Liberecký kraj má výhrady k výběru dopravce na rychlíky. Opět k nám směřují nejhorší vlaky, stěžuje si

Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na rychlíky stát nasadí starší soupravy než jezdí u osobních vlaků placených krajem.

349 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

No, nevím, čemu se na krajském úřadě říká nejhorší vlaky? Jednak vozy 843+943+043 nejsou o moc mladší, vyráběly se ještě ve 20. století. Sedadla zhruba shodná. To tam chtějí staré vozy made in DDR, i s koženkovým i lavicemi, jak to ČD dodnes předvádějí na jiných tratích? Nebo v Moravskoslezském kraji slibované dvojpodlažní soupravy do Frenštátu, kde dosud nedostali nic nového a jezdí tam Bdt na úrovni starých vozů Bai jako před 50lety? O místních tratích obsluhovaných odpornými chcipaky 810 ani nemluvě, taky modernizace- sliby-chyby!!!

ralis

Je s podivem, že státní orgán ČR ,MD, přidělí trať státní DB /Arriva/, která bude jezdit se starými , vyřazenými vozy. Neumím si představit, že např. Bavorsko přidělí jednu ze svých rychlíkových tratí
ČD s jejím běžným, současným vozovým parkem, Proč podporujeme cizí státní železnice a ne vlastní,
Ty takovýmto jednáním mohou ty naše brzy zavřít krám.

xyz

„Neumím si představit, že např. Bavorsko přidělí jednu ze svých rychlíkových tratí
ČD“
Arriva vlaky jsou česká firma s právní subjektivitou.

Dle vašeho uvažování (brát v úvahu mateřskou zahraniční firmu), přidělil Svobodný stát Bavorsko provozování šumavských lokálek (okolo Zwieselu) italské státní (dceřiná spol. italských státních drah) firmě Netinera (která je vlastníkem německé firmy Die Länderbahn, která provozuje ony šumavské vlaky, a to pod názvem „Waldbahn“).

KarelF

Tak pokud uvažujete tímto způsobem „Arriva vlaky jsou česká firma s právní subjektivitou.“ a takto uvažuje byť jen 40% populace tak už se nedivím, že si z nás čechů, moraváků aa slezanů dělá půlka světa služky a skladníky a jsme druhořadými občany Eu. Jinak řečeno dle vašeho když je to česká firma tak pak asi bude DB jejich dceřiná společnost? Takže vytáhněte si hlavu z pískovny a probuďte se. Tato vaše „česká“ firma by byla bez peněz své Německé matky a babičky víte kde tam kde končí záda. Takže tu nekázejte něco o ryz české firmě která je tak ryze… Číst vice »

xyz

„Tak pokud uvažujete tímto způsobem“
Samozřejmě že jsou česká firma – mají české IČO a DIČ, zaregistrována je v ČR. Toť objektivní skutečnost.

„když je to česká firma tak pak asi bude DB jejich dceřiná společnost?“
To se s výše uvedenou skutečností (tzn. že Arriva vlaky s.r.o. je českou firmou) nijak nevylučuje.

„Tato vaše „česká“ firma by byla bez peněz své Německé matky a babičky víte kde tam kde končí záda.“
To je potenciálně možné; pokud to však je pravda, tak tím pádem jsou nepravdivá tvrzení typu „Arriva přináší odliv zisků do ciziny“ (dle vašeho tvrzení putují peníze opačným směrem).

xyz

„Tato vaše „česká“ firma by byla bez peněz své Německé matky“

Obchodní rejstřík praví:

„ARRIVA vlaky s.r.o.

Společník:
ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s., IČ: 273 68 815
Praha 8, Křižíkova 148/34, PSČ 18600

Podíl:
Vklad: 200 000,- Kč
Splaceno: 100%
Obchodní podíl: 100%“

A dále praví:

„ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s.

Jediný akcionář:
Arriva International Limited
SR33XP Sunderland, Tyne & Ware, Anglie, 1 Admiral Way, Doxford International Business Park, Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Registrační číslo: 17 37 852“

Nikde ani slovo o čemkoliv německém.

Leinad

Protože Arriva podala výhodnější nabídku. ČD jsou sice v majetku státu, ale jsou to samostatná akciovka, která by si měla umět obhájit zakázky, chci důvod jezdit s nimi a ne s konkurencí.

Hans

To je to hlavní, evidentně šlo hlavně o cenu, a ta byla opravdu nižší. Také ministerstvo musí hospodařit a ne rozhazovatí prachy. A když si dlouhodobě ČD dělají z dopravy holubník prozatímní náhradou smluvených nových vozidel starými na úrovni z doby komunismu, ministerstvo využilo konkurence. Ale je vidět, že i ta se rychle přizpůsobila českému prostředí a tak si myslím, že i krajský úřad má právo mluvit do toho, co u nich bude jezdit, ale je pak možné, že by na spoje objednané ministerstvem museli za to doplatit rozdíl ceny.

dopravák

Chtěl jsem to napsat už dřív, ale nějak jsem se k tomu nedostal: mě by docela zajímalo, jak dopravce ARRIVA vlaky došel k ceně „stovka za kilák“ na těch kopcovitých tratích (s níž „vyhrál soutěž“), když třeba výkony na pražské „městské lince S45“, která jezdí v podstatě po rovině, ocenil, pokud si správně vzpomínám, sazbou skoro dvojnásobnou – ano, souhlasím, že tam je víc rozjezdů a zastavení, protože je to zastávkový vlak, ale chce-li navíc dopravce na těch rychlících údajně jezdit dvojmo (na ML jezdí jen jednoduše), a to nikoli kvůli velké frekvenci (a tedy i s adekvátními tržbami z… Číst vice »

Jan R.

Marně hledám linku S45, pomůžete mi?

Leinad

Že by v tom hrály roli oběhy, potřeba dvou souprav na S49 a dlouhý prostoj? 🙂

David

Na S49 jsou ve špičce 3 soupravy.

Erny92

A když ČD nabízely nové jednotky tak je kraj nechtěl. Ale radši si vybraly Arrivu se starými vozidly. A teď si stěžují?

Jadris

kde prosim CD nabizely nove jednotky? Jako ten slib, ze za 4 roky budou, tak jako Desira od CD?

KarelF

Tak lepší za 4 roky od ČD než nikdy od Arriva.

xyz

„Tak lepší za 4 roky od ČD“
… dle vyjádření ČD.

Aneb pořízení fungl nových jednotek pro pouze 3leté (!) garantované uplatnění na rychlíkové vozbě.
S tím, že potom… Potom – ? Třebas i těžké hledání nového využití v situaci, kdy objednatelé v roce 2029 budou mít požadavky na soupravy jiné než jaké bude uspořádání oněch jednotek.

Erny92

Podle vaší logiky by se nové jednotky nekoupily nikdy. Vždycky můžete říct že na těch pár let to nemá smysl.

xyz

„Podle vaší logiky by se nové jednotky nekoupily nikdy.“
Ale samozřejmě že někdy ano – v případě kontraktu 10letého, lépe pak 15letého.

Ne při 3letém (!) uplatnění (kdy mimochodem samy ČD dříve tvrdily, že pro pořízení nových moderních jednotek potřebují dlouholetý kontrakt, aby měly jistotu jejich uplatnění. A hle – najednou by to prý šlo jen na 3 roky?).

Joseph

Pravděpodobně nikdo z MDČR nejel vlakem Arrivy, možná z Libně do Holešovic. Jak říkala moje babi… „navrch huj, vespod fuj“. Jízda z Kolína do České Lípy je už o otlak na zadní části těla. Prostě ročník 1988 taky už není žádný mládí. A v té době jsem měl už po mutování.

KarelF

Mínusy za co? Má pravdu. Svezli jste se na Neratovice? Vlak Arriva je komfortem cestování …naleštěná bída ……. v kvalitě regiomouse nebo regionova. Stejné stáří, stejný komfort jízdy posezu atd.

xyz

Regiomouse a Regionova s jednonápravovými podvozky jsou úplně jiný (nižší) level než cokoliv dvounápravového. Včetně 845.

P. S. Vcelku dostkrát jsem jel vozidly všech tří katerogií, a to na tratích s různou kvalitou svršku, tzn. dovedu posoudit.

Joseph

Jestli Vy nejste neobjektivní a výhradně pro ARR za každé situace.

pkajetan

Už by těch 14 mafijánskejch republik s neprustřelnejma hranice v jedný republice měli zrušit

xyz

Zrušit magistrát hl. m. Prahy? 🙂

P. S. Ty hranice v žádném případě nejsou „neprůstřelné“. V případě Libereckého kraje dokonce prakticky neexistuje onen kritizovávaný „nesoulad časových poloh vlaků na hranicích krajů“.

Joseph

Jen na silnici I/13 (E442) je u Kunratic u Cvikova okres Česká Lípa označen další cedulí „Liberecký kraj“. Mám si to vysvětlovat, že je Liberecký kraj složený z okresů Liberec, Jablonec a Semily… a potom další Liberecký kraj II. kategorie pro okres Česká Lípa? Dokud nebyl na hejtmanem Půta, mnohdy to tak vypadalo…

Jarda

kraje za nedodělanou decentralizaci nemůžou…kraje nejen, že jsou podfinancovaný na úkor centra ale nemají ani moc pravomocí se vyjadřovat k jednání o nich samotných…je to takové hraní s větrnýma mlýnama…a místo aby řešili podstatnější věci tak se hádají o šrot na kolejích

xyz

„Myslím že těch ušetřených 300 mil je šetření na špatném místě.“
Vždyť těch 300 mil. Kč ušetřilo ministerstvo, a to za rychlíky vedené po území čtyř (!) různých krajů.

KarelF

Zase za co mínusy.V 90 letech se přišlo na to, že územně správní celek v formě okresu je naprosto dostačující a kraj je socialistický přežitek a tak se kraje zrušily a fungovalo to v pohodě. Jenže pak se zjistilo, že nejde rozdávat zdůraznuji pohodlné politické trafiky – na okrese se přece jen musí makat více. Takže se kraje obnovili a rovnou se nešetřilo krajů je více jak před 1989. Pro mladší ročníky tehdy před 1989 byl Praha, středočeský, západočeský, severočeský, jihočeský, východočeský, jihomoravský a severomoravský. A za soudruhů to stačilo nikoliv tak nyní kdy je potřeba spousta teplých míst pro… Číst vice »

xyz

„V 90 letech se přišlo na to, že územně správní celek v formě okresu je naprosto dostačující a kraj je socialistický přežitek a tak se kraje zrušily a fungovalo to v pohodě.“
To je subjektivní názor.

Dalo by se oponovat tím, že např. pro nemocnice, střední školy, jakož i koordinaci veřejné dopravy je optimálně velkým regionem právě kraj.

Navíc co do počtu/lidnatosti jednotlivých krajů není Česko žádnou výjimkou.

František Krejčí

S Arrivou přichází obyvatelé kraje o slevy a další výhody Českých drah. Zaplatí to, co kraj s Arrivou ušetří – je to další daň. Rychlíky Liberec – Ústí nad Labem i jinde jezdí lidé denně do práce. Poděkování Vám, konšelé.

Leinad

Není náhodou Arriva levnější než TR10 a nemá povinnost uznàvat IDS?
Nebo na R14 měla ČD běžně akční/včasné jízdné?

Dominik

Ano na R14 včasné byly (přítelkyně na to běžné jezdila do Semil/Staré Paky), teď flexi zvýhodněné. Jenže IDS je kolikrát i dražší, jak jízdné ČD (a třeba při jízdě Pardubice – Semily těžko na IDS pojedete). Navíc nejde jen o tyto jízdenky, ale i IN25/50.

Alexandr Mikulka

A úplně nejhůř na tom budou cestující s tarifem In-Příroda, že?

KarelF

Co to je?

Jiří Šrámek

Spousta dojíždějících má IN50 a to cena jízdného Arrivy ani IDS nevyrovná. Navíc jde mnohdy o mezikrajské cestování, kde je většinou IDS nevýhodné.

KarelF

Nejvíce to naštve pokud si celkem draze zaplatíte IN 100 a pak vám vyrobí toto.

xyz

Od 12/2019 se IN100 dá (konečně!) se srážkou vrátit i v průběhu její platnosti.

Leinad

To by mělo cestujícího naštvat na ČD, že prodají IN a následně změní platnost.
Dovedu si představit, že by při změně dopravce ČD zaplatily novému dopravci „dožití už prodaných IN“

Jarda Petarda

Ministerstvo dopravy a drážní úřad by měli zastavit příliv těchto vraků z EU. Jsou to vysloužilé podvozkové skupiny, mnohdy i 40let staré, na které se narychlo spíchne kabina pro pasažéry a hybaj s tím na koleje. Takže bezpečnost nula, užitnost diskutabilní, hlavně z toho ještě něco vyždímat že ?

Jadris

Holt tady s nami 810, 854 a jine derivaty jeste nejakou dobu budou no. Se kvuli tomu nemusite hned vztekat..

XYZ

810, milej příteli, to je možná to jediný, co opravdu spolehlivě jede a vyjede téměř všude. Dokonce i do Kořenova, a to je co říct.

Jindra

A proto to tu s námi bude i po roce 2050. Howg!

Leinad

Je 854 lepší?

Jadris

Podle mistni logiky ano. A proc? Ma logo CD. Pokud nezabere ani logo CD, tak jeste muze pomoct, ze byla vyrobena za socialismu a ne v nejakem zaplivanem nemecku. Kde o tom stejne nic nevi.. 😀 😀

KarelF

Vidíte ne, protože já například nemám nic proti kžc, le, rj atd. Mne osobně vadí to, že Arriva se prezentuje jako zachránce českých tratí a cestujících a pak sem pošle od své matky stejně staré soupravy ne-li mnohdy i starší a méně pohodlné než jezdili od čd. Prostě vytažené šroty z vlečky u teplárny kdesi v Německu. Mimo jiné kvůli nesplněným slibům úplně nemusím ani Jančuru který sliboval převratné soupravy typu LE a jak to dopadlo, proto také nemusím ods pamatujete když to bylo OF? Do voleb nepůjdeme jsme „jen“ garanty voleb a hnedle z toho byla odska. Dnes musím… Číst vice »

xyz

„pak sem pošle od své matky stejně staré soupravy ne-li mnohdy i starší“
Zapomněl jste na variantu, kdy pošle soupravy novější než se kterými na stejných výkonech jezdily ČD, konkrétně v případě všech čtyř rychlíkových linek převzatých od 12/2019 + taktéž v případě Os vlaků mezi Libercem a Starou Pakou, resp. Lomnicí nad Popelkou.

Nemluvě o Zlínském kraji.

ušatá

Obsazenost slušná, nelze brát v úvahu jen spojení Příbram – Praha, ale propojení všech míst na trase navzájem. A to plní dostatečně, ale interval těch R je tragický, stejně jako nezastavování ve Vráži – lázních!

ušatá

Co najednou takové prozření?

Leinad

Jaké prozření, kraj někde měnil 843 za 845?

Pirátka

Přestaňme se přít o konkurentech, někdo má rád holky, jiný vdolky, někdo preferuje ČD, jiný exterňáky. Pojmenujme věci pravými jmény! Bylo vyhlášeno výběrové řízení na relaci Pardubice – Liberec? Bylo! Předložila ARRIVA pro MD výhodnější nabídku? Předložila! Bylo by více zarážející, kdyby to nevyhrála, jako v předchozích letech! Stát jednoznačně ušetří na konkrétní zakáze, ale ČD jako státní akciová společnost nadále bude zaměstnávat hromadu systémových specialistů na Nábřeží L. Svobody. Drážní rybníček je maličký jako Rákosníček. Sebezvaní odbornící (tzv. protekční manažeři) se v něm kumulí a v dnešní době Covidu na home office řízeně zajišťují pro EU dojem liberalizace železniční… Číst vice »

Georg

mozna je na case opustit gr cd, evidentne vam to jde na mozek a jste uplne mimo.
nic jineho nez pomluvy a kabinetni politiku v ramci nabrezi neumite, ale treba vas vemou v mekaci.

Pirátka

Díky Vám za nastavení zrcadla, sama jsem se nad sebou zhrozila. Také díky za radu, už mě v „mekáči“ vzali a jsem nesmírně spokojená, dokonce mi to tady leze i z toho mozku. Díky Vám!

Sircus

Moc hezky napsané. A nejvíc pobavil ten vzteklounek. Asi jste ho potrefila, kejhá pěkně 😉

Pe.tr

V mekáči by ji nevzali , tam se musí makat a ne hodinu analyzovat a pindat koniny

KarelF

Vlastní zkušenost ?

Netris

Výběrové řízení vyhlášeno nebylo. Arriva předložila tzv. „nevyžádanou nabídku“.

Nádražàk

Pěkně ale moc pěkně napsané.

Leinad

Férové výběrko nebylo. Bylo vyhlášeno přímé zadání ČD a Arriva podala nevyžádanou nabídku.
Ano, Arriva podala výhodnější nabídku, vlakem s WC.

kom

,,Ministerstvu, stejně jako Libereckému kraji, záleží na poskytování vysokého standardu veřejných služeb, které zajišťuje.“ no to je vtip dne 😀

Vlastimil Kocurek

Jaký kraj taký mrav, tedy vlak.

Nováček

Začíná to být zábavné.

4918

Tento problém je na spoustě R linkách konkrétně R9. R12. R14. R17. R11 a R2x

Georg

kdepak stredocesky kraj, tam se pani jermanova dokonce nechala vyfotit s neboztikem krtkem v blesaku a jeste u toho chrochtala blahem. https://bit.ly/3npa8m1
sukafony, regiosuky, bt, bmto, bmto – forever!

Marian

PIRÁTI TO ZAŔÍDI

XYZ

ZHJO 😀

Marian

Teď jsou v radě piráti, tak to zařídí (pokud jim někdo poradí) !!!!!!!!!!!!!!

XYZ

ZHJO 😀

václav

Přátelé bydlím blízko silnice a kolejí na Liberec .Je to sranda co jezdí za vlaky z německa které vyřadili k nám a proto je tam taky tolik cestujícíc co se nechá snadno spočítat a ty autobusy pokud nejedou na Prahu ale místní – tak to je taky sranda pár lidí a hlavně u řidiče si už jízdenku nekoupíte to jsme to dopracovali je to fakt dobrý -no dělá se to pro blaho občanů a všíchni to myslí upřímě hlavně úředníci s definitivou ???????

M262

Promiňte, šlo by to česky?

Urban Transport Lover

1.) taky se mu nelíbí ten německej šrot – evidentně rozumně myslící stvoření
2.) nemůže překousnout že si nekoupí lístek u řidiče – patrně stará škola

Leinad

1) Raději by Český šrot?
2) Přijít na zastávku bez možnosti jet by se mi taky nelíbilo. Automat na zastávce nebo ve vozidle nebo nouzově u řidiče/štíplístka souhlas.

KarelF

český šrot byl bohužel pro německý šrot pohodlnější ten český šrot jakože byl pohodlnější.

XYZ

Vy jste Čech?

Georg

vaclave budto chlastej a nepis, nebo pis a nechlastej.
nerozumel jsem tomu ani vcera vecer po 4 pivech, ani dneska rano po kafi.

KarelF

Stejně tu budeme za 50 let mluvit rusky nebo německy arrivou a tmobile to začíná..

Honza446

Pokud se nemílim, tak u ČD si ministerstvo mohlo vybrat buď rakev která má narozdíl od Arrivy zdvihací plošinu, což je užitečnější věc než wifi, a nebo ČD ještě pak nabízeli za přirážku nějaké modernější vlaky. Tady prostě vybereme víceméně prodlouženou osmsetdesítku za méně peněz a necháme to tam jezdit.

xyz

„rakev která má narozdíl od Arrivy zdvihací plošinu, což je užitečnější věc než wifi“
Zapomněl jste u obojího na WC s uzavřeným okruhem a elektrické zásuvky.

„ČD ještě pak nabízeli za přirážku nějaké modernější vlaky“
Rozhodně ne hned.

„Tady prostě vybereme víceméně prodlouženou osmsetdesítku“
Rozdíly oproti 810:
– Dvojkolí namísto jednoduchých kol = bezpochyby komfortnější jízda než u 810.
– Vakuové WC (v počtu 2 ks v jednotce)
– Wi-fi, elektrické zásuvky.
atd.

M262

Možná vás to překvapí, ale dvojkolí má každý vlak. 845 má dvounápravové podvozky (a vzduchové sekundární vypružení) a 810 má dva jednonápravové podvozky.

xyz

Ano, přesně tak jsem to měl na mysli. Sorry za (v rychlosti psanou, nicméně objektivně vzato zásadní) nepřesnost.

pkajetan

twl a co třeba čtyřnápravovej podvozek … já se picnu … tady je to niveau 😀

Petr

Pozor, dvojkolí je jedna náprava. Dvě kola spojená osou. Myslel jste určitě podvozek a náprava. Odborníku

xyz

„Myslel jste určitě podvozek a náprava.“
Samozřejmě – jak již jsem potvrdil výše.

Pirátka

Vážení odborníci! Prosím, buďte přesnější v terminologii a místo osy používejte pojmu „dřík“! Když se podívám na svého kuželovitého přítele s pivním mozolem, tak i on má svoji osu a dvojkoulí.

Zaro84

Vakuové WC by nebylo problém průběžně dosadit (viz 842, 814 – což je reko 810), Wi-Fi ani zásuvky by také problém určitě nebyly, když se to může dodělávat i do 814 a 810….do té se mimochodem dodělává i klima. Viz 811.

xyz

„Vakuové WC by nebylo problém průběžně dosadit“
Přesto tak ČD, a. s., dodnes nebyly schopny učinit. Jejich mínus.

Marty

Čeština pláče

KarelF

Už nemá co plakat.

Leinad

Uzavřené WC.
Místo plošiny nájezdové lyžiny = kočárek tím stejně může jet.

Jaroslav Novák

Jednou budeme rádi, že to Čd máme a budeme za to vděčný, když vidím ty soukromníky s čím jezdí to jsou staré popelnice . A jenom hamty ,ať jsou peníze .

Avlaky

ČD taky jezdí s popelnicemi

M262

810 není popelnice, to je legendární historický stroj. Bohužel stále pravidelně turnusovaný.

asdfghjkl

bohužel také pravidelně „modernizovaný“.

xyz

A cožpak až do všech exemplářů řady 810 bude muset být max. k 1. 1. 2025 instalována mobilní část ETCS. To teprve bude drahota. A pěkně se státní dotací.

Kam se hrabe cca 15 jednotek Arrivy, které si v tomto kontextu nyní „vzaly do úst“ určité skupiny lidí. 🙂

Jerry

810 byla modernizovaná jen jednou ..ne pravidelně,melete nesmysly

Dušan

Samozřejmě, že xyz bezostyšně lže !! – ČD vypsaly sice do 810-tek soutěž dosazení mobilek ETCS, ale tu zrušily, když se nikdo nepřihlásil a podruhé už tu soutěž nevypsaly s tím, že do 810-tek se už ETCS instalovat nebude.

xyz

Tím pádem se ale vozy této řady „od 1. 1. 2025“ (pokud někdo věří „závazným“ termínům v drážní branži; podobně „závazným“ jako např. harmonogram liberalizace rychlíkových linek 😀 ) nedostanou na hlavní koridory. O to větší škoda, že např. linky Pardubice – Liberec se dosazení ETCS bude muset na dlouhou dobu týkat jen kvůli těm Pardubicím (pozn. a ani tam by to nešlo udělat stylem „výjimka týkající se uzlové stanice s ETCS v případě přilehlé trati bez ETCS“?). Já si zkusím tipnout, že do 12/2027 žádný výhradní provoz pod ETCS nebude, tzn. v rámci toho 7letého období platnosti tohoto kontraktu… Číst vice »

ušatá

Kdo ví, co bude za rok, natož v roce 25 nebo 27.

Lukáš

Zapomínate na úsek Pardubice – Hradec Králové, kde to ETCS bude taky. To už by byla pořádná výjimka.

xyz

O. K. vlastně (po zdvoukolejnění některého z dalších úseků).

Tím pádem beru zpět v té části „výjimka pro uzlovou stanici“; zůstává však moje pochybnost o tom, že k 1. 1. 2025 se VÝHRADNÍ (tzn. jediný možný) provoz pod ETCS podle mě rozhodně nespustí (když už, tak max. vypnutí národního zabezpečovače, tzn. pro vozidla bez ETCS omezení na max. rychlost 100 km/h).

xyz

Přičemž přece jen toho turnusování řady 810 ubylo od prosince 2019, a to díky tomu, že Českým dráhám vyzbylo více Regionov poté, co byly na některých tratích nahrazeny jinými dopravci (zejména v Ústeckém a Zlínském kraji).

ušatá

Je to to, co vyhovuje těm, co dělají, koncipují a financují veřejnou dopravu. Za ty peníze, co je ochota do toho dát, je to to jediné, co za to může být. To je realita. A na to zase ten motoráček je zázračný. Akorát, že patří na krátké místní trasy a na jiné patří nový motorový vůz s řídícím nebo vleky. Ale k tomu není opět ochota a to ani ze strany řady zde diskutujících. Takže, co se vlastně chce? Vše zrušit? Nebo za málo peněz hodně muziky? To asi nepůjde, že?

Georg

kdo vy? pacienti III. primariatu pn horni berkovice?

Vlk

Já nepochopím, kdo má pořád problém. Vždyť kraj si to může dát do požadavku či při sepisování tendru, že je podmínka mít nové vlaky, autobusy, koloběžky, trakaře……
Pokud na lince pojede vůz starý, bude milion pokuta……..
Co pořád kdo má……vždyť je to jednoduché !

Dominik

U rychlíků objednávaných MD si diktovat nemůže.

XYZ

Jednoduché, jak myslíte a píšete, to opravdu není. Jedná-li se o rychlíky, tak ty má v gesci MD, nikoli Kraje, to se velmi mýlíte. A u MD spíš rozhoduje cena za kilometr, než kvalita cestování a technická „zdatnost“ nasazených souprav. Vítězství Arrivy je sice diskutabilní vzhledem ke kvalitě oněch služeb stran „zdatnosti“ vozidel, ale bohužel se s tím musíme asi smířit. Pokud by jel na lince vůz starý, určitě by nebyla pokuta udělen dopravci hned pokuta, natož pak Vámi zmiňovaný milion, jelikož ta se uděluje za jiné, mnohem závažnější a především přetrvávající prohřešky. Provozovatel linky by musel nejdříve zjednat adekvátní… Číst vice »

XYZ

Opravuji větu: „Pokud by jel na lince vůz starý, určitě by nebyla pokuta udělena dopravci hned , natož pak Vámi zmiňovaný milion, jelikož ta se uděluje za jiné, mnohem závažnější a především přetrvávající prohřešky.

KarelF

A to je problém, protože dopravce pošle 4x dobrou soupravu pak 2x špatnou a takto to může opakovat a ví že se nic nestane a o je špatně.

KarelF

Problém je, že za peníze které kraje do toho dají nebo i md nebude čokoládka z másla a smetany, ale palmový a jiný tuk s …příchutí….. másla, čokolády a smetany.

xyz

„za peníze které kraje do toho dají nebo i md nebude čokoládka z másla a smetany, ale palmový a jiný tuk“
Nesmysl, viz mj. Arriva v Libereckém či Zlínském kraji.

Zdrasa

Data v ruce nemám, ale z mých zkušeností, kdy jsem Ploučnicemi (Ústí – Č.Lípa – Liberec) trochu víc jezdil, tak málokdy bývají nějak prázdnější, z mého laického pohledu je pak ta aktuální kapacita v běžné dny tak akorát. Maximálně v létě o víkendech za hezkého počasí, kdy se směřuje na vandry nebo k Mácháči bývají poměrně plné.

Marcel Pánek

Díky. 🙂

tormen

Úsek Děčín – Ústí se běžně jezdí na stojáka.

Marcel Pánek

Děkuji

kix

i děčín-lípa..směrem k liberci to je pak slabší..to stejné platí i o pardubický větvi..tam je hojně využíván úsek Pu-Dvůr a pak Semily-Turnov, ale i mimo ty tři vozy většinou nevozí vzduch, špičkové jsou pak narvaný plně i 5ti vozový po celé trase

Kamui

Stejně to nechápu. V krajích jezdí spousty a sposty moderních vozidel, ale MD na své linky postačují staré plečky, které neumožňují požadovaný koncept. Např. MD by dobudoucna chtělomse Švejky zastavovat v Příbrami a Písku i na zastávkách, ale s línými šunkami řady 845 to není možné, protože by to trvalo moc dlouho a nevyšlo by křižování.

xyz

Jestli chce MD se Švejky do budoucna počítat, tak by především:
– je nemělo hnát pomalou trasou přes Rudnou
– nemělo u nich mít četné díry v taktu (které v úseku ČB – Písek jsou zčásti „vyplněny“ objednávkou JČkraje).

S těmi plečkami pro tuto linku mimochodem přišlo samo MD (a to v době, kdy tam jezdily ČD, a. s.), a to už (vzpomenu-li si dobře) od prosince 2012, kdy na ně nasadilo hydry (a to i se dvěma přípojnými vozy) – mimochodem vozy staré (z dnešního pohledu) přes 50 let (tzn. řada 845 tam znamenala omlazení vozového parku).

Jerry

Ano vozy 054 za mot.vuz jsou staré 50 let ale posly modernizaci.kompletni výměna interiéru.oprava skříně a podvozku..a tyto vozy mají 2 WC ,dostatek místa na kola.to 845 má kulové.

xyz

„jsou staré 50 let ale posly modernizaci.kompletni výměna interiéru“
Jednotky řady 845 u Arrivy touto modernizací prošly také. A staré jsou jen 31 – 34 let.

„a tyto vozy mají 2 WC ,dostatek místa na kola.to 845 má kulové.“
Zrekonstruované jednotky řady 845 mají také dvoje WC.

ušatá

Na jeden vůz, tedy na cca 40 sedadel jedno WC?

Leinad

1) Smíchov – Beroun bez zastávky, přes Rudnou je žene SŽ.
2) Ano. Je sranda, když MD tvrdí, že je takt Praha – Beroun půl hodiny.

idk123

Nekončí náhodou smlouva arrivy v prosinci 2022? (smlouvy byly na tři roky)

XYZ

Tady se nejedná o osobní vlaky, ale o rychlíky.

Vašek

V České Lípě býval obrovský kovošrot. Tam by mohli oba dopravci deponovat svá vozidla.

Retrovec

Tady rychlíky stejně už roky nejezděj….
Co to je za rychlík, když tam není první třída, jídelák pošta a pořádnej služebák ! A když ten Rychlík místo do Brna či do Chebu nejede dal než do Pernikova či Ústí, to teda jsou rychlíky !

V.N.

Buďte rád , že vůbec něco jako rychlík jezdí. Já když vidím ty totálně prázdné vlaky u nás (a to jak rychlíky, tak i osobáky) , říkám si, že jsme hodně bohatá země. Když si můžeme dovolit takto rozhazovat.

Někdo

Já myslel že Arriva a L. kraj jsou kamarádi
):

Papaja501

Taky se mi zdá divný, že najednou otáčej.

Jadris

Ja si myslim, ze LK narazi spis na neschopnost Ministerstva, nez Arrivy..

Papaja501

Každej na to máme svůj názor, já ten Váš respektuju…..mě se to prostě zdá divný, že najednou v tuto chvíli kritizuje…..Ty rychliky od prosince jezdit budou, ať tak, nebo tak…..S tímto vyjádřením měli přijít už před dvěma roky.. Když tenkrát Arriva ustoupila, zřejmě kvuli výlukám.

petr

za ty ,,peníze,, kdo by to dělal ? Úředník natož ministerký má stále málo !!!

David

No, že by to tedy nebylo o kamarádství, ale o kvalitě služeb a jejich cenách? Tohle navíc není o Arrivě, ale o tom, že MD na tom regionu prostě nezáleží. Žádná elektrizace, žádné modernizace tratí (Česká lípa budiž světlejší výjimkou), žádná nová či zánovní vozidla. Jaká je průměrná maximální rychlost, kterou mohou jezdit vlaky v Libereckém kraji na rychlíkových tratích? 75?

V.N.

Když pominu Uničov (funguje už ?) a trať Mariánské Lázně – Cheb …tak Liberecký kraj se může pochlubit dvěma úseky , kde na jednokolejných tratích se jezdí 120 km/h. Co bychom my u nás na Mladoboleslavsku za to dali .

Jiří Šrámek

Ano. Pár km. A oba jsou na výjezdu z nedávno rekonstruovaného nádraží v České Lípě.

xyz

Kromě vámi jmenovaných též Boří les – Valtice a Skrochovice – Krnov-Cvilín.
+ možná i něco dalšího

a8n

Tím by měl být výčet kompletní.

Ondrys

Žádná modernizace tratí? A Liberec – Tanvald je co ? Tanvald-Železný Brod je co? Na Hrádek se nedávno také opravovala trať společně se zvýšením rychlosti, byť kvalitativně to stojí za prd. Řada 840 nejsou nová vozidla?
Jako souhlasím s tím, že v LB kraji by železnice zasloužila pořádné investice, ale tvrdit že se tam nic neděje nelze, těch výluk jsme si za posledních 10 let užili až až…

xyz

Kromě vámi uvedeného také modernizace stanic Raspenava a Frýdlant, jakož i „odstranění propadu rychlosti“ (= zrychlení) mezistaničních úseků mezi Libercem a Starou Pakou.

Ondrys

Ano, máte pravdu. A teď se chystá oprava zubačky. Kdyby to člověk porovnal se stavem před deseti lety, tak ten posun je obrovský. Už to tu nevypadá jako ve skanzenu, ale na jízdní doby to moc vliv nemá, bohužel…
Když jsem zmínil ten skanzen, tak každý rok s údivem pozoruji, jak na trati do Jindřichovic pár chlapů mění dřevěné pražce hezky postaru, krumpáč, ruce… 21. století jak vyšité…

Supidio

Nejhoší vlaky ? To bych opravdu netvrdil. Tyhle soupravy sice nejsou výhra, ale pořád nabízejí aspon zásuvky a wifi a nějaký snesitelný komfort… CD jsou schopné na mnoha rychlících nazazovat zločiny jménem Bdt, o něco snesitelnější béčka jsou pak na mnoha linkách standardem, nad kterým se nikdo nepozastavuje. A jejich slavné modro červené motorové rychlíky z 90. let taky byly moderní naposledy když praotec Čech studoval…

cestující Veronika

radši vhodnou ventilaci vzduchu než wifi a USB.

Petr

A vy by jste utrácel desítky milionů za nové soupravy na kšeft na pár let s nejistým pokračováním….?? Pochybuji….

Honza446

A co takhle zvedací plošina? Vy opravdu dáte trze přednost wifi, než něčemu, co může hendikepovaným zjednodušit život? Motorový vůz 843 neboli rakev má zdvihací plošiny narozdíl od šrodu DB

xyz

„něčemu, co může hendikepovaným zjednodušit život?“
Reálně jim zjednoduší život jedině nízkopodlažní vozidla (která využijí i další skupiny lidí, např. chodící o holi či např. lidé s kočárky) + normovaně vysoká nástupiště.

Mmch. na některých tratích v této věci samy ČD zkomplikovaly handicapovaným život, např. Os vlaky na trati č. 080, kde dříve jezdily Regionovy, ale od 12/2019 rakve.

PetrN

U kolika odporných Bdt popelnic nabízí CD zdvihací plošinu?

Avlaky

V 845 je nájezdová plošina, tak o čem se bavime

Georg

co tu mavate hendikepovanyma, kolik vozickaru tema rakvema asi tak jezdi, proboha…
pro kocarky a lidi spatne chodici je plosina uplne k prdu.
zase nejaky odborarsky vykriky…

cestující Veronika

Jak opět? 854 se zbavili a mají 845. Tak jak opět? A ještě se někteří politici z Libereckého kraje chlubí, jak zařídili moderní soupravy (Arriva). A nyní si stěžují,že se jim 845 nelíbí 🙂

Jadris

LK narazi spis na Ministerstvo. Na to, ze nove objednane rychlikove soupravy jsou jen o fous lepsi, nez ten srot, co tam jezdil doposud..

Leinad

Na které trati Liberecký kraj objednal 845 náhradou za 854? 🙂
Nejezdí Arriva i lepšími vozidly?

Broge

Nejhorší rychlíky jezdí u nás na Vysočině. My si ty vlaky klidně vezmeme 🙂

xyz

Ano. Tam dokonce ČD, a. s., od 12/2019 přistoupily ke zhoršení kvality vozů poté, co vůz Bbdgmee, do té doby nasazovaný na valné většině rychlíkových spojů, byl u všech spojů nahrazen neklimatizovaným (a pozor – plošinou pro vozíčkáře nedisponující, srov. s toutéž argumentací v případě náhrady ČD Arrivou) vozem BDs.

Jedine vlaky

A nevíte náhodou, kam se ty Bbdgmee přesunuli z R9?

Kubin

R18

Jakub

Nejenom tam… Podívejte se na rychlíky Labe nebo Střekov.
Labe – sezení 3+1 ale sedadla defakto potažená prkna textilem, špalkové brzdy, archaický podvozek…
Střekov – složení: AB, Bdt, B. To je rychlík hodný roku 2020. Strojvůdce slovo Wifi ve vlaku nikdy neslyšel.
To fakt i kdyby Regiojet dotáhl jeden patrový vůz po DB a k tomu dotáhl předělané lůžko na kupé tak to bude mnohem modernější sestava.

Georg

to samy r17, hadr a sezeni po osmi. v covidu se to nastesti omezilo, ale drive fakt humus.
kde jsou ti apostolove dobrych umyslu cd, kdyz se mluvi o techto ostudach?

Georg

to je ale neco jinyho… prece! 😀

Lovosičan

Tohle vyřeší jedině vyřazené italské vagony…totiž, chci říci, zbrusu nová souprava se šesti vozovými třídami, kde i šestá třída bude lepší než jednička u ČD. 😉

XYZ

Doporučte to MD.

Ladas2

Dokud bude pražskej Pepík kafrat do toho, co je potřeba v horských oblastech severovýchodních částí tohoto Babišova, bude to stát za pěkně zapáchající bobek.

Původní Pražák

To, že chodí do práce v Praze (záměrně nepíšu, že tu pracují), ještě neznamená, že jsou to pražští Pepíci. Treba co vím, drtivá většina šotoušů v Ropidu dojíždí ze středních Čech. A Praze se asi za něco mstí…

Jadris

Kraje by se mely aktivne ucastnit objednavky vlaku, ktere ma ted na starosti MD. Ministerstvo se drzi konceptu, ktere ne vzdy funguji. Rychliky kolikrat vozi vzduch. Do krajske dopravy se alespon trochu muzou vlozit zastupci obci a mest, kteri znaji realne pozadavky na kapacitu dopravy. Chce to spolupracovat na vice frontach.

Růža

Tady nefandím nikomu. Ta soutěž měla být vypsaná aspoň 2 roky dopředu s tím, že výherce nasadí např. do čtyř let nové jednoty a smlouva bude třeba na 10 let. Takto mi to přijde, že o cestující jde až v poslední řadě. Prostě rychlík Liberec-Pardubice na dalších 7 let 3 roky bez klimatizace a první třídy.To se nedá nazývat rychlikem.

Někdo

Rychlík Sudet Expres

Pražák

V první části s Vámi v podstatě souhlasím, celý ten chaos jde pouze a jenom za MD a nenávistné výkřiky šoto-odborářů vůči všemu co není v najbrtu jenom ukazují jejich omezený duševní obzor.
Nicméně v té druhé části už musím oponovat. Soutěže samotného lepší vlaky nepřinesou, ty může přinést pouze a jenom bohatnutí ČR jako celku a s tím spojené „bohatnutí“ veřejných rozpočtů. A to je něco co se v příštích pár letech prostě čekat nedá, takže se holt budeme muset spokojit s tím co je.

Kubrt

Ještě to má jednu alternativu – konečně přestat objednávat ty vlaky, které lze snadno nahradit busem a ušetřené prostředky použít na zkvalitnění tras, kde je vlak opravdu nutný, kde má významnou přidanou hodnotu. To se týká samozřejmě zejména krajských objednávek.

ušatá

Jenže na tom se nic neušetří, naopak, ale to je pořád dokola, dokud nebude ochota přijmout komplexní objektivní výpočty. Prostě krajina, zdraví, prostředí atd. není zadarmo, i když si to, nejen zde, řada lidí myslí. A přitom výpočtů je víc než dost, jen není ochota si je vyhledat a přijmout je. Natož si sami spočítat leccos z aspoň té trochy dat, která existují.

Jaaaa

Ts, Alenka rozfrcala 500 mld. ani nevíme na co, takže prachy jsou!

Růža

Bohužel,ty prachy opravdu jsou a nikdo neví pořádně kde. Ale určitě jich je dost“správně“odkloněnejch.

Pražák

No právě o tom mluvím. Teď se udělala jednorázová sekera 500 mld., příští rok to má být 320 mld., mandatorní výdaje rostou krize nekróze a to se v budoucnu projeví na podstatně vyšších nákladech na obsluhu dluhu. Takže opět, i přes oživení ekonomiky, zbyde méně peněz třeba na vláčky. Tedy buďme rádi za to co je, mohli by být hůř.

V.N.

To, že by se kraje měly moci se k něčemu podobnému vyjádřit , proč ne ? Ale pouze vyjádřit. Představa , že Pardubický kraj bude mít nějaké požadavky, Hradecký kraj jiné požadavky a Liberecký kraj opět jiné požadavky – a ministerský úředník si bude losovat , komu vyjde vstříc…. to je přece nesmysl… Kdo platí, ten určuje podmínky.

X 1

A pak to dopadne takhle. Blbě na všechny strany.

V.N.

A jak to chcete dělat jinak ? Dálkový vlak jede přes území více krajů. Každý kraj naň může mít jiné požadavky. A zase..požadavky mohou být obrovské, pokud to zaplatí někdo jiný. Konkrétně u trasy Pardubice-Liberec vedoucí přes tři kraje. A když MD položí všem krajům dotaz… chcete levnější , horší vlaky , anebo lepší a dražší…. ale připlatíte si x mega ročně. Pro co se rozhodnou ? A zase , co když LBC kraj bude chtít dražší vlaky , ale ostatní kraje levnější ???? Proto naprosto souhlasím s ministerstvem. Ale nechť před vypisováním VŘ se otáže MD krajů ohledně jejich… Číst vice »

Leinad

Kdyby byly požadavky krajů ve sporu, rozhodne ministerstvo. Ale krajům minimálně položit dotaz.

ušatá

Na to je potřeba státní dopravní politika, koncepce dopravy státu, kde musí být stanoveny i ty parametry na kvalitu a zahrnovat obecně požadavky cestujících, krajů a všech dalších faktorů, které se kolem toho vyskytují.

jan

Pokud vím, tak arriva přece jezdí v libereckém kraji za objednávky kraje:-)

Vít Jůza

Ale s jinými soupravami, snad lepšími. Možná kraji nejde o konkrétního dopravce, ale lepší kvalitu.

Jadris

konecne nekdo, kdo nema odborarske bryle a precetl si clanek! 🙂 diky

XYZ

Kopete za Arrivu?

XYZ

Ano, ale osobní vlaky. Rychlíky jsou v kompetenci MD.

Petr Zdobinský

Dobré úřednické bláboly, to vyjádření MD Mně jako cestujícímu záleží na tom, čím jezdím.

Kubin

Nejhorší vlaky? To nikdo ze zastupitelstva nejel R9 a R11. Tady je to totiž teprve síla. A zlepšení, narozdíl od R20, v nedohlednu…

Zdrasa

Ono se plánuje nějaké zlepšení na R20? Co já vím, tak se zrovna nedávno kvalita snižovala. Po dlouhých letech začali před pár rokama nasazovat do soupravy 1-2 moderní vozy k béčkům a pak to minulý rok zařízli. Když se pak o tom psalo, rozhodli se dát alespoň místo klasických béček Bee, ale tedy za nějaké zlepšení bych to neoznačil.

V. K.

Jasně to ukazuje, proč hlavně proboha nebrat krajům vlaky (a ideálně i autobusy), jak vymysleli ti géniové na MD. Ministerstvu dopravy jsou standardy ve veřejné dopravě narozdíl od většiny krajů naprosto ukradené.

V.N.

Když vidím , jak v každém kraji platí jiné přepravní podmínky , tak jsem pro sjednocení. Aby někdo , kdo přijede do Brna autem a bude chtít jet do Blanska vlakem , nemusel studovat x hodin přepravní řád.. a nevystavoval se riziku , že v některých částech vlaku bude za černého pasažéra..

Jaaaa

Takže si to shrňme: Objednávky kraj, tarif povinný celostátní řízený MD. Zapomněl jsem na něco?

(Jo, režijky. Povinné pro všechny! 😉 )

V.N.

Nikoliv tarif. Přepravní řád. Stejná pravidla. A režijky mne opravdu , ale opravdu nezajímají..

Leinad

Přepravní řád je stejný.

Existence různých způsobů odbavení (ve vlaku je automat na jízdenku versus můžu vyhlížet štíplístka a sednout si na druhý konec soupravy) – dát do vlaku cedule které na to upozorní. Mimochodem v některých státech se smí nastoupit jen s platnou jízdenkou.

Papaja501

Já už fakt nevím, co si mám o tomhle bordelu na železnici mysliet……..Samá prohlášení, změna názoru….Kdo bude jezdit za stovku na km s novejma soupravama?….Asi jen s repasem toho, co jezdilo na příměstskejch linkách v Německu před dvaceti lety a tady to teď s velkou slávou plní dálkoviny rychliků…..Kolik je let po tý slavný revoluci, když mi říkali, že se to do třiceti let srovná?….Mám dojem, že se oddalujeme v tom odstupu… Fakt nevím, i když mne ukřižujete.

Jaaaa

Ono by se to srovnalo, kdyby soudruzi z KSČ nekradli – tedy kdybychom je nenechali krást.

Papaja501

Přesně tak, ti soudruzi se rozprášili do různých politických stran a dnes i hnutí a dostali ještě volnější ruce……Ono by se to možná srovnalo, kdyby tady ta společnost fungovala, jako na západě.
Omlouvám se za komentář mimo téma.

Kubrt

Nikdy by se to nesrovnalo – to by v Německu//Rakousku museli na 20 let ustrnout, což se samozřejmě nestalo. Ten rozdíl 40 let komo-systému je prostě nesmazatelný, i kdyby v ČR žili Švýcaři místo Čechů.

Papaja501

Trošičku, ale doopravdy trošičku srovnáváme…Máme pár Railjetu, sice bez našich mašin, budou fungl nový vozy, což je srovnatelný, JLV a konmfort lůžek si v okolí pochvalujou…… chce to asi delší čas.

Martin

Proboha, mě táhne na 50, aby h se toho dožil …

Gwann

Kolik let se ještě budeme na bolševika vymlouvat… stačí, co jsme si zvládli vybudovat od listopadu. Prebujely a velice drahy (samozřejmě zcela nefunkční) systém veřejné a státní správy. Vc. Policie.

Nejlepším zrcadlem jsou dosud vzyvane figury jako Bureš a Zeman. Dokud to tenhle fistronum a jim podobným budeme házet, tak máme smůlu.

ušatá

Můžete konkretizovat? A třeba to i zveřejnit nebo podat žalobu? Na diskusích se to hezky povídá, ale dát fakta a kůži na trh! To tu velmi schází a proto to tak vypadá. A nejen v dopravě.

Michal

tak at si Liberecký kraj nakoupí vlaky jaké se mu líbí a pak jen vybere provozovatele 🙂

Martin Chovanec

A ten provozovatel pak bude mezi Pardubicemi a Libercem konkurovat státem objednaným rychlíkům, nebo jaká je Vaše představa?

Leinad

Proč ne? Ministerstvo objedná rychlík, kraj objedná spěšňák.

XYZ

A čím myslíte, že ty lidi pojedou? Rychlíkem objednaným od MD nebo spěšným od Kraje, který bude stavět víc a pojede déle, protože to „je jen špěšňák“? 😀 Trochu myslete, než vypustíte džina z lahve. Navíc kdyby Kraj (potažmo Kraje) objedná spěšné vlaky i osobní, tak bude ta trať úplně plná a bude se na každý mezi čekat na průjezd rychlíku. Nebo myslíte, že rychlík potáhne v soupravě ten krajský spěšňák? Člověče, myslím trochu třídně. 😀

Leinad

Kratší vzdálenosti (pár rychlíkových zastávek) pojedou tom co jede první, protože se nevyplatí hodinu čekat na úsporu 5 minut 😀
Přeplněnou trať Dobrá Správa nepřipustí, kdyby se mělo čekat na křižování a předjetí, tak postaví druhou kolej 😀

Jiří Kocurek

Tak přesně tohle na Nábřeží nechtějí. Raději by zrušili kraje, než aby se kraj postaral sám.

Mirekl

Až bude kraj platit za rychlíky, tak ať kecá do objednavky. Do té doby ať si zamete na svém dvorečku. Prostě kdo platí ten vybírá 🙂

Původní Pražák

Jestli je jediným smyslem rychlíků zajistit práci jinde nezaměstnatelným úředníkům z MD, pak máte samozřejmě pravdu.

Adamgolias

845 jsou navoněná bída. Viděl jsem stroj , který měl přední okno tak zahnojené , že se divím , že vůbec může na koleje . Přijet s takovým sklem v autě na STK tak neprojdu. Jako od okují od sváření nebo něco takového. Rezava a děravá podlaha u schodů , lakýrníci se taky nepředvedli – zblízka je vidět odflaknuta práce vylepšována samolepkami , dveře dřou , nedoviraji , podlaha se ,,houpe,, , interiér je plný hořlavých věci – viz dřevotříska na skříních s elektrikou , hlučné vybrané ventilátory , špatně fungující regulace topení , spousta jednotek je ,,obutá,, , z… Číst vice »

švarc

Ta teplota ve voze v létě je příšerná, když už to nemá klima, tak to musí mít pořádné otevírání oken.

Jiří 24

Neví někdo důvod proč tam nemůže být klima? Je to kvůli výkonu motoru, že by bylo potřeba jej vyměnit za výkonnější?

Martin Chovanec

Ano, je to problém s výkonem. Nicméně co mi říkal před více než rokem chlapík z Arrivy, pokusí se to tam nějak dostat.Jestli to je aktuální plán, netuším.

Avlaky

Měli by se dodelavat

Avlaky

Klimatizace bude, zatím to je jistě jen u 845.001, ale měli by následovat další

Adamgolias

To víte určitě? Na zkoušku jednu , zrovna tu nejojezděnější mašinu bez hl světlometů? Nehledejte v tom nějaké rytí , ale dotaz bez postranních úmyslů.

kix

taky mě zrovna ta 001 překvapila, ale třeba právě proto projde nějakou větši opravou, tak se to na ní rovnou vyzkouší, mít 845 klimu, tak by to ještě ušlo, ale to je jejich největší handikep pro cestující..druhý jsou adhézní vlastnosti a poměreně velká lenost, ale to cestující veřejnost, zas tak moc nezajímá, resp. neřeší

Jiří 24

Však znáte jak vypadají věci co projdou Parse, pokud tedy nemluvíte o jednotkách v původním stavu 🙂

ušatá

Výborná charakteristika.

XYZ

Ja, natürlich! Das ist der echter deutscher Schnellzug.

KarelF

Ja, Sie haben Recht, der ideale Expresszug für das Tschechische Schwein

KarelF

Entschuldigen Sie, ein tschechischer Bürger zweiter Klasse

Jirka

Podle hejtmana Martina Půty ale ministerstvo kraj nepozvalo k jednáním s dopravci, aby svoje požadavky mohl uplatit. Máte nějaké indicie?

Lada

To se teda ptáte na pravém místě 🙂 podle nejednoho trolla z diskuse u článku, že to Arriva dostala, si Půta ministerstvo podplatil, aby to Arriva byla :))

Kubrt

Přesně tak a Babiš a Hvlíček mu jdou na ruku, protože to jsou přece největší kamarádi se starostama.

Jaaaa

Ale houby, tohle šlo v nižších patrech.

patology_chef

Zjevně tam má být „uplatnit“. Tlačítko F7 nevyřeší vše 😉

patology_chef

Zjevně tam patří „uplatnit“. Spoléhat se pouze na klávesu F7 se nevyplácí 😉

Dominik

Jistě, pane Půto, a co pobyty kvůli připojům? A celkový stav infrastruktury? Zde moc nová vozidla nemohou s jízdní dobou.

xyz

„Zde moc nová vozidla nemohou s jízdní dobou.“
V úseku Česká Lípa – Zákupy (120 km/h) mohou.
Totéž pak v úsecích s „horními“ rychlostníky (mj. mezistaniční úseky mezi Libercem a Starou Pakou).

I kdyby ani pak nedošlo ke zkrácení jízdních dob dle JŘ, tak zejména u rychlíků Liberec – Ústí n/L. by došlo ke zlepšení stability konceptu (zejména co do zajištění ostrých přípojů v České Lípě).

Dominik

110 km/h / 120 km/h zas takový rozdíl není.
Je pravda, že já jsem stále jen na trati Pardubice – Liberec, ale tam je JŘ docela stabilní. Vzhledem k „lenosti“ 845 (je natom podobně jako 843), k počtu hnaných náprav a přenosu výkonu, nebude moc rozdílu v tom kopcovitém terénu.

Jiří Šrámek

No právě. A přesně o tom je tu řeč. Chtělo by to něco živějšího (když už se nelepší infrastruktura – myslím výrazně nelepší).

švarc

Sharky by se na trať zajisté hodily více.

Jiří Šrámek

Ano, ty jsou o dost živější. Ale zase jsem slyšel, že prý mají vysokou (hodně) spotřebu. Včil mudruj.

Pepa

Ale platěj tam režijky…

Jiří Šrámek

A? Je mi to fuk. Žádnou nemám a nikdy jsem neměl.

Někdo

Takze dalsi ujetej ?

KarelF

Pepo jděte někam, když na to nemá arriva je tam koupit a tak mne je jedno kdo je tam nasadí modrej, žlutej, černej, růžovej nebo duhovej.

ušatá

Ono celkově žádná sláva. Vím to i od lidí z provozu i údržby.

Jan K.

Jednotka řady 845 sice má uvedeno že jezdí 120 km/h ale zkutečnost je že než té rychlosti dosáhne tak uběhne taková doba že dříve mine návěst s nižší rychlostí a nebo dříve vjede do dopravny. Tahle jednotka jezdí tak 100 a i to už je na ní skoro až až. A v kopcích tak to je ještě pomalejší. Tyhle jednotky měli dát spíš do šrotu než aby je takhle zbastlili a vrátili je zpět do provozu.

Dominik

Však já s tím souhlasím, neříkám opak.

Miloň

Proto se jich němci ve velkém zbavují, protože už prostě na jejich tratě nevyhovují. Stroje z novější a výkonnější série 628.4 nám samozřejmě nedají.

Kubrt

Němci se jich zbavují, protože kupují nové vlaky. My na nové nemáme, tak kupujeme 628.

Martin V.

Můžou jezdit 843 a 845 podle horních rychlostníků? Když už mají nic moc akceleraci, tak by aspoň nemusely do oblouků tolik brzdit.

kix

můžou a taky běžně jezdí

Pietro

Jednou jsem tím kolejovým autobusem jel z Benešova do Prahy. Taky se to pyšnilo se to titulem „Rychlík“. Smrad, hluk, zima, málo místa a čalounění nevidělo kartáč několik let. Ale zase je to lepší než nasteroidovaný unavený šukafon, že…

Pietro

P.S. Arrivou již nikdy více.

Avlaky

To jste jeli 628 (záložní vozidlo)

Pietro

Pak má Arriva zřejmě jen záložní vozidla. Ale vážně: řada 845 je jen recyklované vozidlo z minulého století a ani dílčí modernizace z toho neudělají nástroj pro přepravu osob v rychlíkové kategorii. Možná pro tetu z Horní – Dolní co poveze ve sváteční den husu do města to bude příjemné zpestření dne v jinak všedním životě penzisty, ale pro pravidelné dlouhodobé cestování to není. K tomu je potřeba jiná kategorie vozidel. Pokud ji ovšel zadavatel vyžadoval…

Jiří Kocurek

A ČD nabízejí co? Zrecyklované vozidlo o 20 let starší (854) nebo vozidla z minulého století (842/843).

Pietro

Diskuse je o Arrivě. ČD nevyhrály. Nicméně, to neznamená, že by výhra ČD byla nějaká výhra (pro zákazníky).

švestka

No jo, není nad skvělé moderní vozy 810,010, B, BDs, Bymee, atd. – výkladní skříň ČD.

Paddy

Ty nic jiného neznáš co?

švestka

ještě jsem zapoměl na 021, Bmo, Bt, aby byl výčet perel ve vozovém parku ČD kompletní.
Nebo snad ještě někde vozej lidi v Bmx?

a8n

Bmo nevím co má být, Bt už jsou hezkých pár let všechny ve šrotu, 021 a 050 pár posledních zbytků jako zálohy.

Kubrt

Bmo je modré patro.

Tuzemák

Bohužel, já třeba ne. Na R11, až na jeden občasný výkřik do tmy, nic lepšího u toho správného dopravce nejezdí. Taky bych rád vyzkoušel, na našich kolejích i ty Arivácký a Jančurovy ojeté „šroty“ ze západu. Bohužel, naše trať se zlepšení v otevřené soutěži, ještě dlooouhoo nedočká.

Apollo17

A v Americe nám zase bijou černochy 🙂

Y.K.

Pravda, z Benešova do Prahy se také stále dá jet luxusním Béčkem…

Ondra L.

No, myslim, ze kdyz se do toho elektrizovaneho koridoru nacpaly desitky miliard, je tragedie, ze mame byt vdecni, ze misto beckem jedeme motorovou 628… O regionovach z benesova na olbramovice ani nemluve, ted v lete jsem jel z jesetic a dost me to prekvapilo, nejsem zrovna jeden z mistnich fanatiku, abych se pri pohledu na regionovu krizoval, ale kdyz se clovek kouka z okna tohoto nouzoveho vozidla na tu hypermoderni trat, je to trochu bizarni zazitek

Kubrt

Provoz 628 do Benešova byla snaha Arrivy získat v tuzemsku železniční zkušenosti a nějakou historii, nedělejme z toho závěry na téma miliard do koridoru.
814 Benešov-Tábor/Sedlčany: tady je spíš pozoruhodné, že tu osobáky vůbec přežívají. Vůle zde platit aspoň ty motoráky je maximum. Jistě každého napadne, že by tu mohly jezdit pantery/baterko-pantery, které by využily možnosti tratě, ale kolik % by tam byla obsazenost?

Ondra L.

No moc lidi tim nejelo, ale bylo to teda v sobotu dopoledne. Spis je skoda, ze na to nezbyly spidery, to by na ten spoj bylo tak akorat, i kdyz je mozny, ze cestujici vyhanej taky ty vyluky.

Leinad

S90 Benešov – Tábor objednává Středočeský Kraj, zatímco Jihočeský je nechce vůbec. (Proto taky PIDí číslo linky atd.)

ušatá

A ona ta Regionova jede na tom novém svršku špatně? Ten svršek, stav tratě hraje dost velkou roli.

KarelF

A v vybrané dny i párou přes vrané.

Paddy

Anebo taky z Prahy do Brna railjetem, ale na to jsi ještě v Benešově nepřišel.

xyz

Přitom ten samý Liberecký kraj u té samé Arrivy objednává mj. dopravu na úseku Tanvald – Železný Brod, kde na Os vlacích jezdí jednotky řady 845 pravidelně…

ještěd

Přesně tak a to už jim nevadí kujónúm…

xyz

O. K., tím pádem beru výše uvedené zpět.

Avlaky

To znamena výměna dvou jednotek?

Jan Sůra

Ano, to jsou ty, co jezdí nyní pro RJ na Slovensku.

xyz

Čímž mimochodem hned vyzbudou dvě jednotky řady 845 pro nové rychlíkové výkony Arrivy. 🙂

Lektor

Tak to bude super když na lokálce bude lepší vozidlo než na rychlíku.

Avlaky

No více desir se bude měnit 5 (2 Liberecko 3 s49 a pak ještě taky za stadlery) takže celkem 9 jednotek co už je v provozu + 8 co přišli parsem

Berťa

No jo, ale tady do toho nemohli kafrat a tedy výpalné dostal někdo jiný.

XYZ

Zde se jedná o rychlíky, nikoli o osobní vlaky.

ještěd

Co chtěli to maj !!Arriva sem , arriva tam ťuťu ňuňu fuj české dráhy dobře jim tak !hlavně Pútoj !
Tady to viděj !

Marcel Štancl

Liberec moh mít již za hluboké totality přímý rychlík Praha Turnov – Liberec – Zgorzelec – Szczecin, jenže radní to nechtěli. Nyní se město diví, že je bráno jako lokální z hlediska železnice.

Jiří Šrámek

Chcete mi byť jen naznačit, že za hluboké totality bral někdo ohled na radní a jejich názor? Obzvlášť šlo-li o radní z Liberce? To nemůžete myslet vážně.

ušatá

A nebralo? Asi o tom moc nevíte, protože ty věci se s kraji i okresy projednávaly a to i dost tvrdě. Nejen v dopravě. Otázkou je, na co bylo a jaké byly koncepce. Už od 70. let byl celkově odpor k železnici a dělalo se vše, aby se omezila. Obdobní odborníci se pak dostali k rozhodování i po roce 89 a jsem tam kde jsme.

Martin

Pamatuji R Dráždany – Košice, vozilo to lehátka.

Kubrt

A v sezóně doplněn dalším Lipsko-Margecany 🙂

Martin

Jako děcko jsem jel s rodičema do Tater, bylo to cool, DDR-ouni už dojeli do Liberce nacucaní jako slívy. Takže Jančurův vlak do Splitu nic nového pod sluncem :o).

Pe.tr

Jančura jezdil do Rijeky a Dederon jezdil přes Děčín . Přes LBC určitě ne , neboť tam nejsou dráty .

Kubrt

Přes Děčín jezdilo z DDR spousta vlaků na Balkán, ty dva zmíněné vlaky do Tater skutečně jezdily přes Liberec. Dokonce LD Liberec kvůli nim na sklonku 80. let dostalo přidělené dva brejlovce 754 s elektrickým topením. Parní topení, tehdy na libereckých vlacích běžné, už bylo na mezinárodních rychlících nepřípustné.

KarelF

Tak například jezdil R1478/9 Budapest-Lipsko přes ústí-lysá-kolín. Nezapomeňte na to, že tato dnes málo obsazená relace byla přeplněna cargem uhelných vlaků z severních čech do chvaletické elektrárny a uhlí to bylo více než dnešní NEx. Dokonce to mělo přednost i před Moskva-Praha/Milovice. A Ruský soudruh chápal, že uhlí je energií českých soudruhů a jejich ruských bratří. Pěkný úderný příspěvek asi bych dostal i odznáček mladého pionýra nebo mládežníka.

KarelF

Takže odklon letních rychlíků z ddr k balatonu a pod přes liberec do hk byl logickým řešením.

Marcel Štancl

Ano ! Liberec by zasloužil přímé rychlíkové spojení s Berlinem a Wroclaw (Za Jana Lucemburského Vratislav) a pak by nikdo nebízel starou Arrivu. V Liberci se 20 let neudělalo nic pro mezinárodní rychlíky nyní se všichni diví, že je to po stránce vlaků nejhorší kraj v republice.

Marcel Štancl

Ano a potkal jsem v Tattrách Němce z Dresden který vystudoval Vysokou školuv Košicích a pravidelně vozil rodinu na dovolenou do Tater, aby nezapomněl Slovenštinu.

Jiří Kocurek

Čože? A proto v 50. létech snesli trakční vedení a zastavili veškerý provoz na trati. Pro vstup do pohraničního pásma byl potřeba papír.

Původní Pražák

Nevím, čím se živíte, ale když tak sleduju vaše bláboly a současné pozoruju, co předvádí MD, tak bych rekl, skromnost stranou! Nastupte tam a budete jeden z nejlepších úředníkú, hned za ministrem.

Urban Transport Lover

Už mnohokrát jsem taky v komentářích upozorňoval, že se jedná o 40-50 let staré vlaky-vraky z německých hřbitovů… A vždycky jsem zde byl VELMI TVRDĚ vymínusován bandou oslavně slintajících bezmozků – proto mě velmi těší, že se to už objevilo i v samotném článku, konečně !!!

Kubrt

A budeš tvrdě vymínusován znovu, protože neumíš počítat, nebo prostě nevíš.

Urban Transport Lover

vozidlová řada, která je na obrázku – zjisti si tom něco…

Kubrt

Zjevně o tom vím víc, než ty.

Jiří Šrámek

Tak buďte té lásky a podělte se o informace, prosím. My, neznalí, v tom nemáme jasno. Díky.

Kubrt

A co by vás zajímalo?

Jiří Šrámek

Ok. Neustále se tu polemizuje o (ne-)zastaralosti motorových vozů 843 a 845. Který je ten větší šrot bez ohledu na barvičky. Jeden z příspěvků výše odkazoval na vozy DB 628 (viz: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_628 ), vyráběné v polovině 70. let, které byly základem pro výrobu vozů 845 – tedy min. 45 let stará koncepce. Jiní zase poukazují na to, že vozy 843, vyráběné od roku 1995 (viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorový_vůz_843 ), byly už v okamžiku své výroby morálně zastaralé a proto mohou cestující jásat, když jsou 843 nahrazeny vozy 845. Jak to tedy je? Který koncept je / není morálně zastaralý? Oba? Ani jeden?… Číst vice »

Kubrt

Souhlasím, že z hlediska cestujících je to prašť jako uhoď. Pro Arrivu mluví nižší cena pro objednavatele. Osobně nefandím ani jedné straně, ale silně mi vadí neprůhledný způsob výběru dopravce – ovšem plně srovnatelný s tím, jak získávají kontrakty přímým zadáním ČD. Opět prašť jako uhoď. Výhoda – koncepční – 845 je řídící vůz; koncept velkého motoráku a přívěsů byl už v době nákupu 842/843 za zenitem a tehdejší ČD to dorazily nákupem nedostatečného počtu řidičáků, takže na většině výkonů se musí objíždět. V tom má 845 navrch, ale zase ztrácí svou leností danou nízkým měrným výkonem (proti dnešním jednotkám),… Číst vice »

ušatá

Pro mne jako cestujícího, lépe vyhovuje ten motorák 843 s vleky, jen mně schází 1. třída. I ty sedačky mně zde lépe vyhovují. Nevím, co je na nich pro někoho nepohodlného.

Bram

Jsi bezmozek, protože 40 – 50 let staré vozidlo není ani řada 845. Desira, Linty a Stadlery GTW jsou obvykle 10 až 20 let staré.

Urban Transport Lover

řeč je o vozidlech na obrázku, tedy řada 845 – to by sis ale o tom musel něco zjistit, než začneš něco blbě komentovat
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_845
O Desirech ani Lindtech nepadlo v článku ani slovo….

Kubrt

A kde tam máš těch 40-50 let?

Radim

Podle toho má nejstarší 34 let. To rozhodně není 40-50 let

Bram

Když to napsal Urban Transport Lover, tak je to VŽDY správně a nesmí se to zpochybňovat, i kdyby to bylo úplně špatně:-).

Petr

50 let staré? To si pletete s 854.

Greta

Lindt dělá čokoládu.

Tuzemák

Myslím, že „čokoládu“ dělají teď i na pobřeží, soudě dle posledních komentářů ke konkurenci. 😀

Martin V.

„O Desirech ani Lindtech nepadlo v článku ani slovo….“
Že vy máte rád švýcarskou čokoládu? Já taky. 🙂 Ale po kolejích jezdí Coradia LINT.

Urban Transport Lover

miluju čokoládu – jak tu švýcarskou od „L“, tak tu rakouskou od fialových kravíků, tak tu naší českou pro studenty- s višněma

Vbb

Kdyby se v článku mluvilo o „Lindtech“, tak se řeší, jestli hořká, mléčná, s oříšky či s jakou příchutí. 🙂

Urban Transport Lover

mléčná a s oříšky – ideálně v barvách LE

xyz

Jsou staré 30 – 35 let.
Tedy mj. o poznání mladší než řada 854, která jimi byla nahrazena na rychlících Praha – Písek – ČB, Kolín – Rumburk a Praha – Tanvald.

Surio Mario

„Kolik je 12 897 krát 13 863?“
„729,“ odpověděl Švejk.

Urban Transport Lover
Radim

Není z budoucnosti? Třeba z 2040? 😀

Jan

Výroba v letech 1986–1989
Modernizace v letech 2012–2020
Od výroby uplynulo 31-34 let.

Petr

První model této řady vyjel již v roce 1974 https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_628 čili 2020-1974= 46 let konstrukčně staré vlaky takže „Urban Transport Lover“ má vpodstatě pravdu.

xyz

„První model této řady vyjel již v roce 1974“
To byl starší podtyp.
Řada 845 vznikla z řady 628.2 = stáří 31 – 34 let.

(o „konstrukčním stáří“ bych raději nespekuloval; rakve by tím pádem byly „konstrukčně staré“ také daleko víc než kdy se vyrobily).

Twix

Ano, pokud se bavíme o koncepci vozidla, táhne rakvím už na devadesátku. Sólo vysokopodlažní vůz se zavazadlovým oddílem, neprůchozími čely (pro cestující), spoustou úzkých vnitřních dveří, malými okny, a zamýšlený jako „lokomotiva“ která se bude pomocí klasické šroubovky ověšovat přívěsnými vozy, s tím už se začalo ve 30. letech.

Jiří Kocurek

Přidal bych 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/1903_Petrol_Electric_Autocar

Čímž se tato debata stává bezpředmětnou.

Jiří Kocurek

Takže Škoda 135, rok výroby 1990, je 48 roků stará, protože v roce 1972 vyjel prototyp.
Co tam máme dál? Tramvaje T3? Vyrobeno 1995, ale je 70 roků stará, protože prototyp tramvaje T1 vyjel v roce 1950. A nebo je ta T3, vyrobená v roce 1995, stará 80 roků, protože PCC…?

Urban Transport Lover

To jsem měl na mysli – akorát jsem nenašel správnej odkaz…
Ale je krásný jak se na mě hromada rádoby „odborníků“ sesypala jako vosy.
Ono opravdu není o co stát – ono i obdivné slintání nad více jak 35 starými šroty z drážního hřbitova je víc než na pováženou a velké zamyšlení se nad duševním stavem daného jedince…

Martin

No modernizace, nevím, možná si pod tím představuji trochu něco jiného, než nakonec bylo na 845 vykonáno 🙂

Kubrt

ČD svého času používaly výraz humanizace, to docela odpovídá 🙂

ještěd

Máš pravdu Urbane, my co známe vozidla víme jak se maj věci a těch neználků si nevšimej,vědi pendrek a budou rozumovat !

Štvář

Nechci být rýpal… ale ano jsou to ,,vraky z německa,, ale co jezdí u nás ( vyrobeno ČR/ČSR jsou tím pádem vraky z česka… Dovolil jsem si udělat malý průzkum 1975-1982 810, 1968 – 1970 854, 1986 – 1989 845, od 1996 843, a aby to bylo fér dáme stadler gtw 1997-20xx , desiro 2000-20xx. Ale ve finále je mi jedno kdo jede postačí mi to že dojedu z bodu A do bodu B stím že by mělo být pohodlné sezení na delší trasu což 843 ku 845 za mě splňují, sice 843 je na motoru hlučná ale 845 také,… Číst vice »

Petr

doporučuji mrknout na odkaz německé wiki řada 628, pro odhalení skutečného konstrukčního stáří jednotek 845.

Jadris

doporucuji si zjistit, ze 845 jsou z rady 628.2, nikoliv puvodni 628. ale vas to evidentne nezajima, protoze 854 a 810 poskytuji mnohem lepsi kvalitu – maji polepy CD 😀

Jaaaa

Spíš nemá smysl tahat sem DALŠÍ šrot.

Petr

Tak Němci k nám vozí odpad všeho druhu prakticky už od revoluce, dokud tomu budou ještě někteří tleskat tak se nic nezmění.

xyz

Např. odpad zvaný Stadlery GTW (mimochodem výškou nástupišť zcela nekompatibilní s českými normami, které si pořídily ČD, a. s., pro okolí Olomouce.

kakov

uvědomte si konečně, že nezáleží na tom kdo to sem přivezl (!), prostě dokud sem budeme ve velkém vozit to co už na západě nechtějí a nebudeme kupovat nic (nebo jen velmi málo) co odpovídá alespoň současnosti a lépe trochu nadčasové, tak budeme pořád skanzen, ano trochu lepší skanzen, ale pořád skanzen, to že sem ČD přivezli GTW, neumlouvá Arrivu, a to že sem Arriva přivezla 845 neomlouvá ČD,

filozofická poznámka, není důležité kdo udělal, ale co udělal

Jiří Kocurek

Zdroje jsou. Máte 170.000 Kč a chcete nahradit rozpadající se Feldu. Zdroje jsou. Takže si koupíte CITYGO, než 3 roky starý německý šrot. Zdroje jsou. Co natom, že jste se musel zadlužit na 2 roky, protože vám 40.000 Kč chybělo. Zdroje jsou. Přece nebudete jezdit 5 roků starým šrotem. Zdroje jsou. Sice jste před tím jezdil 23 roků starým autem, ale zdroje jsou.

Jadris

Argumenty vzdy, jak se to hodi – tuhle jsem slysel, ze Stadlery od Arrivy jsou hnuj, protoze nemaji novy potah sedacek. To, ze maji 550mm a Stadlery od CD vlastne nejsou bezbarierove uz nikdo neresil.

Anonym

Komedie pokračuje…

J.K.

Tak hlavně že chce ministerstvo i regionálku a busy – to by to dopadlo…

Ondra

Tak to už by rovnou mohli i rychlíky objednávat kraje.

ABC

A hlavně platit

Kubrt

To by nemělo význam, ale jednotliví „stakeholdeři“ v železničním rybníčku spolu musí komunikovat.

Marek Janík

No dohodnout se třeba na takovém R Vysočina, to by byla chuťovka.

Jiří 24

Tam by smělý vyhrát jenom a jenom ČD, jinak by odboráři všechny zainteresované hejtmany rozcupovali na kusy, a hlavně ne nic nového, jenom starou dobrou klasiku.

Petr

Jako že by rychlík končil na poslední vesnici v kraji a dále by museli lidé přestupovat (pokud by vůbec byl přestup) na vlak v sousedním kraji? to by bylo bezva.

Jiří Kocurek

Stéblová je to? Myslím tu stanici na hranici Pardubického a Královéhradeckého kraje. Tu, kde se ve všech Os vlacích musí přesedat. Protože kraje se nikdy neodokážou domluvit na jízdě vlaku přes hranici kraje.

Vladki

HK a Pardubice jsou dost vyjimka. Co taková březová n/Svitavou, chornice, nebo Strakonice – Horažďovice…

xyz

Kdyžtak Letovice (ne Březová).
A ještě že tak – Os vlakům okolo Svitav postačí daleko menší kapacita než je potřeba v blízkosti Brna.

xyz

Ne Steblová, ale Opatovice-Pohřebačka (a i ta stanice je ještě v Pardubickém kraji).

Jiřík

Kdepak jste zjistil tuto úžasnou zprávu? Jako dlouholetý cestující mezi stanicemi Hradec Králové hl.n – Pardubice hl.n. (od roku 1972 dodnes, minimálně 4 cesty / týden) jsem se s tím na této trati nesetkal. Že by zdrojem zprávy bylo Rádio Jerevan?

Kubrt

Ono to už dnes místy funguje – kraje společně doobjednávají některé díry v ministerských rychlících.