Liberec shání dalších až patnáct kloubových autobusů
Autobus Solaris Urbino 18 v zastávce Zelené Údolí v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Rámcová smlouva bude na čtyři roky, DPMLJ počítá s pohonem na zemní plyn.
Rámcová smlouva bude na čtyři roky, DPMLJ počítá s pohonem na zemní plyn.
A kam dali všechny B941 a B961? Je vyřadí a nemaj za ně náhradu? To je výbornej systém.
Dělá SOR článkové autobusy?
Ano, vždyť jich spousta jezdí v Praze.
Když je zaplatí řidiči nebudou odcházet
Celkem jsou povedené Van Hool a můžou být i 3 článkové,když mají nedostatek řidičů a budou jezdit jednou do hodiny
Von Hool povedený být může, ale bez vyhraného výběrka mu to je k ničemu. 3-článek je pro LBC jako dělaný, ten pomalu ani nevyjede z Fügnerky.
Ty nové Polské Solaris vypadají dost dobře bílé info tabule i na levé straně vozu,dobře čitelné a CNG?
Z Ojetých vozidel v Liberci se ještě nacházelo několik vozů B941 z Prahy, které by měli být všechny zlikvidované, a 3 vozy Citybus 18m ze Zlína (820, 823 a 824) z nichž 2 (820 a 823) by měli být zlikvidované.
Ve světle tragických událostí posledních dní možná DPMLJ požadavek na pohon na zemní plyn přehodnotí.
Vzhledem k tomu jak jde nahoru i nafta, tak by asi měli jít jako Praha cestou zavedením parciálních trolejbusů.
Dřevoplyn by v dnešní době asi neklapnul…
Ale můžete zkusit uhlí, oprášit Sentinel a před něj poslat hlídku se služebním vozem. Plzeňská Škodovka je stavěla v licenci: https://en.wikipedia.org/wiki/Sentinel_Waggon_Works
Jede to i na brikety a s omezeným výkonem i na dřevěné.
A tak omílané bioplynové stanice jsou co? Jen jak u bioplynu tak u baterií se vynechávají odkazy na to, že je to vyzkoušené už za Hitlera.
Za Hitlera
zkoušelipoužívali olověné baterie. Na takové ponorce hmotnost až tak nevadí. Co vadilo, tak vlhkost ve styku s kyselinou sírovou. A také fakt, že to na ty baterky moc dlouho plout nevydrželo.Můžete z nich i dneska vyskládat baterii do elektromobilu, ostatně bylo to i ve Škodě Favorit. Jen si oprašte učivo a přepočítejte si, kolik „to“ bude vážit. Napovím, že běžná autobaterie 12 V x 40 Ah dává teoreticky 0,48 kWh.
To by pak vycházelo 100 na 100… neboli zhruba 100 baterek na 100 kilometrů dojezdu 🙂
(silně zaokrouhleno, ale řádově sedí)
elektrobusy jako Hradec Králové
V HK nejsou kloubové elektrobusy, pouze sóla… a do libereckého kopcovitého terénu by nebyly moc vhodné.
Kopcovitý terén by naopak měl být pro elektrobusy výhodnější = výkon a krouťák již od nulových otáček + rekuperace z kopce.
To by znamenalo předělat měnírny, nejspíš i postavit nové, dovybavit vozovny. Pro 12 vozidel to je nic moc návratnost, ale hlavně se to neudělá do roka a do dne.
Musí se vždycky začít infrastrukturou, bez ní z toho bude akorát tak vozový pomník. Praha tu infrastrukturu projednávala přinejmenším dva roky, než začala realizace.
Trolejbusy v Liberci??
Dobře řečeno. Jako za každou cenu dostat do vozu baterie a pak mít problémy kde nabíjet (ne že je pod drátama aspoň část trasy, tam je to výrazně veselejší), a stejně ve výsledku jezdit na elektřinu vyráběnou (také) spalováním stejného plynu v plynové elektrárně?
Neříkám(e) že elektrobusy jsou na nic, to ne, ale nejde je automaticky bez větších změn nasadit všude.
CNG provoz bude strašně drahý
Nebo tramvaj do Rochlice.
Koňská
Tak to splňuje jen Polský Solaris,nedostatek řidičů řešit rušením spojů a nasazováním kloubových vozů??Raději ať pořádně zaplatí stávající řidice,kteří odcházejí a na drahý plyn?Co elektrobusy?
Tak on Liberec je město, kde se provoz v minulosti dlouhodobě a možná bezdůvodně udržoval pouze na krátkých vozech. Nějaký prostor pro klouby tam rozhodně je. třeba 12 by mohla být celá kloubová, což už se víceméně daří a nebude tak nesmyslně docházet k intervalu pár minut, kdy se ty spoje stejně sjíždějí.
Naopak pokud potom o víkendu se natahuje interval až na 20, 30 minut. Tak to už je za mě trochu hraniční ….
Elektrokoloběžky
Nic jiného než solaris není?
SOR
Furt zvyšovat platy, energie rostou bez přispění dopravců, ale jízdné zachovat… Na podobné pokusy dojel i rozvinutý socialismus…
A do toho mají někteří pocit, že státní firma by za palivo jakože platit nemusela, protože dodavatel by byl také státní. A že by se to vzalo odjinud, všecko by se vzalo odjinud, třeba z mezd polootroků.
Zde by se dobře uplatnily autobusy SOR NB18 z Prahy, popř. Solarisy z Ostravy. V Liberci by to stačilo, mohly by sloužit ještě pár let.
V jakém stavu jsou první pražské NB18?
chtějí nové ne zhutnované SOR
SOR i nové jsou dost problémové
Na to jsi přišel jak? Jen opakujes všechny šotouše, kteří si tento názor omílají a ani neví to, že spousta řidičů je s nimi spokojená
Kdyz neznas moc jinych moznosti budes spokojen i se sorem… to je pravda. ale jako low cost je fajn..
kdyz uz poradne tram ne- hlavne prestavby tak alespon busy at jso ok… take tam ziji lidi a jsou supr..