Liberec začne s roky odkládanou proměnou parkoviště na udusané hlíně v centru
Parkoviště v Pastýřské ulici. Foto: SML

Město spojí proměnu parkoviště s úpravami části Tržního náměstí.
Město spojí proměnu parkoviště s úpravami části Tržního náměstí.
Takže se zruší poslední parkoviště v centru, kde se kdysi dalo stát za 20Kč na den. Po úpravě to bude asi 40 za hodinu jako snad už všude v Lbc. Scheise Reichenberg.
Ale kudy se na to parkoviště dostanu??? Z Pastýřské nebo z Tržního náměstí??? Nikde nevidím žádnou komunikaci. Nemělo to být opačně??? Nejdřív komunikace a pak parkoviště. Neudělali někde páni radní chybu??? Při návrhu rekonstrukce Sokolské mě to už ani nepřekvapuje. Tam zůstanou sanitky spěchající do nemocnice, resp do budoucího Centra urgentní medicíny v zácpě a do nemocnice pak už dovezou jen „mrtvoly“. Hlavně, že budeme bojovat za zeleň, ale na druhé straně budeme hazardovat s lidskými životy!
Zakázka se jmenuje „Parkoviště P + R Pastýřská a ulice Nová Pastýřská, 4. etapa“. 4. etapa je Tržní (Durychova–Ruská), 3. etapa je od parkoviště na Tržní, 1. a 2. etapa jsou rekonstrukce stávající stopy a napojení Voroněžské. Součástí parkoviště je opěrná zeď pro 3. etapu. V Sokolské budou stromy uprostřed pouze tam, kde sítě vedou nově po stranách, mají to být stromy s úzkou korunou. Stejně tak tam musí uprostřed být ostrůvky pro přechody z důvodu šířky komunikace. Sanitka projede po kraji/chodníku. Kvůli CUM se má zjednosměrnit část Husovky a výhledově ponechat Sokolská za DFXŠ jen pro MHD (zlidnění Šalďáku),… Číst vice »
Ostrůvky tam musí být samozřejmě pro chodce, kteří Sokolskou přecházejí, a těch přechodů je tam jen pár, takže není nutné mít souvislý zelený pás, který brání sanitám v předjíždění směrem na Šaldovo náměstí. A na tu jízdu po okraji chodníku jsem zvědavý. Chodník není od toho, aby na něho auta najížděla. Komunikace by měla být tak široká, aby se mezi ně sanita dostala (např. v místě zastávky autobusu a nákladního vozidla v jízdním pruhu se sanita vůbec neprotáhne). V tomto úseku jsou ve špičce zácpy a skoro souvislý zelený pás předjíždění, kdy jde třeba o život, neumožní. Asi jste neviděl… Číst vice »
Cyklopruhem či tím zálivem (když se tam nebude parkovat). Dneska je tam v jednom směru improvizované parkoviště. Zácpy v druhém směru pak generuje Šalďák (tedy chybějící Pastýřská). Nejsem si jist, že široký pruh automaticky znamená jednodušší průjezd pro IZS. Mezi Ruprechtickou a Školním vrškem bude pouze záhon kvůli kanalizaci. Tak moc nerozumím tomu, kde by měla být ta kritická místa blokovaná stromy.
Uran III je v hodnocení, tam by se ty buňky mohly přesunout, pak přijde čas na Central Station s trvalejší náhradou autobusáku a možným parkovákem, aby se zjistilo, že kapacitu P+R nakonec slupne Skláč, jako u Kraje se tím sanuje parkování pro úřad. Ale třeba se pak bude moci se Skláčem reálně něco začít dít. Do toho chce ŘSD opravovat tunel a do toho chce DPMLJ opravovat koleje. Takže na termíny bych se radši neptal. 😀
Tak hlavně, aby na parkovaišti nebyly závory na vjezdu. To by hoši z přilehlé budovy museli konečně začít platit za parkování. Teď si v klídečku odhodí auto a jdou. 😀
Dotčení orgánové? Před těmi se musí samospráva klanět. 😀 Jinak já bych jim teda povolil tu ošklivě zateplenou fabriku zbourat a vystavět tam pro ředitelství klidně i něco vyššího a modernějšího, jak naznačuje textová část ÚP. S tím ať si ten normový počet stání vybudují na svém. Háček je v tom, že státní organizace v malých krajích obecně moc neinvestují. Nedaleký Okres dostává konečně novou střechu, jinak na něj roky nikdo nesáhl, o ŘSD v jakési ubytovně uprostřed parku ani nemluvě. Tak doufám, že aspoň třeba na troskách Klingerovy koželužny vyroste něco velkorysejšího.
„Půjde o moderní parkovací plochu, která bude respektovat požadavky na klimatické změny a mimo jiné bude například řešit zasakování vody.“
haha, posilování individuální automobilové dopravy není zrovna respektování klima krize🤡🤡🤡
Na tu žulovou mozaiku se netěším. Horší než to bahno co je tam teď, na něm si aspoň člověk nezlomí nohu a neukopne palec..
Vývoj nezastavíš.
„Půjde o moderní parkovací plochu, která bude respektovat požadavky na klimatické změny a mimo jiné bude například řešit zasakování vody.“
Klimatickou změnu řeší omezení automobilizmu, nikoli zabírání dalších prostor. Dříve tam bylo hřiště.
Jezdím do centra jen autem, ne že bych neměl z Hanychova spojení, to mám a velmi dobré. ALE: vyžadují alespoň minimální kulturu cestování. S tramvají č. 3 je to tak: na zastávce Krkonošská většinou přistoupí skupinka výrostků, kteřì jedou dělat na Fugnerku bugr. Jen jednou jsem je požádal, aby neřvali a trochu krotili slovník. Reakce ? Jdi do piči mrdko bílá. A poslat touto tramvají dítě na kroužek? Ani náhodou, raději tatataxi …
Myslím, že nadivoko se tam nyní vejde více než 80 aut, takže oficiálně jde o navýšení kapacity, ale reálně o snížení. 😀 A celé se to dělá hlavně kvůli té opěrné zdi.
Byly doby, kdy jsem tam jako ditko školou povinné absolvoval hodiny tělesné výchovy nebo s dědou návštěvu cirkusu. Ještě jako gymnaziální puberťák jsem tam se spolužáky o sobotách občas mastil fotbálek. Tenkrát to byl spíš udusany písek. To taky ještě na Tržním náměstí zdaleka nestál bazén, v pravé části byl vchod na LVT, kryt v dolní části nebyl hudebním klubem a vojáci na čarodějnice uprostřed stavěli hranici vyfutrovanou pneumatikami a vyjetým olejem. Pastýřskou jsem chodil celkem pravidelně, vozil jsem starý papír do sběrny (teď je tam pod ČSSZ parkoviště) a s babičkou do cukrárny (taky už dávno není), kde se… Číst vice »
Taky si pamatuji. Co bychom pro ty auta neudělali. Tržní náměstí mělo sloužit jako parkoviště, tak nechápu, proč de tam vůbec parkuje. Liberec, už není Libercem.