Arriva tam bude jezdit se svymi krapy. Kraj ji totiz hrozne miluje.