Liberec poprvé vyzkouší bleskovou opravu silnice přes noc
Okružní křižovatka v Sousedské ulici v Liberci. Foto: Liberec.cz
Město od práce v noci očekává výrazně menší dopad na řidiče.
Město od práce v noci očekává výrazně menší dopad na řidiče.
Co to kecají, ten kruhac se už v noci opravoval.
No to bude pěkný průšvih, když se to povede…
Když se dělal kružák u Měšic, dokázali to natáhnou na hóóóóóóóóóóóóódně moc dní.
Tak hlavně okolo kruháče je nula domů/bytů v těsné blízkosti. Nejbližší asi 150m navíc stíněný budovou obchodu. Takže odpadá riziko křiku o rušení nočního klidu.
Globus zase nekřičí, když bude na svátek zavřený.
Ano, je to obchodní zóna. Silnice ale spojuje další okrajové části města…nevede do lesa 😀 To se sice objet dá, ale o dost delší cestou.
A studie k tomu bude? V Liberci je studie na všechno. A ne jedna na jeden projekt. Zasévají chaos v klidných českých vodách. D5, 9-5 km, 1/2 roku a to je expres termín…
To bude překlep. Pokud je to v Liberci, tak to nebude přes noc, ale přes rok.
Mohli tak zrekonstruovat D1, s tou se babrali snad 11 let. Ale vážně by snad toto mohl být na nejvytíženějších tazích standard.
20km kompletní rekonstrukce ročně mi nepřipadá v našich podmínkách zase tak málo. Oprava „kruháče“ u OC, který spojuje jedinou příjezdovou cestu, by jinak byla asi hodně „bolestivá“😀
Tzv. liniové stavby v délce kilometrů či jejích desítek až stovek pro urychlení prací není třeba provádět za nočních hodin, ale stačí se opět inspirovat v Německu = provádět je takřka pásovou výrobou, kdy prvně se nasadí jedna skupina techniky a pracovníků provádějící přípravné práce (demontáž svodidel a značení), s potřebným časovým odstupem za nima 2. skupina provádějící bourací práce (vrstev vozovky apod.), s dalším odstupem již třetí skupina budující nové prvky stavby a nakonec za ní již 4. skupina dokončovací práce (nová svodidla a dopravní značení) – tato skupina je logycky nejčastějí ta samá, co prvně dělala přípravné práce,… Číst vice »
A lze např. začít bourat mosty uprostřed a na konci úseku dříve než k nim ta „pásová výroba“ dorazí?
Teď to trochu odlehčím, ale s tímhle byste se dostal snad i na poslance!
Už jsem se lekl že nám snad zpružnila samospráva, a on je za tím při tom obyčejný soukromý sektor…
Jak to myslíte, „soukromý sektor“…silnice je města, zadavatel je Město…
Myslím samozřejmě zájem dotčených marketů, byť to formálně organizuje město…
Jde o akci města. Investorem je město.