Liberecký kraj chce založit vlastního dopravce, pokud mu nevyjde nákup ČSAD Liberec

Autobus Karosa, foto: ČSAD LiberecAutobus Karosa, foto: ČSAD Liberec

Zastupitelé Libereckého kraje budou v úterý řešit nový plán, jak řešit autobusovou dopravu. Poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Zpět na článek
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Standa

Zdravím, celý život od roku 1975 jsem pracoval v dopravě, osobní doprava i přesto, že byla vždy dotována, je prodělečná, každoroční vzniklé finanční ztráty byly dorovnávány zisky z nákladní dopravy, nechápu kdo vymyslel mít vlastní dopravu, náklady na naftu, maziva, servisy, pneumatiky, sklady, účetní, mzdy, uklízečky,soustružníka, truhláře, čalouníky, lakýrníky, kantýnské, vlastní vrátné ne Security, ty by si rozhodně ne málo „ukrojily“ , osobní oddělení, ostatní kancelářské, dílenské mechaniky, mzdy a polovina dotací bude fuč, ale nejhlavnější bude sehnat řidiče osobní přepravy, ty nejsou, firmy hledají úporně přes 10 let, jediná možnost je jako na firmách v Praze, Ukrajinci, Rumuny a… Číst vice »

petr.r

Jsem pracoval v čsad a vím jaké praktiky zavádí dnešní majitelé po republice. Píši ruce pryč, kupte si autobusy a nebudete vědět co s penězma.

Ten_z_Bíliny

Docela vyděračský. Buďto nám to prodejte a nebo si neškrtnete…

petr.r

A obráceně ano?

noerf

Když budu soutěžit jednotlivé linky nebo nějaké skupiny linek, můžou si vybrat v rámci kraje několik dopravců, takže v případě výpadku jednoho dopravce, jej dokáží ostatní dopravci alespoň částečně nahradit. Když nastaví podmínky tak, že je splní jedna konkrétní firma, tak se poté nemohou divit, ze si s nimi dělá co chce.

Aslanex

Přesně jak píše Noerf. Nevidím ani problém v tom, aby se taková podmínka zapsala přímo do výběrového řízení – třeba, že se nesmí účastnit dopravce, který už provozuje přes 40% dopravy v kraji.