Liberec začne s roky odkládanou proměnou parkoviště na udusané hlíně v centru
Parkoviště v Pastýřské ulici. Foto: SML
Město spojí proměnu parkoviště s úpravami části Tržního náměstí.
Město spojí proměnu parkoviště s úpravami části Tržního náměstí.
Takže se zruší poslední parkoviště v centru, kde se kdysi dalo stát za 20Kč na den. Po úpravě to bude asi 40 za hodinu jako snad už všude v Lbc. Scheise Reichenberg.
Ale kudy se na to parkoviště dostanu??? Z Pastýřské nebo z Tržního náměstí??? Nikde nevidím žádnou komunikaci. Nemělo to být opačně??? Nejdřív komunikace a pak parkoviště. Neudělali někde páni radní chybu??? Při návrhu rekonstrukce Sokolské mě to už ani nepřekvapuje. Tam zůstanou sanitky spěchající do nemocnice, resp do budoucího Centra urgentní medicíny v zácpě a do nemocnice pak už dovezou jen „mrtvoly“. Hlavně, že budeme bojovat za zeleň, ale na druhé straně budeme hazardovat s lidskými životy!
Zakázka se jmenuje „Parkoviště P + R Pastýřská a ulice Nová Pastýřská, 4. etapa“. 4. etapa je Tržní (Durychova–Ruská), 3. etapa je od parkoviště na Tržní, 1. a 2. etapa jsou rekonstrukce stávající stopy a napojení Voroněžské. Součástí parkoviště je opěrná zeď pro 3. etapu. V Sokolské budou stromy uprostřed pouze tam, kde sítě vedou nově po stranách, mají to být stromy s úzkou korunou. Stejně tak tam musí uprostřed být ostrůvky pro přechody z důvodu šířky komunikace. Sanitka projede po kraji/chodníku. Kvůli CUM se má zjednosměrnit část Husovky a výhledově ponechat Sokolská za DFXŠ jen pro MHD (zlidnění Šalďáku),… Číst vice »
Ostrůvky tam musí být samozřejmě pro chodce, kteří Sokolskou přecházejí, a těch přechodů je tam jen pár, takže není nutné mít souvislý zelený pás, který brání sanitám v předjíždění směrem na Šaldovo náměstí. A na tu jízdu po okraji chodníku jsem zvědavý. Chodník není od toho, aby na něho auta najížděla. Komunikace by měla být tak široká, aby se mezi ně sanita dostala (např. v místě zastávky autobusu a nákladního vozidla v jízdním pruhu se sanita vůbec neprotáhne). V tomto úseku jsou ve špičce zácpy a skoro souvislý zelený pás předjíždění, kdy jde třeba o život, neumožní. Asi jste neviděl… Číst vice »
Cyklopruhem či tím zálivem (když se tam nebude parkovat). Dneska je tam v jednom směru improvizované parkoviště. Zácpy v druhém směru pak generuje Šalďák (tedy chybějící Pastýřská). Nejsem si jist, že široký pruh automaticky znamená jednodušší průjezd pro IZS. Mezi Ruprechtickou a Školním vrškem bude pouze záhon kvůli kanalizaci. Tak moc nerozumím tomu, kde by měla být ta kritická místa blokovaná stromy.
Tak hlavně, aby na parkovaišti nebyly závory na vjezdu. To by hoši z přilehlé budovy museli konečně začít platit za parkování. Teď si v klídečku odhodí auto a jdou. 😀
Dotčení orgánové? Před těmi se musí samospráva klanět. 😀 Jinak já bych jim teda povolil tu ošklivě zateplenou fabriku zbourat a vystavět tam pro ředitelství klidně i něco vyššího a modernějšího, jak naznačuje textová část ÚP. S tím ať si ten normový počet stání vybudují na svém. Háček je v tom, že státní organizace v malých krajích obecně moc neinvestují. Nedaleký Okres dostává konečně novou střechu, jinak na něj roky nikdo nesáhl, o ŘSD v jakési ubytovně uprostřed parku ani nemluvě. Tak doufám, že aspoň třeba na troskách Klingerovy koželužny vyroste něco velkorysejšího.
„Půjde o moderní parkovací plochu, která bude respektovat požadavky na klimatické změny a mimo jiné bude například řešit zasakování vody.“
haha, posilování individuální automobilové dopravy není zrovna respektování klima krize🤡🤡🤡
Na tu žulovou mozaiku se netěším. Horší než to bahno co je tam teď, na něm si aspoň člověk nezlomí nohu a neukopne palec..
„Půjde o moderní parkovací plochu, která bude respektovat požadavky na klimatické změny a mimo jiné bude například řešit zasakování vody.“
Klimatickou změnu řeší omezení automobilizmu, nikoli zabírání dalších prostor. Dříve tam bylo hřiště.
Jezdím do centra jen autem, ne že bych neměl z Hanychova spojení, to mám a velmi dobré. ALE: vyžadují alespoň minimální kulturu cestování. S tramvají č. 3 je to tak: na zastávce Krkonošská většinou přistoupí skupinka výrostků, kteřì jedou dělat na Fugnerku bugr. Jen jednou jsem je požádal, aby neřvali a trochu krotili slovník. Reakce ? Jdi do piči mrdko bílá. A poslat touto tramvají dítě na kroužek? Ani náhodou, raději tatataxi …
Myslím, že nadivoko se tam nyní vejde více než 80 aut, takže oficiálně jde o navýšení kapacity, ale reálně o snížení. 😀 A celé se to dělá hlavně kvůli té opěrné zdi.
Byly doby, kdy jsem tam jako ditko školou povinné absolvoval hodiny tělesné výchovy nebo s dědou návštěvu cirkusu. Ještě jako gymnaziální puberťák jsem tam se spolužáky o sobotách občas mastil fotbálek. Tenkrát to byl spíš udusany písek. To taky ještě na Tržním náměstí zdaleka nestál bazén, v pravé části byl vchod na LVT, kryt v dolní části nebyl hudebním klubem a vojáci na čarodějnice uprostřed stavěli hranici vyfutrovanou pneumatikami a vyjetým olejem. Pastýřskou jsem chodil celkem pravidelně, vozil jsem starý papír do sběrny (teď je tam pod ČSSZ parkoviště) a s babičkou do cukrárny (taky už dávno není), kde se… Číst vice »
Taky si pamatuji. Co bychom pro ty auta neudělali. Tržní náměstí mělo sloužit jako parkoviště, tak nechápu, proč de tam vůbec parkuje. Liberec, už není Libercem.
Jdou do sebe, stavební buňky na autobusáku, teď parkoviště, kde se to zastaví?
Vývoj nezastavíš.
Uran III je v hodnocení, tam by se ty buňky mohly přesunout, pak přijde čas na Central Station s trvalejší náhradou autobusáku a možným parkovákem, aby se zjistilo, že kapacitu P+R nakonec slupne Skláč, jako u Kraje se tím sanuje parkování pro úřad. Ale třeba se pak bude moci se Skláčem reálně něco začít dít. Do toho chce ŘSD opravovat tunel a do toho chce DPMLJ opravovat koleje. Takže na termíny bych se radši neptal. 😀