Liberecký kraj kraj chce zdražit veřejnou dopravu, nárůst ceny se dotkne i časových jízdenek
Regionova na trati mezi Frýdlantem a Libercem u Krásné Studánky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Kraj se vrací k výpočtu cen předplatného pomocí násobků cen jednotlivého jízdného placeného bezhotovostně.
Neměl by si autor přečíst alespoň nadpis než to umístí na internet!!!!!!!
A já myslel, že má veřejná doprava přitáhnout lidi. Liberec byl vždycky hladovej. Však vidím v ulicích autobusy i tramvaje z jiných měst. A na novou trať do Jablonce zřejmě vyjede Hurvínek…:)
Nejdražší IDS v republice dal zdrazi? 🙂
Ježiš, Maria🤦🤦
LK by rád aby cestující využívali IDOLku… Aplikaci, která se sice zlepšila, ale furt stojí „za prd“.🤦
Je to OT, ale …Koukal jsem na ten nově vzniklý obrubník v Semilech na rohu Nádražní a Družstevní u přejezdu před výstražníkem . Není tam ještě tak dlouho a už je černý od pneumatik. :-))
A koho napadlo ukončit chodník za křižovatkou přes Družstevní bezpariérovým vstupem do silnice a neudělat tam žádné značení ve smyslu přechodu pro chodce nebo alespoň značení pro řidiče odbočující z Nádražní (jedoucí od kruháče) vpravo do Družstevní, že mají počítat s chodci? Takhle každý chodec , který ten chodník využije a v tomhle místě bude přecházet není nijak „krytý“. Je vůbec možné v tomhle místě udělat přechod pro chodce když tam není osvětlení? Nebylo možné udělat chodník podél „náspu“ směrem k podchodu Družstevní ulicí a napojit ho na tamní přechod pro chodce? Samé otázky. Možná by to mohl být zajímavý… Číst vice »
Libereckému kraji se začíná vracet „výhodný“ nákup jednoho nejmenovaného autobusového dopravce a snaha vyšoupnout soukromé firmy. Asi to ekonomicky nefunguje tak, jak se amatéři z vedení kraje domnívali.
Ono je to celé ještě zamotanější:) V programu zastupitelstva doporučuji ještě bod 54. Čekám ještě na dovysvětlení, ale na první pohled se to jeví, že systém funguje lépe, než se plánovalo, tak se peníze z něj prostě přešoupnou jinam (do oprav silnic). Ale nerad bych dělal ukvapené závěry, počkám si na vysvětlení. Nicméně z pohledu uživatele veřejné dopravy byl rozhodně nákup ČSAD Liberec krok správným směrem.
Místo aby se ty peníze „navíc“ použily na to, aby se nemuselo zdražovat. Tarif Idol patří k nejdražším.
Ale tak krajský rozpočet je jeden a není nafukovací. Když by se dalo víc peněz na veřejnou dopravu, zbyde méně na opravy. Když se vybere více na jízdném, lze ušetřené peníze dát do oprav. Ale jinak než od cestujících do toho rozpočtu „na dopravu“ asi peníze nepřitečou.
Takže peníze získané z provozu hromadné dopravy se přesunou do podpory individuální dopravy. Nevím, ale není na to něco špatně?
Toto vítám:
– Je připraveno rozšíření IDOL na oblast Děčínska tak, aby mohl plnohodnotně platit i v rychlících mezi Libercem a Děčínem, což je velmi žádáno cestujícími.
No konečně.
Ano další místo kde bude One Tiket mrtvej.
Bohužel správu a těžký „marketing“ této nemyšlené jízdenky dotujeme z vlastních daní všichni….
to sou ty jejich nenažraný čd co jim to dali za nejdražší peníze co snad z nich vypadli, za takovej nesmysl se nikde nejezdí, jen v lbc kraji a ještě bez soutěže… Tak bylo jasný že budou muset zdražit, za co by to platili. To už se opět vyplatí zpátky jezdit autem, kam potřebuju, zejména pokud potřebuju někam nechci říct na výlet, ale něco takového, tak jedině auto a kde jsou čd, tak jedině auto. To že vykopli arrivu a všechno dali bez soutěže neschopným čd a ještě za nejdražší peníze, mě přimělo k opravě a zprovoznění auta, sice to… Číst vice »
to bude dobrý..
Tak nevím ale na tabulky na nádraží je jedna třetina spojů Art, jedna třetina Dlb a jedna třetina Čd tak jaký bez soutěže vše Čd?
Jardo a vlečňák za to auto máš? Kdyby chtěl jet i soused.To by byly velké náklady,kdyby musel jet dalším autem do kterého by koupil nový motor za 30 tisíc Kč.
Myslíte, že má v autě jenom jednu sedačku?
IDOL platí jen na ČD? : – )
To mě těší a nebo je mi to líto, číst to po vás nebudu, tak si vyberte sám.
No neva, zdražujte klidně jak chcete, budu jezdit dál autem…hodinu co bych zbytečné strávil v MHD denně mi nikdo nevrátí.
Jako když lítačku a idolku dělá stejná společnost nechápu proč idolka funguje jak verze beta lítačky ? Asi rozdíl je v tom že ict je městským spolkem takže Praha a idsk do něj může cpat miliony jen tak ale v idolce najít nějaký smysluplný kontext když jsem zvyklý na lítačku je skoro nemožný
No nezbývá nám než zdražení akceptovat, i když z toho nemám radost.
Když chtějí zdražovat, ať také funguje ve vlacích wi-fi.
Na Wi-Fi ty vlaky nejezdí ale na naftu tak buďte rád,že dojedete
Tak já jezdím vlakem především protože mohu cestou pracovat, což bez wifi a zásuvek bývá o dost těžší. A v Arrivách na to spoleh není (wifi běžně nefunguje, v Desirech nejsou zásuvku vůbec, v diskovlaku každou chvíli nejdou). To si pak člověk hezky vzpomíná na InterJety, nebo cokoliv co objednávají jiné kraje. Jinak mohu jet autem, kterým budu v cíli za 40 % času, věci si pohodlně hodím do kufru a dojedu si až před dveře kdykoliv se mi to zlíbí.
wifi můžou klidně zrušit, naprosto zbytečná služba ve vlaku..to by bylo zajímavé v době před 15lety možná..dnes má snad každý mobilní data svoje.. aspoň ušetří na nákladech a nemusí pak tolik zdražovat
Před 15 lety jsem ještě netušil že existuje mobil co se umí připojit na wifi… A proč se tedy na tu wifi všichni co dávno mají svoje mobilní data připojují?
Třeba proto, že mají nějaký limit a nechtějí ho vyčerpat?
tak si ho můžou zvětšit a nebo dát neomezenku, nevidím důvod proč kvůli tomu prodražovat veřejnou dopravu..
Nebo by se taky mohlo platit za použití připojení. Ten kdo by chtěl takové připojení využít by si ho zaplatil. To bychom taky třeba mohli přijít na to, že to nikdo nevyužívá a že je to zbytečné.
protože lidi škudlí a mají problém si objednat nějaký rozumný tarif..neomezený data jsou od 300 měsíčně..o 50 víc je komplet neomezené volaní+sms+neomezená data..co to v dnešní době je? To už i ta jízdenka do vlaku bude pomalu dražší než komplet neomezený mobil ve všech směrech za měsíc..
Mebyl bych si tak jikstý, aže každý má svoje data na mobilu. Někteří ještě dnes jedou na kartu s kreditem.
i na kreditu mohou mít neomezené data, ale to je přeci jejich problém co mají ne? Když nechtějí data třeba, tak proč chtějí wifi?
Celková vyšší nákladovost – mzdy, opravy, energie… co dodat, logicky vyšší ceny.
Zdražovat hromadnou dopravu je potřeba aby bylo na dopravní značení pro dopravu silniční 🙂