Liberecká světová derniéra. Tramvaje T2R dojezdily v pravidelném provozu
Tramvaj T2R před poslední otočkou do Vratislavic na terminálu Fügnerova. Foto: Jan Sůra
Obyvatelé Liberce a Jablonce nad Nisou a tramvajoví fanoušci z tuzemska i zahraničí se dnes rozloučili s tramvají T2R v
Praha nejspíš leží mimo svět.
Neboť po světové derniéře to bude dále jezdit v Praze.
Takhle píší novináři.
Tam nebude v pravidelném nasazení.
O světové derniéře píše sám DPMLJ, viz jejich materiály k celé akci i hlášení na označnících.
Pokud bude jezdit na lince 23 tak bude nasazena pravidelně. V muzeu už Praha T2 má na nepravidelné jízdy. Spíš bych napsal že dojezdila na běžné, nenostalgické lince.
Aha, tak hlavně, že tramvaje jsou „legendární“, když sám řidič prohlásí, že to ve skutečnosti byly neuvěřitelné krámy…
Nebylo by od věci se dovzdělat o tom, co „legendární“ znamená – rozhodně ne „jediný dostupný a povinně používaný“ v komunistickém sociálním experimentu. Legendou tudíž nejsou ani tyhle mizerné kopie PCC tramvají, ani primitivní motorák 810, ani stejně primitivní Škoda 120, ani třeba televize Merkur a počítač IQ 151. Čekám, kdy nějaký myslitel označí za legendu Bymáky nebo bonmoty Miloše Zemana.
Legendou může být Antonín Panenka nebo Vladimír Menšík, Jeep Cherokee nebo Fitzoy Maclean, prostě něco zajímavého a okolnostem se vymykajícího.
Ze začátku to bylo normální že padaly motory a další takové poruchy …..T2R byla Liberecká legenda a myslím si že i pro pár další tramvajových provozu to byla legenda…….
Praha je poslední doboub retro pořád.
Praha je retro už několik století, ale jako jedna z mála výborně kombinuje staré i nové, takže i pro tramvaje je dost příležitostí provozovat všechny dochované typy.