Liberecký hejtman vyzval ředitele úřadu, ať řeší odbor dopravy. Nenechám se vydírat mafií, vzkázal Půta
Nové autobusy Iveco Crossway pro Busline. Foto: Jan Sůra
Hejtman Libereckého kraje vyzval ředitele Krajského úřadu Libereckého kraje Reného Havlíka, aby začal řešit personální situaci na odboru dopravy. Důvodem
Tohle by se mělo řešit na poradě a ne přes média, vždyť je to jeden úřad..
To se čte normálně jak detektivka. 😀 Proč mi u toho v hlavě pořád zní tohle:
…………….
Kujme pikle, kujme pikle, obvyklé i neobvyklé.
Kujme pikle, pikle kujme, snad se pikle s piklí ujme,
budeme pikliti za královské tititi.
Kujme pikle, kujme pikle, správná pikle lidi zvyklé.
Kujme pikle, pikle kujme, spekulujme, intrikujme,
lepšího nic není nad pořádný piklení.
Hledá vězně, však my víme a my jí to překazíme.
V tom vám musím odporovat my to budeme podporovat,
Vlákáme jí do sítí a budem dále pikliti.
……..
Je vidět, že než se domlouvat s takovými podnikateli, tak je pro krajské politiky snažší pořídit si vlastní dopravu, a odboráři v Česku jsou proti tomu celkově zlatí.
Neznám situaci u těch konkrétních firem. Ale jako častý busový+železniční cestující jsem si jistý, že není dobré, aby státem vlastněná dopravní firma měla monopol. Opakuji nejsem proto, aby státem vlastěná dopravní firma měla monopolní či dominantní postavení, protože pak si to odskáčem my – cestující. Říkám to proto, že je diametrálně odlišná situace pro cestující jezdící vlakem na trase Praha-Ostrava. A na tratích kde je k dispozici konkurenceschopná silnice, tak spousta lidí jezdí autem, protože si pamatují ty otřesné zážitky nerudného chování vůči cestujícím v hromadné dopravě. A bude trvat dlouho, než ti bývalí zákazníci hromadné dopravy zaregistrují, že situace… Číst vice »
Poukazování na nejlukrativnější trasu v republice není zrovna dobrý příklad. Tam kde jsou lidi ochotní platit se soukromníci nahrnou, ale zbytek už komerčně jezdit nebudou, to si musí objednat kraj nebo stát. A potom záleží jak se soutěž nastaví, aby z toho nevypadávali otřesy s nejnižší cenou jako Arriva, která má opakovaně potíže sehnat řidiče, protože jí na platy asi moc nezbylo. Nakonec na to doplatí zákazník, který chce jet přes hranice kraje, kde mu přestane platit integrované jízdné a bude si muset platit národní tarif nebo rozsekat jízdenky pro každého dopravce zvlášť. To je jedna z výhod státního dopravce.
Jezdím ve Zlínském kraji. Nástup Arriva s jejími vagony je velmi výrazné zlepšení oproti loňskému stavu…. Čím to asi tak bylo, že počet cestujících v lokálkových vagonech po Zlínském kraji každoročně klesal? Zatímco aut přibývalo tolik, že leckdy už nešlo ani projet, natož zaparkovat
Nevhodně trasovaná síť? Trend vývoje počtu cestujících se změnil? Máte k tomu nějaké zdroje?
Člověče a proč třeba spousty lidí přešlo na trase Uherský Brod – Bojkovice do autobusu. Odpovím vám: kvůli totálně nespolehlivé Arrivě. Aspoň říkejte fakta, ne dojmy.
Já fakta napsal. Jezdím z/do Bojkovic a ve Starém Městě vysedám/přesedám.
A soukromá firma mít monopol či dominantní postavení může? To na daňové poplatníky a cestující vliv nemá? To není o vlastnictví, to je o přístupu. Nebo jsou služby poskytované třeba SBB (Švýcarsko) špatné?
Jo, ale poměry ve Švýcarsku nejde zkopírovat, neboť pro zkopírování by bylo potřeba, aby zde žili Švýcaři.
Vemte si vyhazování peněz před 15-ti lety „Železnice je poezie svého druhu“ v době kdy vlaky ČD běžně vyjížděly za „zasranými“ toaletami.
Vemte si letošní událost = 112 milionů od ČD pro MAFRA (svěřenecký fond cca Andreje Babiše), v době, kdy řada vlaků jezdí bez wifi (a kvůli pokoveným sklům vagonu/Faradayově kleci vagonu a nebo kvůli kopcovitému terénu cestující s emailem v mobilu nemá signál se SIMkou)
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/bylo-vseobecne-zadouci-aby-byla-mafra-ceske-drahy-utratily-za-reklamu-v-mediich_2005200555_ace
Ale to je věc veřejné kontroly! Jako myslíte si, že soukromníci nebudou Babišovi cpát úplatky, aby mohli jezdit?
Vždyť ano, spousta cestujících si veřejně zkontrolovala jaké konkrétní služby/chování k cestujícím poskytují ČD. A spousta přesedla do aut. A jen pomalu si ČD a jiní železniční dopravci získávají zpět ztracenou důvěru. Přestože podle mého názoru je pro cestující mnohem častější, že cesta vlakem (popř. busem) je lepší než cesta autem. Tj. já reagoval na názor „Peeter“, že „pro krajské politiky snažší pořídit si vlastní dopravu, a odboráři v Česku jsou proti tomu celkově zlatí.“ No, kdyby odboráři byli co k čemu (v ČD), tak namísto výsměchu cestujícím s vyhazováním peněz na neefektivní reklamu: „poezie svého druhu“ by prosadili častější… Číst vice »
Všimněte si, že proti vedoucímu odboru dopravy panu Čápovi, je pouze zmínka, že jel na zápas Jablonce do Kodaně, takže také může být zproštěn obžaloby.
Dle mého je nejrozumnější vytvořit několik oblastí a ty soutěžit viz. jižní Čechy, kdy zde působí několik dopravců a kraj má snazší jednání, než když pokrývá jeden dopravce celý kraj.
Dobrej bordel je tam. Akorat me trochu nestimuju, ze Puta, ktery je stihan v nejake podivne kauze, kdy byl zprosten jen kvuli nepouzitelnym odposlechum (sic), se dal do takoveho hloubkoveho cisteni.
Čekal jsem, kdo zde vytáhne jako proti zbraní na hejtmana Půtu nesmyslné stíhání kvůli opravě kostela a dočkal jsem se. Takže jednak byl pan Půta zproštěn, jednak to nebylo jen kvůli odposlechům a jednak to s kauzou BusLine vůbec nesouvisí, pane obhájče kmotrů. Holt musí čistit Půta, když Kittner a ostatní jeho předchůdci jen špinili.
Tak teď je před volbama, takže každý tahá něco z klobouku. Po volbách si podají ruce a co jsme si, to jsme si. Je to jen politická špína a novináři na to skočí.
Tady nejde úplně o volby, jako spíš o reakci na kroky policie. Když nic neudělá, tak se mu klidně může stát, že bude muset policii vysvětlovat proč nic nedělali na krajském úřadě, když o tom věděli. Víc než volby bych za výzvou udělat personální změny viděl pud sebezáchovy.
Je tady soud a ten rozhodne. O volby jde právě především. Tohle je před každými volbami. V každém kraji je nějaká ta kauza. A pak si podají ruce.
Nic na Putu netaham. Kosntatuju skutecnost. Zatim je zprosten nepravomocne a co jsem o tom cetl, tak dost nepresvedcive. Ale to je jedno. O tom, co se deje v dopravnich spolecnostech v LK, se vi dlouho. V DPMLJ jsoi taky stale lido, co ho pred tim pomahali tunelovat. Je to cele takove nepresvedcive.