Liberecký kraj dal Arrivě za chyby pokutu přes tři čtvrtě milionu korun. Sankce Českým drahám ještě nespočítal
Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL
Liberecký kraj vyčíslil objem sankcí, které zaplatí společnost Arriva vlaky za chyby a nedodržení smlouvy na zajištění provozu na vlakových
Na všech těch sporech kolem Arrivy mě jen překvapuje postoj Libereckého hejtmana. Stále se argumentuje tím, že jsou cestující nespokojeni, ale nespokojeni jsou pouze zaměstnanci ČD, a to kvůli tomu, že v Arrivě musí platit za jízdenky jako každý běžný cestující. Pan Půta si to asi vyhodnotil tak, že zaměstnanci ČD jsou pro něj významný elektorát před blížícími se krajskými volbami, a tak přebírá jejich argumentaci. Starosty jsem nevolil a volit nebudu, takže nebudu pokrytecky vyhrožovat, že jim nedám hlas, ale ten populistický přístup k ryze technické záležitosti mi vadí. Proč pan Půta někdy taky neřekne, proč se smlouva s… Číst vice »
To je úplně jedno, kdy došlo k podpisu smlouvy. Ve smlouvě jsou psané povinnosti, které je nutné dodržovat za všech okolností.
„Proč pan Půta někdy taky neřekne, proč se smlouva s Arrivou nepodepsala o půl roku dříve?“
Možná správně tušil, že to bude průšvih, ale nakonec mu stejně už nic jiného nezbylo, protože když předtím odmítl ČD a ty se postavily do pozice, že mu tedy už teď zase ony odmítnou „vytrhnout trn z paty“, tak stejně neměl vyhnutí.
Myslím si, že stávající situace je zralá na petici pro odchod Arrivy z naší republiky. Kdo se toho ujme, přátelé?
Situaci se podařilo stabilizovat a dle článku je i lepší než průměr loňského roku. Proč by tedy měla odcházet?
Arriva za zpoždění na začátku plnění smlouvy dostane pokutu hned, ale ČD za neplnění smlouvy před několika měsíci zatím nic, protože má pokuty „zřejmě“ pouze v případě, že se průměr zpoždění za rok dostane nad nějaký limit. No tak tomu říkám rovnost podnikání.
Všichni dopravci jsou si rovni, někteří jsou si modřejší.
zkuste http://www.petice.com
tam je takových kravin nepřeberně 🙂
Napadlo někoho, že maximalizace sankcí je pěkná zhovadilost? Tedy odkud má dopravce brát na rozvoj, když od něj objednatel průběžně čerpá desátek? Všechny smlouvy mají lowcost základ a zbývá už jen „přiměřený zisk“.
sorry, ale to je hloupost… chápu jak to myslíte… ale od toho je smlouva, zvláště nyní v zimě, by měly dodávané dopravní služby fungovat na 99,9%. Uznávám, že v LBC kraji patrně Arriva neměla dostatek času na přípravu, vzhledem k relativně pozdnímu uzavření smlouvy, ale v Arrivě jsou svéprávní, tak věděli jestli mají smlouvu uzavřít tak jak je nebo jestli navrhovat nějaký dodatek ke smlouvě…
Uvidíme časem, jak budou sankce používány. Jestli jako krajní prostředek nebo jestli zažijeme hon na odchylky. Bál bych se spíš toho druhého.
A tak pokud ČD vypravují v pracovní den 617 vlaků, pak s odřeknutím jednoho páru se na těch 99,9% nedostane ani národní dopravce se všemi svými zálohami… 😀
tak rozdíl je, když ve vlaku výjimečně není průvodčí (protože třebas měl úraz cestou do práce) a úplně jinou věcí je pokud ve vlaku dlouhodobě nefunguje hlášení (na monitoru/displeji nebo hlasově) která zastávka/nádraží bude další.
Já se vám divím, příteli.
ty jsi víc než přítel můj…..
Arriva si zaslouží alespoň čtvrt roku hájení, tady na Liberecku výrazně zlepšili kvalitu dopravy.
Že nemají základní věci a to jsou lidi a mašiny to se neodpouští.
Počkejte, až stejnou pokutu vyměří kraje i ČD… na každýho jednou dojde 🤣
Pokud dostanou ČD stejnou pokutu, tak to nebude vůbec špatné. Neboť ČD ji dostanou za 365 dní, Arriva ji dostala za 15/16 dní…
Že nemají slíbené automaty na jízdenky, tak tím myslíte ty mašiny? Jinak soupravy a průvodčí jezdí. Kdyby neměli strojvedoucí, tak jak by asi jezdili, pane chytrý?
„Jinak soupravy a průvodčí jezdí.“ Jak kde – i když teď už je asi situace lepší než v prosinci: mě třeba velice překvapilo, že si takoví „drážní borci“ jako Adamka a Nálevka nedokázali včas a řádně ohlídat, aby jim PARS dodal tolik „modernizovaných“ vozidel tak včas, aby jich měli dostatek hned od převzetí provozu a ne až někdy na přelomu roků – všechna přitom ovšem navíc neměli v provozu zjevně ani tehdy, protože další „nová“ inventární čísla se objevují na vlacích až v posledních dnech, a kdyby měli vozit rychlíky v řazeních, která tady redakce na podzim avizovala jako „plánovaná… Číst vice »
Jestli situaci tak důsledně pozorujete, může mi nějak popsat kdy na trati Liberec – Stará Paka a Železný Brod – Tanvald v prosinci 2019 nejezdily osobní vlaky?
Tam ji nesleduji, takže se musíte se svými invektivami obracet na někoho jiného – sleduji ji jinde (v Praze a okolí), a protože aktuální situaci na Liberecku znám jen z médií, ale jinde ji znám na základě vlastních pozorování, tak právě proto jsem hned na začátku také napsal „jak kde“!
Jestliže dotaz považujete za invektivu, je to vaše věc. Proč sem ale vepisujete informace, které se nevztahují k článku výše, navíc neověřené, to nechápu. Jak má člověk ze spojení „jak kde“ poznat, že se nejedná o Liberecko?
asi vlaky moc nejezdíte že? Těch případů bylo i několik docela dost medializovaných a spousty menších ani ne..ale těch problémů tu nebylo také málo, ačkoliv desira to naštěstí vytrahávají..je s nima absolvolal 4 jízdy a bohatě mi to jako náhled stačilo.. absolutně neodborný personál, který vůbec neví co má dělat a to včetně strojvedoucích, ale to je chyba hlavně vedení, nikdo nezajistil dostatek personálu a dostatek školení a zácviků, stejně tak moc dobře věděli, že dostatek vozidel mít nebudou, výmluva na PARS je opravdu jen výmluvou, vědělo se to několik měsíců dopředu, ale moc se toho s tím nedělalo, resp.… Číst vice »
Možná by bylo jednodušší nestarat se o to, kolikrát jezdím vlakem, ale napsat sem něco konkrétního.
Nikdo si žádné hájení nezaslouží. Naopak teď je třeba trestat, jinak se z vlažných začátků stane standard. Smlouvy se musí plnit od 1. dne…bez ohledu na dopravce.
Souhlas. Zvláště nyní v zimě… přece pokud se nezdařilo zaučení nových kolegů/-gyň, tak co brání požádat sesterské firmy o dočasnou výpomoc… cestující je na prvním místě, protože pro veřejnou hromadnou dopravu představuje silnou konkurenci individuální nebo spolujízdní automobilová doprava.
Zaměstnanci ČD a výpomoc? 🤣 Tam se spíš můžou přetrhnout v tom, kterak působení znepříjemnit. Cestující? O toho se ČD personál nikdy nestaral.
V případě Arrivy jsem myslel požádat o výpomoc kolegů/-gyň zejména ze sesterských firem v ČR a z mateřské firmy v DE… Primárně ale to je otázka na Arrivu – pokud neplní smlouvu (např. protože se nepovedla příprava k plnění smlouvy) – tak na 100% pracovat na nápravě.
Co nasadila Arriva na rychlíky už stě zapomněli? Loki r.750 a historické vozy které netopili!!!!!!
Zatímco ve vlacích Českých drah je vždy perfektně vytopeno, nikudy netáhne do vagonu a tak dále 🤣 Jakou další pohádku tam máte? 🤣
Jerry, běž za Tomem a neblábol tady nesmysli (abych se držel tvého citu pro gramatiku).
Pro Jerry… dotaz:reagujete na mě, když píšete: „V případě Arrivy jsem myslel požádat o výpomoc kolegů/-gyň zejména ze sesterských firem v ČR a z mateřské firmy v DE… Primárně ale to je otázka na Arrivu – pokud neplní smlouvu (např. protože se nepovedla příprava k plnění smlouvy) – tak na 100% pracovat na nápravě.“?
Já totiž vůbec nechápu souvislost mezi mým a Vaším komentářem.
V sobotu jsem jel Harrachova a zpět. Osobní vlaky Arrivy ze Železného Brodu do Tanvaldu a ČD z Tanvaldu do Harrachova byly vytopeny úplně stejně.
Není to proto, že chyby lze vyčíst až když se situace napraví? To u Českých drah se ty chyb ještě nepřestaly kupit, takže kraj ještě nemohl nic vyčíslit. 🙂
Tady zase někdo umí číst. V článku je myslím dost jasně napsáno, že u Arrivy jde o pokutu za dva týdny provozu od konce prosince. U ČD se to vyúčtovává za celý rok. Co je na tom k nepochopení?
Konopnik to dá :)))
Mají na tom KÚ zvláštní způsob práce. Za pochybení z léta sankci ještě nemají spočítanou a z prosince je spočítaná hned, poněkud nestandardní.
Možná je to tím, že v nových smlouvách mají sankce explicitně uvedené a vyčíslené, tak stačí jen sčítat. A ve starých smouvách třeba nic takového nemají, tak sami moc neví, co s tím…
Vše jen hra pro občanstvo, hlavně že se sypou peníze za přepravu vozidly, které by v Německu byly už ve šrotu. Prostředky z daní občanů ČR směřují do zahraničí a možná i do kapes některých, kteří to zprostředkují.
Jasně, desiro, takovej šrot, to už nechtěj ani v Německu, ani tady.
Že těch desir tady jezdí..
Tak třeba včera Arriva vypravila 6 desir a 10 lintů. Ty liberecké výkony jsou desiry pokryty poslední týden z 80 %.
10 lintu nevyprávi ..všech 10 nejezdí.udahe si cucate z prstu
Necucam.
Včera jsem po čase zahlídl zase jedno Desiro i v Praze na lince z Roztok do Hostivaře. Jsem si říkal, jestli pro ně není lepší uplatnění na kopcovitém Liberecku.
Samozřejmě je, ale podstata zjevně není v tom, že na „ML-S49“ jsou lepší „Desira“ než jednotky řady 845 ČD, které potřebují především na rychlíky a na jakoukoli čistě „městsko-příměstskou“ dopravu se vůbec nehodí, ale v tom, že ARRIVA vlaky pořád ještě „vytlouká klín klínem“: do Prahy byla z Liberecka přesunuta „Desira“ dvě (inv. č. 013 a 005), ale asi se to průběžně mění – možná se „u Konopíků“ dělá údržba i pro vozidla z Liberecka. Na „ML-S49“ se teď objevuje i jiné zajímavé vozidlo, totiž 628.224 D-ARR, jehož interiér už v zásadě odpovídá české „modernizaci“, ale jehož „řídicí“ nemotorová polovina… Číst vice »
Pro „nádraží“… nevím jak u Vás v Libereckém kraji, ale u nás ve Zlínském kraji jsem rád, za ty údajné „šroty“… ve srovnání s typem dřívějšími vagony typu 854 nebo typem 460 (oba s interiéerem starším než jsem já, plus dalším typem byly RegioNovy) jsou naprosto lepší vagony typu 845 a vagony typu Alstom Lint (oboje ojetiny, posléze bude Stadler GTW). Jaké konkrétní „peníze do zahraničí“ Vám vadí? Nevím jak firma Arriva vlaky (svoje finanční údaje nezveřejnila), ale např. u firmy ČD šlo do zahraničí podstatná část peněz z těch přes 1 miliardu finančních nákladů (ČD mají zhruba 25 miliarad… Číst vice »
trochu kontraproduktivní ( z hlediska efektu pro cestující – tedy zákazníky , dotované i ty platící ) , ale kraj má svoje předpisy pro tuto situaci…
a co naděláte?
Sankce Českým drahám ale dosud Liberecký kraj nevyměřil, má o nich rozhodnout v lednu.
Tipnu si – přísné napomenutí?
Chodit na školení k Arrivě.
To je trošku až moc drsný trest… nemyslíte? :O
Ostrá prosba !
ono je to i trochu jiná situace.. kdyby arriva přišla např. o dvě desira (ne vlastní vinou), tak nejezdí nic..možná časem bus.. čd se relativně snažily nasadit alespoň reginovy..bohužel to nezvládaly a sypaly se jim.. co má v záloze arriva, když nemá dost vozidel ani na porkytí základní vozby..
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Ale je to ostuda. S mámou jako je DB za zády.
No, máma. Ona je to spíš macecha. Arrivu adoptovala už za jejího života. Prakticky bez investic. Chudák holka Arriva si na všechno musí vydělat sama. Pokud chce něco od macechy DB, musí si to zaplatit. A to dokonce víc, než je tržní cena. Jediné co macechu DB na Arrivě zajímá, je obrat, náklady a samozřejmě zisk.
Nadavate na CD ale to dostalo vždy max pokuty Arriva jen spodní strop
Za dva týdny 815 tisíc korun je spodní strop?:)
směšné
proč?
za pobuřování (vlakem rádoby) cestující veřejnosti
především za nedodržování jízdního řádu
Pochybení ČD se odehrály loni v létě a kraj dosud pokutu nepočítal, ale s Arrivou. je hotov za tři týdny. Trochu nevyvazene, ČD mají imunitu?
Spíš jinou smlouvu.
Pokuta 815 tisíc korun, to je směšné cha cha cha. Arriva patří pod Deutsche Bahn a v budoucnu se hodlá přihlásit do výběrových řízení na provozování regionální dopravy v pěti krajích a v budoucnu zájem provozovat i některou z hlavních dálkových linek v zemi.
Pro „hentenoný“…Zpochybňujete součet uplatněných smluvních pokut/náhrad škody (matematická chyba? Nebo zpochybňujete, že některé porušení smlouvy dodavatelem (firmou Arriva) tak přehlednul odběratel (Liberecký kraj) tj. předpokládáte že odběratel netrvá na plném dodržení smlouvy dodavatelem?
Nebo jenom tak plácáte?
To bych si nedovolil. 🤓
Cože, prosím? Nerozumím jazyku Vašeho kmene.
Výše pokuty za nedostatky pro zahraniční firmu která se tady v ČR snaží expandovat, přičemž sem naváží z Německa tam již vyskloužilou techniku, se kterou nota bene nedokáže uspokojit dopravní potřeby nejméně tak dobře jako předtím ČD, jelikož například nedokáže zdolat větší stoupání, nabírá ze zoufalství cizokrajné strojvedoucí, kteří nerozumí české řeči, chybí jim technické prostředky pro komunikaci a tomu podobně, se mi v kontextu dosud předváděného, nezdá nijak vysoká. Mateřským DB dělá ostudu a ještě se nedostatky snaží s pomocí svých sympatizantů bagatelizovat a dokonce ospravedlňovat. Proč takového dopravce na náš dopravní trh vůbec vpouštět?
A teď upřímně, kolik z toho je papouškování z médií a kolik toho můžete potvrdit? Spousta toho, co jste napsal je nafouklá bublina zhrzenými příznivci jiných dopravců a zapřísáhlých odpůrců soukromníků. Ano, chyby byly, ale už se to fakt zlepšuje, na všem se maká a lidi padaj na ústa, aby to dali do kupy. Pak se objeví podobné názory jako je ten Váš a akorát zase spustí vlnu nenávisti, jak je Čechům vlastní… Fakt je to nutné?
Ta se může přihlásit k provozu drážních šlapadel.
Člověče, vy jste na ČD nějak vysazený. Nedostal jste tam padáka?
Arimatejsky: Jedná se o chyby za prosinec, takže to spočítali již za dva týdny. U ČD to trvá půl roku.