Liberec zjednosměrní ulice u největšího paneláku ve městě, má tak vzniknout přes 500 parkovacích míst

Nové parkoviště u "Hokejky" v Liberci. Foto: Jindřich GubišNové parkoviště u "Hokejky" v Liberci. Foto: Jindřich Gubiš

Vznik více než 500 nových míst je teoretický, z velké části půjde o legalizaci stávajících stání.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lol

Sdilana auta jen jen BUZZword ve skutecnosti jde o autopujcovny co si svoje soukrome parkoviste udelali s VEREJNYCH ulic a parkovist. NIDKE to nejsou auta co nahrazuji vice soukromych aut naopak jsou to auta navic zhustujici dopravu a zabirajici nedostatkova parkovaci mista!!

původní Jakub P

Většina normálních lidí ve městech opravdu potřebuje auto jednou za x dní (týdnů, měsíců). Pokud by ty sdílený nedokázaly nahradit vlastní auto pro mnoho takových lidí, žádný v ulicích nebudou. Prostě proto, že půjčení na hodinku nebo dvě jednou týdně opravdu nestačí na to, aby se to tý carsharingový firmě vyplatilo. Pokud se jim ty auta nebudou dostatečně točit a v průměru si je někdo nepůjčí několikrát denně (samozřejmě se asi najdou kusy, který zůstanou několik dní na místě, protože je zrovna někdo nechá tam, kde moc zájem není), nevydělaj si ani na ty auta… Jasně, je klidně možný, že… Číst vice »

robert

To s tím odmítnutím MHD má být vtip? Takové obrovské sídliště generuje mraky cestujících, měla by tam vést tramvaj a oni nejsou schopni posílit autobusy!
Proč je vůbec doprava předmětem politiky? Proč o dopravně nerozhodují ti, kteří tomu rozumí? A proč se pořád musí vycházet vstříc plechovkářům, kteří na tom kvůli většímu objíždění bloku stejně nebudou líp?

Paolo

ODS a upřednostnění podpory MHd před IAD kdekoliv v ČR hezké scifi

Jindra

1) Místní si budou muset zvyknout. O tom žádná. Objíždění bude proti současnosti poměrně dost.
2) Lokalita je nyní průjezdná za cenu neustálého kličkování a zastavování za řadami (v rozporu s pravidly) parkujících aut. Typicky v ul.: Legií nebo Sokolovká.
3) Dokáže MP následně udržet volně průjezdnou a špatně parkujícími auty nezamořenou ul. Vrchlického? Na to jsem opravdu zvědavý.

Rochličák

No uvidíme, nakonec co čekat od „dopravních expertů“ Židka a Šolce a ouřednického bubáka Rychetského proslulého například kouzlením s pěší zónou a zónou 30 v Revoluční. Mě pobavil ten výkres nových dopravních značek, mohl by se tam uspořádat koncert Visacího zámku. 🙂

Siderodromofil

Pokud máte problém s parkováním v obousměrných ulicích (kdy parkující vozidlo zabírá pruh v jednom směru), tak neinformujte policii, ale HASIČE. Oznamte jim, že při požáru bude problém se dostat s technikou na místo. Ti už zjednají pořádek s netečnou policií. Mnohokrát vyzkoušeno.

Jiří Kocurek

Zastavit za řadou stojících automobilů, abych dal přednost přetijedoucímu není porušení předpisů. Naopak je to povinnost.
A dostudujte si rozdíl mezi zastavením a zastavením vozidla. To druhé je možno provozovat před přejezdem i v křižovatce.

Jindra

Mluvíme oba o tom samém? Pochybuji. Pokud na obousměrně průjezdné komunikaci zůstane k jízdě jen jeden jízdní pruh, rozhodně to není v pořádku. Žádné 3+3 m. Jen kličkování a víra, že se s někým nepotkáme uprostřed.

Martin Zm.

Obecně fajn snaha, která se ale ve schváleném provedení připomínajícím opatření typu „odezdikezdi“ může zvrtnout v nové problémy (viz např. zde – https://liberecka.drbna.cz/files/drbna/uploads/files/Liberecka%20Drbna/16548502601222-103-parkovani-hokejka.jpg ). 1) Poměrně velké a totálně zjednosměrkované území, tj. neprotkané ani jednou obousměrkou, naindukuje poměrně velkou dopravu skrz sídliště. Nemálo lidí si bude muset ke svému domu (resp. od něj) solidně zajet hustě obydlenou oblastí. Aneb dřív jsem to měl od pošty 300 metrů, teď pojedu třicítkou 1 kilometr, což je fakt výhra jak pro mě, tak pro lidi, co kolem tý mý nový cesty žijou. Holt důležitější ale bylo maximalizovat počet nových parkovacích míst, kterým se… Číst vice »

Martin

No pochvalu ode mne nedostanou. Ani jedna protisměrná ulice v poměrně velkém území, zbyla jen Vrchlického :-(.
A jestli tam nebudou cyklopruhy, tak to fakt bude masakr. Hlavně že ti političtí šaškové vytrvale cpou cyklopruh do Vítězné či Sokolské ulice, kde se může vyskytnout tak maximálně nějaký cyklosebemrskač, protože normální člověk tam tudy nepojede.

Martin Zm.

O cyklopruhy tu nejde, ty opravdu netřeba. Jde o to dovolit dodatkovými tabulkami jízdu cyklistům v protisměru, protože jen tak se o nich z dopravního značení řidiči dozví. A oni tam proti srsti stejně budou tak jako tak jezdit. V jiných městech je to poměrné běžné opatření (např. nově v Karlíně), bohužel ve schváleném libereckém návrhu to není…

Rochličák

Cyklopruhy ve Vítězné a v Sokolské jsou v cyklogenerelu od roku 2005, v územním plánu, v SUMPu… Jinak dneska je Liberec plný elektrokoloběžek, na nichž někteří experti jezdí ze strachu z IAD (?) po chodnících, to je blbě.

Ten Onen

Zjednosměrnění přinese kromě jiného i větší bezpečnost a zklidnění dopravy. Stačí si hlídat jen jeden směr a ne rozhlížet se na obě strany jestli něco nejede. Takže za mne +

Rozšíření MHD naráží všude na dva problémy, nedostatek lidí (řidičů) a pak na peníze. Takže tudy teď cesta stejně skoro nevede, ve větších městech se už spíš MHD musí omezovat, protože není kdo by řídil.

Sdílená mobilita je pak úplně mimo, je to jen způsob pro některé „podnikatele“ jak privatizovat veřejný prostor, udělat všude bordel a ještě žádat o přísun dotací z městského. Takže tudy cesta vážně nevede.

David

Bydlím ve Švýcarsku, na každém důležitějším nádraží jsou tu červená sdílená auta, a budete se divit, docela se to používá.

František Hučava

Já bydlím v Praze a carsharing používám (toho největšího providera, reklamu mu dělat nebudu). Zkušenosti smíšené. Je to jakžtakž použitelné pro přískoky po Praze, když je člověk sám, zrovna z nějakého důvodu nechce jet MHD, ale to je tak všechno. Ta auta bohužel vypadají jako všechno, co je sdílené a není na očích. Špinavé, vevnitř odpadky po předchozích uživatelích, zvenku obouchané… No na delší cestu bych si to asi nevzal (a ani se to nevyplatí cenově). A asi není příliš realistické očekávat, že se to nějak změní. To by totiž ta auta musel po každém použití někdo prohlížet a to… Číst vice »

Ten Onen

Měl jsem na mysli hlavně tzv. sdílenou mikromobilitu. Tedy to, co zaplevelilo chodníky a další veřejná prostranství ve větších městech (koloběžky a kola). Sdílená auta zneužívají své jméno tam, kde jsou parkovací zóny a oni je užívají zdarma (Praha).

PetrH

A že mnohem větší zaplevelení veřejného prostoru (i chodníky) auty nějak nevadí…
A zdarma nebo 1200 ročně je už úplně jedno. To je směšná částka.

Petr

To si to jen lakujete naruzovo. Zase bude kazdej muset tema jednosmerkama ujet delsi vzdalenost a pres auta zaparkovany na obou stranach bude horsi vyhled.