- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy
Liberec se po letech vrací k myšlence propojit vlaky a autobusy
Autobusové nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle nového plánu by autobusové nádraží bylo přímo v prostoru železniční stanice.
A jak chtějí spojit vlak s autobusem ?Spřáhlem? A to budou autobusům přidělávat kolečka pro jízdu po kolejích ?
Nejdřív si znova přečtěte pořádně článek, a pak si chyťte za hlavu z toho, co za kravinu jste napsal, pane chytrej.
Liberec má jako jedna z malá měst takovou možnost odvézt autobusy až ke kolejišti. Málo kde je takového nevyužitého prostoru mezi nádražní budovou a nástupišti. Tak snad se to někdy povede, protože hierarchický dopravní model by měl právě s takovýmto přestupem počítat (i když v současnosti to taky není žádná vzdálenost). Nicméně i zbytek nádraží chátra (prostřední budova), pokud to tak teda nechtějí jako kulisy do filmů :D.
No jsem zvědavý,jak se s tím popasuji ve Zlíně.Kez by to bylo tak komfortní,jak to chtějí v LB
Ať si to Liberec zaplatí ze svého, tak jako to dělají další města když chtějí autobusák
Hlavně Praha a Brno…
A proto v Brně naschvál posuneme nádraží do džungle. Bravo.
já bych byl v klidu. furt není nový územní plán, jsou tisíce námitek (vč.dvou mých), ten řev až dotcenym v Zidenicich dotece, že místo dvou kolejí tam budou čtyři…a ZESNAD taky dost zlobí…tohle se hned tak stavět nezačne. a až konečně ta sebranka kolem dona Pabla skončí, kde má (v Bohunicich či Kurimi), tak bude od nesmyslů klid.
Bohužel ta sebranka se teď dere k moci. Dá se říct, „ještě štěstí“, že si teď Babiš s Fialou zaťali sekeru hluboko. Pro železnici ale jinak obrovská katastrofa.
Bohunice a Kuřim jsou riskantní. Já bych to viděl na Ostrov nebo Kynšperk nad Ohří. 🙂
lukrativní pozemky v blízkost centra města jsou soustem i pro politiky
A tak se milé děti stalo, že v Liberci objevili nový kontinent… tuším, že mluvili o Americe…
V Liberci objevujeme kde co.
Třeba běžný rozchod…
nebo tři koleje pro tramvaje ..
Nejsou to koleje, ale KOLEJNICE. A zdalipak víte, proč tomu tak je? Tři kolejnice se dají najít i v německém Stuttgartu….
Neví, v Liberci byl leda prstem po mapě. 😀
Víte, ono to má svůj důvod. Nejdřív ověřujte fakta, pak blábolte. 😉
Víte, ono se ukazuje, že onen úzký rozchod 1 000 mm je v mnohém ohledu lepší, než běžných 1 4535. Proč myslíte, že alpské železnice jezdí po úzkém rozchodu, je na něm i celá Blava atd.? 😉
Kdo tomu věří ať tam běží.
To jsou blitky……..Liberec nikdy nic nezajímalo, ždycky se to rozhádalo a každý si jen na svém písečku a teď mají vize jak kdyby se měla stavět Aifelovka.
Silnice jsou v dezolátním stavu, zastávky autobusů jsou katastrofa a tady zase nějaký blbec vymyslel projekt století. To se musíte smát !!!
. Vlku, Tvoje diskuze na tomto webu mají za úkol rozsévat negativismus a nenáviist. Sleduji Tvé „výblitky“ již nějaký čas. Pokud tématu nerozumíš, dej si mokrý hadřík na hlavu a zajdi k lékaři.
A to jste jeste nezminil, jak vypada centrum mesta.
Honosná radnice, krčící se kostel…a dál nic…
Jako proč ne. Místo tam je.
Wow, studie, tak to je tutovka!
Byl by problém udělat MHD mezi nádražím MHD a vlakovým/autobusovým nádražím zdarma?
V Hradci to funguje, nicméně tam se jedná od jednu stanici a vzdálenost cca necelých 500 metrů, možná ani ne. V Liberci je to trochu složitější. Stanice by byly dvě, což může být z hlediska organizace problém.
To vypadá jako rovnák na ohýbák.
Opravdu zajímavá zpráva, asi tak jednou za tři měsíce se to opakuje. Zajímavější by bylo, kdyby se dráha stěhovala na autobusák a zabrala několik „nepotřebných“ stání. Autobusáci se můžou uskrovnit, místo průjezdných stanovišť můžou couvat, přistavovat autobusy těsně před odjezdem atd.
Autovlaky a vlakobusy, juchu!
Hlavním problémem libereckého vlakového nádraží je kilometrová vzdálenost od centra, navíc nad městem. A do kopce se nikomu moc chodit nechce, když může někam jet autobusem přímo z centra. Proto je vlaková doprava na Liberecku tam, kde je.
Hlavním problémem libereckého vlakového nádraží je to, že z něj vychází 5 jednokolejek, jejichž trasování ze od doby vzniku před 100-160 lety nezměnilo a jízdní doby odpovídají tak roku 1900 a ne 21. století. To, že je nádraží na kopečku, nehraje roli.
„nádraží na kopečku“ je pouze eufemistická zástěrka pro naprosto nevyhovující polohu vlakového nádraží z hlediska potřeby cestujících.
a) v Liberci to není žádná tragédie a b) s polohou nádraží se nedá nic dělat, ale lze jí do jisté míry přizpůsobit ostatní stavby.
Ale notak. Nádraží se dá přemístit. Dokonce i směrem pryč od uzlu MHD.
Brňáci jsou v tomto kabrňáci. Přesunout nádraží o nejál od mhd.
Co je na tom nevyhovující ?
Jede tam autobus i tramvaj……………….
To, že za sto let narostlo cestování a lidí přepravujících se vlaky, to nemohl před sto lety nikdo vědět.
Nádraží je dobré, ale projetky tohoto charakteru, které mají jenom „vize“, to jsou projekty o ničem, protože nikdy se neuskuteční !!!
Každý přestup navíc zásadním způsobem ovlivňuje úspěšnost takového dopravního prostředku u cestujících. Trmácet se někam kilometr na nádraží a tam čekat na regionální motoráček chce prostě jen málokdo (vesměs cestující s nárokem na státní slevu 75%).
to jako že by ty dvě zastávky tramvají z terminálu MHD byly takový showstopper že dotyčný raději pojede autem?
tak pokud jste to nepobral, nádraží v opravdovém centru je jen tam, kde město nádraží obrostlo. a ještě měli štěstí na terén…
Ano, krásným příkladem strategicky umístěné železniční zastávky přímo v centru města je Bakov nad Jizerou! Tam mají dokonce zebru přes koleje.
Nechcete se třeba přestěhovat do Prahy? Tam mají nádraží přímo v centru města hnedle dvě. To nádraží „na kopečku“ je proto, že V DOBĚ, KDYŽ TO VZNIKLO, NEŠLO JINDE POSTAVIT. Vymyslete stroj času a vydejte se to těm pánům, co „takhle blbě postavili“ vysvětlit“.
do Prahy prosím ne, ani do Brně ne. do Sokolova či Mostu s ním. tam ho nepotkam
Ať jde hledat kopeček do Břeclavi.
Kalino, nefantazírovat a zkusit logicky uvažovat. Ono to občas bolí, alre jde to.
Těžko, logika neví, co je. 😀
Presne tak. Hlavni problem nadrazi je, ze neobsluhuje VRT Liberec – Praha s dojezdem do 60 min. s hodinovym taktem.
Realizaci VRT Praha-Liberec mi budou v nejlepším případě vyprávět prapotomci do hrobky…
Co obluzujete s VRT? budou rádi, když to pojede stovkou….se v Liberci zas tolik neprsí….
Jardo, upřesnit své pocity a nefantizírovat..
Nevím co berete, ale chci to taky … 😀 Proč vlak s dojezdem 60 minut a hodinovým taktem, když tu máme autobus se stejnými parametry?
Na nádraží z centra to je do kopce ? Vy jste z Polabí ? Do kopce to je z Liďáků na Českou chalupu, to jo. A jestli ten kopec je pro Vás nepřekonatelný, můžete jet tramvají.
V Liberci je všechno do kopce. Nebo prší.
Občas sněží, sem tam přijde i bouřka, v létě tak dvakrát máme i duhu.
Asi tak … Pro Liberečáka tohle fakt kopec není. Ale pán je asi z Prahy a nechápe, co je to v Liberci „širší centrum města“, když má Masaryčku hned u Obecňáku.
Prijde mi, ze polohu nadrazi tu napadaji ti, co v Lbc nikdy nebyli. Nadrazi je v 5 min. dojezdu z terminalu MHD busem, tramvaji a za 10 min. pesky. Ano, je to do kopce, ale co v Liberci neni?
Busem? Až pojede bus po kolejích, tak to bude 5 minut. Okolo Babylonu je to někdy i 15 a více minut. 😉
K tomu asi tolik, že mezi nádražím/autobusákem a terminálem MHD jezdí tři linky tramvaje, což není úplná bída. A další autobusové, ale tam už je to horší. FGN také není krásné místo, akorát holt ta liberecká doprava tradičně funguje radiálně/diametrálně.
Myslím, že tohle zrovna není ten hlavní problém. Ve spoustě měst je nádraží daleko od Města (Opočno) a na kopci. Liberecké nádraží je z centra města obslouženo celkem čtyři tramvajovými linkami (2, 3, 5, 11) a minimálně čtyři linkami autobusovými (16, 22, 27, 30). Co je ale problém, je vedení autobusů po Košické kolem Babylonu, kde skoro nikdo nenastupuju a nevystupuje poslední dobou vůbec nikdo, místo toho, aby se konečně povolilo vedení autobusů po tramvajových kolejích se zastávkou na Rybníčku. Někdy loni se o tom mluvilo, když se měla opravovat na Fügnerce druhá kolej. Nádraží v Liberci je na kopečku… Číst vice »
Není tak těžké z různých částí Liberce dojet k nádraží jako nádražím probloudit až k vlaku. Pro většinu zvládnutelné, ale ne ideální, totéž platí pro přechody mezi nádražím a autobusovým nádražím.
Já teda po nádraží nikdy nebloudil, spíš občas bloumal a zabíjel čas … Je to jedna díra odjezdů a druhá díra příjezdová …
Jede tam každých deset minut ani ne MHD je takový problém dojet na ten kopec?
Divil byste se, ale pro lidi, kteri tam nkdy nebyli a nejsou z Liberce, je.
a ti se v centru Liberce ocitnou jak, spadnou tam z nebe?
Soudě podle jeho logiky tam asi připádlujou Nisou proti proudu z Baltu … 😀
Tak se vyhazují veřejné peníze. Logika nemá šanci proti lobbingu. Kolik měst má u železničního nádraží autobusové nádraží. Liberečti radní hodně často chčijí proti větru.
V Liberci je autobusák přes ulici od vlakového nádraží. Není to ideální, ale za katastrofu bych to nepovažoval.
„Tak hlavněje „je vyhovující“ přebíhání přes rušnou ulici. Nejlépe se zavazadly…
a tam nejsou semafory nebo přechod? když se udělá podchod to bude zas chytrých že lidi nejsou krtci aby lezli pod zemí
Tunel je drahej … 😀 Semafory tam nejdou, přechody ano … Nicméně je to vyřešeno, že lidi vylezou z nádraží odjezdovou halou a když chtějí nejkratší cestou na autobusák, musí přecházet koleje tramvaje, kde stojí ta tramvaj, případně na druhé straně na kolejích bus a potom musí přejít silnici … Odtud pak jdou mezi baráky prostorem, kde je to opravdu, to přiznám se, za tmy o zlomení nohy. A když trochu pospíchají, tak si tam to hnátu fakt můžou zlomit.
Pardon, ne nejdou, ale už tam ani nejsou. 😀
Znám to tam, při dobré vůli a dostatku peněz by to šlo zkulturnit. Tu cestu mezi baráky opravit a přidělat osvětlení.
Přes tu tram zastávku pořád není namalovaný přechod, nedá se přejít normálně před/za stojící tramvají?
Nejsou tam šipky?
Zkulturnit by šlo kde co, ale ne u nás v Liberci. To byste chtěl po vedení SML asi už moc.
Nedělejte z toho Mnichov……
Lidi jsou dnes líní jak prasata, hlavně lidi z paneláku.
Krom toho, lidi s kufry zas tolik necestují. Ten kdo cestuje jsou spíše lidi do a z práce ! Tak tady nedělejme, jak kdyby tady byla obrovská klientela lidí s kuframa………….Těchto pár lidí je tady minimum!
Těch 300m je problém?
Za tmy při spěchu z vlaku na bus a opačně to problém být může. Na zastávce Nádraží je to rušné , je tam tramvaj, jezdí tam busy, auta z obou stran, je tam nepřehledno. A cesta z kopečka od tramvaje dolů k autobusáku přes „parkoviště“ za Skloexportem je o zlomení nohy. Nemálo lidí tam spěchá a s kufry je skutečně možnost, že se tam přerazíte, i když si dáváte pozor.
ono když 25 let máte autobusák nad sypaným tunelem a divit se proč máte na autobusáku odbavovací halu v unimobuňkách, tak jste v Liberci
doplnil bych „nezkolaudovaných“ unimobuňkách. 😀
No, pro toho, kdo cestuje občas to katastrfa není. Pro toho, kdo cestuje dvakrát denně, tedy do školy,, zaměst náni a zpět domů to už může být nepříjemnost.
Ale zase tak tragická nepříjemnost to není.
Právě opačně. Pro znalce místních poměrů to problém není. Vědí kde si zakouřit, kde to stojí, kde je občerstvení, vědí kolik mají času a když jim to ujede vědí co dál. Žádný drama. Blíž by to být samozřejmě mohlo, stačilo by tam u tý tramvaje zbourat pár baráků………
Celej Skloexport nejlíp. 😀
Ano, má to logiku. Před lety mě doslova uchvátilo takové uspořádání v Manchestru. Vlakové a autobusové nádraží je těsně propojeno. Tramvaje projíkížděj kolem autobusových stání a zajíždějí přímo do haly vlakového nádraží na svá nástupiště mezi nástupiště vlaková. Super. Ale Změně pro Libetec se to líbit nebude. Je to organizace, ktrá neguje vše, co je pro naše město přínosem. Dodnes se chlubí například tím, že zmařilla výstavbu nové haly a dotace na chystané Centrum historie městské dopravy v areálu bývalých LV T. Cílem musí být co nesnaží a bezpečný přestup mezi jednotlivými módy dopravy. Současnému vedeni našeho krajského města fandím,… Číst vice »
„Tramvaje projížděj kolem autobusových stání a zajíždějí přímo do haly vlakového nádraží na svá nástupiště mezi nástupiště vlaková. Super. “
Tak pozor, potom to ale není tramvaj, ale Regiotram. A Regiotram je na liberecku velmi, ale velmi sprosté slovo.
Tak sprosté není, ale spíš mě osobně mrzí, že se na to tenkrát prostě jako na všechno vys*ali …
Poděkujeme tehdejší profláknuté vladě ODS pod vedením všeználka Mirka Topolánka
No tram-train to není. Diskuse ohledně tramvají v Manchestru by zabrala delší čas. Ale rozvoj tramvajové dopravy je zde fantastický.
Taky jim drzim palce. Jenom jsem.zvedavy, jak dopadne to trestni stihani Puty. A propos, Bovera clubu fandim, ale to centrum dopravy, to bylo jen vyuziti dobreho zameru k tomu, aby se na tom nekdo treti napakoval.
Hradec, Pardubice, Plzeň, Cheb, Ústí, Ostrava … Mám pokračovat? Nová města přibývají 😀
Plzeň není v tom seznamu dlouho. Hlavní nádraží a CAN bývala od sebe pět zastávek tramvají nebo 1800m vzdušnou čarou.
To je pravda. Plzeň znám díky rodinným vazbám velmi dobře, CAN v Husovce velmi důvěrně. Žádná krása to tam opravdu nebyla. 😀
Ostrava? Spíš Opava, když už.
Ostrava taky. Od hlavního nádraží jede tramvaj, trolejbus i autobus. Navíc ÚAN je od nádraží Ostrava střed v dochozí vzdálenosti cca 350 metrů.
A proti čemu močíš Ty, Aptene. Proti všem?
Ten chčije sám proti svýmu stínu. 😀
Aptene, sděl nám, proti čemu, nebo komu, čůráš Ty.?
V textu publikovaném na Liberecku jsou k přečtení vyjádření mocných typu: „až Libercem povede VRT do Žitavy a Berlína.“ Jedno oko nezůstalo suché. 😀
Takže v roce 2xyz … 😀 Možná i 30xy. 😀
Moment. Nejvetsim propagatorem VRT jsem ja a nikam jsem se nevyjadroval.
Asi konkurence. Hrom do toho…
to ale naše oči nebudou
Problematika libereckého autobusáku má několik rovin. Sluší se k tiskové zprávě doplnit, že současný zcela nevyhovující stav řešila minulá koalice a že nějaké studie vznikly již za éry projektu Regiotram. Konsensus existuje v tom, že by se měl přestupní uzel přesunout blíže k výpravní budově vlakového nádraží a plochy nad tunelem mají být věnovány zeleni s tou výjimkou, že budoucí územní plán počítá s obnovením ulice Matoušovy. Bohužel v rámci prapodivné architektonické soutěže byla minulým vedením města zvolena varianta mohutného parkovacího domu na druhé straně ulice Žitavské s autobusovým terminálem v jeho parteru. Toto řešení bylo později odmítnuto, záležitost přesunuta… Číst vice »
Ještě přidat letiště a přístav (přeložit Nisu) a nádraží bude plně využito. hi
A tu vlakotramvaj
Mokrý hadrna hlavu a hlavně klid.
Jo, a k tomu bych mu doporučil ještě nohy v teple. 😀
Jinak celkově OK? Nepotřebujete navštívit Dr. Hyánkovou?
Já navrhuji MUDr. Lumíra Tauše, CSc.
…soudního znalce v oboru psychiatrie…
Další sci-fi. 😂😂
Zrovna přestavba žst a aut.st. zas tak scifi není, možnost prostavět miliardy si stavební firmy nenechají ujít. Zvlášť, pokud místo současného autobusáku mají vzniknout nějaké developerské projekty.
Scifi je spíš to navázání na rychlejší železnici Praha-MB-Liberec, tam na 125. studii plynule naváže 126…
K té trati Liberec – Praha: Kraj zadal v prosince osmnáctou studii proveditelnosti, hotová má být do začátku roku 2022. Celkově si myslím, že stavět trať na Prahu z města, kde má většina obyvatel auto, případně i dvě, ze kterého jezdí denně každou hodinu autobus SA s dojezdem 60 minut na Černý Most, s návazností na metro co každých 5 minut, je totální chujovina. Vlak do Prahy by z Liberce určitě nejezdil každou hodinu a neměl by rozhodně dojezd 60 minut, ale bylo by to řádově 150 minut, protože těch 60 minut byl jel jen do Boleslavi.
Dojezdy autobusů jsou na Černý most a to je do města ještě pořádný kus, když to vlak dá za 1:40 ideálně za 1:30 bude to supr, ale to se musí postavit ještě spousta kolejí a musí vyjít průchod přes kopce do Turnova.
Až se postaví tunel pod Javorníkem z Příšovic (Loukova) do Jeřmanic, tak se můžeme bavit o jízdní době Liberec-Praha 90-100 minut. Za současné situace bude jízdní doba min 120 minut. Pořád je rychlejší jet busem Čerňák a odtud 20 minut metrem až na Smícháč.
XYZ.. demagogie,
Průchod přes kopce u Turnova??? To je právě ten zásadní omyl. Z Prahy do Liberce se jezdí vlakem přes Turnov pouze proto, že nejprve vznikla trať Pardubice – Stará Paka – Turnov – Liberce, potom na ni napojili trať Turnov – Neratovice – Kralupy a až potom trať Praha – Neratovice. Právě opuštění hloupé představy, že trať musí vést přes Turnov, je klíčem k řešení. Pak bude jezdit expres Liberec – Mladá Boleslav 18 minut – Praha hl.n. 55 minut.
Pohodlnost. Nemusíte být zrovna obr, abyste měl problém v těch autobusových sedačkách hodinu vydržet (minimálně není kam dát pořádně nohy). Cokoliv lepšího než šukafon je nesrovnatelně pohodlnější. Další plus je WC, miluju když člověk přijede na ČM a nejbližší WC je na druhé straně metra.
Jste to nepocbopil. Chceme VRT s dojezdem Prg – Lbc do 60 min.
nevím co hulíte ale chci to taky
Jo? A já chci VRT s dojezdem 30 minut z Liberce do Innsbrucku. 😀
Auta mají lidé i v Praze, ve Svitavách, v Třeboni i v Českém ráji. To je objev…
A proto se trať musí navrhnout tak, aby se to za těch 60 minut systémových taktových dalo zajet. Při délce cca 130 km by to neměl být problém, jen by to byla skoro nová tra´t.
Ale, no tak! Proč kupovat nové auto, když můžeme zmodernizovat trabanta! Odpovědní tam nahoře už plánují, že na něj dokonce namontují spojler!
A moloch, zvaný Ministerstvo dopravy se již připravujena řešení 127.studie.
Developerský projekt na tunelu, který vznikl zásypem, to asi ne.
To víme my, ale naši hlavouni na magoši nikoli. Tak pšt, nebudeme ji to říkat, ať si na to přijdou sami až kopnou do země. 😀
Pořád je to snad menší sci-fi, než trať Liberec-Praha s jízdní rychlostí 160 km/h a dojezdem do 60 minut, jak deklaruje poslední studie proveditelnosti. 😀
To není stavební sci-fi. Stejně by to na tuhle rychlost muselo postavit nové, takže můžete to rovnou stavět ke 200 a ta průměrná rychlost cca 130 vám pak vyjde. Možná tak finanční.
Nemluvím o stavebním sci-fi, ale celkově o tom, že i kdybychom chtěli, tak ani za sto let se tohle u nás postavit nemůže. Přijdou Děti země, Hnutí Duha, Čmelák a jim podobná banda a začnou vys*rat a prudit. Postavit se dá ledasco, ale pak je tu ještě faktor využitelnosti spojení a ochota lidí tím vlakem do Prahy jet. A v Liberci, kde má skoro každý auto a jede do Prahy po dálnici, je veřejně znám názor, že Liberečák s o tom myslí, že je to „k ho…“