Liberec nasazuje záměrně co nejvíce autobusů na plyn, chce využít jeho nižší cenu ze staré smlouvy
Autobus Solaris Urbino 18 v zastávce Zelené Údolí v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
DPMLJ vyčíslil nárůst nákladů na příští rok o 200 milionů korun.
Tak je hezké že se DPMLJ snaží „maximálně využít nízkou cenu za plyn podle stávající smlouvy“ ale je otázka jestli je fakt rozumné co nejvíce snížit zásoby plynu před zimou… to je takový typický jednostranný pohled. Jinak on to stejně někdo nakonec bude muset zaplatit, dodavatel asi udělá všecko pro to aby si ztrátu vynahradil (protože nejspíš momentálně na to doplácí). Jistě, samozřejmě, dpmlj to nemusí zajím, já jen až pak zase někdo bude proklamovat jak na tom všechny energetické firmy horentně vydělávají a jak je potřeba jim napařit dodatečnou daň… Tento rok se bohužel autobusy na CNG krutě zdražily,… Číst vice »
Ten politický alibismus je neuvěřitelný. Zdražovat jízdné – nechceme. Omezovat rozsah MHD – nechceme. Přitom rozumnou kombinací obojího by se dalo jistě docílit stavu, že potřebné dodatečné zdroje budou pouze v řádu jednotek milionů. Obzvláště pokud by Liberec výhodně odkoupil pár naftových autobusů z vyspělejších částí republiky či světa, které by jezdily za hubičku. Zejména u toho plynu nejde ani tak o cenu, jako o fakt, že opravdu fyzicky nemusí být dostupný. To by měli brát provozovatelé plynofikovaných dopravních prostředků také v potaz. Politici se tváří, že rezerva plynu bude dostatečná pro všechny „vyvolené“, ale těch vyvolených může být nakonec… Číst vice »
Když tomu tak skvěle rozumíte, běžte jim poradit. Jako obyvatel Liberce fakt nevidím absolutně prostor k omezení rozsahu. Víkendy na největší sídliště s 12 tisíci lidmi interval 20 minut. Naftové busy byly za hubičku na prodej před rokem. Teď si je všichni drží.
Takze skuste poradit, kde nabrat dodatocne zdroje. Pozeral som rozpocet mesta Liberec. Na tento rok bol planovany schodok 257 mil. Kc pri prijmoch 2 279 mil. Kc. Takze mame dalsiu sekeru len za dopravu 200 mil. Kc. Planovane vydavky na dopravny podmik boli 349 mil. Kc. Takze kde naskrabe Liberec dodatocnych 200 mil. Zavrie plavaren ? Tam islo 45 mil. Kc. Prestane podporovat aj divadla – tam islo dalsich 118 mil. Kc ? A co napr. zo zakladnymi a meterskymi skolami. Tam bolo planovane na energie 54 mil. Kc. O kolko sa zdvihnu naklady na energie – 2, 3 nasobne.… Číst vice »
Já fakt nevím, jak to chce LB řešit. Ale opravdu nevím, kde chce autor předchozího příspěvku najít 200 mega v úsporách v DPMLJ.
Rozpočtu Liberce (a nejen Liberce) by velmi výrazně pomohlo „narovnání“ příjmů měst. Třeba Plzeň s cca 165 tisíci obyvatel, má příjmy rozpočtu 6.4 mld Kč / rok. A Liberec, se svými cca 105 tisíci obyvateli pak jen 2.25 mld Kč / rok. To je v Plzni skoro 39000,- Kč / os / rok, zatímco v Liberci jen 21500,- Kč / os, rok. A to je sakra podstatný rozdíl. A ano, vím, že pouhý počet obyvatel dané obce není jediným kritériem pro výši rozpočtu.
Souhlas. A k tomu ještě rozpočtová nerovnost na obyvatele města a městského obvodu Vratislavice.
Přerozchodovalo se, aby mohly jezdit „nové“ tramvaje, zatím nejezdí moc typů které nejsou v úzké verzi.
To ještě jezdí na plyn od Vařila nebo tohoto Černého Petra má někdo jiný?
https://zdopravy.cz/konec-zbytecneho-prejizdeni-pro-plyn-liberecky-dopravni-podnik-uz-nemusi-pro-cng-do-jablonce-98525/
Už skoro rok ne. https://zdopravy.cz/konec-zbytecneho-prejizdeni-pro-plyn-liberecky-dopravni-podnik-uz-nemusi-pro-cng-do-jablonce-98525/