Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Liberec se po letech vrací k myšlence propojit vlaky a autobusy

Autobusové nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Autobusové nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle nového plánu by autobusové nádraží bylo přímo v prostoru železniční stanice.

Liberec se po letech vrací k myšlence propojit železniční a autobusovou dopravu s MHD v prostoru vlakového nádraží. Odbavovací budova Českých drah by tak sloužila jak cestujícím z vlaků, tak z autobusů. Nebylo by nutné stavět další budovu, což by projekt zlevnilo. Na místě dnešního autobusového nádraží by mohl vzniknout prostor k parkování pro více než 700 automobilů. Záměr ale počítá i s výstavbou komerčních prostorů a pokud to půjde, tak i bytů, řekl  autor studie městský architekt Jiří Janďourek.

Vizi propojit autobusovou a vlakovou dopravu v jediném areálu představil Janďourek s dalšími odborníky už v roce 2012. Liberecká radnice ji ale o čtyři roky později odmítla. „Pokračovalo se v projektu terminálu v prostoru dnešního autobusového nádraží,“ řekl liberecký primátor Jaroslav Zámečník (Starostové pro Liberecký kraj). Záměr pak loni město předalo Libereckému kraji, který ho nejprve nechal přepracovat a nakonec se rozhodl od něj odstoupit. Za přípravu projektů přitom město a kraj utratily bezmála 20 milionů korun.

Teď se Liberec spolu s krajem rozhodly vrátit k myšlence společného terminálu. Takzvaná „Central Station“ by měla propojit všechny druhy dopravy – železniční, autobusovou a MHD. „Patří do toho ale i automobilová doprava, cyklisté a pěší. K projektu jsme se rozhodli vrátit, protože právě tímto směrem se ubírá Evropa a tvoří integrované dopravní uzly. Přinést by to mělo velký komfort pro cestující a také velkou přehlednost a podle mého i kvalitu cestování,“ řekl Janďourek. Podobné terminály slouží třeba v Pardubicích, v německém Zhořelci nebo Drážďanech.

Odjezdy autobusů místo první koleje

Projekt počítá s využitím již existujících kapacit a díky tomu umožňuje zvýšit kapacitu plánovaného záchytného parkoviště na dnešním autobusovém nádraží z původně plánovaných 500 na 700 míst pro osobní auta. Nevznikne tam jen parkoviště, ale nový městský blok. Kolem hlavní budovy vlakového nádraží počítá záměr s vybudováním autobusového nádraží. „Odjezdy autobusů by byly z prostoru první koleje, která se dnes nevyužívá, příjezdy autobusů by byly před halou v prostoru, kde je pošta,“ řekl architekt.

Zda bude možné záměr uskutečnit, bude ale záležet na Správě železnic. Společně s ministerstvem dopravy si zadala zpracování nové studie proveditelnosti rychlejšího železničního spojení mezi Mladou Boleslaví, Libercem a dál směrem k hranici. Hotová má být do konce příštího roku. „Studie má začínat právě libereckou stanicí, proto požádali město a kraj o to, aby představily své zájmy v daném území,“ dodal Janďourek. Pokud se podaří dosáhnout dohody, mohl by se projekt realizovat v novém programovacím období EU. Nový terminál by tak mohl sloužit do deseti let.

Video z prezentace je na facebookovém profilu Liberce.

ČTK

128 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

A jak chtějí spojit vlak s autobusem ?Spřáhlem? A to budou autobusům přidělávat kolečka pro jízdu po kolejích ?

XYZ

Nejdřív si znova přečtěte pořádně článek, a pak si chyťte za hlavu z toho, co za kravinu jste napsal, pane chytrej.

Jenda

Liberec má jako jedna z malá měst takovou možnost odvézt autobusy až ke kolejišti. Málo kde je takového nevyužitého prostoru mezi nádražní budovou a nástupišti. Tak snad se to někdy povede, protože hierarchický dopravní model by měl právě s takovýmto přestupem počítat (i když v současnosti to taky není žádná vzdálenost). Nicméně i zbytek nádraží chátra (prostřední budova), pokud to tak teda nechtějí jako kulisy do filmů :D.

Viki

No jsem zvědavý,jak se s tím popasuji ve Zlíně.Kez by to bylo tak komfortní,jak to chtějí v LB

Jarda

Ať si to Liberec zaplatí ze svého, tak jako to dělají další města když chtějí autobusák

Jindra

Hlavně Praha a Brno…

Zlámalík

A proto v Brně naschvál posuneme nádraží do džungle. Bravo.

Gwann

já bych byl v klidu. furt není nový územní plán, jsou tisíce námitek (vč.dvou mých), ten řev až dotcenym v Zidenicich dotece, že místo dvou kolejí tam budou čtyři…a ZESNAD taky dost zlobí…tohle se hned tak stavět nezačne. a až konečně ta sebranka kolem dona Pabla skončí, kde má (v Bohunicich či Kurimi), tak bude od nesmyslů klid.

Jaaa

Bohužel ta sebranka se teď dere k moci. Dá se říct, „ještě štěstí“, že si teď Babiš s Fialou zaťali sekeru hluboko. Pro železnici ale jinak obrovská katastrofa.

medical_examiner

Bohunice a Kuřim jsou riskantní. Já bych to viděl na Ostrov nebo Kynšperk nad Ohří. 🙂

Jarda

lukrativní pozemky v blízkost centra města jsou soustem i pro politiky

BND 30

A tak se milé děti stalo, že v Liberci objevili nový kontinent… tuším, že mluvili o Americe…

Sitgestravel

V Liberci objevujeme kde co.

medical_examiner

Třeba běžný rozchod…

Divočák

nebo tři koleje pro tramvaje ..

Jindra

Nejsou to koleje, ale KOLEJNICE. A zdalipak víte, proč tomu tak je? Tři kolejnice se dají najít i v německém Stuttgartu….

XYZ

Neví, v Liberci byl leda prstem po mapě. 😀

XYZ

Víte, ono to má svůj důvod. Nejdřív ověřujte fakta, pak blábolte. 😉

XYZ

Víte, ono se ukazuje, že onen úzký rozchod 1 000 mm je v mnohém ohledu lepší, než běžných 1 4535. Proč myslíte, že alpské železnice jezdí po úzkém rozchodu, je na něm i celá Blava atd.? 😉

Vlk

Kdo tomu věří ať tam běží.
To jsou blitky……..Liberec nikdy nic nezajímalo, ždycky se to rozhádalo a každý si jen na svém písečku a teď mají vize jak kdyby se měla stavět Aifelovka.
Silnice jsou v dezolátním stavu, zastávky autobusů jsou katastrofa a tady zase nějaký blbec vymyslel projekt století. To se musíte smát !!!

Jindra

. Vlku, Tvoje diskuze na tomto webu mají za úkol rozsévat negativismus a nenáviist. Sleduji Tvé „výblitky“ již nějaký čas. Pokud tématu nerozumíš, dej si mokrý hadřík na hlavu a zajdi k lékaři.

Sitgestravel

A to jste jeste nezminil, jak vypada centrum mesta.

medical_examiner

Honosná radnice, krčící se kostel…a dál nic…

Jirka

Jako proč ne. Místo tam je.

MLB

Wow, studie, tak to je tutovka!

Já 1

Byl by problém udělat MHD mezi nádražím MHD a vlakovým/autobusovým nádražím zdarma?

XYZ

V Hradci to funguje, nicméně tam se jedná od jednu stanici a vzdálenost cca necelých 500 metrů, možná ani ne. V Liberci je to trochu složitější. Stanice by byly dvě, což může být z hlediska organizace problém.

Jiří Kocurek

To vypadá jako rovnák na ohýbák.

Jézeďák

Opravdu zajímavá zpráva, asi tak jednou za tři měsíce se to opakuje. Zajímavější by bylo, kdyby se dráha stěhovala na autobusák a zabrala několik „nepotřebných“ stání. Autobusáci se můžou uskrovnit, místo průjezdných stanovišť můžou couvat, přistavovat autobusy těsně před odjezdem atd.

Evžen

Autovlaky a vlakobusy, juchu!

Kalina

Hlavním problémem libereckého vlakového nádraží je kilometrová vzdálenost od centra, navíc nad městem. A do kopce se nikomu moc chodit nechce, když může někam jet autobusem přímo z centra. Proto je vlaková doprava na Liberecku tam, kde je.

Jiří Šrámek

Hlavním problémem libereckého vlakového nádraží je to, že z něj vychází 5 jednokolejek, jejichž trasování ze od doby vzniku před 100-160 lety nezměnilo a jízdní doby odpovídají tak roku 1900 a ne 21. století. To, že je nádraží na kopečku, nehraje roli.

Kalina

„nádraží na kopečku“ je pouze eufemistická zástěrka pro naprosto nevyhovující polohu vlakového nádraží z hlediska potřeby cestujících.

Kubrt

a) v Liberci to není žádná tragédie a b) s polohou nádraží se nedá nic dělat, ale lze jí do jisté míry přizpůsobit ostatní stavby.

Jiří Kocurek

Ale notak. Nádraží se dá přemístit. Dokonce i směrem pryč od uzlu MHD.

Jindra

Brňáci jsou v tomto kabrňáci. Přesunout nádraží o nejál od mhd.

Vlk

Co je na tom nevyhovující ?
Jede tam autobus i tramvaj……………….
To, že za sto let narostlo cestování a lidí přepravujících se vlaky, to nemohl před sto lety nikdo vědět.
Nádraží je dobré, ale projetky tohoto charakteru, které mají jenom „vize“, to jsou projekty o ničem, protože nikdy se neuskuteční !!!

Kalina

Každý přestup navíc zásadním způsobem ovlivňuje úspěšnost takového dopravního prostředku u cestujících. Trmácet se někam kilometr na nádraží a tam čekat na regionální motoráček chce prostě jen málokdo (vesměs cestující s nárokem na státní slevu 75%).

ABC

to jako že by ty dvě zastávky tramvají z terminálu MHD byly takový showstopper že dotyčný raději pojede autem?

Gwann

tak pokud jste to nepobral, nádraží v opravdovém centru je jen tam, kde město nádraží obrostlo. a ještě měli štěstí na terén…

fous

Ano, krásným příkladem strategicky umístěné železniční zastávky přímo v centru města je Bakov nad Jizerou! Tam mají dokonce zebru přes koleje.

XYZ

Nechcete se třeba přestěhovat do Prahy? Tam mají nádraží přímo v centru města hnedle dvě. To nádraží „na kopečku“ je proto, že V DOBĚ, KDYŽ TO VZNIKLO, NEŠLO JINDE POSTAVIT. Vymyslete stroj času a vydejte se to těm pánům, co „takhle blbě postavili“ vysvětlit“.

Gwann

do Prahy prosím ne, ani do Brně ne. do Sokolova či Mostu s ním. tam ho nepotkam

Kalanis

Ať jde hledat kopeček do Břeclavi.

Jindra

Kalino, nefantazírovat a zkusit logicky uvažovat. Ono to občas bolí, alre jde to.

XYZ

Těžko, logika neví, co je. 😀

Sitgestravel

Presne tak. Hlavni problem nadrazi je, ze neobsluhuje VRT Liberec – Praha s dojezdem do 60 min. s hodinovym taktem.

medical_examiner

Realizaci VRT Praha-Liberec mi budou v nejlepším případě vyprávět prapotomci do hrobky…

Jarda

Co obluzujete s VRT? budou rádi, když to pojede stovkou….se v Liberci zas tolik neprsí….

Jindra

Jardo, upřesnit své pocity a nefantizírovat..

XYZ

Nevím co berete, ale chci to taky … 😀 Proč vlak s dojezdem 60 minut a hodinovým taktem, když tu máme autobus se stejnými parametry?

Martin

Na nádraží z centra to je do kopce ? Vy jste z Polabí ? Do kopce to je z Liďáků na Českou chalupu, to jo. A jestli ten kopec je pro Vás nepřekonatelný, můžete jet tramvají.

ABC

V Liberci je všechno do kopce. Nebo prší.

XYZ

Občas sněží, sem tam přijde i bouřka, v létě tak dvakrát máme i duhu.

XYZ

Asi tak … Pro Liberečáka tohle fakt kopec není. Ale pán je asi z Prahy a nechápe, co je to v Liberci „širší centrum města“, když má Masaryčku hned u Obecňáku.

Sitgestravel

Prijde mi, ze polohu nadrazi tu napadaji ti, co v Lbc nikdy nebyli. Nadrazi je v 5 min. dojezdu z terminalu MHD busem, tramvaji a za 10 min. pesky. Ano, je to do kopce, ale co v Liberci neni?

XYZ

Busem? Až pojede bus po kolejích, tak to bude 5 minut. Okolo Babylonu je to někdy i 15 a více minut. 😉

Rochličák

K tomu asi tolik, že mezi nádražím/autobusákem a terminálem MHD jezdí tři linky tramvaje, což není úplná bída. A další autobusové, ale tam už je to horší. FGN také není krásné místo, akorát holt ta liberecká doprava tradičně funguje radiálně/diametrálně.

XYZ

Myslím, že tohle zrovna není ten hlavní problém. Ve spoustě měst je nádraží daleko od Města (Opočno) a na kopci. Liberecké nádraží je z centra města obslouženo celkem čtyři tramvajovými linkami (2, 3, 5, 11) a minimálně čtyři linkami autobusovými (16, 22, 27, 30). Co je ale problém, je vedení autobusů po Košické kolem Babylonu, kde skoro nikdo nenastupuju a nevystupuje poslední dobou vůbec nikdo, místo toho, aby se konečně povolilo vedení autobusů po tramvajových kolejích se zastávkou na Rybníčku. Někdy loni se o tom mluvilo, když se měla opravovat na Fügnerce druhá kolej. Nádraží v Liberci je na kopečku… Číst vice »

Vít Jůza

Není tak těžké z různých částí Liberce dojet k nádraží jako nádražím probloudit až k vlaku. Pro většinu zvládnutelné, ale ne ideální, totéž platí pro přechody mezi nádražím a autobusovým nádražím.

XYZ

Já teda po nádraží nikdy nebloudil, spíš občas bloumal a zabíjel čas … Je to jedna díra odjezdů a druhá díra příjezdová …

Jan pesina

Jede tam každých deset minut ani ne MHD je takový problém dojet na ten kopec?

Sitgestravel

Divil byste se, ale pro lidi, kteri tam nkdy nebyli a nejsou z Liberce, je.

ABC

a ti se v centru Liberce ocitnou jak, spadnou tam z nebe?

XYZ

Soudě podle jeho logiky tam asi připádlujou Nisou proti proudu z Baltu … 😀

Apten

Tak se vyhazují veřejné peníze. Logika nemá šanci proti lobbingu. Kolik měst má u železničního nádraží autobusové nádraží. Liberečti radní hodně často chčijí proti větru.

Jiří Šrámek

V Liberci je autobusák přes ulici od vlakového nádraží. Není to ideální, ale za katastrofu bych to nepovažoval.

Jindra

„Tak hlavněje „je vyhovující“ přebíhání přes rušnou ulici. Nejlépe se zavazadly…

ABC

a tam nejsou semafory nebo přechod? když se udělá podchod to bude zas chytrých že lidi nejsou krtci aby lezli pod zemí

XYZ

Tunel je drahej … 😀 Semafory tam nejdou, přechody ano … Nicméně je to vyřešeno, že lidi vylezou z nádraží odjezdovou halou a když chtějí nejkratší cestou na autobusák, musí přecházet koleje tramvaje, kde stojí ta tramvaj, případně na druhé straně na kolejích bus a potom musí přejít silnici … Odtud pak jdou mezi baráky prostorem, kde je to opravdu, to přiznám se, za tmy o zlomení nohy. A když trochu pospíchají, tak si tam to hnátu fakt můžou zlomit.

XYZ

Pardon, ne nejdou, ale už tam ani nejsou. 😀

Leinad

Znám to tam, při dobré vůli a dostatku peněz by to šlo zkulturnit. Tu cestu mezi baráky opravit a přidělat osvětlení.
Přes tu tram zastávku pořád není namalovaný přechod, nedá se přejít normálně před/za stojící tramvají?
Nejsou tam šipky?

XYZ

Zkulturnit by šlo kde co, ale ne u nás v Liberci. To byste chtěl po vedení SML asi už moc.

Vlk

Nedělejte z toho Mnichov……
Lidi jsou dnes líní jak prasata, hlavně lidi z paneláku.
Krom toho, lidi s kufry zas tolik necestují. Ten kdo cestuje jsou spíše lidi do a z práce ! Tak tady nedělejme, jak kdyby tady byla obrovská klientela lidí s kuframa………….Těchto pár lidí je tady minimum!

Apten

Těch 300m je problém?

XYZ

Za tmy při spěchu z vlaku na bus a opačně to problém být může. Na zastávce Nádraží je to rušné , je tam tramvaj, jezdí tam busy, auta z obou stran, je tam nepřehledno. A cesta z kopečka od tramvaje dolů k autobusáku přes „parkoviště“ za Skloexportem je o zlomení nohy. Nemálo lidí tam spěchá a s kufry je skutečně možnost, že se tam přerazíte, i když si dáváte pozor.

Jarda

ono když 25 let máte autobusák nad sypaným tunelem a divit se proč máte na autobusáku odbavovací halu v unimobuňkách, tak jste v Liberci

XYZ

doplnil bych „nezkolaudovaných“ unimobuňkách. 😀

Jindra

No, pro toho, kdo cestuje občas to katastrfa není. Pro toho, kdo cestuje dvakrát denně, tedy do školy,, zaměst náni a zpět domů to už může být nepříjemnost.

XYZ

Ale zase tak tragická nepříjemnost to není.

Jézeďák

Právě opačně. Pro znalce místních poměrů to problém není. Vědí kde si zakouřit, kde to stojí, kde je občerstvení, vědí kolik mají času a když jim to ujede vědí co dál. Žádný drama. Blíž by to být samozřejmě mohlo, stačilo by tam u tý tramvaje zbourat pár baráků………

XYZ

Celej Skloexport nejlíp. 😀

Jindra

Ano, má to logiku. Před lety mě doslova uchvátilo takové uspořádání v Manchestru. Vlakové a autobusové nádraží je těsně propojeno. Tramvaje projíkížděj kolem autobusových stání a zajíždějí přímo do haly vlakového nádraží na svá nástupiště mezi nástupiště vlaková. Super. Ale Změně pro Libetec se to líbit nebude. Je to organizace, ktrá neguje vše, co je pro naše město přínosem. Dodnes se chlubí například tím, že zmařilla výstavbu nové haly a dotace na chystané Centrum historie městské dopravy v areálu bývalých LV T. Cílem musí být co nesnaží a bezpečný přestup mezi jednotlivými módy dopravy. Současnému vedeni našeho krajského města fandím,… Číst vice »

Vlado99

„Tramvaje projížděj kolem autobusových stání a zajíždějí přímo do haly vlakového nádraží na svá nástupiště mezi nástupiště vlaková. Super. “

Tak pozor, potom to ale není tramvaj, ale Regiotram. A Regiotram je na liberecku velmi, ale velmi sprosté slovo.

XYZ

Tak sprosté není, ale spíš mě osobně mrzí, že se na to tenkrát prostě jako na všechno vys*ali …

Jindra

Poděkujeme tehdejší profláknuté vladě ODS pod vedením všeználka Mirka Topolánka

Jindra

No tram-train to není. Diskuse ohledně tramvají v Manchestru by zabrala delší čas. Ale rozvoj tramvajové dopravy je zde fantastický.

Sitgestravel

Taky jim drzim palce. Jenom jsem.zvedavy, jak dopadne to trestni stihani Puty. A propos, Bovera clubu fandim, ale to centrum dopravy, to bylo jen vyuziti dobreho zameru k tomu, aby se na tom nekdo treti napakoval.

XYZ

Hradec, Pardubice, Plzeň, Cheb, Ústí, Ostrava … Mám pokračovat? Nová města přibývají 😀

BND 30

Plzeň není v tom seznamu dlouho. Hlavní nádraží a CAN bývala od sebe pět zastávek tramvají nebo 1800m vzdušnou čarou.

XYZ

To je pravda. Plzeň znám díky rodinným vazbám velmi dobře, CAN v Husovce velmi důvěrně. Žádná krása to tam opravdu nebyla. 😀

a8n

Ostrava? Spíš Opava, když už.

XYZ

Ostrava taky. Od hlavního nádraží jede tramvaj, trolejbus i autobus. Navíc ÚAN je od nádraží Ostrava střed v dochozí vzdálenosti cca 350 metrů.

Jindra

A proti čemu močíš Ty, Aptene. Proti všem?

XYZ

Ten chčije sám proti svýmu stínu. 😀

Jindra

Aptene, sděl nám, proti čemu, nebo komu, čůráš Ty.?

Jindra

V textu publikovaném na Liberecku jsou k přečtení vyjádření mocných typu: „až Libercem povede VRT do Žitavy a Berlína.“ Jedno oko nezůstalo suché. 😀

XYZ

Takže v roce 2xyz … 😀 Možná i 30xy. 😀

Sitgestravel

Moment. Nejvetsim propagatorem VRT jsem ja a nikam jsem se nevyjadroval.

medical_examiner

Asi konkurence. Hrom do toho…

Jarda

to ale naše oči nebudou

Rochličák

Problematika libereckého autobusáku má několik rovin. Sluší se k tiskové zprávě doplnit, že současný zcela nevyhovující stav řešila minulá koalice a že nějaké studie vznikly již za éry projektu Regiotram. Konsensus existuje v tom, že by se měl přestupní uzel přesunout blíže k výpravní budově vlakového nádraží a plochy nad tunelem mají být věnovány zeleni s tou výjimkou, že budoucí územní plán počítá s obnovením ulice Matoušovy. Bohužel v rámci prapodivné architektonické soutěže byla minulým vedením města zvolena varianta mohutného parkovacího domu na druhé straně ulice Žitavské s autobusovým terminálem v jeho parteru. Toto řešení bylo později odmítnuto, záležitost přesunuta… Číst vice »

fazik

Ještě přidat letiště a přístav (přeložit Nisu) a nádraží bude plně využito. hi

ABC

A tu vlakotramvaj

Jindra

Mokrý hadrna hlavu a hlavně klid.

XYZ

Jo, a k tomu bych mu doporučil ještě nohy v teple. 😀

XYZ

Jinak celkově OK? Nepotřebujete navštívit Dr. Hyánkovou?

medical_examiner

Já navrhuji MUDr. Lumíra Tauše, CSc.
…soudního znalce v oboru psychiatrie…

Nádražàk

Další sci-fi. 😂😂

MLB

Zrovna přestavba žst a aut.st. zas tak scifi není, možnost prostavět miliardy si stavební firmy nenechají ujít. Zvlášť, pokud místo současného autobusáku mají vzniknout nějaké developerské projekty.

Scifi je spíš to navázání na rychlejší železnici Praha-MB-Liberec, tam na 125. studii plynule naváže 126…

XYZ

K té trati Liberec – Praha: Kraj zadal v prosince osmnáctou studii proveditelnosti, hotová má být do začátku roku 2022. Celkově si myslím, že stavět trať na Prahu z města, kde má většina obyvatel auto, případně i dvě, ze kterého jezdí denně každou hodinu autobus SA s dojezdem 60 minut na Černý Most, s návazností na metro co každých 5 minut, je totální chujovina. Vlak do Prahy by z Liberce určitě nejezdil každou hodinu a neměl by rozhodně dojezd 60 minut, ale bylo by to řádově 150 minut, protože těch 60 minut byl jel jen do Boleslavi.

sch

Dojezdy autobusů jsou na Černý most a to je do města ještě pořádný kus, když to vlak dá za 1:40 ideálně za 1:30 bude to supr, ale to se musí postavit ještě spousta kolejí a musí vyjít průchod přes kopce do Turnova.

XYZ

Až se postaví tunel pod Javorníkem z Příšovic (Loukova) do Jeřmanic, tak se můžeme bavit o jízdní době Liberec-Praha 90-100 minut. Za současné situace bude jízdní doba min 120 minut. Pořád je rychlejší jet busem Čerňák a odtud 20 minut metrem až na Smícháč.

Jindra

XYZ.. demagogie,

fous

Průchod přes kopce u Turnova??? To je právě ten zásadní omyl. Z Prahy do Liberce se jezdí vlakem přes Turnov pouze proto, že nejprve vznikla trať Pardubice – Stará Paka – Turnov – Liberce, potom na ni napojili trať Turnov – Neratovice – Kralupy a až potom trať Praha – Neratovice. Právě opuštění hloupé představy, že trať musí vést přes Turnov, je klíčem k řešení. Pak bude jezdit expres Liberec – Mladá Boleslav 18 minut – Praha hl.n. 55 minut.

fatman

Pohodlnost. Nemusíte být zrovna obr, abyste měl problém v těch autobusových sedačkách hodinu vydržet (minimálně není kam dát pořádně nohy). Cokoliv lepšího než šukafon je nesrovnatelně pohodlnější. Další plus je WC, miluju když člověk přijede na ČM a nejbližší WC je na druhé straně metra.

Sitgestravel

Jste to nepocbopil. Chceme VRT s dojezdem Prg – Lbc do 60 min.

Jarda

nevím co hulíte ale chci to taky

XYZ

Jo? A já chci VRT s dojezdem 30 minut z Liberce do Innsbrucku. 😀

Jindra

Auta mají lidé i v Praze, ve Svitavách, v Třeboni i v Českém ráji. To je objev…

Alibaba

A proto se trať musí navrhnout tak, aby se to za těch 60 minut systémových taktových dalo zajet. Při délce cca 130 km by to neměl být problém, jen by to byla skoro nová tra´t.

fous

Ale, no tak! Proč kupovat nové auto, když můžeme zmodernizovat trabanta! Odpovědní tam nahoře už plánují, že na něj dokonce namontují spojler!

Jindra

A moloch, zvaný Ministerstvo dopravy se již připravujena řešení 127.studie.

Martin

Developerský projekt na tunelu, který vznikl zásypem, to asi ne.

XYZ

To víme my, ale naši hlavouni na magoši nikoli. Tak pšt, nebudeme ji to říkat, ať si na to přijdou sami až kopnou do země. 😀

XYZ

Pořád je to snad menší sci-fi, než trať Liberec-Praha s jízdní rychlostí 160 km/h a dojezdem do 60 minut, jak deklaruje poslední studie proveditelnosti. 😀

Alibaba

To není stavební sci-fi. Stejně by to na tuhle rychlost muselo postavit nové, takže můžete to rovnou stavět ke 200 a ta průměrná rychlost cca 130 vám pak vyjde. Možná tak finanční.

XYZ

Nemluvím o stavebním sci-fi, ale celkově o tom, že i kdybychom chtěli, tak ani za sto let se tohle u nás postavit nemůže. Přijdou Děti země, Hnutí Duha, Čmelák a jim podobná banda a začnou vys*rat a prudit. Postavit se dá ledasco, ale pak je tu ještě faktor využitelnosti spojení a ochota lidí tím vlakem do Prahy jet. A v Liberci, kde má skoro každý auto a jede do Prahy po dálnici, je veřejně znám názor, že Liberečák s o tom myslí, že je to „k ho…“

Partneři

Škoda transportation